Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saimme kaksi uutta moderaattoria  (Luettu 11947 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #15 : 15.02.2007 14:21:49 »

Olkaahan modet tarkkoina... kuulin tänään kiintoisan kysymyksen eräältä; "miksi sinua pitäisi rakastaa?"

Olikohan peilitilanne kyseessä; en nimittäin jaa rakkautta jos saan ilkeyttä*. Joku muu toimii toisin. Minä mielellään palauttaisin sellaisen* alkulähteelleen.  Wink Putsaa pelipöydän.

Onnea tarvitaan.

February 15, 2007You will be the hit of the party today. Everyone wants to talk to you. You will find that great transitions are happening in your life right now, and you should look at how you can adopt new principles and attitudes toward them. Your emotions are suggesting that you take a rather unconventional approach to the day. The things you learn may be things you want to incorporate into your being on a long-term basis.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2007 14:51:36 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 16.02.2007 14:56:19 »

AthaMaaritkin sitten esittäytyy, en olekaan koskaan tainnut tehdä sitä täällä forumilla aiemmin.

AthaMaarit
* Ollut mukana astroilemassa jo vanhalla forumilla.
* Ei lapsia, sinkku, työtön, eikä edes opiskelupaikkaa! Grin
* Forumilla liikuskelen henkimaailman, selvänäön ja unien puolella. Astrologiasta en tiedä mitään.
* Olen ollut kiinnostunut henkimaailman asioista ihan pikkulapsesta lähtien. Kunnolla niihin asioihin pääsi tutustumaan, kun oppi lukemaan 7-vuotiaana. Samalla tiellä ollaan yhä!
* Ikää 24 vuotta (synt. 1983)
* Harrastan piirtämistä, kirjeenvaihtoa, pleikkarilla pelaamista, mangaa, animea, tarrojen keräämistä, ihanien kuvien keräämistä ja fanitarinoiden lukemista sekä kuvittamista. (Piirustuksia voi käydä tsekkailemassa Harhakuvassa, linkki löytyy profiilistani)
* Kiinnostuksen aiheita henkimaailman asioiden lisäksi ovat mm. historia, elämänfilosofia, aforismit, miestiede ja sosiaalipsykologia.
* Rakastan mm. tähtitaivasta, kuutamoa, ritareita, egyptiläisiä jumalia, hyvää teetä, tiikereitä (voimaeläin), nukkumista, matkustamista ja kynttilöitä.
* Mielimusiikkia brutaali deathmetal, japanilainen/kiinalainen/intialainen/arabialainen (esim. turkkilainen)/espanjalainen pop, räp ja hiphop (kiinalainen poikapop on ihan loistavaa! Cheesy ), afrokuubalainen räp ja hiphop, flamenco ja trance.

« Viimeksi muokattu: 04.10.2007 01:08:51 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 16.02.2007 19:33:35 »

Tervetuloa uudetkin! Teette ihan mukavaa, tärkeää työtä tässä.

Se mikä on myös kiva juttu, on se, että olette aina samoja, avattarenkin kautta, siis nimi!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #18 : 16.02.2007 20:23:48 »

AthaMaarit

* Forumilla liikuskelen henkimaailman, selvänäön ja unien puolella. Astrologiasta en tiedä mitään.
* Olen ollut kiinnostunut henkimaailman asioista ihan pikkulapsesta lähtien....
* Vaikuttaa Lahden alueella, ....

Hei "AthaMaarit"

Kiitos myös sinulle

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 17.02.2007 15:01:50 »

Heips!!

Ja kiitos onnitteluista!!

Olen Emelia, 36v, Keski-Suomesta.
Sinkku.

Kissani nimi on Lady Hamish McBeth ( kollia odotettiin, tyttö tuli)

"Harrastellut" astrologiaa viimeisen parin vuosikymmenen ja aktiivisemmin viimeisten 5 vuoden ajan.
Vanhalle foorumille löysin tieni sattumalta ja sen jälkeen tämä on imaissut minut täysin.

Tällä hetkellä olen vielä töissä, joten en ehdi ihan joka päivä täällä pyörähtää, mutta kun työsuhde päättyy 2.3.07 onkin sitten varmaan enemmän aikaa.

Tällä foorumilla liikun eniten tuolla Astrologian alueella; Ennustava astrologia, syntymäkartan astrologia, julkkikset, ihmissuhdeastrologia jne.

Harrastuksia astrologian lisäksi ei tällä hetkellä hirveästi ole, mutta liikuntaa parikertaa viikossa ja espanjan kieltä opiskelen myös. Näin talvisin tulee jonkin verran tehtyä käsitöitä. Myös hyviä elokuvia on ihana katsella, mutta täältä maalta ei tahdo jaksaa ihan leffaan asti lähteä... Onneksi on dvd:t keksitty.

Musiikkimakuni on raskaamman puoleinen,eniten heviä ja metallia, mutta myös poppia ja rockia tulee kuunneltua.

(http://img516.imageshack.us/img516/7871/heavyanimao3la2po.gif)
("oma kuva"  Grin)
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #20 : 18.02.2007 19:18:30 »

Olen Emelia, 36v, Keski-Suomesta.
Tällä foorumilla liikun eniten tuolla Astrologian alueella; Ennustava astrologia, syntymäkartan astrologia, julkkikset, ihmissuhdeastrologia jne.

Hei "Emelia"

Kiitos myös sinulle.

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 30.09.2007 19:18:29 »

Alkuperäiset supermoderaattorit voivat kertoa omasta puolestansa, miten ovat modeiksi ajautuneet. Mie voin vastata myöhemmin moderemmiin liittyneiden puolesta ja omista kokemuksista.

Jos moderaattoreille tulee tilanne, jossa kaivataan lisää apukäsiä moderoimiseen esimerkiksi vanhojen moderaattoreiden siirtyessä peruskäyttäjiksi (moderointi  on vapaaehtoista ja sen saa lopettaa silloin, kun siltä tuntuu) aletaan miettiä, kuka tai ketkä voisivat paikata tätä henkilöstöpulaa. Moderaattorit pohdiskelevat keskenään käyttäjiä, joista on jäänyt hyvä, aktiivinen ja muut huomioonottava maku suuhun ja heittelevät ehdokkaita ilmaan. Tähän valintaan ja mietintään osallistuu myös Seppo itse, hänenhän kun tämä foorumi ja sivusto on.
Kun yhteiseen tulokseen on tultu, otetaan valittuihin henkilöihin yhteyttä ja kysytään heidän halukkuuttaan moderaattoriksi. Jos henkilö suostuu, hän saa ylläpidolta moderaattorin valtuuden, jos taas henkilö kieltäytyy, etsiskellään tilalle joku toinen käyttäjä. Minähän esimerkiksi olen liittynyt tähän moderemmiin juuri tuollaisen moderaattoripohdiskelun ja yhteydenoton perusteella Smiley

Moderaattorilta vaaditaan ainakin aktiivisuutta, kohteliasta käytöstä sekä kykyä ottaa huomioon muut ja tarkastella asioita usealta kantilta mistä on hyötyä juuri riitatilanteissa. Moderaattori ei saa hyökkäillä kenenkään kimppuun, käyttää oikeuksiaan väärin tai lietsoa levottomuuksia foorumin puolella. Sellainen kunnon kansalainen, siis Grin Lisäksi meillä nykyisillä moderaattoreilla taitaa jokaisella olla jokin oma Ässä-alue, josta tietää paljon. Sen perusteella moderaattorit keskittyvät pitämään silmällä omaa aluettaan. Esimerkiksi minun "viralliseen" työnjaon alaisuuteen kuuluu Astraalin kanssa Henkimaailman osion seuraaminen, mutta se ei tietenkään tarkoita, etteivätkö muut modet saisi moderoida tuota osiota tai me muita osioita.

Moderaattorin tehtävistä on aikaisemmin ollut puhetta jossakin päin foorumia, mutta kertauksen vuoksi tehtäviin kuuluvat mm. yleisen järjestyksen ja Astron netiketin noudattamisen silmälläpito, riitatilanteisiin puuttuminen, ketjujen siirtäminen tarvittaessa oikeisiin osioihin sekä ketjujen jakaminen tarvittaessa kahdeksi eri aiheeksi, keskusteleminen sekä yleinen käyttäjien auttaminen.

Moderointi on vapaaehtoistyötä eli meistä jokainen liikuskelee foorumilla ihan oman aikataulunsa mukaisesti. Minä taidan olla tällä hetkellä yksi modeista, joka ehtii istuutua Astron ääreen pitkiksi ajoiksi joka päivä.

Minun mielestäni moderointi on antoisaa ja viihdyttävää, mutta välillä myös raskasta, eteenkin riitatilanteissa, jossa yritetään hillitä kahta (vähintään kahta) tuohtunutta käyttäjää, joiden mielestä yleensä mioderaattorin puuttuminen tilanteeseen aiheuttaa vain lisää touhtumuksen aihetta Grin Onneksi foorumimme on yleisesti ottaen rauhallinen ja porukka täällä tajuaa kyllä lopettaa nahisemisen ajoissa. 
En yleensä ajattele itseäni moderaattorina, vaan olen keskustelija muiden joukossa. Eniten moden leima alkaa iskotua otsaan, jos en ole päässyt pitkään, pitkään aikaan kunnolla uppotumaan foorumille ja sen tapahtumiin. Ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen hätä - onkohan siellä kaikki kunnossa, kun ei pitkään aikaan ole päässyt tarkastamaan tilannetta.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 04.10.2007 13:26:51 »

Hei vaan kaikille!

En ole huomannut koko ketjua - siinäpä oiva osoitus miten "valppaita" me modet joskus olemmekaan.  Wink No, kylmä totuushan on, että joitain ketjuja menee väistämättä ohi silmien, kaikkien seuraamiseen ei aika riitä. Mutta parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan, ja nytpä siis jonkinlaista esittelyä.

Aloitin kirjoittelun ihka ensimmäisellä Astron foorumilla joskus aikojen alussa. Jo piankin silloinen ylläpitäjä havaitsi moderaattorien tarpeen ja pyysi modeiksi minua, Ajatusta ja Luneaa, jotka siis olemme virkaiältämme ne kaikkein vanhimmat modet.

Pikku hiljaa foorumin vilkastuessa, aloimme keskenämme miettimään uusia modeja lisäavuksi. Useimmiten uusia valitessa on pistetty modejen keskinäinen äänestys pystyyn, jotta valinta olisi mahdollisimman oikeudenmukainen ja kaikkia tyydyttävä. Seppo on sitten aina hyväksynyt valintamme.

Sitten vielä jotain minusta itsestäni. Olen Tampereen liepeillä asusteleva astrologian innokas harrastaja, siviiliammatiltani yrittäjä ihan erityyppisellä alalla kuin mitä astrologia on. Merkkini ovat  aurinko  harkakuu  vesimies ja  askendentti  neitsyt Uranuksella ja Plutolla höystettynä. Olen naimisissa Leijonamiehen kanssa ja meillä on kaksi ihanaa lasta; Kaksospoika ja Neitsyt-tyttö. Neitsyt-tyttömme sairasti pari vuotta sitten erittäin vakavasti (moni ehkä muistaa silloiset synkistelyni asian johdosta), mutta on nyttemmin parantunut. Elämä hymyilee taas ja menneiden vastoinkäymisten ansiosta elämän pieniäkin iloja osaa arvostaa paljon entistä enemmän. Enää ei kaipaa huikaisevaa myötämäkeä voidakseen olla onnellinen, tasainenkin riittää paremmin kuin hyvin.

Foorumille kirjoittelu on jäänyt viime aikoina vähemmälle, lukemassa sentään yritän käydä. Astrologia ei sentään ole jäänyt taka-alalle vaan olen tehnyt sen parissa vähän erilaisia juttuja kuin aikaisemmin.

Millaista on olla moderaattori, Jinx kyseli. Enpä osaa vastata tyhjentävästi. Joskus se on mukavaa, joskus raskaampaa riippuen siitä mitä foorumilla tapahtuu. Ehkä kaikkein mukavinta tässä hommassa on olleet modetapaamiset. On kiva välillä nähdä virkasiskoja ihan livenä. Mukavaa porukkaa kaikki!

« Viimeksi muokattu: 04.10.2007 13:32:36 kirjoittanut May » tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 04.10.2007 17:22:17 »

Minulla ei ole paljon lisättävää kahteen edelliseen vastaukseen.

Minä olen ns. kakkoserän moderaattori, eli Ajatus, Lunea ja May ovat suositelleet minua ylläpidolle näihin hommiin joskus 2,5 vuotta sitten. Kolme alkuperäistä moderaattoria on minun mielestäni valittu tehtävään asiallisuuden ja astrologisten taitojen takia. Itse olen sukkuloinut lähes kaikilla alueilla, ja kun edelleen uusia moderaattoreita on pestattu joukkoon, itse en ole pitänyt astrologian osaamista mitenkään oleellisena vaatimuksena tehtävään. Minulle on tärkeintä se, että kyseessä on hyvin hermonsa säilyttävä, asiallinen ja aktiivinen astro-foorumilainen. Pääsääntöisesti jo valitut moderaattorit ehdottavat joukkoomme sopiviksi katsomiaan henkilöitä. Näiltä henkilöiltä kysytään, ovatko he kiinnostuneita tehtävästä ja jos he ovat, ja ylläpitokin antaa hyväksyntänsä, niin tälle henkilölle paukautetaan moderointioikeudet.

Ylläpidon antamien ohjeiden mukaan moderaattorit vastaavat astro-foorumin sisällöstä. Tämän takia esim. foorumin säännöt ja eri keskustelualueet ovat enimmäkseen tai osittain moderaattorien ideoimia. Eli hommaan kuuluu paljon muutakin kuin vain asiattomuuksiin puuttumista.

Itse en olekaan näemmä esittäytynyt vielä.

Ikä: 40
Vaikutusalue: Oulu
Koulutus: FT (genetiikka)
Perhe: Ei ole. Kaksi avoliittoa, à 7 vuotta ja 6 vuotta takana.
Harrastukset: Astrologia ( Wink), filosofia, psykologia, rajatieto, taide ( smitten), historia, mytologia, lintujen tarkkailu ja matkustelu.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 06.10.2007 10:04:28 »

Heissan!

Nyt minäkin uskaltaudun kirjoittelemaan tänne, kun nuo "vanhat konkarit" ovat osaltaan kertoilleet itsestään ja moderaattoriksi tulostaan.

Minä olen tätä uusinta kaartia, olen harrastellut astrologiaa jo parikymmentä vuotta ja kirjoittelin alkuun vähäsen tuolla vanhalla foorumilla. Silloinen nettiyhteys oli aataminaikuinen, joten se oli vähäisempää silloin kuin nyt, mutta sain sieltä uuden kipinän joka on nyttemmin roihahtanut oikein kunnolla liekkeihin...  smitten

Uudella foorumilla olinkin sitten aktiivisempi ja ilmeisesti kiinnitin silloin muiden moderaattorien huomiota, ja viime tammikuussa kun ensimmäinen Astromiitti May henkilökohtaisesti pyysi minua moderaattoriksi. Ajattelin ensin että hui! Millainen vastuu ja mitä kaikkea se mahtaisi vaatia....  Wink -Silloin lupasin harkita asiaa ja parin päivän kypsyttelyn jälkeen vastasin Mayn lähettämään yksityisviestiin : Kyllä.
Seuraavan kerran kun tulin foorumille hämmästelin, kun näytöllä olikin kaikenlaista uutta näkyvissä, kunnes hoksasin että minusta oli tullut mode.

Kuten Lilli tuossa edellisessä vastauksessa kertoikin, me modet tavallaan säädämme foorumia yhdessä. Meille tulee ilmoituksia ketjuista ja käymme katsomassa mitä missäkin tapahtuu, siistimme ketjuja tarvittaessa, sovittelemme riitoja jne..

Lisäksi meillä modeilla on omia alueita, joilla liikumme ja joita tarkkailemme; itse olen kiinnostunut ennustavasta astrologiasta joten sillä alueella liikun eniten, mutta myös muualla.

Mielestäni moderaattori -sanana kuvaa tehtävää valvojaa paremmin, moderaattori muokkaa eli moderoi eikä ainoastaan valvo, vaikka valvominen onkin iso osa tätä hommaa.

Ja sitten esittely

Ikä:37
Vaikutusalue: Keski-Suomi, Jyväskylän seutu
Ammatti: Lähihoitaja, toimin lastenhoidon piirissä
Perhesuhteet: äiti ja Hamish-kissa, siskojen perheet
 (avoliittoa olen kokeillut kauan sitten  Wink )
Harratukset: kissa, musiikki, astrologia, lukeminen, elokuvat; käyn espanjantunnilla, jumpassa ja salilla kun työvuorot antavat myöten
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: