Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneunenne  (Luettu 13715 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
slslsl
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« : 08.02.2007 15:42:49 »

Minkälaisia enneunia olette nähneet, jos olette? Symbolisia, yksi-yhteen, kaikenlaisia? Kuinka pitkältä ajalta ennen tapahtumaa?

En tee mitään tutkimusta, kysyn vain mielenkiinnosta. Toivoisin, että kertoisitte unenne ja tapahtuman tarkasti. Kiitän.
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #1 : 08.02.2007 18:59:41 »

viimeisin enneuni tapahtui juuri. Näin unta että minulle soitti eräs henkilö työpaikkahaastatteluun. Tämä soittava henkilö on puhelinvaihteen hoitaja em. paikassa, eli tosi outoa oli että juuri hän soitti minua haastikseen. No näin kävi todellisudessakin  idiot2

nyt en jaksa muistaa muita ...
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #2 : 08.02.2007 19:07:54 »

Minulle enneunet tulevat
symbolisina sielun tasolta kuvastuen.
Tunnistan enneunet tietynlaisesta kirkkaudesta,
esim. valkoisia huoneita
ja rannaton meri.

Sellaisen unen jälkeen tietää
- tällä on merkitystä.

Sitten vaan miettimään,
mitähän kaikki mahtaa tarkoittaa. Huh
Onneksi on ystäviä
joilta saa apua. smitten

Usein käyn unissani tapaamassa
minulle läheisiä henkilöitä
tai työskentelen heidän kanssaan.
Aamulla on kiva soittaa kaverille:
Hei, muistatko viime yönä tavattiin taas!
Ja usein tämä myös itse muistaa. Smiley
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2007 12:17:00 »

Ennen pappani kuolemaa näin symbolisen unen hänen kuolemastaan.. unessa oli jokin onnettomuus ja uni loppui siihen, että mustia takkeja nostettiin tuolin selkämyksille.. toki ymmärsin tämän vasta myöhemmin, mutta kai se jotenkin valmisteli tulevaa ...
Jälkeenpäin olen useasti nähnyt papan unessani. tiedän, että hänellä on kaikki hyvin.. smitten
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 15.02.2007 13:14:11 »

harvoin uniani muistan mutta silloin kun sellaista tapahtuu niin ne ovat yleensä ennenunia jos ne koskevat itseäni niin tulevat yleensä hyvinkin symboolisina.jos unet koskevat jota kuta muuta näenne hyvinkin tarkasti sellaisena kuin tapahtuvat.joskus jopa herään miettien että näinkö unta vai oliko se taas viesti jostain korkeammalta joska aikana luulin nukkuneeni...
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 15.02.2007 13:30:37 »

Kyllä niitä välillä tulee arkiasioissa,
mutta todistettava enneuneni on viime kesältä,
jonka kirjoitin tänne Astroonkin ennen kuin se tapahtui. Smiley

Kysymys oli lentokentän tai vastaavan paikan evakointi uni.
Tämä sitten tapahtui minulle noin puolitoista- kaksi viikkoa
myöhemmin Brysselin kentällä viime kesänä,
kun joku mies vastusti turvatarkastusta ja juoksi koneeseen.

Unessa ehti räjähtää, mutta kentällä oikeassa elämässä
ei onneksi räjähtänyt, vaikka kaaos oli sama. Smiley
tallennettu
trini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #6 : 17.02.2007 00:24:14 »


    näin unen ,jossa vaaleisiin puketunut nainen ratsasti valkoisella hevosella kotini ovesta
sisään .se oli viesti kuolemasta. isäni  lähti kahden viikon kuluttua unestani. ymmärsin merkityksen vasta jälkikäteen.
toinen uneni on ilmeisesti myös enne -tai muu merkitys uni.se ei ole vielä toteutunut.
kävelin tuttua tietä,oli toukokuun 25 päivä (vuosi on jäänyt jotenkin unohduksiin)
koivujen hiirenkorvat olivat jäätyneet.tiet olivat jäässä,kaikkialla oli jäätä .oli aamu .kuunsirppi oli taivaalla, aurinko oli nousemassa .noustuaan se olikin musta,sammunut. ääni sanoi :kerran vielä saatte uuden auringon.siihen heräsin.
tallennettu

sininen itsevallitseva kotka
"älä pyydä tänään rauhaa,vaan ole itse
rauhan lähettiläs"
Yulunga
Vieras
« Vastaus #7 : 17.02.2007 16:16:35 »

Näin taas enneunen. Yö ennen kuin minulle soitettiin kieltävä vastaus uudesta työpaikasta, näin unessani hahmon joka työn sai. Tätä tapahtuu nyt näemmä jatkuvasti, että kuulen unessani uutiset ennen kuin niitä minulle kerrotaan reaaliajassa  Grin

Mummini myös kuoli unessani, mutta se oli varmaan ei-enneuni koska hän on todellakin kuolemassa...
tallennettu
Daisy I
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #8 : 17.02.2007 17:49:04 »

Ennen mummoni kuolemaa näin unta, että oli kevät,  ja pitkään sairaana ollut rakas mummoni oli taas hyvässä kunnossa. Pellon laidalla ei ollut enää pajukkoa vaan hoikkia koivuja, joita mummo rakasti. Kävelimme mummolan pellolla kyntöuria pitkin käsi kädessä. Kun olin kulkeneet koko pellon läpi, sanoi mummo: "Täällä on kaunista ja hyvä olla".

Kun heräsin, sisko istui sängyn reunalla ja kertoi mummon kuolleen yöllä.

Uni oli ihan selkeästi symbolinen ja minusta ihan äärettömän kaunis. Kerroin sen mummon muistotilaisuudessa sukulaisille. Ajattelin, että se uni tarkoitettu lohdutukseksi meille kaikille.

Näen paljon merkityksellisiä unia, mutten tiedä voiko niitä kutsua enneniksi samoin kuin tuota esimerkkiä. Enemmin ne ovat olleet aavistuksia siitä, että jollain ihmisillä eivät ole asiat hyvin tai jokin asia ei ole kohdallaan. Sanoisin ehkä ennemmin, että alitajuntani toimii mallikkaasti uien kautta.  Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 17.02.2007 18:57:08 »

Hyvin kaunis uni elaman toisesta jatkosta oli sinulla ppatsi.
Minulla on ollut moniakin enneunia- joskus olen ymmartanyt vasta myohemmin ja joskus heti.
Mutta kerran minulla oli naky jota en unohda ikina:
Harsohuntuinen nainen tuli katosta ja halusi koskettaa minua ja viimetipassa han veti katensa pois.Olin hysteerinen koko yon ja pelkasin aitini puolesta joka oli silloin hyvin sairas.
Seuraavana paivana oli syntymapaivat kaverini pojalla ja menimme hanen luokseen onnittelutarkoituksin.Poikani oli hiukan yli 2 vuotta ja hetkeksi silmani olivat pois hanesta ja han putosi kivirappusista ja otsa halkesi.Hullunlailla menimme sairaalaan, auto oli ihan veressa ja hanet otettiin heti hatatapauksena heti ommeltavaksi.
Onneksi tapauksesta on vuosia ja poikani on terve, mutta otsassa on vielakin viiva joka muistuttaa tasta tapauksesta.
Nakyni oli selva varoitus.
tallennettu
limoviikuna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137


Profiili
« Vastaus #10 : 14.03.2007 18:13:13 »

N. 2 ½ vuotta sitten heräsin yöllä ja näin tuolin päällä valkoiseen kaapuun pukeutuneen "haamun" näköisen "olion", jolla oli vasemmassa kädessä oranssin-punainen pyörivä valo. Suljin silmäni useaan kertaan, eikä se näky poistunut kertaakaan. Aina se vain oli samassa kohtaa tuolin päällä. Silloin olin ymmälläni tapahtuneesta, mutta 2 vrk tästä näystä tätini kuoli äkillisesti. Olen miettinyt miksi tämä näky minulle näytettiin...
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #11 : 15.06.2010 16:33:50 »

Näen yleensä ennenunia melko merkityksettömistä ja arkipäiväisistä tapahtumista. Joskus näen enneunia myös muiden ihmisten ihmissuhteisiin liittyvistä asioista. Unet ovat selkeitä, niissä ei ole mystistä symboliikkaa. Välillä tiedän unen aikana kyseessä olevan enneuni, välillä taas en.

Miten muuten määritellään sellainen uni, jossa saan selville asian, jota joku ei ole kertonut minulle? Kyseessä ei ole varsinaisesti enneunikaan. Voin kertoa pari esimerkkiä.
   Ensimmäinen näkemäni salaisuuden paljastamisuni oli yläasteella. Eräs ystäväni valehteli minulle, että hän ei käytä alkoholia. Hän pelkäsi minun suuttuvan, koska en itse käytä alkoholia. Näin unta, jossa hän oli kotibileissä kännissä. Kerroin unestani hänelle ja hän tunnusti olleensa bileissä juomassa. Unessa ollut bile-emäntä ja vieraat menivät suhteellisen oikein.
    Toinen uni liittyi entiseen työpaikkaani. Näin unta, että pomoni aikoi ostaa kioskin eräästä kaupunginosasta. Unessa hän kertoi, että hän ajatteli laittaa minut vastuuseen kioskista (tuotteiden tilaaminen yms.) Kerroin unesta pomolleni ja hän alkoi nauraa: "Jaahas, olet siis penkonut papereitani!" Sanoin, etten todellakaan ole. Pomoni kertoi suunnitelleensa kioskin ostoa unessani olleesta kaupunginosasta ja sanoi ajatelleensa, että minä voisin olla tarpeeksi fiksu pitämään siitä huolta. Hän ei sitten kuitenkaan ostanut kioskia.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
waltzmoore
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #12 : 15.06.2010 21:50:13 »

Näin joulukuussa v. 2004 unta rannasta, joka sijaitsi Thaimaan Phuketissa (kävin siellä ehkä 5 vuotta aikaisemmin ja muistan rannan lomavideolta Smiley ) Unessa ihmiset seisovat rannalla ja katselivat merelle päin ja kummastelivat miksi merivesi oli noussut niin korkealle. Unessa ei oikeastaan tapahtunut muuta, muistan vain sen tunnelman kuinka ihmiset olivat ihmeissään veden temppuilusta. Mietin unta vielä jonkun aikaa aamulla mutta sitten se unohtui, niinkuin muutkin unet aina.

No, mehän tiedetään mitä siellä Thaimaassa tapahtui tuolloin jouluna 2004  Undecided. Olin nähnyt tämän unen ehkä parisen viikkoa ennen tapahtunutta, ja muistin uneni seuraavana päivänä katastrofin tapahduttua. Unen ranta oli yhdellä pahimmista tuhopaikoista Thaimaassa, jossa siis itse myös olen vieraillut nuorempana.

Että sellaista! Muunlaisia enneunia en ole nähnyt  Tongue
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #13 : 18.06.2010 10:55:44 »

Olin 12-vuotiaana vanhempieni kanssa tuttavaperheen mökillä viikonloppua viettämässä. Siskoni jäi koiranpennun kanssa kotiin tuona viikonloppuna.
Näin unen, jossa koira rikkoi vessan lavuaarin, tuli paljon sirpaleita, ja siskoni oli ihan epätoivoinen.
Koko seuraavan päivän ajan minulla oli ihan pakottava tarve päästä soittamaan kotiin siskolleni. Sanoin äidille, että meidän täytyy soittaa kotiin siskolle, ja varmistaa, että kaikki on siellä hyvin. Pienen jankuttamisen jälkeen soitettiin, ja saatiin kuulla, että koira oli yöllä järsinyt siskon silmälasit käyttökelvottomiksi (sisko on puolisokea ilman laseja), ja pieni hätä oli sitten ollutkin.  Smiley

Aika arkinen enneuni!  Grin
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 10:57:17 kirjoittanut Johanne » tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
dodobien84
Vieras
« Vastaus #14 : 20.06.2010 23:13:58 »

Mulla olis mun unista aika paljonkin sanottavaa mutta empä tähän hätään sen enempää kuin että joku aika sitten näin unta japanilaisista laitteista, sorakasoista ja siellä keskellä olevasta tunnelmallisesta talosta jossa soi vanhan ajan tunelmallinen musikki. Lattialla oli taso jossa oli LP-levykokoelma ja poimin yhden levyn käsiini. Näin kannen ja sain tiedon/luin deep waters.

Heti herättyäni ja vähän aikaan sähellettyäni kaivoin ipodini esiin (japanin reissun tuliaisia) ja pistin itunesiin haun deep waters. Noh haku esitti vaihtoehtona deep water ja tuloksissa näin samaisen levynkannen tapaisen jonka näin unessanikin.

Biisilistaa läpikäydessäni löytyi biisi nimeltä All Comes Falling Down joka paljastui suosikiksi. Kyseinen biisi toi mieleen kyseisen sorakasan jonka keskellä talo oli.

Niin ja koko hässäkkä on Tony Furtadon Deep Water-levy. Biisilista on kuin suoraan oma elämäni tällä hetkellä.

Niin ja tuli mieleen että joskus näin paljon painajaisia joissa pidin kädessäni asetta ja yritin ampua vihollisia ympärillä mutten saanut koskaan asetta laukeamaan, laukaisin oli aina jumissa. Myöhemin tutustuin mimmiin, jolla oli skidi. Mimmi kertoi että hänen skidinappula on nähnyt viimeaikoina asunnassa pelottavan pyssymiehen eteisessä. Silloin jo mietin mitä what the fuck ohimenen. Nykyään on noussut mieleen olinkohan se pyssymies minä itse. Ota tuosta sitten selkoa....  uglystupid2

-Zorppa edittiä kehiin taas
« Viimeksi muokattu: 20.06.2010 23:25:26 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: