Kiitos kaikille vastanneille!
Jännä huomata, miten erilaisia joidenkin kommentit olivat omiin tuntemuksiini verrattuna. Jotenkin näistä vastauksista huomaa myös tietynlaisen "kahtiajaon". Eli osa näki siinä jotain synkkää ja epätoivoista ja osa jotain hyvin kaunista ja pyhää. Noin niinkun kärjistetysti. Kaikki silti yhtä hyviä vastauksia, eikä mikään oikeampi kuin toinen. Enhän tähän mitään "oikeita" vastauksia edes hakenutkaan. Kiinnosti vain tietää, aistitteko te jotain vastaavaa tästä kuin minä. :
Ennen kuin hieman valotan tuota kuvaa, mistä se on otettu ja miksi sen tänne laitoin lainaan tähän muutamien kommentteja joiden kanssa jaoin itse hyvin samankaltaisia tuntemuksia.
DARIA KIRJOITTI:
Positiivista energiaa. Paljon henkimaailman aktiviteettia.
DIAMOND KIRJOITTI:
Minusta tama kuva on seesteisen kaunis-en nae mitaan pahaa?
Ihanat varit ja kaikki lepaavat NYT rauhassa, mutta tassa hautausmaassa on joku mysteerio?
Niinpä ja toden totta siihen liittyy tavallaan eräänlainen mysteeriokin.
ASTERIX KIRJOITTI:
Onpas eteerisen oloinen kuva.
Kaunista..
Nähtävästi ei scandinaviasta,
kun hautakivet ovat niin kauniit ja tunnelma miellyttävämpi.
Tulee vähän "epätodellinen" tunne, mutta hautausmailla on aina
tuollainen epätodellisen pohjaton/rajaton tunnelma.
Täällä päin Eurooppaa joidenkin hautausmaiden yllä on
jotenkin erikoinen energia, joka tuntuu sellaiselle
suloisen samettiselle, joka täytyy kokea sisäisesti
ja se kokemus sanoin kuvaamattoman kaunis.
Tässä kuvassa on sitä samaa.
Hautausmaa onkin Etelä-Ranskasta.
ATHAMAARIT KIRJOITTI:
Kuva tuntuu ahtaan surumieliseltä ja samaan aikaan pyhältä -
Aistin itse ainoastaan tuon pyhän, mutta kyllä tuohon surumielisyyttä toden totta voi liittyä myös, kun aistii tavallaan "menneeseen". :
Eli kuva on otettu Etelä-Ranskasta Carcassonnen kaupungista (ilmeisesti pyreneiden lähistöllä). En tunne kuvan ottajaa, vaan löysin kuvat netistä. Syy miksi laitoin tuon kuvan tänne ja miksi ylipäänsä törmäsin siihen on se, että sain eräältä ystävältäni sähköpostissa erään Maria Magdalena "kanavoinnin" ja tuo kyseinen kanavointi oli taltioitu juuri tuossa Carcassonne paikassa. Kanavointi sykähdytti minua kovasti, mutta ennenkaikkea tuo paikan nimi Carcassonne jäi jotenkin "kummittelemaan" mieleeni ja tuntui jollain tavalla kumman tutulta. Oli sitten googletettava lisätietoja tuosta paikasta, ja löysin sitä kautta tieni myös tämän kyseisen kuvan pariin, joka vaikutti eniten. Tuo paikka ja kaikki muutkin sieltä löytämäni kuvat sykähdyttivät jotenkin hämmästyttävän voimallisesti. : Eli siinä tämä tarina lyhykäisyydessään ja tässä vielä muutama upea kuva tuosta keskiaikaisesta Carcassonnesta.(http://eddie.tky.hut.fi/gallery/albums/pyreneet2004/img_1896.sized.jpg)
(http://eddie.tky.hut.fi/gallery/albums/pyreneet2004/img_1884.sized.jpg)