Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paha olo vedestä  (Luettu 57567 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 22.02.2007 15:09:45 »

Vesi kuuluu ihmisen perustarpeisiin ja puhdistaa henkisesti. Janoon pitäisi juoda vettä ja vedentarve taisi olla aikuisella ihmisellä 3 litraa per päivä.

Vettä, vettä, vettä. Vaan kun ei pysty juomaan vettä ilman, ettei siitä saa pahaa oloa. Tämä on kulkenut mukanani lapsuudesta lähtien, niin kauan kuin vain voin muistaa. Keitetty vesi ei aiheuta niin hirveää oloa kuin keittämätön. Kirjaimellisesti oksettaa ja yritän vältellä paljaan veden juomista - se on varmin keino saada itseni voimaan pahoin.

Mistähän tämä kummallinen "vesi-intoleranssi" mahtaisi johtua? Huh
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 22.02.2007 15:14:33 »

athamaarit

en nyt sen enenpää osaa auttaa...muuta kun että et ole yksin.

itse en juo muuta kuin suoraan lähteestä haettua vettä...vesijohtovesi maistuukin suussa pahalle ja tekee myös oikeasti huonon olon.

johtuisiko sitten jotenkin tuosta veden puhdistustavasta kenties jota nykyään käytetään vesijohtovedessä...ei osaa sanoa ei...
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 22.02.2007 15:15:09 »

Minulla on vähän samansuuntainen juttu. Vesi ei ole koskaan maistunut. Välttämättä mitään pahaa oloa se ei tuota, mutta ei kyllä alaskaan mene. Ainoastaan jos todella on iso jano, kylmää ja raikasta vettä voi juoda lasillisen.

Itse kun olen ollut japanilaisten kanssa tekemisissä hieman, olen heiltä kuullut, että veden juominen sumentaa "näkökykyä", pehmentää näkymiä ja luo sumuisen tunnelman.  Wink He ihmettelivät kovasti tätä suomalaisten(-kin) veden juonnin suurta määrää ja sen positiivisten vaikutusten korostamista...

En tiedä...
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 22.02.2007 15:18:44 »

Veden pitäisi olla yksi puhdistavista elementeistä kuten puhtaan autingonvalonkin, TOSIN kuinka moni saa OIKEASTi puhdasta vettä juodakseen? Vesijohdoista tunkee aina ylimääräistä mukaan ja sen huomaa jo miten isoja eri kaupunkien väliset veden makuerot ovat! Lahdessa on ainakin ihan kamalaa vettä. Kävin Tampereellä ystäväpariskunnan luona ja otin vettä hanasta. Molemmat huusivat kauhusta kun menin juomaan sen - he itse juovat veden aina puhdistettuna kun se maistuu niin kalkille.
Ja minusta se vesi oli parasta kaupunkivettä, jota olen koskaan juonut!

Perheen luona ei voi edes verrata vesijohtovesiä omaan veteen, joka tulee 200 metrin syvyyteen poratusta lähteestä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 22.02.2007 15:27:00 »

Minulla oli sama juttu, mutta muutettuani Itävaltaan
tuo katosi ja voin juoda litroittain paikallista hanavettä.

Oliskohan jotain tekemistä veden puhdistuskemikaalien kanssa?

Täällä Itävallassa on myrkytön vedenpuhdistus-menetelmä
käytössä, joka on kuulema jotain ainutlaatuista
ja menetelmää markkinoidaan tällä hetkellä voimakkaasti myös
muihin maihin luonnollisena ja myrkyttömänä vaihto-ehtona.

Voihan sen veden ostaa pulloittain vaikka kivennäisvetenä. Smiley
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #5 : 22.02.2007 16:02:20 »

Veden laatuun vaikuttaa hurjasti myös putket joita pitkin vesi johdetaan juomalasiin... mitä pehmeämpää vettä ja yhdistettynä kupariputkiin (joita vasta nyt on alettu korvata muovisilla putkilla), saadaan juomaveden mukana aimoannos kuparia  buck2 ja jos pääputki on vanha... yökkis  Tongue voi putken halkaisijasta olla puolet mönjää. En tiedä mitä tuo mönjä on, mutta näyttää kaamealta, kun kerran sellaisen näin... ottivat runkoputken maasta kaupungissa, kun kävelin ohi.
Itselläni oli iho-ongelmia koko lapsuuden ja nuoruuden, kun muutin maalle jossa käytin lähdevettä juomaksi ja peseytymiseen iho-ongelmat katosivat. Nykyisin olenkin hyvin ronkeli veden laadun suhteen  angel saatan raijata toiselle puolelle Suomea vettä pulloissa, jotta selviän em. vk.lopun yli  crazy2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 22.02.2007 16:07:12 »

Onhan nuo veden puhdistus-, putki yms asiat vaikuttavia ja monimuotoisia.
Sen olen huomannut matkoilla, että mieleni tekisi aina ulkomailla juoda sitä kraana vettä, vaikka se "turisti-ohjeissa" kielletäänkin. Monasti esim suihkussa ja pestessä hiuksia, ulkomailla en tarvitse hoitoainetta ja vesi tuntuu lähinnä suomen järvivedelle vaikutuksiltaan.
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #7 : 22.02.2007 17:06:05 »

Minäkään en voi juoda kraanavettä vaan ostan kaiken juomaveden kaupasta. Eli lähdevettä juodaan.
Ainakin Turun kraanavesi on niin "kuollutta"... Vaikka siunaankin kaiken juomani veden niin kraanaveden makua se ei muuta vaikka koostumukseen kyllä jonkun verran. Se kraanavesi on jotenkin paksua verrattuna lähdeveteen joka väreilee kevyttä energiaa.

Suosittelen muuten tuon veden siunaamista niin suihkussa kuin sitä juodessakin. Siunattu suihkuvesi valuu viemäriin ja sitä kautta puhdistaa muutakin vettä!
tallennettu
Abyatur
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2007 19:18:16 »

Oletko kokeillut siunata juomasi vesi?

Veden siunaaminen ja sille tehtävien antaminen on yksi keino tulla sinuiksi veden kanssa. Voin suositella lämpimästi.

Toki tietääkseni veden tarve on yksilöllistä, joten elimistö voi vastustella liiallisen veden määrää.

Abyatur  smitten
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #9 : 22.02.2007 19:52:54 »

Hmm..

Meille tulee kotona kyllä raanavesi parin kilometrin päästä lähteestä.

Äitini täyttää muutaman kerran päivässä vihreää lasia olevan litran vetoisen vanhan purkin vedellä,
pistää sen ikkunalaudalle keräämään auringonenergiaa ja vuorikiteitä purkin ympärille.

Hän antaa veden hapettua muutaman tunnin, siunaa sen ja juo vähitellen.

Itse en ole vielä jaksanut ryhtyä moiseen, mutta jotenkin ihailen äitiäni, kun hän tekee kaikki asiat niin jotenkin "kauniisti".  Smiley Jonkun mielestä voi kuulostaa höperön rituaaleilta, mutta mikäs siinä. Olen tottunut siihen että äiti kiittää jokaista esinettä käytön jälkeen ja puhuu ääneen maailmankaikkeudelle, että en oikeastaan pidä mitään outona asuttuani tuossa huushollissa 20 vuotta.  Cheesy Grin

Mutta siis tosiaan, jos noilla rituaaleilla tosiaan on puhdistava vaikutus veteen, niin miksi ei kokeilla?
  Smiley
tallennettu
Abyatur
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 22.02.2007 20:01:44 »

Niin...

Siunatahan voi hyvin yksinkertaisestikin: kertoa vedelle että sinuaa sen esim. "siunaan sinut korkeaksi valoksi ja rakkaudeksi, lähettämällä pään, käsien ja sydämen kautta kultaista valoa" Ja todella antaa sille tehtäviä, kuten esim. "pyydän tai käsken sinua puhdistamaan kehoani, kiitos" (tai mitä nyt kukakin tarvitsee, vain mielikuvitus on tässä rajana).

Saman voi tehdä mille tahansa aineelle, jossa on vettä. Esim. viini on muuten erityisen pehmeän makuista siunauksen jälkeen. Tämän ovat todenneet monet tuttuni. Ja edelleen suosittelen kaikille kokeiltavaksi.

Ja veden on sanottu olevan tulevaisuuden parantaja. En yhtään ihmettele.

Abyatur  smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #11 : 22.02.2007 20:27:29 »

Itseasiassa mitään rituaaleja ei tarvita itsen ulkopuolella, jos sisimmisään on tehnyt tietyt muutokset... pätee muuhunkin ulkoiseen rituaaliseen toimintaan...  Smiley
tallennettu
Abyatur
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 22.02.2007 20:33:01 »

Aivan.

Rituaalit ovat lähtöisin ajatuksesta, ja mistä ajatus on lähtöisin?

Abyatur  smitten

tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #13 : 22.02.2007 20:46:29 »

Intention  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 23.02.2007 09:14:33 »

Siunaan aina kaiken ruokani ja juomani. Olen myös puhdistanut vettä tällaisellä "energisöivällä" symbolilla, joka on kuulemma alunperin Siriukselta kotoisin. Kun symbolin laittaa vesilasin alle 10 minuutiksi, se puhdistaa ja energisöi veden. Sopii esimerkiksi flunssaa ehkäisevään hoitoon.

Makuero on huomattava. Energisöity vesi on paljon pehmeämpää kuin energisöimätön.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: