Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä koulutuslinja olisi paras?  (Luettu 6048 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 09.02.2007 15:57:27 »

Onkohan täällä ketään auttavaa näkijää, joka osaisi valaista minua sen suhteen, mikä koulutuslinja olisi minulle kaikkein paras?

Suuntaudun opiskelemaan Tampereelle (intuition ohje) ja kiinnostavia linjoja ovat taide, historia, journalistiikka ja puheoppi. Muitakin mukavia linjoja olisi, kuten esim. suomenkieli, äidinkieli ja informaatiotiede.

Yliopistoon olisi hyvä petrata kunnolla siihen yhteen aineeseen, enkä haluaisi hirveää hakuammuntaa kokeiden suhteen.

näkeekö kukaan, mihin noista aloista kannattaisi panostaa eniten? Oma intuitioni on puheopin kannalla, tosin se valisti minua naistieteenlinjastakin, joka selvisi ainoastaan sivuaineeksi Tampereen ylopistossa. Aion kyllä lukea moista ainetta, kunhan kouluun pääsen! Cheesy

tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #1 : 09.02.2007 16:08:51 »

Eiköhän se oma näppituntuma sinulla ole paras? Wink

Puheoppi on varmasti siis hyvä.

Entäpä historia, joka yhdistettynä naistieteeseen
olisi ajankohtaista ja tarpeellistakin
menneisyyden selvittämiseksi ja tulevaisuuden muuttamiseksi?

Silloin olisi kaksi ainevaihtoehtoa
joihin satsata.
Historiassa tosin taitaa olla aikamoiset pääsykoevaatimukset
kirjallisuuden määrän suhteen...
Mutta eihän se ole este,
vaatii vain työtä. Wink
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.02.2007 16:28:46 »

minä näen että sinulle sopisi parhaiten ala jossa saat toteuttaa itseäsi mahdollisimman luovasti niin että siitä on hyötyä sekä sinulle että vastaanottajalle.ammatin kannattaisi olla sellainen joka pystyisi tasapainottamaan omia tunteitasi ja sitä myöten avamaan sisäisiä voimavarojasi.sinun kannattaa valita varmaan näistä se mikä tuntuu itsestäsi kaikista luonnollisimmalta valinnalta.
tallennettu

meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2007 17:41:16 »

Historia ja taide... on ehkä sellisia aiheita ettet pääse ihmisteb kanssa tekemisii... Ja on semmonen tunne että halua olla ihmisten kanssa tekemisissä ja mahdollisesti vaikuttaa? Jos näin on niin journalistiikka tai puheoppi voisvat jompsin kumsin olla hyvä pääaine

Oon itekin vähän opiskelemassa.. Jos vaikka pääsisi yliopistoon.Heh. Itse nautin kamalasti historiasta... Tosin en hae nyt sitä opiskelemaan mutta on mukava harrastus.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Jasca
Vieras
« Vastaus #4 : 09.02.2007 20:00:37 »

Intuitiolla ensin veti puoleensa puheoppi, johon itsekin olit päätynyt. Hyvin samalla viivalla olisi journalistiikka, jossa myöskin varmasti viihtyisit hyvin. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä ja vain maalaisjärjellä valittuna olisi tulevaisuuden tiede eli informaatiotiede. Siispä kuuntele omaa intuitiotasi.  Wink
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #5 : 09.02.2007 21:28:12 »

Puheopin myötä onko sinulla muutoin mitään suhdetta viittomiin?
Ne olisi sulle tarpeen, jossain elon vaiheessa angel
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 12.02.2007 14:27:44 »

Kiitoksia tuntemuksistanne!

Oikeastaan haluaisin opiskella noita kaikkia! Cheesy Historian pääsykokeeseen ei tarvitse lukea kuin yksi kirja, mutta hakijamäärä on sellainen, että huh! Varmaan sellaiset 600 hakijaa vähintään, josta 40 otetaan sisään.

Jos nyt pääaineeksi sitten tulee se puheoppi (olisi hirmu ihanaa aloittaa opiskelut jo nyt, eikä vielä odotella yhtä vuotta), niin sivuaineita tulee ahmittua varmaan emä kasa! En voisi kuvitellakaan jumahtavani vain yhteen alaan tai ammattiin.

En hirveästi viihdy ihmisten parissa, tarvitsen paljon omaa tilaa ympärilleni, mutta silti journalistiikka on ala, josta nautin suuresti. Olen tehnytkin eri viestinnänalan hommia päälle 2 vuotta, taitaa ainoastaan puuttua tv- ja radiotoimitus kokemuslistasta Grin silti journalistiikka ei oppiaineena, teoreettisena puuhasteluna, ole ehkä oma juttuni.

Ihanne olisi ala, jossa voisi yhdistää viestinnän, historian, ihmistieteet, elämänfilosofian ja taiteet. Cheesy

tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 12.02.2007 14:33:28 »

Höh, miulle heti tuli mieleen siun "aura" ja ajattelin, että tarvitset tilaa ympärillesi, siis ei liikaa ihmisiä. Eikö taide nappaa enempää? Ja historiaankin siulla tuntuu olevan niin luontainen ote, kun olet oikea "mennytelämä"- friikki.. Smiley
No, kuten jo muutkin sanoivat, seuraa intuitiotasi, sehän sen paremmin tietää kuin me.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 12.02.2007 14:58:53 »

Taide mietityttää lähinnä sen suhteen, että haluan tehdä omaa taidetta vapaasti, enkä tiedä, sopeutuisinko opetukseen tyyliin "tänään teemme jotain postmodernia hömppää liiduilla" xD

Olen huolissani myös siitä, että jos elämäni rakkaudesta tulee ammatti, onko se enää niin ihanaa jälkeenpäin. Taide kiinnostaa todella paljon, mutta tekniikoista ja teorioista en tiedä, enkä tiedä välittäisinkökään edes. Olisihan se ihana oppia käyttämään eri tyylejä ja materiaaleja hyväkseen.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: