uskon kuitenkin myös siihen että tuon korvauksen pitää olla sellainen että sen pystyy maksamaan kuka tahansa kun/jos todella todella tarvitsee apua niin ainakin minä autan täysin ilmaiseksi...
mitä noihin päätöksiin toisen puolesta tulee niin itsellä ainakin enenpi sellainen tapa että annan ihmiselle vaihtoehtoja elämään...
Niin Jadeania, olen ihan samaa mieltä. Itselläni on auttajalistalla ollut nyt jonkun pari kuukautta sellainen teksti, että vapaaEHTOINEN korvaus ja nuo huomiot ovat kiteytyneet siis ihan nyt tänä aikana aiemmin esittämikseni. Samalla tajusin, että vapaaVALINTAINEN korvaus on siis parempi; se on aivan sama, vaikka se olisi 1 euro, mutta se on juuri ikään kuin osoitus siitä omasta vastuusta! Ilmaiseksi voi auttaa hyvillä mielin silloin, kun toinen on samalla henkisellä "tasolla"; puhuu samaa kieltä maailmankaikkeudesta, sielun vaelluksesta ym. Silloin se avaa mahdollisuuden ja portin ystävyyteen sekä vuorovaikutukseen, jota taas Esmiralda tuossa ansiokkaasti kuvasikin
Tällainen näkeminen auttaa eniten ITSEÄ eteenpäin omalla polulla ja tulee takaisin jostain muualta kymmenkertaisena.
Noista vaihtoehdoista vielä; ihmisen tulee ymmärtää, että hänellä on AINA vaihtoehtoja, niin kuin hänellä onkin! Kohtalonsahan voi kuvitella jokainen päivä toiveidensa mukaisesti. Jos niillä on jotain pohjaa, ne toteutuvat; sitä nopeammin, mitä vilpittömämpiä ne ovat ja mitä enemmän ne edistävät omaa hyvinvointiasi ja elämänsuunnitelmaasi. Tässä kävi itselle ihan hassusti juuri, kun toissa viikolla pysähdyin haaveilemaan pienestä vanhasta omakotitalosta kaupungin keskustassa ja sanoin siitä ääneen yhdelle työkaverille, niin toissapäivänä sellainen oli lehdessä halvemmalla kuin nykyinen rivitaloasuntoni. Soitin, olin ensimmäinen, kävin katsomassa ja sain sen.
Ihan älytön homma on vielä se, että säästän jo ensi kuusta rahaa yli 220 euroa muuttaessani, talo on isompi kuin nykyiseni asunto ja sain avaimet sinne heti käteen. Yli kuukausi aikaa muuttaa, kevät aurinko paistaa ja taas on uusi päivä