Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit, ihmissudet ja muut muodonmuuttajat  (Luettu 32328 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #15 : 21.02.2007 14:32:14 »

Ei tullut L-koodista tämä mieleen, en sitä katsele, (jos kysymys oli minulle osoitettu), joskin sen verran sarjasta tiedän, että Moira-niminen hahmo näyttää AIVAN minun miespuoliselta teatterikaverilta Grin
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #16 : 21.02.2007 14:52:52 »

on olemassa ihan oikea tauti... nimeä en nyt muista  buck2 mutta siinä sairaan henkilön ikenet pakenevat ja muuttuvat valkoisemmiksi. Näin ollen kulmahampaaat varsinkin korostuvat ja näyttävät vampyyrin hampailta, iho vaalenee ja alkaa yliherkistyä auringon valolle, samoin silmät herkistyvät myös. Tämä tauti on käsiittääkseni nykyisin hoidettavissa mutta vanhaan aikaan nämä henkilöt pitkittivät elämäänsä juomalla verta,
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 21.02.2007 15:16:42 »

Kyllä, kyseessä on sairaus nimeltä lycantropia. Alunperin puhuttiin, että sairaus selittäisi ihmissusimyytit, mutta sen oireet sopivat enemmänkin vampyyreihin kuin ihmissusiin: juuri mainitsemasi vetäytyvät ikenet, kalpea iho, verestävät silmät, suuri ihon ja silmien valoherkkyys. Lycantropiaa sairastaneet ovat hyvinkin saattaneet asustella aikoinaan hautausmailla, piilossa muilta ihmisiltä ja näiden julmuudelta ja kavuta piilopaikoistaan yön tullen ulos.

Muistaakseni lycantorpiaan liittyy eräänlainen anemia, joka vaatii uutta verta elämistöön (muistaakseni sitä hoidettiinkin vaihtamalla poltilaalle elinvoimaisempaa ja terveempää verta säännöllisin väliajoin). Historian aikakausina sairaat ovat varmaan tunteneet ihan luonnollista, pakottavaa tarvetta saada verta ja se on vain lisännyt vampyyrien verenimijä myyttiä.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #18 : 21.02.2007 17:56:46 »

Kuulostaa parasiitilta jonka vampyyri purresaan antaa kohtelleen. Smiley Parasiitti vain on tykästynyt suklaan sijasta vereen.
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #19 : 21.02.2007 18:15:58 »

Kyllä, kyseessä on sairaus nimeltä lycantropia. Alunperin puhuttiin, että sairaus selittäisi ihmissusimyytit, mutta sen oireet sopivat enemmänkin vampyyreihin kuin ihmissusiin: juuri mainitsemasi vetäytyvät ikenet, kalpea iho, verestävät silmät, suuri ihon ja silmien valoherkkyys. Lycantropiaa sairastaneet ovat hyvinkin saattaneet asustella aikoinaan hautausmailla, piilossa muilta ihmisiltä ja näiden julmuudelta ja kavuta piilopaikoistaan yön tullen ulos.

Muistaakseni lycantorpiaan liittyy eräänlainen anemia, joka vaatii uutta verta elämistöön (muistaakseni sitä hoidettiinkin vaihtamalla poltilaalle elinvoimaisempaa ja terveempää verta säännöllisin väliajoin). Historian aikakausina sairaat ovat varmaan tunteneet ihan luonnollista, pakottavaa tarvetta saada verta ja se on vain lisännyt vampyyrien verenimijä myyttiä.

Juu, heillä oli tosiaankin krooninen anemia, jonka tarpeeseen he verta nauttivat. Ei tosin ihmisten vaikka legenda niin kertookin... Wink
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 07.03.2007 20:28:51 »

ketä nyt tämä aihe jotenkin kiinnostaa niin nelonen plussalta tulee tänään 20.00 ohjelma joka kertoo vampyyreista...
tallennettu

Valery
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #21 : 13.04.2007 13:28:37 »

Minäkin mietin tässä taannoin tuota,mitä AthaMaarit kirjoitti, että jos ihmiskunta puhuu edelleen vampyyreistä ymv.niin voiko se/ne olla pelkkää hömppää...jonkun mielikuvituksen tuotetta?Mielestäni, jos näin olisi, olisi tälläisten asioiden puhuminen jo lopetettu aikanaan.Itse uskon siihen, että tänne mahtuu olentoja, joita ehkä ihmismielen on vaikea käsittää ja ymmärtää.Ihminenhän käyttää muutenkin aivokapasiteetistaan reilusti alle puolet...ehkä se on tavallaan ihan turvallista.Tuntuu,että itselläni ainakin olisi liikaa käsiteltävää asioissa,joita en ehkä ymmärtäisi.Toisaalta,uteliaisuuttani mielelläni kohtaisin...vaikkapa vampyyrin  Wink ! Tällä hetkellä kirjoitan tarinaa/kirjaa vampyyristä ja ikuisesta rakkaudesta. Välillä on tuntunut,että saan tietoa jostain toisaalta, että toimin vain kirjurina...  Huh  Olen myös nähnyt unia vampyyristä, joka on kovin inhimillinen. Jossakin unessa oli kylläkin vampyyri, joka oli vihainen minulle siitä,että olin julkaissut ko.kirjan ja paljastanut heidän salaisuutensa.
Olenpa miettinyt Anne Riceakin,että mistä hän ammentaa sellaista "tietoa" mielikuvitusta kirjoihinsa....   Hmmm...   kuu
tallennettu

Minä en Sinua luonut vaan Sinä loit minut ja annoit minun luoda Sinut...
Lake
Vieras
« Vastaus #22 : 13.04.2007 14:25:54 »

Tuli vastaan erilaisia vampyyrityyppejä eri maista.. Mielenkiintoista!
http://www.lizabets-vault.com/vamptypes.html
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #23 : 14.04.2007 01:37:00 »

Lainaus
Olenpa miettinyt Anne Riceakin,että mistä hän ammentaa sellaista "tietoa" mielikuvitusta kirjoihinsa

Tästä tuli mieleeni sellainen juttu, että kirjailijat, käsikirjoittajat, taiteilijat, artistit, sarjakuvapiirtäjät jne. jotka tekevät fantasia-aiheisia töitä, ammentavat usein tiedostamattaan ihan oikeaa informaatiota teoksiinsa. Fantasiakirjallisuudessa vastaan tulevat rodut tai scifikirjallisuuden muukalaiset saattavat olla todellisuudessa olemassa toisilla tasoilla. Tällaisilla henkilöillä on joko jäänyt alitajuntaan muistiin elämää, kulttuuria ja olentoja muista sfääreistä tai sitten he ovat yhteydessä tällaiseen lähteeseen, josta tietoa vaan tulee heille lisää ja lisää.

Kuinkahan paljon esim. Tolkienin tai Edgar Allan Poen kirjojen sisällöstä on totta jossain tuolla toisessa maailmassa?
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #24 : 28.07.2008 01:51:44 »

lycantropia on kyllä psykiatrinen sairaus. Se tarkottaa sitä että sairastav tyyppi kuvittelee joko olevansaeläin tai kuvittelee pysyvänsä muuttumaan eläimeksi (muutosta ei sitten oikeesti tapahdu Smiley)
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #25 : 28.07.2008 03:11:04 »



mielenkiintoinen vertailu...psykiatrinen sairaus ja shamanismi. Hmm, ovatko alkuperäiskulttuurit, natiiviamerikkalaiset tai aboriginaalit  (tai jopa saamelaiset?) psykiatrisesti sairaita, vai onko kyseessä kulttuuriero?

Jos alkuperäiskulttuurien edustajat ovat psykiatrisesti sairaita niin myös kristityt, muslimit, taolaiset, buddhalaiset yms. ovat. Mitäs eroa käytännössä nykyuskonnoilla ja vanhoilla uskomuksilla on? molemmissa ihmiset uskovat johonkin jolle ei ole tieteellistä selitystä.
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #26 : 28.07.2008 03:53:50 »

no, en ole oikea henkilö vastaamaan tuohon koska en ole tieteentekijä, enkä ensisijaisesti hae tieteellistä selitystä.

Eikös viestini kysymys ollut että miten vanhat uskomukset eroaa nykyuskonnoista? Ja sää alat selittämään jotain hiivasta O_O miten tää vastauksesi liittyi kysymykseen? Ooko sää nyt varmasti kirjottau oikeeseen keskusteluun, vai oonko mää väärässä keskustelussa? Ei siis pahalla, en vaan ymmärrä nyt miten vastauksesi liittyi mitenkään mihinkään.
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #27 : 28.07.2008 04:21:12 »

no voipi olla että se ei liittynytkään mitenkään mihinkään ja olen useinkin ihan väärässä keskustelussa. toivottavasti löydän joskus oikean keskustelun. Embarrassed
Olikko siis oikeassa keskustelussa? Ja tarkoitus ei siis oikeasti ollut  loukata, anteeksi. Pitäisikö tassä kuitenkin palata takaisin aiheeseen..
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #28 : 28.07.2008 22:35:07 »

Joo, nyt tajusin mitä tarkotit. Mun on vaan aina välillä hahmottaa ja ymmärtää mitä mulle yritetään sanoa, etenkin kun olin väsynyt. En siis edes yrittäny v1ttuill@ vaan en ymmärtänyt mitään mitä kirjoitit vaikka luin kuinkamoneen kertaan tahansa... Sitten nouseekin kysymys siitä että kannattaako dysfasiasta ja dysleksiasta kärsivien edes kirjoittaa nettiin :Smiley mutta asiaan, ite uskon että nää kaikenmaailman ihamissudet ja vampyyrit on vaan mielisairaita.Paitsi joskus keskiajalla tietty olivat vaan anemiaa sairastavia tai ulkonäöltään poikkeavia ihmisiä. Mutta toi voimaeläin juttu on epäilemättä vaan uskomus, ja on enemmän todellinen kun esim jumalaan uskominen, koska eläimiä voi nähdä ja niitä on oikeesti olemassa laugh eli voimaeläimiin uskovat tyypit eivät ole mielisairaita.
tallennettu
normaalilapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #29 : 28.07.2008 23:08:19 »

kirjotin ihan älyttömän pitkän pätemisen siitä miten paljon etenkin Dysfasia elämää haittaa, mutta menee niin paljon yli aiheen että pitäisköhän alottaa uus aihe sitä varten? vois tulla aika paljon asiaa, kun tuskin olen edes ainoa ihminen tällasen ongelman kanssa. onko täällä jo kyseistä aihetta? Ja kiitos, kai mää tänne voin kirjottaa jos sääkin tänne kirjotat puolen punaviinilasin jälkeen Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: