Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tunteen voimakkuus!  (Luettu 46980 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 08.02.2007 23:18:17 »

Eräs asia on usein pyörinyt mielessäni. Cheesy

Täälläkin, kun luen noita venuksen ja marsin juttuja, vesimerkkien juttuja ja sanojen tunnevyöryjä areenalla.

Nimittäin onko todella olemassa voimakkaasti tuntevia ja 'ei niin voimakkaasti' tuntevia ihmisiä? Voiko tunnetta todellakin jotenkin mitata? Astrologisesti, energisesti, syvyyttä tai laajuutta? Kun rakastuu tai vihaa tai on surullinen, jokainen voi helposti luulla, että 'minä vain voin tuntea näin, ei muut näin paljon'. Nostetaan omaat tunteet pilviin ja samalla voidaan vähätellä toisen tunteita.

Kerroin eräälle ystävälleni kerran siskostani, joka pystyi tapaamaan ja jopa yhteen tuomaan edellisen miehensä vaimon ja nykyisen miehensä rakkaat ystävät ja perheen. Minä pidin sitä eräänlaisena laajan tunteen mittana. Mutta ystäväni sanoikin: -Siskosi ei tiedä mitään todellisesta syvästä tunteesta.

Näinkö onkin? Shocked
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 08.02.2007 23:47:39 »

Nimittäin onko todella olemassa voimakkaasti tuntevia ja 'ei niin voimakkaasti' tuntevia ihmisiä? Voiko tunnetta todellakin jotenkin mitata? Astrologisesti, energisesti, syvyyttä tai laajuutta? Kun rakastuu tai vihaa tai on surullinen, jokainen voi helposti luulla, että 'minä vain voin tuntea näin, ei muut näin paljon'. Nostetaan omaat tunteet pilviin ja samalla voidaan vähätellä toisen tunteita.

No aivan varmasti on olemassa. Smiley
On myöskin niin,
että sama ihminen tuntee eri tunne scaaloja ja syvyyksiä
joka suuntaan eri kumppanien kanssa,
myöskin kyllä sen samaisen kanssa. :Smiley

Minusta on tietynlaista kypsymättömyyttä
ja sielun lapsellista nuoruutta
arvostella jonkun tunteiden
laatua ja syvyyttä ja korostaa sitä omaa
"syvää" ja "todellista" tunnetta ja vähätellä muiden tunnekokemusta.

Kerroin eräälle ystävälleni kerran siskostani, joka pystyi tapaamaan ja jopa yhteen tuomaan edellisen miehensä vaimon ja nykyisen miehensä rakkaat ystävät ja perheen. Minä pidin sitä eräänlaisena laajan tunteen mittana. Mutta ystäväni sanoikin: -Siskosi ei tiedä mitään todellisesta syvästä tunteesta.

Näinkö onkin? Shocked

Kuullostaa lähinnä kateellisen panettelulta näin yhtäkkiä.

On se nyt hullua ja kieroutunutta logiikkaa sekin,
että jos "oikeasti ja syvästi" jotakuta rakastaa,
niin erotessa pitää vihata ja tapella niin p.rk....sti,
että tulee jotenkin "todistettua" rakkauden laatu,
vaikka tuossa voi samana päivänä edes puhua LAADUSTA. idiot2

On paljon, paljon helpompaa erota itsekkäästi ovet paukkuen
ja sillat polttaen kuin edelleen toisen hyväksyen virheineen
ja rakastaen.
Valitettavan harva on kykenevä siihen ja onneksi olkoon niille,
jotka ovat siinä onnistuneet. Smiley

Tämä minun ajatustapani perustuu siihen, että kun kerran
rakastun johonkun, niin rakastan häntä todenäköisesti lopun
elämääni ja rakkauden tuntemiseni ei lopu eroon.

(Sen kanssa vain oppii elämään, että toinen ei ole fyysisesti läsnä)

Miksi siis polttaisin sillat tai aiheuttaisin enemmän mielipahaa
erotilanteessa sille toiselle?
Olenhan rakastunut häneen aikoinani
ja eikä se ole siitä mihinkään muuttunut. Smiley

Ainoastaan olosuhteet ovat muuttuneet
ja yhdessä eläminen ei sillä hetkellä ole kummankaan
kannalta paras vaihtoehto. Smiley

Ja jokainen toivon mukaan tahtoo elämäänsä vain parasta. Wink

Kun sitten tapaan uuden rakkauden ja rakastun,
niin se rakkaus ei koskaan ole samanlainen kuin se edellinen rakkaus,
eivätkä ne sulje toisiaan pois mitenkään.
Ne elävät sydämessä edeleen. Smiley

Jokainen rakkaus ja rakkauden tunteminen on aina uniikki
ja jäljittelemätön. Smiley

Minulla on lämpimät välit exiini ja he ovat ystäviä myös keskenään
ja käymme/he käyvät viikoittain ulkona yhdessä. Smiley

Kysymys ei ole mistään pinnallisista tunteista,
vaan aidosta välittämisestä ja rakkaudesta.
Muuten tälläinen homma ei onnistuisi. Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.02.2007 00:04:44 »

vaikka tuossa voi samana päivänä edes puhua LAADUSTA.

Jaa-a. Kiitos ajatuksistasi, Asterix.
Jotakin ihmisen pitää saada todistettua ainakin muiden silmissä.
Tuosta todistamista näen usein myös hautajaisissa kauheilla kukkalaitteissa ja ylisanoissa ja jopa oikein risoo, kun tiedän todellisesta arkielämästäkin jotakin.
Ja kai sillä pitää jotakin yrittää todistaa itsellekin.

Sinun puheissa onkin joskus jotain tuttua siskoni kanssa, vaikka hän onkin vesimies. Ihailen hänen selväjärkisyyttä, rehellisyyttä ja sydämen laajuutta. Luonnollisesti elävä.

Kun taas minulla on kaksospoika, hyvin sosiaalinen ja vetovoimainen. Ja pärjää loistavasti kaikkien ex-tyttöystäviensä kanssa. Jopa samalla luokalla niitä oli kolme kappaletta Kauppaopistossa, kaikki auttoivat häntä, eikä mokoma mies sittenkään saanut käytyä koulua läpi. Ehkä kuitenkin ne sosiaaliset taidot kasvoivat. Olkoon siis elämän koulu tärkeämpi.
(huokaan).

Tykkään tavasta millä puhut entisistä. Ymmärrän tuon rakkauden määritelmäsi. Olen pitkälti samaa mieltä.

Mutta vaikka tunnemme eri aikoina eri asioihin tai ihmisiin erilaisia tunteita, niin onkohan sittenkään olemassa jotakin eri määrää tunnetta eri ihmisillä?

On paljon asioita, jotka liitetään tunteeseen tai jotka siihen vaikuttavat. Kuten esim. temperamentti. Vai kuinka?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2007 11:11:26 »

Asterixilla on viisaita ja järkeviä näkemyksiä ihmissuhdeasioissa.  coolsmiley

Tunnekokemuksen intensiteetissä on eroa;
ehkä nimenomaan tunteiden ja järkevyyden yhteensovittamisessa.

Tempperamenttijaottelu kuvaa hyvin erilaisia tyylejä kohdata maailma.
Sanotaan kuitenkin, että tasapainoisesta ihmisestä löytyy toimivana kokonaisuutena kaikkien tempperamenttien toimintapotentiaali niitä vaativiin tilanteisiin.
Tilanteessa tilanteen vaaimalla tavalla, siis.

(Tunne)tasapainoa, sen volyymin hallintaa, voisi harjoitella säännöllisesti, kuin kehoa, jumppauttamalla erilaisia tunnetiloja, niin eivät tule sitten reaktiot yllätyksenä irl.

Siksi varmaan ihmiset katselevat saippuasarjoja ja elokuvia  Huh
tallennettu
snug
Satunnainen astroilija
*

Toivossa on hyvä elää..

Profiili
« Vastaus #4 : 09.02.2007 14:50:13 »

(Tunne)tasapainoa, sen volyymin hallintaa, voisi harjoitella säännöllisesti, kuin kehoa, jumppauttamalla erilaisia tunnetiloja, niin eivät tule sitten reaktiot yllätyksenä irl.

kyllähän sitä on tullu rekisteröityä itestään mitä mielenkiintoisempia tunnetiloja ja oppinu niistä oman arvaamattomuutensa..kunpa niitä tosiaan voisi harjoitella ilman, että sydän vuotaa verta ja pahamieli seuraa johtajaa Undecided lievempiä tunneilmaisuja onkin sitten helpompi harjoittaa, mutta ei ne juuri opeta enää mitään....kovinkaan uutta.

On tosiaan ihmeellistä kuinka joidenkin ihmisten ulosannista voi havaita pientä vähättelyä jos kyseessä on tunteet. Verrataan välittömästi esim.niitä rakkauden kaipuita kaverin tunteisiin vaikka asia ja tilannekin olisi täysin eri maata..itse tosin saatan ottaa itseeni siitä jos joku uskaltaakin sanoa "mulla oli ihan sama!" kun kerron sydämeni varastajaa kohtaan tuntemiani asioita ja tapahtuneista tilanteista...ehkä se on mentävä myös itseensä ja miettiä pitääkö siitä numero tehdä vaikka kiukuttaisikin Huh

mutta kun tykkään niiiin paljon :Smiley

muoks:kirjotushäröjä
« Viimeksi muokattu: 09.02.2007 14:53:37 kirjoittanut snug » tallennettu

Aurinko - Neitsyt, Nouseva Rapu, Laskeva Kauris, Keskitaivas Kalat, [Keskiyö Neitsyt]
Kuu, Uranus - Jousimies
Merkurius, Mars - Leijona
Venus - Rapu
Jupiter - Vesimies
Saturnus, Pluto - Skorpioni
Neptunus - Kauris
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.02.2007 16:45:24 »

minä ainakin uskon että kaikkien ihmisten tunteet ovat juuri niin syviä kun miksi sinä itse ne tunnet.eikä kukaan toinen voi sanoa sinulle miten ja kuinka syvästi tunnet.

mielestäni ihminen joka panettelee toisten tunteita ei ehkä itse uskalla myöntää kuinka syvästi hän voi joistain asioista tuntea.eikä kenties siksi halua antaa tätä lupaa kenellekkään muullekkaan ja voi ilmaista sen jopa varsin loukkaavallakin tavalla jopa ihan tietämättään.

no tulipahan taas ilmaistua tämäkin asia mahdollisimman vaikeasti...toivottavasti kuitenkin joku tajuaa mitä mie ajan tällä takaa.

tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.02.2007 17:31:50 »

Joskus sanotaan, että rakkauden tunteen vastakohtana onkin pelko.

Pelko ettei osaa käsitellä omia tunteita. Pelko että ei osaa rakastaa. Pelko, pelko...
Pelko joka purkautuu ulospäin outoina tunnereaktioina. Viha, kiukku, kateus jne.

Ja joskus sitä rakkauden tunnettakin pelkää niin, että mieluummin purkaa sen johonkin negatiiviseen.

Pystyykö näitä tunteita aina itsellensä erittelemään?

Usein tunteikkuudesta puhutaan juuri kyynelten ja 'ah niin rakastunut'-määritelmillä.

Mutta eikö voimakkaasti tunteva ihminen olekin juuri se joka eniten räyhää ja huutaa?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Irish
Vieras
« Vastaus #7 : 09.02.2007 17:44:58 »

Hyviä kyselet, Esmiralda.

Muistan lapsena ajatelleeni, että ei kehenkään voi sattua henkisesti niin pahasti kun minuun silloin sattui.

Mitä enemmän on nähnyt, kokenut, tutustunut, tarkkaillut ihmisiä, sitä epäselvemmäksi tämä asia on tullut minulle. Voiko ihmiset tuntea eri paljon?  Huh

Ainakin uskon, että on ihmisiä, jotka pystyvät niin hyvin tukahtuttamaan itsensä, että eivät edes tiedä miten herkkiä todellisuudessa ovatkaan.

Sitten on niitä salamyhkäisiä, jotka eivät vain näytä ulospäin sitä kuohua. Minulle monet ihmiset sanovat, että musta näkee heti että oon kauhee herkkis, vaikka en paljon dramatisoikaan noin julkisesti. Kai sen jotenkin silmistä ja ilmeistä näkee.  Smiley

On niin eri tavalla tunteellisia ja tuntevia ihmisiä, että ei niitä voi edes verrata. Kun kaksi tosi eri tavalla tunnemaailmaa käsittelevää ihmistä ymmärtävät toisensa väärin, on siinä aikamoinen solmu edessä. Hassuja nämä tunteet. Tänään olen ollut innostunut, iloinen, epävarma, pettynyt, kateellinen, huojentunut, ärtynyt, hukassa, ylpeä itsestäni ja empaattinen - laidasta laitaaaan.. Luin tämän topicin jo pariin kertaan aikaisemmin ja se herätti minussa vastareaktion - Ei! Ei tunteita! Ei niissä ole mitään järkeä!  Wink

Sinänsä ajankohtainen ja arkakin aihe..
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.02.2007 18:07:24 »

Ihmisten näkemykset, näkeminen ja huomioiminen on myös erilaista.

Ukkoni joskus heittää minulle, että 'eikö sinulla ole tunteita, kun et itke'.

Taas hyvä ystäväni sanoo 'voi kun sinä olet herkkä'.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 09.02.2007 19:06:09 »

vaikka tuossa voi samana päivänä edes puhua LAADUSTA. idiot2

On paljon, paljon helpompaa erota itsekkäästi ovet paukkuen
ja sillat polttaen kuin edelleen toisen hyväksyen virheineen
ja rakastaen.
Valitettavan harva on kykenevä siihen ja onneksi olkoon niille,
jotka ovat siinä onnistuneet. Smiley

Tämä minun ajatustapani perustuu siihen, että kun kerran
rakastun johonkun, niin rakastan häntä todenäköisesti lopun
elämääni ja rakkauden tuntemiseni ei lopu eroon.

(Sen kanssa vain oppii elämään, että toinen ei ole fyysisesti läsnä)

Miksi siis polttaisin sillat tai aiheuttaisin enemmän mielipahaa
erotilanteessa sille toiselle?
Olenhan rakastunut häneen aikoinani
ja eikä se ole siitä mihinkään muuttunut. Smiley

Ainoastaan olosuhteet ovat muuttuneet
ja yhdessä eläminen ei sillä hetkellä ole kummankaan
kannalta paras vaihtoehto. Smiley

Ja jokainen toivon mukaan tahtoo elämäänsä vain parasta. Wink

Kun sitten tapaan uuden rakkauden ja rakastun,
niin se rakkaus ei koskaan ole samanlainen kuin se edellinen rakkaus,
eivätkä ne sulje toisiaan pois mitenkään.
Ne elävät sydämessä edeleen. Smiley

Jokainen rakkaus ja rakkauden tunteminen on aina uniikki
ja jäljittelemätön. Smiley

Minulla on lämpimät välit exiini ja he ovat ystäviä myös keskenään
ja käymme/he käyvät viikoittain ulkona yhdessä. Smiley

Kysymys ei ole mistään pinnallisista tunteista,
vaan aidosta välittämisestä ja rakkaudesta.
Muuten tälläinen homma ei onnistuisi. Wink[/color]

Siis nyt mää olen kerrassaan mykistynyt, Asterix! Mistä ihmeestä ammennat tuon viisautesi? Puit sanoiksi täsmälleen sen, mitä olen kai alitajuisesti pyöritellyt pitkin vuosia ja ollut ihan solmussa välillä...

KIITOS!  smitten  smitten
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #10 : 09.02.2007 19:07:54 »

Minähän olen monta kertaa kysynyt mitä ovat tunteet, kun niitä voi loukata. Jos nyt ei puhu fyysisestä vaurioitumisesta. Niin mitä höttöä tunteet ovat, kun ihmiset reagoivat tunteella, loukkaantuvat tai ilahtuvat tunteella? Tulee sellainen nukkeleikki-olo.

Tunteiden kieltämiseen liittyy siltojen polttaminen. Eihän ne ihmiset olemassaoloaan lakkaa, en minäkään olisi heitä "lakkauttanut" elleivät he ensin. Siksi fiilis on parempi näin.

Tuo on jo vähän paksua, että exät vielä kävisivät ulkona keskenään.
Heh!
« Viimeksi muokattu: 09.02.2007 19:13:14 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 09.02.2007 19:18:15 »

Ihmisten näkemykset, näkeminen ja huomioiminen on myös erilaista.

Ukkoni joskus heittää minulle, että 'eikö sinulla ole tunteita, kun et itke'.

Taas hyvä ystäväni sanoo 'voi kun sinä olet herkkä'.

Kuulostaapi tutulle, Esmiralda! Minuakin pidetään joissain piireissä aikas outona, kun en esmes soittele vanhemmilleni tai sisaruksilleni välillä viikkoihin. Se ei kumminkaan tarkoita sitä, ettenkö välittäisi heistä tai tuntisi heitä kohtaan mitään, päinvastoin! Joskus olen välittänyt liikaakin ja saanut itseni uuvuksiin heidän kanssaan, joten olen katsonut viisaammaksi pitää vähän hajurakoa etenkin vanhempiini. Toisekseen olen ollut (lue: joutunut olemaan) ikäni niin hemmetin itsenäinen ja pärjäännyt omillani, että nyt se sitten näkyy näin. Kyllä heistä sitten joku aina soittaa ja varmistaa, että olen elossa, jos menee "liikaa" aikaa... Sitä paitsi jokaisella se oma elämä on nykyään niin hektistä, että päivästä toiseen taaplaamisessa on ihan riittävästi tekemistä.

Mutta kukaan ei voi oikeesti sanoa, että mulla ei olisi tunteita. On vaan kokonaan eri juttu, KENELLE haluan näyttää ne... Tosin olemukseni yleensä paljastaa tuulen suunnan...  Tongue
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Yulunga
Vieras
« Vastaus #12 : 09.02.2007 19:18:22 »

Tuo on jo vähän paksua, että exät vielä kävisivät ulkona keskenään.
Heh! [/color]

Ei ollenkaan! Kun on päästänyt irti todellisesta rakkaussuhteesta, ei ole ollenkaan ongelma vaikka metsästää toiselle uutta kumppania yhdessä!  Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #13 : 09.02.2007 19:27:14 »

No minun maailmassani, exät eivät tunne toisiaan ja haluavat mahdollisimman täysin unohtaa suhteemme, kai se on tapa "käsitellä" asia.

Luulin ennen olevani kovin tunteellinen, kunnes olen alkanut katsella tunteilua paljon kriittisemmin. Onko se vain elämysten hakua?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #14 : 09.02.2007 20:44:58 »

Luulin ennen olevani kovin tunteellinen, kunnes olen alkanut katsella tunteilua paljon kriittisemmin. Onko se vain elämysten hakua?

Tunteilun ovat tiedemiehet palauttaneet ihan silkkaan kemiaan - synapsit paukkuu välittäjäaineista, ihan sen mukaan kuka niitä mitenkin paljon erittää mistäkin provosta.

Ehkeivät tunteet olekaan muuta kuin biologisen järjestelmämme lajinsäilytysmekanismin osa?
Mikäänhän luonnossa ei ole sattumaa tai turhaa...
Toiset vaan ovat tunneilmaisultaan lähempänä norsua, toiset hmm.. gekkoa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: