Hiisitär
|
|
« Vastaus #15 : 03.12.2005 21:49:11 » |
|
Alku olikin hankalaa, rahat oli aina loppu, kaikesta puutetta jne. Vähitellen opimme kuitenkin luottamaan että pärjäämme, ja huomasimme ettemme me niin hirveästi tarvitse, vähemmälläkin tulee toimeen.
Tällä hetkellä tilanne on se että esimerkiksi kuopuksellemme en ole yhtä ainutta vaatetta joutunut ostamaan, eräänä päivänä puolituttu naapuri tuli kysymään että huolisinko heiltä vaatteita.. Sama asia toistuu jatkuvasti, meille ilmiintyy ruokaa ja kaikkea muuta tarpeellista. Tässä Tuutikilta hyvä esimerkki siihen, miten synnytys uuteen on aina tavalla tai toisella vaikeaa ja koettelevaa aikaa, muta lopulta asiat vain alkavat järjestyä itsestään - ja juuri oikeaan aikaan!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 03.12.2005 22:10:30 » |
|
Niinpä selkälokki, se kuluttaa kauheesti''selkään puukottaminen ja kaksinaamaisuus mutta meidän yhteisössä työskentelee 3 ja ohjattavia on 21 : + vielä työympäristöön kuuluvat siteet, pitää monelle eritaholle oltava ymmärtäväinen ja rakentava, mutta aika yksinäinen olo olla rakentava kun toinen ei näe kuin oman kannan ja kuitenkin hän ilmaisee, että ollaan yhtä vastuullisia asioissa ja silti mie se jään ulkopuolelle kokouksissa ja vastuu palavereista ja oleppa siinä sitten ajankohtainen asioista ja ohjaus suunnista kun saa epämääräisiä vastauksia asioiden kulusta grrrr vaikka olen oman kannan ilmaissut asiaan, niin vähätellään kuiteskin.... ja kun sanoin että en jatka sopimusta enään, niin tuli kauhee hätä, että entäs sitten mites me nyt pärjätään ilman sua? ja alko sellainen kieronlainen syyllistäminen on vaikee tilanne tosissaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 03.12.2005 22:34:07 » |
|
Oletpa tosiaan melkoisessa tilanteessa sawotar!! Enpä ollenkaan ihmettele, että suunnitelet poislähtöä. Tuollaisessa tilanteessa kuitenkin työtoverien tulis tukea toisiaan, eikä vetää mattoa jalkojen alta, niinkuin sinulle taidetaan tehdä. Pimitetään arvokkaita tietoja. Taitaa olla loppuenlopuksi niin, että sie pärjäät loistavasti ja tuo tietojenpimittäjä pelkää olevansa huonompi. Siltä vaikuttais näin ulkopuolisesta. Siis olet vahva ja kykenevä työssäsi ja kateushan se vie kalatkin vedestä... Eivät ymmärrä, mikä voimavara se voisi olla, jos puhaltaisitte yhteen hiileen. Valoa ja tukea sinulle, mihinkä ratkaisuun nyt tuletkin!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #18 : 04.12.2005 14:10:03 » |
|
Näin olen itsekkin sen huomioinut, että ammattikateus on kyseessä yritäppä siinä sitten antaa omia ajatuksia kun toinen ei näe metsää puilta ahistaa se kyräily oon yrittänyt muuttaa omaa asennettani ja nähnyt sen toimimattomaksi ja kohta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpistettä joten työmatkaan/aikatauluun tulee todella radikaalinen muutos ja perhe asiat pitää suunnitella uuteen muotoon mutta katson että oma terveys on tärkeempi minen tajua sitä kateutta oli se pientä tai isoa, koska päämäärä kuiteskin on kummallakin sama''ohjaus'' niin sillon pitäs todellakin kunnioittaa kummankin näkökantoja ja kokeilla uusia juttuja mut ei kaikista siihen ole Kiitos myötätunnosta ja valaistuksesta selkälokki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salomi
|
|
« Vastaus #19 : 06.12.2005 23:26:29 » |
|
Moni suomalainen miettii tälläkin hetkellä irtisanoutumista työstään, kun se maistuu puulta. Sisäinen pelko ihmisiä pitää paikallaan, kun uskalleta tehdä sitä mitä lapsesta asti on haluttu ja parhaitten osattaisiin. Kovapäistä kansaa, kun ollaan niin pitää kuulua johonkin porukkaan ja yhteiskuntaluokkaan, vaikka se olisikin luontaisen olemuksen vastainen. Hyppyä tuntemattomaan ei voi tehdä askel kerrallaan, vaan on uskallettava katsoa miten siivet kantaa. Itse muutama vuosi sitten tein hypyn, vaikka pelotti ihan kamalasti, perheellisenä kun täytyy ajatella lapsia. Työkaveritkin ihmetteli, että miksi lähden pienempi palkkaisiin hommiin, johon totesin sisältäni ettei tärkeintä ole korkeat tulot vaan pienet menot. On opeteltava rakastamaan itseään eli ei kai sitä nyt kiva ihminen itseään kiusaa turhuuksilla. Elämä on elettävä elämänsä arvoisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tinjami
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #20 : 06.12.2005 23:53:20 » |
|
Ymmärrän hyvin aprikointisi. Minulle on kuitenkin se selvää, että en halua hypätä täysin tyhjän päälle - sen tunnen syvästi. Voi olla, että minulta puuttuu tuo upea rohkeus, mitä näillä muilla sinua rohkaisseilla on ollut. Sinun syvin tunteesi ja intuitiosi pitäisi olla se motivaattori, joka sinut saa toimimaan. Toivon sinulle sitä rohkeutta ja uskallusta kuunnella itseäsi.
Tee niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu, itse en uskaltanut, koska oli iso perhe elätettävänä. Minut irtisanottiin, menetin omaisuuteni, tuli avioero ja mitä kaikkea muuta... Ja tämä näkyi etukäteen Sepon kirjoittamassa kuukauden horoskoopissa, en vain uskonut! Mutta kaikesta on selvitty kunnialla. Miten olisi käynyt jos olisin tehnyt toisin, olisin ehkä selvinnyt helpommalla!
|
|
|
tallennettu
|
aurinko: skorpioni nouseva: skorpioni kuu: kauris
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 07.12.2005 15:02:04 » |
|
Tänään olisin tehnyt sen.... Yritin tavoittaa esimiestäni, mutta en saanut kiinni ja myöhemmin kuulin, että vasta huomenna tavattavissa. Nyt huolettaa, että ehtii yön aikana hiipiä pupu pöksyyn. Olin jo latautunut asiaan... Voi itku.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 07.12.2005 17:03:27 » |
|
Mie annoin palaa tänään kunnolla duunissa, meinaa kyllä tuli kantani selväksi ja nähtäväksi jää tuleeko muutosta työhön ainakin nyt porukka ottaa vakavasti, meni syteen tai saveen olen päättänyt että aivan sama, mä kyllä elän ilman niitäkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #23 : 07.12.2005 18:18:44 » |
|
Tänään olisin tehnyt sen.... Yritin tavoittaa esimiestäni, mutta en saanut kiinni ja myöhemmin kuulin, että vasta huomenna tavattavissa. Nyt huolettaa, että ehtii yön aikana hiipiä pupu pöksyyn. Olin jo latautunut asiaan... Voi itku. Ei siis riittänyt että olet itse valmis, koska on muitakin osapuolia ja heidän ratkaisunsa asian suhteen. Ehkä täytyi odottaa että tähdet, nuo taivaankannen valoilmiöt olisivat keskenään sopivissa kulmauksissa!!
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 22:38:09 kirjoittanut Kotkansilmä »
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 07.12.2005 20:46:18 » |
|
tähdet, nuo taivaankannen valoilmiöt olisivat keskenään sopivissa kulmauksissa!! toivottavasti pysyisin tavoitteessani, ja toivottavasti tähdet tukisivat minua. Oman astron mukaan huomenna olisi tarkkana jupiter merkurius ja merkuriuksen auringolle jo vaikuttamassa. Joten niiden valossa ei taida olla oikein onnenpäivä. Mutta tietysti asiat riippuvat myös muista tekijöistä. Sawotar!!Hienoa, että sait sanottua oman näkökantasi!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 08.12.2005 09:34:00 » |
|
Sain sanottua, mutta näkemäksi jää tuleeko muutosta jotenkin sisimässäni tiedän, että mun tehtävä oli käydä laittamassa jotakin liikkeelle ja aika alkaa olla poistua siitä...ei tunnu kodilta toi homma
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 08.12.2005 11:25:49 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #27 : 08.12.2005 12:26:27 » |
|
Selkälokki, huippuhyvä juttu! Iloitsen puolestasi, saat olla todella ylpeä itsestäsi! Muistaakseni olit P-karjalan suunnalta?! Muutin sieltä äskettäin pois (parin vuoden kokeilu), ja etelän ihmisenä hämmästelin alueella vallitsevaan työhön suhtautumiseen. Mistä tahansa työstä pitäisi pitää kynsin hampain kiinni . Eli sitä suuremmalla syyllä onnittelen rohkeasta päätöksestä ja toivottavasti kestät ympäristösi mahdollisen ihmetyksen. Ja etkös ollut menossa sinne Reikikurssillekin? Taitaa nyt avautua sinulle ihan uudet polut...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sawotar
Vieras
|
|
« Vastaus #28 : 08.12.2005 16:40:16 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
puntari
Kohtuuastroilija
Sininen rytminen myrsky
|
|
« Vastaus #29 : 08.12.2005 16:54:45 » |
|
Uuuuh!
Olipa rohkeaa!!!
Minulla ihan vatsaa vääntää kun ajattelen... Itse sanoin monia vuosia sitten itseni irti ja olin vilpittömän hyvilläni kunnes huomasin etten saanutkaan enää töitä.
Kuka se sanoikaan että täällä idässä pidetään kynsin hampain kiinni työstä vaikka se olisi p...stä. Minä ehkä tiedän syyn.
Silti hyvä ja onnea!!!! Täytyy hypätä ja kasvattaa siivet!
|
|
|
tallennettu
|
Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
|
|
|
|