Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pikkuruinen asunto ilman ovea  (Luettu 12628 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« : 08.02.2007 16:59:15 »

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka antaa selityksen seuraavalle unelle:

Heräsin aamulla. Nukuin jossain ihme yksiössä, joka oli vähän kuin linnunpönttö, se oli pieni asunto jossa ei ollut edes ovea. Ainoa ulospääsy oli ikkunan kautta, ja sekin oli aika kapea. Heräsin siis, päätin lähteä ulos ja kaivoin jostain palotikkaat ja pujottauduin ikkunasta ulos ja tulin tikkailla maahan. Muistan ajatelleeni, että en saa lihoa yhtään jos meinaan mahtua kulkemaan ulos ja sisään täältä, ikkuna on niin kapea.

Muistin että isälläni on syntymäpäivä, ja otin mukaan hänelle Pandan suklaarasian. Kävelin yöpuvussani pihan poikki isoon taloon, ja näin ikkunan läpi että äitini istui jossain tapaamisessa jakkupuku päällä. Kävelin keittiöön, jossa oli muitakin ihmisiä. Huusin huomenta, otin vesilasin ja katselin onko kahvia. Samalla huikkasin muille, että jaa, isäkö ei ole enää kotona, no tässä on suklaarasia hänelle kun hän tulee.

Ajattelin että koska äidillä on tapaaminen, ei hänelläkään ole aikaa nyt joten nappaan kahvin yksin.

Sitten en muista mitä tapahtui, todennäköisesti palasin tikkaita pitkin siihen pikkukopperoon.

Huh Että ne kymmenen pistettä ja papukaijamerkki olis jaossa...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Irish
Vieras
« Vastaus #1 : 08.02.2007 17:06:39 »

Vietät unimaailmassasi aikaa linnunpöntössä ja haluat jaella papukaijamerkkejä - hei etkö näe mitä sulle on tapahtumassa, birdie..?  coolsmiley Wink Cheesy 2funny Varo vaan ettet lähde yhtäkkiä lentoon.  Smiley Smiley

Ei mutta jos vakavasti jotain sanoisin tuosta, niin talo/asunto kuvaa aina minää...

Tuli ensimmäisenä mieleen, oletko asettanut itsellesi ahtaat paikat, rajoituksia, tiukkaa linjaa ja kuria hieman liikaa? "En saa lihoa, jotta mahdun ulos" = en saa toteuttaa villejä unelmiani, tehdä laajoja muutoksia, jotta pysyisin näissä samoissa järkevissä ja hyvin suunnitelluissa tiukoissa raameissa?
idiot2
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 08.02.2007 17:32:35 »

Tuli ensimmäisenä mieleen, oletko asettanut itsellesi ahtaat paikat, rajoituksia, tiukkaa linjaa ja kuria hieman liikaa? "En saa lihoa, jotta mahdun ulos" = en saa toteuttaa villejä unelmiani, tehdä laajoja muutoksia, jotta pysyisin näissä samoissa järkevissä ja hyvin suunnitelluissa tiukoissa raameissa? [/color] idiot2

Kyllä. Olen viime aikoina miettinyt juuri tuota, että ei ole enää aikaa tai mahdollisuutta tehdä omia juttuja...
tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #3 : 08.02.2007 18:06:53 »

Minunsta se vaikuttaa siltä että kävit haistelemassa jotakin mahdollisuutta, mitä olet miettinyt muttet ihan vielä uskalla.
Kaksi taloa = kaksi olemusta? Toinen perinteinen, toinen ...?

ks. Rauhiksen tulkinta minulle taloista:

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=13255.msg119075#msg119075
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 08.02.2007 23:53:09 »

Oletko viestinta-alalla (linnunkoppi? Toiseksi onko vapautesi jotenkin rajoittunut-kun ei ollut edes ovea kopissasi ja onko valit "kylmentyneet" vanhempiin kiireiden vuoksi-joko sinun tai heidan vai muistutetaanko sinua alitajuisesti isasi synttareista-ettei vaan unohdu.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.02.2007 00:31:03 »

isäsi persoonako edustaa sinulle mielihyvää tuottavia asioita,
suklaa,etkä edes näe niitä nyt omassa elämässäsi,
ja äitisi jakkupuvussa yliminääsi,esikuvaa?
jonka kanssa pitäisi juodakin vettä,eli käsitellä tunteet,
ennenkuin vedestä keitettyä kahvia voidaan juoda yhdessä,
menit turvattomana,yöpuvussa,kuun puvussa,
perustarpeiden huoneeseen,keittiöön,
ja kaipasit äitiäsi soropin keittoon...
ja
mihinkä osuukaan kartallasi taivahan ceres neptunus kalat yhtymä?
kuu oli vaa assa,yhteistyön huoneessa,suhteitten huoneessa...
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 09.02.2007 21:08:16 »

Kiitos kaikille, osuitte (ehkä tietämättänne) oikeaan. Tässä on paljon tapahtumassa, olen etsimässä sitä oikeaa tietä elämälleni, eikä kaikki ole vielä selvää. Unimaailma kertoo paljon alitajunnasta, siksi sen viestejä kannattaa kuunnella.

Taas pari juttua oikeasta elämästä: Viikko sitten, täydenkuun aikaan, sain hillittömän raivokohtauksen kotona miehelleni. Raivosin hänelle, että tässä se nyt sitten on, ota sormuksesi ja kävele! Hän repi paitansa kuin entinen vapaapainija Hulk Hogan. Vähän aikaa raivottuani pikku- skorpioni rupesi itkemään, joten riita jäi sikseen.

Rauhoituimme, nukuimme normaalisti (paitsi  skorpioni tiukasti kyljessäni kiinni) ja aamulla ei ollut enää mitään hätää - kaikki jatkui normaalisti.

Kummasti sai täysikuu (osui suoraa MC-IC -akselille) Kauriksen hermostumaan...

Mutta tuona hetkenä mietin kovasti sitä, pitäisikö tosissaan lähteä ja palata vanhempien lähelle. Olen siis tosissaan kaivannut äitiä (kaikesta huolimatta) ja isää, joten siinä selitys unelle. Mietin myös heidän vanhenemistaan ja sitä, että haluan olla läsnä ja auttamassa tarpeen tullen. Appivanhemmat ovat minulle yhdentekeviä. Äitisuhde taas on niin monimutkainen, että antaa se nyt olla.

Mitä taas tulee tuohon Yulungan kommenttiin, niin kävin kyllä haistelemassa erästä mahdollisuutta, mutta en uskaltanut täysin. Nyt taas kaikki viittaisi siihen, että minun täytyy uskaltaa. Mutta toteutanko unelmani yksin vai onko mieheni mukana?

« Viimeksi muokattu: 09.02.2007 21:26:53 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #7 : 09.02.2007 21:24:43 »

Mutta toteutanko unelmani yksin vai onko mieheni mukana?

niin, ehkä tämä onkin se oleellisin kysymys? Turvattomuus - turva. Saat sen mistä luovut.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.02.2007 21:25:40 »

miltä sinusta itsestäsi tuntui tuossa unessa,
kun isä ei ollutkaan paikalla..?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 10.02.2007 14:45:16 »

Markku Mannisen mukaan Kauriilla on kaksi vaihtoehtoa: joko olla kuuliaisena rattaana koneistossa tai kasvaa niin mahtavaksi, että muuttuu itse koneistoksi.

Kuinka osuvaa juuri nykyhetkelle! Viime viikolla minulle tarjoutui juuri kaksi mahdollisuutta: olla kuuliaisena rattaana koneistossa (=turvallinen työ isossa yrityksessä, jossa olisin vain yksi ratas) ja loppuviikosta tuli toinen ehdotus, jossa minulle tarjottiin mahdollisuutta kasvaa isoksi johtajaksi työn ohessa. Minun täytyisi vaan luvata sitoutua tuohon ja panostaa siihen, jolloin kasvaisin muutamassa vuodessa koneistoksi.

Liittyykö tuo uneeni? Kuvasiko tuo pieni koppero sitä tilaa, jossa koen nyt olevani -ei liikkumavaraa. Ja toinen mahdollisuus olisi se iso talo. 

Jännää sisänsä että vanhempani olivat unessa aivan erilaisia kuin tosielämässä. Äitini ei ikinä osallistuisi liikeneuvotteluihin jakkupuku päällä (hän ei ole yhtään sen luontoinen), isä taas on yleensä aina kotona. Tuossa unessa, kun isä oli jo lähtenyt jonnekin, en ollut hirvittävän pettynyt. Ajattelin tulevani myöhemmin uudestaan.

Kylläpä on vaikeaa tämä elämä...

tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #10 : 10.02.2007 18:03:05 »

Unesi henkilöt ovat ainoastaan symboleja sinusta. Eli sinä jakkupuku päällä (äiti) ja sinä kotona (isä). Kokeile sitä kautta... 
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #11 : 11.02.2007 16:51:51 »

Jaahas, yleensä en todellakaan tulkitse unia, mutta tästä heräsi pari ajatusta lähinnä tuosta Yulungan viittauksesta (unen henkilöt ovat symboleja sinusta). Voi olla, että samat asiat on jo muodossa tai toisessa sanottu, mutta laitan nyt kuitenkin kommenttia osaltani.

Heräsin aamulla. Nukuin jossain ihme yksiössä, joka oli vähän kuin linnunpönttö, se oli pieni asunto jossa ei ollut edes ovea. Ainoa ulospääsy oli ikkunan kautta, ja sekin oli aika kapea. Heräsin siis, päätin lähteä ulos ja kaivoin jostain palotikkaat ja pujottauduin ikkunasta ulos ja tulin tikkailla maahan. Muistan ajatelleeni, että en saa lihoa yhtään jos meinaan mahtua kulkemaan ulos ja sisään täältä, ikkuna on niin kapea.

Koet ehkä olevasi hankalassa tilanteessa, ulospääsy (ratkaisu) ei ole helppo ja tavanomainen. Lihomisen pelosta tuli mieleen Jupiter, eli jos jäät nykyiseen, et anna itsellesi lupaa tai mahdollisuutta symbolisesti laajentua.

Lainaus
Muistin että isälläni on syntymäpäivä, ja otin mukaan hänelle Pandan suklaarasian. Kävelin yöpuvussani pihan poikki isoon taloon, ja näin ikkunan läpi että äitini istui jossain tapaamisessa jakkupuku päällä. Kävelin keittiöön, jossa oli muitakin ihmisiä. Huusin huomenta, otin vesilasin ja katselin onko kahvia. Samalla huikkasin muille, että jaa, isäkö ei ole enää kotona, no tässä on suklaarasia hänelle kun hän tulee.

Lainaus
Ajattelin että koska äidillä on tapaaminen, ei hänelläkään ole aikaa nyt joten nappaan kahvin yksin.

Nikillä oli tästä samansuuntainen ajatus kuin mitä itsellenikin tuli mieleen. Onko vain miehille sallittua laajeneminen (isälle suklaarasia, itse pelkäsit lihomista)? Onko tässä ristiriita sen suhteen, että sinussa on sekä maskuliininen ura-puoli (Kauris) että hyvin feminiininen puoli (Rapu)? Unesi käänsi myös vanhempiesi roolit päinvastoin, jolloin kumpikaan heistä ei ollut tavoitettavissa. Pelkäätkö tätä tilannetta omien lastesi suhteen? Mietin myös, mitä kuvaa se, että unessa nimenomaan isälläsi oli syntymäpäivä. Kuvaisiko se symbolisesti sen puolen syntymää sinussa, jota isäsi edustaa? Haraako perinteinen kuva äidistä sitä vastaan, että voisit toteuttaa itseäsi työelämässä?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 11.02.2007 17:15:33 »

Ajatus! Kylläpä oli yllätys, että innostuit kommentoimaan unia!!! Piti ihan moneen kertaan katsoa, että sinäkö se kommentoit...  Grin mutta kiitos.

Joo, jotensakin, kun tätä koko soppaa miettii, niin kyllä nuo sukupuoliroolit ovat meillä "väärin päin". Mieheni ja minun suhteessani ja tässä perheessä minä pidän sitä johtajan kapulaa ja myös työelämässä minä olen paljon kunnianhimoisempi kuin hän.

Nyt kun hän on tehnyt pitkää päivää ja tullut kotiin illalla vasta, jonka jälkeen vielä mennyt omiin harrastuksiinsa, niin olen alkanut todella hermostumaan kotona oloon. Lasten takia olen kaikki illat kotona.

Mutta jos otan vastaan tuon tarjotun mahdollisuuden, tulen varmaan olemaan enemmän poissa. Silloin en olisi aina tavoitettavissa. Voisi tehdä hyvää.
tallennettu

Yulunga
Vieras
« Vastaus #13 : 11.02.2007 17:53:20 »

Ajatus! Kylläpä oli yllätys, että innostuit kommentoimaan unia!!! Piti ihan moneen kertaan katsoa, että sinäkö se kommentoit...  Grin mutta kiitos.

Joo, jotensakin, kun tätä koko soppaa miettii, niin kyllä nuo sukupuoliroolit ovat meillä "väärin päin". Mieheni ja minun suhteessani ja tässä perheessä minä pidän sitä johtajan kapulaa ja myös työelämässä minä olen paljon kunnianhimoisempi kuin hän.

Nyt kun hän on tehnyt pitkää päivää ja tullut kotiin illalla vasta, jonka jälkeen vielä mennyt omiin harrastuksiinsa, niin olen alkanut todella hermostumaan kotona oloon. Lasten takia olen kaikki illat kotona.

Mutta jos otan vastaan tuon tarjotun mahdollisuuden, tulen varmaan olemaan enemmän poissa. Silloin en olisi aina tavoitettavissa. Voisi tehdä hyvää.

Nyt meni vähän ristiriitaiseksi  idiot2 Miten haluaisit sukupuoliroolien olevan teidän kesken? Haluatko olla se perheen pää? Vai tahtoisitko että miehesi olisi se? Miten miehesi kokee oman miehuutensa suhteessa sinuun?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 11.02.2007 18:01:36 »

Nyt meni vähän ristiriitaiseksi  idiot2 Miten haluaisit sukupuoliroolien olevan teidän kesken? Haluatko olla se perheen pää? Vai tahtoisitko että miehesi olisi se? Miten miehesi kokee oman miehuutensa suhteessa sinuun?

Mieheni mielestä minä olen välillä "helevetin kova", ehkä hän kokee joskus miehisyytensä uhatuksi minun kanssani. Itse taas en halua olla se uhrautuva vaimo, vaan kyllä minä mielelläni tätä orkesteria johdan.

Silti, koen tyytymättömyyttä siihen, että hän harrastaa kaikki illat jolloin minä joudun uhrautumaan ja olemaan kotona. Olen ottanut asian monta kertaa puheeksi mutta hän ei suostu luopumaan menoistaan.

tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: