Yulunga
Vieras
|
|
« Vastaus #45 : 21.02.2007 19:42:35 » |
|
"Polyamoria eli monirakkaus on elämäntapa, jossa henkilö on pitkäaikaisessa, intiimissä ja usein seksuaalisessa suhteessa useamman partnerin kanssa, kaikkien partnereidensa tietoisella suostumuksella. Polyamorian ydinajatuksen voidaan sanoa olevan että useat yhtäaikaiset suhteet on tarkoitettu vakavastiotettaviksi suhteiksi, ei satunnaisiksi lyhyiksi suhteiksi."
Jouduin näiden kysymysten eteen viime keväänä kun exäni oli täysin polyamoristi. Yksikään hänen polysuhteistaan ei ole toiminut. Minua suoraan sanoen kuvotti koko ajatus. Tunnen muutaman muun samanlaisen enkä voi mitenkään arvostaa kumpaakaan. Tämä exäni osoittautui lopulta biseksuaaliski, ja luulen että hän "kääntyy" täysin homoseksuaaliksi, kunhan uskaltaa sen vain tehdä. Toinen tuttuni, joka on poly, hänellä on yksi "ykkösnainen" ja naisella EI ole muita miehiä. Sitten miehellä on monia muita naisia siinä sivussa. Suhde alkoi vapaana suhteena mutta se meni - mielestäni ei polyamoriaan - vaan täydelliseen vallankäyttöön. Nainen kärsii tilanteesa, mutta rakastaa miestä monen vuoden jälkeen. Minkäs teet muuta kuin alistut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Yulunga
Vieras
|
|
« Vastaus #46 : 21.02.2007 19:45:19 » |
|
Ei toinen ihminen kykene tuhoamaan kenenkään avioliittoa, vaan siellä on mennyt vikaan jo aiemmin jotain ja toinen nainen/mies on vain seuraus siitä. Tätä mietin itsenikin tuon Härkä-miehen kohdalla. [/color] En osaa kertoa, miksi juuri hänen kohdallaan olen niin voimaton, enkä muiden.[/color] Minusta sinä itse vastasit yllä omaan kyselyysi. Olen ollut aistivinani sinulla lievää paniikkia Härkä-miehesi omistushalua kohtaan. Et taida olla ollenkaan valmis menemään hänen kanssaan vihille. Sen enempää kuin kenenkään muunkaan kanssa. Miksi sitten nyt juuri sen tekisit? Olisi ehkä hyvä ottaa elämän aikalisä kertakaikkiaan. Vähitellen sinulle kyllä selkenee, kumman miehen kanssa haluat arkesi jakaa, vai kenties et kummankaan. Tuollaisessa tunteiden myllerryksessä ei ole hyvä tehdä mitään suuria päätöksiä. Hiljaa hyvä tulee! Tyynnyttäviä energioita sinulle. maarita Olen hiljaisesti samaa mieltä. Puhuit niin hehkuttavaan sävyyn härkä-miehestäsi että se alkoi tuntua jo epäuskottavalta. Luulen että kyse on siitä, ettet halua sitoutua. Varattu mies on "turvallinen" rakastua, koska hän ei sido sinua liikaa vaimonsa vuoksi. Ehkä kannattaa miettiä - ei miehiä - vaan omaa sitoutumihaluasi/kammoasi. Sieltä löytynee vastaukset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Yulunga
Vieras
|
|
« Vastaus #48 : 21.02.2007 20:13:52 » |
|
Mutta Yulunga, Härkä-mieheni on juuri niin ihana kuin kerron.
color]
juu uskon sen! mutta älä ihmeessä päästä miestä karkuun oman kammosi vuoksi vaan keskitä energiasi mieluummin sen pakokauhun setvimiseen. Sitä meinasin, että sen hehkutuksen takaa kurkki epävarmuus OMASTA ITSESTÄ.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #49 : 21.02.2007 20:21:37 » |
|
Olen ollut aistivinani sinulla lievää paniikkia Härkä-miehesi omistushalua kohtaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #50 : 21.02.2007 20:36:54 » |
|
Ahh.. herkkä ja heikko sydän? Rakastumisaltis? Asterixin pitäisi mennä exäni kouluun, niin oppisi miten sydän suljetaan. Ei ole herkkyydestä tietoakaan.
Vaikka oma tilanteeni on hullu ja järjetön, niin se on silti kaunis elämänkokemus ja tuo kyllä sairain kommentti, mitä on tullut. Eri asia ja kiintoisampi kysymys onkin, mitä tapahtuu kun kova ja herkkä sydän kohtaavat.. toivottavasti mainitsemasi miehet eivät ole tunteettomia pelureita tms. Kun sinä et ole?
Mies, joka haluaa naimisiin kanssani tuskin haluaa sitä siksi, että haluaisi pelata jotain.
Mies, joka antaa lahjaksi asunnon ja ottaa avioeron vuokseni tuskin tekee sitä siksi, että haluaisi pelata jotain.
Kyllä heidän kaikki tekonsa kielivät rakkaudesta.
En ole kohdannut rakkaussuhteissani pelureita, minussa ei yksinkertaisesti ole mitään voitettavaa, mutta toivottavasti paljon rakastettavaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #51 : 21.02.2007 21:03:01 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TaruTuulia
|
|
« Vastaus #52 : 21.02.2007 21:09:15 » |
|
Minusta hiukan hassua, että inhimillisestä rakastumisestatehdään jokin kieroutunut, outo tai ongelma-ihmisten tauti ja syöpä. [/color] Tilanteestasi tuli tuo dokumentti ja juttu mieleen, mutta en tarkoittanut sitä suoraan sinulle vaan yleisesti keskusteltavaksi tämän aiheen lomassa, kenties pohdittavaksi. Sori, jos ymmärsit näin; itse kuitenkin avasit ketjun ja kun jotain kysyy se on käsittääkseni kysyjälle ongelma ja siihen voidaan tarjota monenlaisia ratkaisuja
|
|
|
tallennettu
|
Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #53 : 21.02.2007 21:33:56 » |
|
..päätit sitten olla esimerkkinä allekirjoitustasi toteuttamassa.. up to the point:elinkautiseenko pelkäät tulevasi tuomituksi ja haet armahdusta valamiehistöltä tuolla otsikollasi?? synninpäästö? mutta asiaan, sitoumiskammosi näkyy kartaltasi vaikkapa , molemmat ilman merkissä, ja vaikka junosi on avioliiton huoneessa,lopullinen sitoutuminen tapahtuukin 8 huoneessa,kyky ylläpitää solmittuja suhteita löytyypi sieltä.. taikka :merkurius:RX :kaksoset:7 huone, (tais taivahinen :merkurius:rx osua vestaan ja neliöi siten omaasi...että eipä paljon "kotiliesi" kiinnosta,karkuun pitäs päästä.. taikka taitaa olla tarkempana tuo ,joo,kohdata yllättävä karma,tää astrologiahan toimii..) taikka vain se että oma :merkurius:rx perääntyy kohti junoa, 7 huoneessa ja kaksosissa, että sehän kuuluu naisen oikeuksiin muuttaa mielensä..viimeistään alttarilla, ja sinähän suorastaan rakastat "valtaa" joka sinulla on miehiin, ja sen käyttö saattaapi olla ihan sisäsyntyistä, :pluto:mc (vieläpä venuksen lukemissa 6 astetta) ic 7 astetta(oiskohan itsetutkiskelun lukema?) spontaania toimintaa perusturvallisuuden nimissä (oiskohan mitään tekemistä puuttuneen isän kanssa ,oikeesti?) tuo voipi olla jopa kyllä pakkomielteistä toimintaa, tiedostamattakin, ja jostain syvyyksien hämärästä nousee verinen pää kaupan hyllylle... ja ajatus,jota ehkä? kannattaisi tuumata toisenkin kerran; the mother,like daughter and what ever you DONT want from that fact to yourself ja mitä se saqirlat pohti,oliko se , ja olikos se Nikulan tutkimissa,esmes Kennedy-suvun "kirrous"..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #54 : 21.02.2007 22:27:27 » |
|
the mother,like daughter Mullakin tullut tuo usein mieleen asterixin jutuista, mutta eihän sitä tiedä miten asia on irl. Varmaan yksi maailman pahimpia asioita huomata olevansa kuin äitinsä, vaikka niin taitaa usein käydä, tai ei sitä huomaamista, vaan se, että on. Pahempia asioita on paljon. Esim. elää tilanteessa, jossa joutuisi kadehtimaan muiden elämää, kun omassa ei tapahdu mitään.
Äitini on äitini omana persoonanaan omassa elämässään ja minä olen oma persoonani omassa elämässäni. Olemme siis kaksi täysin erillistä ihmistä, eri elämissä, jopa eri maissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #55 : 21.02.2007 22:45:20 » |
|
Oletko sä koskaan huomannut sitä miten sä aina selität kateudesta? : Hmmm... Aina..? Eikö se ole ilmeistä?
Ajattelin kysyä myös sinulta, että kun selität hyvin paljon aina äidistäni, niin varmaan tunnet hänet hyvinkin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Julietta
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #56 : 21.02.2007 22:54:12 » |
|
Tämä on kiehtova topic, koska tässä on niin suuria ristiriitaisuuksia.
Vieläkin kiinnostaisi tietää, miksi tahdot naimisiin (paitsi taloudellisista syistä), jos kerran rakastat toista... Itse en pystyisi kävelemään alttarille, jos olisin noin rakastunut toiseen. Paitsi jos tuntisin niin hyvin itseni, että tietäisin, että rakastumisia menee ja tulee. Mutta harva pystyy rakastuneena analysoimaan itseään niin ulkoa ja viileästi, se on melkein sama kuin kissa nostaisi itsensä vedestä.
Ylipäätään avioliitto ei tuo suhteelle mitään parannusta. Jos ei ole kypsä yhteiseloon/on valinnut liian vääränlaisen puolison, ei alttarilla käynti suhdetta pelasta. Häitä on helpompi siirtää tai peruuttaa ne kokonaan kuin kuunnella vuosia sukulaisten kommentteja siitä, miten typerää oli järjestää suuret, kalliit ja turhat häät. Ihmiset eivät pidä siitä, että heidän aikaansa tuhlataan. Sama kuin rakentaisi hienon talon ja purkaisi sen huomenna.
Jos haluaisit lapsia, kumman kanssa ne tekisit. Kysymys on nyt siitä, mitä sinä haluat, miehet tehkööt omat valintansa.
Tunnen muuten Keski-Euroopan ihmissuhdekulttuuria, esim. tätini sveitsiläisen miehen isällä oli aivan avoimesti sekä vaimo että rakastajatar. Vanhuksina he kävivät kolmistaan perhejuhlissa.
Tuo elatusraha avioerossa ei ole aivan pateettinen juttu, K-Euroopassahan ei ole ollut samanlaisia lastenhoitomahdollisuuksia kuin Skandeissa, vaan nainen on tosiaan joutunut valitsemaan joko uran tai lapset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #57 : 21.02.2007 22:59:11 » |
|
... sitoumiskammosi näkyy kartaltasi vaikkapa , molemmat ilman merkissä, ja vaikka on avioliiton huoneessa, lopullinen sitoutuminen tapahtuukin 8 huoneessa, kyky ylläpitää solmittuja suhteita löytyypi sieltä.. taikka RX 7 huone, (tais taivahinen rx osua ja neliöi siten omaasi... että eipä paljon "kotiliesi" kiinnosta,karkuun pitäs päästä.. taikka taitaa olla tarkempana tuo ,joo, kohdata yllättävä karma,tää astrologiahan toimii..) taikka vain se että oma rx perääntyy kohti , 7 huoneessa ja , että sehän kuuluu naisen oikeuksiin muuttaa mielensä..viimeistään alttarilla, ja sinähän suorastaan rakastat "valtaa" joka sinulla on miehiin, ja sen käyttö saattaapi olla ihan sisäsyntyistä, mc (vieläpä venuksen lukemissa 6 astetta) ic 7 astetta(oiskohan itsetutkiskelun lukema?) spontaania toimintaa perusturvallisuuden nimissä(oiskohan mitään tekemistä puuttuneen isän kanssa ,oikeesti?) tuo voipi olla jopa kyllä pakkomielteistä toimintaa, tiedostamattakin, Hei "nikki"
Suoraa puhetta, kartan tulkintaa siis - uskomatonta, kuinka kartalta voit nähdä em. asioita
Sitoutumiskammoahan voi siis olla myös äidiksi tuleminen Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #58 : 22.02.2007 00:55:58 » |
|
Vieläkin kiinnostaisi tietää, miksi tahdot naimisiin (paitsi taloudellisista syistä), jos kerran rakastat toista...
Tz-tz-tz..! Minä en ole menossa naimisiin taloudellisista syistä, eikä tämä ole mikään rääsyistä prinsessaksi-tarina.
Minulla on oma ura, joka takaa tarpeeksi kauniin elämän ilman miehen taloudellista tukea. Olen opiskellut yliopistosta tutkinnon ja mennyt sillä työelämään ja rakentanut uran. Siis normaali tie.
Toki elämän realiteetit vaikuttavat, että ilman koulutustani ja tietynlaista työpaikkaani mahdollisuuteni näiden kahden herran tapaisiin miehiin olisivat lähempänä nollaa ja jos vaikka tapaisikin, niin mahdollisuudet vakavaan suhteeseen olisivat edelleen huonommat.
Olen vastannut myöntävästi Härän kosintaan, koska rakastan häntä. Itse en pystyisi kävelemään alttarille, jos olisin noin rakastunut toiseen. Paitsi jos tuntisin niin hyvin itseni, että tietäisin, että rakastumisia menee ja tulee.
Mitä todenäköisemmin, minä en pysty siihen. Ongelma on vain se, että Härkä-mieheni ei ole halukas siirtämään/perumaan häitämme tällä hetkellä ja hää-kone pauhaa täydellä teholla. Teorioita voi ladella, mutta käytännön elämässä niiden toteuttaminen on vähän paskempi homma.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ärrimurri
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #59 : 22.02.2007 01:25:31 » |
|
Asterix Muista, että kyseessä on oma elämäsi. Jollet tiedä oletko valmis menemään naimisiin, muttet halua vielä täysin kieltäytyäkään, niin minusta härkämiehesi pitäisi malttaa odottaa, mikäli rakastaa sinua. Tuskin hän haluaa menettää sinua kokonaan pakottamalla sinut viime hetken ratkaisuun. Ota itsellesi tilaa ajatustesi selvittämiseksi ja työnnä miehet hetkeksi kauemmas, vaikuttamasta ajatuksiisi. Hätäilemällä ei hyvää tule. En usko siihenkän, että välittömästi eron jälkeen tuo toinen mies olisi valmis tasapainoiseen rakkaussuhteeseen kanssasi. Eron käsittely vaatii oman aikansa. Laastarisuhteet harvoin kestävät. Vain sinä tiedät, mikä on sinulle oikein ja mitä elämältä, sekä rakkaudelta haluat. Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.
|
|
|
tallennettu
|
Skorpioni, nouseva vaaka, kuu leijona, venus jousimies.
Tulilohikäärme Hevoskastanja Valkoinen itsevallitseva koira
|
|
|
|