Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko vanha sielu syntynyt useampaan kertaan tänne maan päälle?  (Luettu 133319 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #150 : 30.12.2005 15:47:00 »

Silloin rippituolin ohi meni nuori kuoripoika. Talonmies kurottautui ulos kopista ja kysyi:
- Hei, satutko tietämään, mitä pappi antaa anaaliseksistä?
- Kokista ja sipsejä.
Shocked Anteeksi nyt vain, mutta vitsi vaikutti ihan lupaavalta kunnes luin tuon lauseen. Olen kyllä hyvinkin huumorintajuinen, mutta pedofilia ja sillä vitsailu pistää aina sapettamaan.  tickedoff
Minusta tietyistä asioista ei sovi vitsailla...  knuppel2

En silti ole vihainen.  Wink smitten

Oliko tämä sitten vitsailua?
No mutta näinhän katolisen kirkon piirissä toimitaan  Shocked
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #151 : 30.12.2005 16:21:43 »

Usein kuunnellessa ihmisten ihmettelyä herää ajatus:
Mitä millään on suurempaa merkitystä, kuin elämällä itsellään.
Mitä merkitystä on sillä, olenko vanha sielu, jollen elä mahdollisimman hereillä jokaista sekuntia.
Mitä väliä on montako elämää olen elänyt, jollen elä tätä täysin tietoisena.
Kulkea hetkissä avoimena omana itsenään riittää.
Näin minusta.

Allekirjoitan  Smiley
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #152 : 30.12.2005 16:25:55 »

Haluan hieman kysäistä että onko vanha sielu arvokkaampi mielestäsi kuin uusi?

Ennenkuin vastaat mieti todellista kantaasi aj tapaasi jolla tuot tuon ylpeytesi omasta ööhh.. ns.vanhasta sielustasi esille.

On tyhmää jeesustella tälläisistäkin asioista.

Niin ja mikäs tuossa vitsissä oli niin kamalaa? Pitäisikö anaaliseksi kieltää? Ja pöhh!

Olette tekopyhiä orgaanisia kasoja! Sielu voi olla vaikka kuinka vanha, mutta silti oppimaton ja tyhmä.

Hyvää päivänjatkoa!
  smitten smitten smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #153 : 30.12.2005 16:28:58 »

Tämä: "Toinen murrosikä n. 35-vuotiaana. Sisäisen olemuksen esiintulo - vaihtoehtoisesti egon eli väärän persoonallisuuden vangiksi joutuminen loppuiäksi." on äärimmäisen mielenkiintoista. Onko joillekuille mahdollista ohittaa tämä vaihe kokonaan, eli oivaltaa jo tätä paljonkin nuorempana oma sisäinen olemus?

Itse ainakin olen jokaisessa ns.'murrosvaiheessa' ollut ensin luulossa, että "Aaah, nyt se on tehty, muodonmuutos on valmis"  Wink Ja kopsauttanut egoni aina uudelleen, ennen kuin ymmärsin, että elämä on sen osalta kuin sipulin kuorimista, joka kerta itkettää kun kerroksen poistaa.
Toki toisaalta, sitä on aina ollut jokin seitinohut sidos sinne 'sisimpäänkin', ja jokaisen kerroksen jälkeen se on ollut vahvempi ja jykevämpi. Enkä toisaalta usko, että tämä hengityksen kaltainen liike loppuu koskaan ennen kuolemaa.
Ja siinähän onkin elämän iloa ja tarkoitusta aivan tarpeeksi.  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #154 : 30.12.2005 21:24:24 »

Niin ja mikäs tuossa vitsissä oli niin kamalaa? Pitäisikö anaaliseksi kieltää? Ja pöhh!
Sielu voi olla vaikka kuinka vanha, mutta silti oppimaton ja tyhmä.
En ollut kieltämässä mitään. Otin vain kantaa vitsin "pedofiilisuuteen" (=lapsiin sekaantumiseen)  Huh
Ja totta on, etteivät kaikki vanhatkaan aina niin oppineita ole, mutta tyhmä ei mielestäni ole kukaan. Kaikki vain ovat erilaisia ja etenevät omalla ajallaan...
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #155 : 30.12.2005 21:55:34 »

No tuo nyt on aivan liian absurdi ajatus etteikö kukaan olisi tyhmä. Mitä pahaa tyhmyydessä on?
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #156 : 30.12.2005 22:15:54 »

Ollakseen 'viisas' on oltava myös 'tyhmä'.
Saadakseen vastauksia, on kysyttävä. Ymmärtääkseen kysyä on oltava yhtäaikaa sekä 'viisas' ja 'tyhmä'.

Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #157 : 31.12.2005 06:12:27 »

coolsmiley
                 Viisas kysyy ja saa vastauksia, paljon ja erillaisia.
                 Elää ja käy läpi jokaisen vastauksen, joka sekuntti.
             idiot2
                 Tyhmäkö on se, joka pysähtyy ja tarkkailee tilannetta,
                 vaikka ohi kulkee paljon - sekuntteja!

« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:31:46 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #158 : 31.12.2005 10:34:53 »

Tuolla sieluniällä ei ole merkitystä, mutta siinä vaiheessa kun halutaan tutkia ja lähteä purkaamaan sielun syntyä ja sen matkaa, mielestäni nämä on ihan oiva työkalu.

Jos joku nyt sitten takertuu siihen, kuka on syntynyt ensimmäisenä ja kuka myöhempää, sen voi rinnastaa seuraavaan:

- rakastaakohan minun äitini tai isäni isoveljeäni enemmän tai pikkusiskoani kenties?

Kaikkeudessa olemme tasavertaisia ja kaikki ihan yhtä tärkeitä, tuskin meistä kukaan rakastaa esikoista/vanhempaa enemmän kuin muut lapset?  coolsmiley

Kaikkeus on aina liikkeessä, muuttuu, ja koko ajan syntyy uusia sieluja ja vanhemmat sielut jatkaa kasvamistaan ja niin se koko liike eteenee kunnes olemme kenties taas ihan uunituoreita sieluja, joskus, sitten, kenties  Cheesy

Jos tarkastellaan itseämme sielujemme kasvun alustana, aina on vanhempia ja nuorempia sieluja ja me itse olemme jotain vastaavaa muille.

Ei ole tarkoitus kieltää keneltäkään opiskelun tuomaa iloa ja oivalluksia, vaikka emme itse olisi niistä niin innoissaan, juuri sillä hetkellä tai ehkä ei koskaan.

On aina hyvä olla jostain "innostunut", koska tuolloin voimme oppia ja opettaa, elää ja antaa elää.

Aika tylsäksi menisi tämä elämä jos kaiken tietäisimme jo valmiiksi eikä olisi tarvetta tutkia, löytää ja etsiä.

tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #159 : 31.12.2005 11:05:30 »

Hyvin sanottu Hopeatähti   Smiley

Siis Hurma pohdit, että mitä mieltä olemme siitä, onko vanha sielu arvokkaampi kuin uusi?

Miksi se olisi arvokkaampi? Tohtoriksi väitelleenkin pitää käydä ensin ala-aste ennenkuin pääsee etenemään - jokainen me käymme kaikki vaiheet läpi jokatapauksessa ja oikeassa järjestyksessä.

Jos joku yrittää oikoa, niin joutuu ottamaan takapakkia ja palaamaan ruotuun - esimerkkinä mainittakoon tällaiset tapaukset, että mennään avamaan chakroja ja herättämään kundaliinienergiaa ennenkuin on siihen henkisesti riittävän valmis.

Avaaminen sinänsä ei ole niinkään 'kiellettyä' kuin se, kuinka niitä käytetään. Voi vain kuvitella mitä eskari-ikäinen tekisi jos saisi yhtäkkiä rajattoman vallan ja määrättömästi energiaa (esim. rahan muodossa) - meidän 5v ostaisi välittömästi karkkeja ja leluja enemmän kuin laki sallii piittaamatta omasta ja läheistensä hyvinvoinnista, kun taas vanhimmalla lapsella on jo ymmärrystä siitä, kuinka tällä energialla voi auttaa ja tukea muitakin kuin vain itseään.

Samoin toimitaan eri sieluniässä - nuoremmassa sieluniässä asiat pyörivät huomattavasti enemmän oman napapiirin puitteissa kuin vanhemmalla sieluniällä - ei siinä sen kummempaa. Kehityksen myötä ajattelutapa muuttuu, asiat saavat erilaisia arvojärjestyksiä, ja leikkikehään ei tarvitse enää hypätä sumeilematta leikkimään työkseen niinkuin nuorella sieluniällä - vaan voi leikkiä ihan huvin vuoksi ja pelata tätä elämän peliä välillä tilannetta tarkkaillen.

Antaa nuorempien sielujen ottaa pulttia ja pohtia, mistä kana pissii - kypsemmässä ja vanhemmassa sieluniässä alkaa jo tsekkailemaan ja kanan munuaistenkin toimintaa  Wink Cheesy Grin

Ja eihän tämä kasvu lopu näihin maallisiin sielunikiin - täältä kun lähdetään, niin sitten ne vasta työt alkavat, kun olemme tämän peruskoulutuksen käyneet läpi  2funny 2funny 2funny
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #160 : 31.12.2005 15:39:48 »

Oletko sinä sitten itse mielestäsi vanha sielu?
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #161 : 31.12.2005 16:56:07 »

En usko että vanha sielu olisi arvokkaampi kuin nuori. Kumpiakin tarvitaan yhtä paljon.
Ajatellaanpa esim. työpaikkaa. Jos kaikki työntekijät ovat työskennelleet firmassa 20 vuotta aina samalla tavalla, ei uudistuksia eikä muutoksen halua. Jos taas kaikki ovat uusia työntekijöitä on kaikilla ideoita ja innokkuutta muttei kokemusta. Jos sensijaan työntekijöistä löytyy niin uusia ja vanhoja niin löytyy sekä kokemusta että uusia ideoita. Kumpiakin tarvitaan sillä kummatkin ovat tärkeitä.
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #162 : 31.12.2005 17:03:04 »

Kannattaa teiän kans muistaa, että alunperin jo Lilli ja Athamaarit ottivat sen asenteen, kun Michaelin määritelmiä arvosteltiin, että niitä arvostellaan sen takia, koska oletetaan Lillin ja Athan pitävän vanhoja sieluja arvokkaampina kuin nuoria.
Kukaan ei ollut maininnut mitään ennen sitä siitä, että olettaisi heidän hypettävän Michaelin määritelmä, koska he pitäisivät vanhoja arvokkaampina kuin nuoria.
He itse olettivat näin: se kertoo vain siitä, että ainoat, jotka noin ajattelevat ovat he itse.

Tuon perusteella mitä täällä on kerrottu Michaelin kanavoineen vanhan sielun määritelmistä minä ja kaikki tuttavani ovat vanhoja sieluja. Itse en usko olevani vanha sielu jonku kanavoinnin perusteella.

Jokaiselle jotain, uskotaan mitä halutaan, mutta älkää olettako, se paljastaa vain teidän oman arvomaailman.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #163 : 31.12.2005 17:10:25 »

En usko että vanha sielu olisi arvokkaampi kuin nuori. Kumpiakin tarvitaan yhtä paljon.
Ajatellaanpa esim. työpaikkaa. Jos kaikki työntekijät ovat työskennelleet firmassa 20 vuotta aina samalla tavalla, ei uudistuksia eikä muutoksen halua. Jos taas kaikki ovat uusia työntekijöitä on kaikilla ideoita ja innokkuutta muttei kokemusta. Jos sensijaan työntekijöistä löytyy niin uusia ja vanhoja niin löytyy sekä kokemusta että uusia ideoita. Kumpiakin tarvitaan sillä kummatkin ovat tärkeitä.

coolsmiley  Nomutta hyvät hyssykät!!  knuppel2  Eihän tässä mitenkään ole kysymys  ikävuosista!!

smitten Nuori- tai vanha sielu ovat ihan muita käsitteitä, eikä niillä ole mitään tekemistä fyysisen kehon iän kanssa.

:Smiley Lähinnähän voisi tiivistää sielun ikä, on näkökulma kysymys elämään yleensä. Kuinka kokee ja näkee eri asiat ja tilanteet!

« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:32:14 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #164 : 31.12.2005 17:36:14 »

Pietro, ymmärsin kyllä. Tarkoitukseni oli verrata. Ymmärsitkö lainkaan mitä yritin sanoa?
En puhunut iästä, vaan yleensäkin elämänkokemuksesta. En tarkoittanut fyysistä ikää.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Tulostusversio  

Siirry: