Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 32
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä korusi sinusta kertoo?  (Luettu 302044 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Magia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55



Profiili
« Vastaus #240 : 22.08.2007 20:46:24 »



Joten uskon, että tasapainoa itsesi kanssa olet etsimässä.

Siksikö olet laittanut 'henkiset voimasi' pulloon. Korkki on lujasti kiinni.

Huomasin vain.  Wink

Kiitos vielä. Smiley

Heh. Niin, eilen etsin itselleni uutta avatarta ja tuo pisti silmään. Empä ajatelltukaan sitä tarkemmin.  :Smiley
tallennettu

Neitsyt

Nouseva Vesimies
Aurinko Neitsyessä
Kuu Vesimiehessä
Merkurius Neitsyessä
Venus Vaa'assa
Mars Jousimiehessä
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #241 : 22.08.2007 21:45:06 »

Onyks/hopea sormus ja riipus lumosi minutkin äskettäin. Lähti kaupasta mukaan, minulla ei ollut siihen mitään mukisemista  Cool
Yllätyin vähän, koska olen kovin kiintynyt punaisiin tai sinivihreisiin kiviin ja usein retkahdan niihin. Mutta tämä musta kaunotar vei mennessään. Tässä tekstiä Onyksista, jonka kopsasin talteen kun Mi-Olea ansiokkaasti kivien ominaisuuksia yhteen keräili ja niputti aikoinaan täällä foorumilla.

"Onyksi on musta (valkearaitainen) akaatti.
Se helpottaa stressiä ja surua, vahvistaa itsensä hallintaa ja moraalia.

   Sekä antiikin että kristittyjen maailmassa uskottiin kiven parantaviin ominaisuuksiin. Se paransi haavoja ja helpotti synnytyksiä. Kivestä valmistettiin myös sinettisormuksia ja  naiset kantoivat sitä surupuvuissaan koristeena.

   Onyks (kreik) merkitsee kynttä. Kiven uskottiin vahvistavan kynsiä, hiuksia ja ihoa. Musta väri edusti myös luonnon pimeää puolta ja yhteyttä Manalan voimiin. Onyksiin liittyy paljon pelon värittämiä uskomuksia. Kivessä asuvan hengen arveltiin heräävän öisin ja aiheuttavan painajaisunia. Ennen pitkää onyksia alettiin kuitenkin kantaa rohkeutta ja pelottomuutta tuovana amulettina.

   Onyksi rauhoittaa peruspelkoja ja tekee olon turvalliseksi ja vakaaksi. Se suojaa kantajansa kielteisiltä ajatuksilta ja psyykkisiltä "noidannuolilta" tai hyökkäyksiltä, jotka saavat alkunsa, kun vaikkapa epähuomiossa panettelee toista ihmistä.

   Se tukee ja vahvistaa alinta energiakeskusta. Tämän chakran eräs tehtävä on tasapainottaa ylempien chakrojen avautumisen mukanaan tuomat psyykkiset ja henkiset muutokset.
Kivi avustaa myös tapojen muuttamisessa tekemällä kantajansa tietoiseksi tottumuksista, jotka hallitsevat hänen elämäänsä. Kivi voi auttaa myös 'karmallisten' siteiden murtamisessa.

   Kivi vaikuttaa pehmeästi ja sopusointuisesti. Sen energia ei saa ihmistä vetäytymään itseensä kuten savukvartsin, vaan pikemminkin avautumaan. Kivi lisää kuuntelemisen kykyä ja mystikkojen mukaan se auttaa kuulemaan myös Jumalan puhetta.
Ristiritarit käyttivät onyksia rukousnauhoissaan, koska se edisti keskittymiskykyä ja syventymistä rukoukseen. Se kasvatti myös muita kristillisiä hyveitä kuten nöyryyttä, pelottomuutta, seksuaalisten halujen hillintää ja kestävyyttä.

   Onyksi poistaa epävarmuutta ja tuo yhteyteen oman kehon kanssa. Se sopii käytettäväksi, kun kaipaamme keskittyneisyyttä ja lujaa perustaa elämäämme."

tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
sattumia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #242 : 22.08.2007 22:04:33 »

Hei kaikille!
Täällä on puhuttu paljon mielenkiintoisia asioita - olen pitkään miettinyt korujen tematiikkaa ylipäänsä, miten ne valikoituvat käyttäjälleen, millaiset kenellekin. Kyllä siinä joku vissi juttunsa on!
Ja miksi korut häviävät?

Esmiralda (ja muutkin) on tehnyt suuren työn tulkitessaan!!!  smitten
Suurkiitos siitä!

Itse en käyttänyt koruja aikaisemmin kuin vasta n.30 täytettyäni, nyt korut killuvat, mikä milloinkin - joskus ovelta käännyn takaisin vaihtamaan korun, tai lisäämään, jopa vaan työmatkalle (7 min. - töissä en voi pitää juuri mitään koruja) Sama oliko ne aitoja vai rihkamaa... Cool

Olen huomannut kuitenkin, että hematiitti on se nykyhetken juttu, ranteessa, sormessa, kaulassa, samoin spektroliitti!
Siskovainaan mulle jättämä spektroliittikaulaketju on useimmin mun kaulassa, sitten se pitää taukoa. Sitä tuuraa ehdoton no 1 lempikoruni  - Tallinnan ortodoksikirkosta ostettu rukousnauha, jonka Jeesuksen jalat meni poikki vuosien käytön jälkeen ja vaihdoin tilalle ametistin, joka roikkuu sydämen kohdalla..

Kelttiristi (sterlinghopeaa) on löytö - sillä on suurensuuri merkitys mulle!  smitten

Ja outoa on, että teini-iän "salakihlasormus" koristaa nyt varvasta, kun ei muuhun mahdu.... :Smiley

Muut korut on pitkin seiniä nauloissa tai roikkuu esillä. Nyt just huomasin, että idiootti-ex-mieheltä saamani korut on kahdesti pakattu - rasiaan, joka on visakoivurasiassa......Pitäiskö ne liottaa merisuolavedessä muutaman vuorokauden?
Laittaa aurinkoon lojumaan?

Kiitos topicista! Tosi kiinnostavaa!!

 smitten




tallennettu

"Lukija, syvenny tähän satuun niin tunnet olosi oudon levottomaksi."
avecmoi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #243 : 23.08.2007 07:47:08 »

Hei,

Saanko minäkin tietää jotain itsestäni, kenties uutta jota en ehkä ole itse vielä huomannut.
Eli lempikoruni on kaulakoru joka muistuttaa minusta olemuksellaan aurinkoa, siinä on keskellä keltainen safiiri ja säteet jotka lähtevät tämän safiirin ulkoreunasta on  koristeltu pienillä timanteilla ja siinä on kaksitoista sädettä. Koru on ostettu Aasiasta ja lähestulkoon aina kun puen korun päälleni joku ihminen myös hurmaantuu siihen, kuten minulle kävi kun sen näin korukaupan ikkunassa ja kävin sitä monesti ihailemassa.

Mielenkiintoinen alue.

Kiitos!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #244 : 23.08.2007 16:45:49 »

Sattumia-neidolle!

Mielenkiintoista tuo, milloin olet alkanut käyttämään koruja. 30-ikä on tietty virtsanpylväs, jolloin on imetty ympäristövaikutteet ja aloitettu elämä itsenäisesti. Sitten onkin vuoro tutustua syvemmin itseen ja elämän merkityksiin. Sitä työtä sitten teemme loppuelämämme kuka työläämmin kuka keveämmin.

Näkisinkin, että tietyt symbolit ovat kuin liikennemerkkejä, joita tulisi ottaa huomioon, mutta jota kieltä on vaikea ymmärtää ja ne voivat jopa eksyttää. Merkeissä ovat omat kiintymykset väreihin, esineisiin, eläimiin, kukkasiin jne.

Kiven ymmärrän tämän maapallon alkukodiksi, siksi sen symboliikka voi olla merkitsevä.

Näilläkin ja muualla kivitopikeissa on paljon eri jalokivien merkityksistä, varmaan löydät kun tutkit.

Hematiitista voin kertoa sen verran, että se on juurichakran kivi. Osuva tähän hetkeesi varmaan myös sen vuoksi, että olet syvemmin miettinyt juuriasi, kotiasi ja ehkä lapsuuttasi. Spektroliitin näen sitä vahvistavan, koska se on koto-Suommemme kivi.

Rukousnauhan ja siitä osan särkyneenä sekä kelttiläisen korun katsoisin osoittavan sinulle suuntaa laajentaa näkemyksiäsi eri kulttuureihin ja eri uskontoihin. Ehkä niitä jo parhaillaan selvittelet itsellesi.

Salakihlasormus varpaassasi yhdistän myös tuohon juurichakraan, joka on alkuvoimamme, kotimme chakra. Se mikä joskus oli kaunis unelma, on nyt juurtunut maahan ja ymmärrät senkin arvon tärkeänä kasvattavana tekijänä.

Visakoivurasia....sekin osoittaa mielesi maaduttamista, et leijaile enää unelmissa etkä muistoissa, vaan elämäsi suunta ja järjestys alkaa hahmottua.

Hyvää elämän matkaa korujen kanssa, varmaan itse löydät aiheista lisää.  smitten



tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #245 : 23.08.2007 16:57:37 »

Hei,

Saanko minäkin tietää jotain itsestäni, kenties uutta jota en ehkä ole itse vielä huomannut.
Eli lempikoruni on kaulakoru joka muistuttaa minusta olemuksellaan aurinkoa, siinä on keskellä keltainen safiiri ja säteet jotka lähtevät tämän safiirin ulkoreunasta on  koristeltu pienillä timanteilla ja siinä on kaksitoista sädettä. Koru on ostettu Aasiasta ja lähestulkoon aina kun puen korun päälleni joku ihminen myös hurmaantuu siihen, kuten minulle kävi kun sen näin korukaupan ikkunassa ja kävin sitä monesti ihailemassa.

Mielenkiintoinen alue.

Kiitos!

Hei Avecmoi!

Edelliseen liittyen täällä foorumissa on paljon topiceja jalokivistä ja myös googlesta sitä löytyy.

Mutta toivoitkin minun mieleni värikuvia ja niitähän on!  Cheesy

Safiiria kutsutaan vaa'an omaksi kiveksi, eikä tietääkseni esiinny esim. chakrojen erityisenä voimakivenä.

Minulla on kylläkin kokemuksia safiirista unena, josta opin myös sen merkityksen.
Safiiri osoittaa henkistä lahjaa, kirkasta totuutta mikä itse tulee huomata ja nähdä.

Siksi kuvittelisinkin, että kun näit korun ikkunasta, se heijasti sinulle mielen kirkasta aurinkoa. Ehkä mielesi kaipasi myös uutta ulottuvuutta henkiseen maailmaasi. Muistatko? Myös tuo numero 12 on tämän uuden ajan tärkeä luku (vanhana aikana sen ollessa 7). Joten rohkeasti salli vain muutosten tapahtua elämässäsi. Se minkä koet katastroofina, kriisinä tai muuten pahana, voi olla vain antamassa tilaa sille kirkkaudelle jota sinun aurinkosi osoittaa. Kun sitä kannat vieläpä kurkkuchakran kohdalla, se suunta voi olla sinun oma ilmaisuvoimasi, jota ei tule torjua.

Näinpä se heijastaa toisenkin silmiin tätä maailmaa.... smitten

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #246 : 23.08.2007 17:30:34 »

Keltainen safiiri ja timantit-mika yhdistelma(minun on pakko jatkaa) ON valotusta parhaimmillaan, symbolisoi valon voimaa ja juuri luomisvoimaa.
Varmasti saat ihastuneita katseita korustasi!!!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #247 : 23.08.2007 17:48:50 »

Keltainen safiiri ja timantit-mika yhdistelma(minun on pakko jatkaa) ON valotusta parhaimmillaan, symbolisoi valon voimaa ja juuri luomisvoimaa.
Varmasti saat ihastuneita katseita korustasi!!!

Kiitos Timantti-rouva-ystäväni!

Sinuahan minä tähän rinnalleni aina pyydänkin ja ilman sitäkin ilmestyt kuin taiottuna jostakin. Mistä aina ilahdun!  smitten

Näin nämä kivet vetävät puoleensa!  Cheesy

ps. toivon myös Diamondilta korjauksia, sillä eihän minun vauhtia mikään pysäytä, kun alkuun pääsen....
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Annekka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #248 : 23.08.2007 23:00:24 »

(http://riemun.huuto.net/auctionimages/e/0b/b9783598a370bbf3c4338147b346f-orig.jpg)

Tästä tykkään  smitten smitten

Mitä tämä minusta kertoo?
tallennettu

Nousumerkki Rapu
Aurinko Oinaassa
Kuu Vaa'assa
Merkurius Härässä
Venus Härässä
Mars Kaksosissa
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #249 : 24.08.2007 10:36:11 »

Kiitos Synapsi ja kumppanit syväluotaavista tulkinnoista!

Meruska
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
avecmoi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53


Profiili
« Vastaus #250 : 24.08.2007 12:01:26 »

Kiitos Esmiralda ja Diamond,

Taidan olla onnen tyttö, minulla sattuu nimittäin olemaan sormus samoilla kivillä.

Oli kiva kuulla tämä ja ei ihme että mieleni tekee pukea näitä koruja ihan arjessa, vaikka järkeni sanoo että ne olisivat juhlakoruja, (kurkkuchakra).

Kiitos vielä! smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #251 : 24.08.2007 16:47:04 »

Minä kiitän myös Synapsia!!

On niin mukava jakaa näitä asioita ja saada tukea. Joukolla näitä kauniita juttuja on kiva käsitellä, eikö vain.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #252 : 24.08.2007 18:45:30 »

Tulin juuri etelästä ja sieltä tarttui mukaan hoipeinen skorpioni riipus, jossa vaaleansininen "kivi". Pidän vähän koruja, yleensä vain hopeinen ketju ja hopeiset korvarenkaat (olen kullalle allerginen).
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #253 : 24.08.2007 20:42:54 »

Vaalean sininen kivi-onko topaasi vai aquamarin-molemmat liittyvat tunteisiin ja ovat maailmalla kalojen omia kivia-Esmiranda saa jatkaa, nama kivet sopivat alyttoman hyvin hopean ja valkokullan kanssa, vai onko turkoosi?
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #254 : 24.08.2007 23:42:55 »

Annekalle sanoisin,

että katselepa itse avattaresi kuvaa ja kotkan kuvaa. En voinut olla huomaamatta tuota asetelmaa. Tietyllä lailla vastakohtia. Pieni enkeli on avuttoman näköinen. Kotka hyvin voimakas ja ylpeä.

Toivon että arvostat itseäsi tuon kotkan tavoin. Ainakin tavoittelet korkeuksia, josta voisit nähdä laajemmin. Hyvä tavoite. Korusi antaa varmasti sinulle voimaa ja rohkeutta.
Ehkä sinulla on myös eräänlainen vapauden kaipuu irtaantua jostakin.... :Smiley  Lintu symbolisoi usein sitä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 32
  Tulostusversio  
 
Siirry: