Vajra
|
|
« : 03.12.2005 20:53:10 » |
|
En tiedä onko muut huomannut tälläistä ilmiöitä kun ei osata nähdä omaa nenää kauemmaksi. Heti oletetaan ja luullaan mitä luullaan toisesta ennakossa ilman että tiedetään sen enempää. Olen tullut ongelmasta tietoiseksi baareissa joissa olen joskus käynyt. Menen puhumaan tavalliseen tapaan, pyrin olemaan tavalliseen tapaani ystävällinen ja lempeä. Sitten BAM! "Hei daa? Onx toi vähän urpox? Heti tulee kinuu bimbaa. Loooser. Multa ei heru mitään. Kaikki on vaan mun kimpussa. Vähänx oon kaunis?! "
Pamahtaa omaan tutkaan tollainen kuin salama kirkkaalta taivaalta Edisonin leijaan. Mitä siinäkin sitten tekee? "ai, tälläistä mä ajattelinkin? toihan sen varmasti paremmin tietää..." huhhuh. Kai sitä ajattelisi että joku yksittäinen tapaus.. ei siinä mitään, kai meillä jokaisella on ongelmamme mutta täällä toispual jokkee on suunnilleen jokaisessa kantapaikassa sama meno päällä.
Ehkä olen vain kyyninen..
Omia kokemuksia? Kommenteja?
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
maallikko
|
|
« Vastaus #1 : 03.12.2005 22:48:20 » |
|
Terve! Eiköhän moinen ennakkoluuloisuus mene nuoruuden piikkiin. Itse olen törmännyt tällaisiin prinsessatyyppeihin joskus baareissa, mutta nykyään enimmäkseen kauppojen kassoilla yms. paikoissa. Tyypin tuntee siitä, että vastarahat heitetään käteen ja varotaan visusti ettei ihokosketusta ole. No mistäpä minä sen tiedän, vaikka nämä tytöt saisivat kuulla "kohteliaisuuksia" ihan tarpeeksi. Ei tuollaisesta kannata masentua tai hikeentyä. Ainahan voi muistella mukavia kohtaamisia viileiden sijaan. Onko ihan tosi, ettei sinulla Puma ole SE mielessä AINA? Jos ei muuten niin edes taustavireenä tai -tunnelmana, minulla SE on mielessä aamusta iltaan ja illasta aamuun - mitäpä sitä kiertelemään
|
|
|
tallennettu
|
Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
|
|
|
Aniara
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 03.12.2005 23:18:04 » |
|
Torjunnan taustalla on pelko. Alitajuinen reaktio ¨Parasta hyökätä ennen kuin itse joutuu satutetuksi¨. Pohjalla arvottomuuden tunne - omat pelot heijastetaan peilinä toiseen: ¨en kelpaa omana itsenäni, en ole rakastamisen arvoinen, olen siis vain väline ja käyttötavaraa¨. Mitä jos reaktioon vastaisi mitä todella ajattelee: Ai niinkö, entäpä jos en ajattelekaan noin? Mitä jos haluankin vain jutella ja tutustua ihmisiin? Tai jospa en olekaan hakemassa pintasuhdetta? Jospa et ottaisi toisen heijastusta vastaan vaan näkisit tilanteen selkeästi ja vastaisit rehellisesti, tyly henkilö voisi saada uutta ajateltavaa ja ottaa jopa opiksi. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #3 : 03.12.2005 23:37:22 » |
|
Kiitos. Annoit paljon ajateltavaa ja materiaalia millä vastata muita hyödyttävästi. Rauha
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #4 : 04.12.2005 00:20:57 » |
|
Onko ihan tosi, ettei sinulla Puma ole SE mielessä AINA? Jos ei muuten niin edes taustavireenä tai -tunnelmana, minulla SE on mielessä aamusta iltaan ja illasta aamuun - mitäpä sitä kiertelemään Ääh.. Ei oikeastaan. Tai no... Pettäisin itseäni jos sanoisin ei-ikinä ole mielessä. Olen varmaan aika lapsellinen joidenkin mielestä kun pyrin muuttamaan niitä ehdottomaksi rakkaudeksi ja kärsivällisyydeksi. Ruokavaliolla on aika olennainen vaikutus... Eniten kyllä saan irti toisesta ihmisestä siinä kun on jokin hyvä keskustelu yllä ja pääse pohtimaan syntyjä syviä verbaalisella nokkeluudella. En tiedä, omasta mielestäni on jotenkin halventavaa pistää toinen sellaiseen nautintojeni tyydyttäjän asemaan. Siinä on mukana eräänlaista takertumista johonkin mikä saa hetkellisesti janon pois... Siis jokainen mikä tyydyttää minun halun ja jossain vaiheessa se tulee ylitsevuotavaksi jos sitä aina vain ruokkii. Takertuminen aiheuttaa kärsimystä. Tämä tietenkin on vain oma yksipuolinen näkökantani aiheesta. http://www.lamayeshe.com/lamazopa/advicebook/emotions/att.shtml
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
CorvusLeonis
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 04.12.2005 01:19:39 » |
|
Suomessa ei osata oikeasti pitää hauskaa baareissa. Mitä hemmettiä kaikki ne happamat kyynikot niissä tekevät?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maallikko
|
|
« Vastaus #6 : 04.12.2005 13:35:26 » |
|
Päivää! Puma, enhän minäkään pelkästä mykästä lihasta syty . Jutustelusta se lähtee minullakin niin kuin varmaan muillakin, jotka eivät ole luolamiehiä. Aniaralla tarkka huomio, varmasti pelko/epävarmuus on usein taustalla.
|
|
|
tallennettu
|
Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #7 : 04.12.2005 14:22:20 » |
|
Desi hapantunutta saa litran pilalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
hurma
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 04.12.2005 14:27:48 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #9 : 04.12.2005 14:30:16 » |
|
Kahvin jälkeen vasta munkin maistelua... eh? :
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.12.2005 14:34:04 kirjoittanut Puma »
|
tallennettu
|
|
|
|
hurma
Vieras
|
|
« Vastaus #10 : 04.12.2005 14:32:31 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #11 : 04.12.2005 14:34:47 » |
|
Silloinhan kannattaa mennä baarin sijasta jonnekkin katedraaliin.. jos tosiaan tollaisesta tykkää
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
hurma
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 04.12.2005 14:36:01 » |
|
no hui! ei kai ny sentäs!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #13 : 04.12.2005 14:38:41 » |
|
Siellä niitä munkkeja pääse maistelemaan..
Humaani ruokavalio. (Täysin loogista, mitä oikein kuvittelitte heidän syövän jos vegaanit syövät kasveja?)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stareyes
Kanta-astroilija
Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin
|
|
« Vastaus #14 : 04.12.2005 16:38:55 » |
|
Hei Puma Sepolta sain kerran hyvän vinkin . Hän sanoi minulle: "et voi ottaa vastuuta toisten reaktioista, vastuu on myös vastaanottajassa, miten hän ottaa sanomasi vastaan" Minusta se oli hienosti sanottu . Näin kun muistan taakka sanomisistani tai tekemisistäni kevenee. Seppo antaa silloin tällöin oivalluksen hippusia, jotka itävät ja saavat hyvän kasvualustan. Kiitos Sepolle
|
|
|
tallennettu
|
"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
|
|
|
|