Mielenkiintoista! Minusta tuo Marsin sijainti 12.huoneessa saattaisi olla jopa merkittävämpi juttu, kuin Vaa'an merkissä oleminen, varsinkin jos sinua luullaan usein Kalaksi. Marshan on kuitenkin aurinkomerkkisi hallitsija, joten sen sijainti vaikuttaa paljon myös aurinkosi ilmenemiseen. Voisi kuvitella, että puhtaimmillaan
kutosessa viittaisi työmyyrään, varsinaiseen "koneeseen", joka ei hommien suhteen nirsoile. Mars sitten taas lillumassa vetisessä 12.huoneessa.... No joo, en kyllä yhtään ihmettele, jos ei tule tekemiseen meininkiä ilman aitoa innostusta. Jotenkin voisi kuvitella myös, että tuolla Marsin sijainnilla toiminta ei hirveän vahvasti edes näy ulospäin, vaan toiminta on ennen kaikkea henkisellä tasolla tapahtuvaa?
Jep, oppositioita riittää, kun planeetat ovat tavallaan vastakkain, puolet 5. ja 6. huoneessa ja loput 11. ja 12.huoneessa.
Jotenkin tämä "jakautuneisuus" ilmenee ainakin siten, että koen persoonani tavallaan aika ristiriitaiseksi. Tai siis tuntuu, että olen täynnä vastakohtia. Toisaalta olen sitä ja tätä, mutta toisaalta jotain ihan muuta. Ei jännitys lopu kesken
Toisaalta pystyn näkemään asiat monelta kannalta ja olen aina kiinnostunut uusista näkökannoista. Objektiivisuus rules!
Ihan viime aikoina olen pikku hiljaa herännyt tajuamaan (osin sepon tulkinnan avulla), että oppositiot ovat pistäneet minut lyömään päätäni seinään aika useasti. Tulkinnan mukaan oppositioiden tehtävä onkin osittain juuri oppia hyväksymään omat rajansa ja rajoituksensa. Olen huomannut itse ajautuvani tekemään todella haastavia, suorastaan vaikeita juttuja. Härkänä en ihan helpolla anna periksi ja siinä sitä sitten on oltu taistelemassa tuulimyllyjä vastaan
. Tietenkin olen kiitollinen tästä osittain, sillä jotkut rakkaista harrastuksistani vaativat pitkäjänteistä työskentelyä ja täydellisyyteen on oikeastaan mahdotonta päästä. No, toisaalta tuokin tavallaan viittaa juuri siihen, että pitää hyväksyä rajansa. Välillä olen kuitenkin ottanut myös sellaisia haasteita vastaan, joista en nyt loppupeleissä ole niin nauttinutkaan ja joihin minulla ei oikeastaan ole ollut valmiuksia, ja silloinhan tuo seinän puskeminen sarvilla ei ole läheskään yhtä mielekästä. Vasta ihan viime aikoina olen kuitenkin alkanut tajuamaan ja hyväksymään omat ja ympäristön tuottamat rajoitukset ja luulenpa, että se tulee vielä helpottamaan elämääni.
Luovuus? Kyllä, sanoisin, että luovuutta löytyy. Siihen antavat edellytyksiä oppositioiden lisäksi myös monet muut karttani tekijät. Valitettavasti Saturnus 5.huoneessa kuitenkin hieman pidättelee... :(Asetan itselleni hirmu korkeat standardit onnistumisen suhteen elämän luovilla aloilla, ja epäonnistumisen pelko vaikeuttaa asioita. Jos saturnukseni olisi jossain muualla, olisin ihan varmasti ammatiltani vapaa taiteilija tai muuta vastaavaa.
Toisaalta, toivoisin kyllä edelleenkin voittavani tuon Saturnukseni...