Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miina Äkkijyrkkä/Liina Lång  (Luettu 14700 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« : 05.12.2005 12:17:25 »

Tämän daamin karttaan olisi hinku tutustua!  Grin

Syntyjään nimensä oli Riitta Loiva, 26-vuotiaana vaihtoi Miina Äkkijyrkäksi. Ja nyt on taas vaihtanut, Liina Långiksi. Upea oman tiensa kulkija, kuvanveistäjä ja lehmien vaalija.

Sain googlatessa selville vain syntymävuoden, 1949. Muistaakseni hän olisi aurinkorapu.
Onko kellään tietoa?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 06.12.2005 22:01:25 »

Miina on aivan erikoinen persoona! Cheesy smitten
Lisää sellaisia tähän maailmaan!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.2006 17:56:56 »

Olen kotoisin samoilta seuduilta kuin rouva, ja hän on kyllä aivan hurmaava tyyppi!
On ollut kunnia näytellä muun muassa hänen siskonsa kanssa kesäteatterissa!   laugh

Hän on kyllä rapu. Enempää en sitten tiedäkään  Cheesy

-SuPi-

tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 02.07.2006 18:46:47 »

Olen häneen törmännyt pari kertaa Helsingissä. Aika erikoinen persoona ja se näkyy kauas asti. Ulkoisesti huomiota herättävä myös.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 09.07.2006 17:50:11 »

Tässä lainaus hänen sivuiltaan akkijyrkka.com:

Miina Maria Äkkijyrkkä
Born in Lappetelä, Finland, July 2, 1949

Eli kyllä, Rapuhan tuo on aurinkomerkiltään. Tuo paikkakunta on minulle ihan vieras, eikä karttapankin listastakaan löytynyt, mutta jossakin mainittiin syntymäpaikaksi Iisalmi.

Kuu näyttäisi näillä tiedoin olevan Neitsyessä, Mars ja Merkurius ilmeisesti Kaksosissa. Venuksesta ei oikein osaa sanoa. Kun laittaa oletusajaksi sen keskipäivän, niin on juuri ja juuri Leijonan puolella, mutta yhtä hyvin voisi olla vielä Ravussakin.

Mulla ei sen kummempia haluja ole lähteä hänen karttaansa sen tarkemmin tutkailemaan, etenkään, kun ei sitä kellonaikaakaan ole tiedossa. Sen verran nyt kuitenkin tuosta äkkivilkaisulla tulee mieleen, että ehkä se on tuo rapumaisuus mahdollisesti yhdistettynä leijonavaikutteisiin, mikä tuo sitä ehdottomuutta ja kukkona tunkiolla asennetta, valtaisaa ja vähän agressiivistakin omistushalua suhteessa maatilaansa ja eläimiinsä. Haluttomuutta/kyvyttömyyttä sopeutua siihen, että hänen maidensa läpi kulkevat myös kaupungin omistamat, asukkaiden yleisessä ja vapaassa käytössä olevat ulkoilureitit ja virkistysmaastot.

Mars Kaksosissa voisi taas liittyä siihen, että upea tila on hiukan vähemmän upea sinne haalitun ja kasatun keskeneräisen ja työstämistä odottavan veistosmateriaalin kanssa (joka siis lähinnä erinäistä peltiromua ja jätettä on). Keräilyinto on tietysti Rapua, mutta Kaksosenergioitakin tuo ilmiö voi edustaa siinä mielessä, että toiminnassa ei ole pitkäjänteisyyttä ja järjestelmällisyyttä. Toisin sanoen mieli tuottaa enemmän kuin käsi. Asiat jäävät kesken ja unholaan, kun koko ajan pukkaa uutta ideaa ja suunnitelmaa, mielenkiinnon kohdetta. Merkurius Kaksosissa taas näkyy Äkkijyrkässä mun mielestä sellaisena sanoo mitä ajattelee, eikä ajattele mitä sanoo mentaliteettina. Hänhän ei tosiaankaan ole tullut tunnetuksi tahdikkuudestaan vaan pikemminkin sen totaalisesta puutteesta Wink

Niin kuin mahdollisesti jo tuosta hieman kriittisestä yhteenvedostani tulikin ilmi, niin mulla on myös oma käsitykseni tämän persoonallisuuden upeudesta ja hienoudesta. Ainakaan en missään nimessä toivoisi maailmaan kovin paljoa lisää hänenlaisiaan tyyppejä. Tuossa yhdessäkin on jo riittämiin. Ei mun mielestä kenelläkään ole oikeutta heittäytyä ihan hävyttömäksi ja sivistymättömäksi vain sen varjolla, että on taiteilija. Enkä puhu nyt niinkään hänen julkisuskuvastaan, siitä imagosta, jonka hän on varmasti tarkasti harkiten luonut, vaan lähinnä siitä, miten hän käyttäytyy siviilissä omalla kotitilallaan ja sen läheisyydessä. Varmaan useampi kuin muutama Vuosaaren Uutelassa liikuskellut ulkoilija on saanut niskaansa tatamin rähinäryöpyn, eikä hän kauheasti katso, onko kyseessä lapsi vai aikuinen.

tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 09.07.2006 22:49:23 »

Kiitti linkistä Katja-Q

Olipas sinulla yllättäviä tietoja Liinasta  Shocked. Tahdikkuuden puutteen olin hänessä huomannutkin ja sen ettei huonotuulisuuttaan osaa oikeen hillitä. Samaa mieltä olen siitä, ettei mikään ammatti tai ominaisuus oikeuta ketään huonoon käytökseen.

Pidän kovasti hänen taiteestaan ja jokin hänen olemuksessaan vetoaa suuresti. Samaan tapaan kuin tykkään Jouko Turkastakin. Alkuvoimaa. Mutta enpä välittäisi olla kummankaan kanssa henkilökohtaisissa tekemisissä, sen verran tilaa vieviä persoonia ovat taatusti.

Harmi kun ei sivuillaan sitä syntymäaikaansa julkistanut, mutta pääsenpä tuohon karttaan nyt tutustumaan, vaikkakin ilman akseleita. Palaan astialle...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #6 : 10.07.2006 14:20:21 »

Ciao!
Lappetelä on pieni maalaisosa Iisalmea. Parin kymmenen kilsan päässä...mikäli oikeinn muistan.
Olen kotoisin Iisalmesta Smiley Se on kyllä ihan luova paikka asua...

SuPi
tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 11.07.2006 10:04:24 »

minä taasen pidän hänen asenteestaan eläimiin,
alkuperäisrotujen geenipankin vaalijana,
ja arvostan hänen taidettaan miten hän on saanut romuunkin vangittua
lehmän/vasikan olennaisen olemuksen,
haastattelujen perusteella taipumusta hysteriaan kylläkin onpi hällä
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #8 : 11.07.2006 12:59:09 »

minä taasen pidän hänen asenteestaan eläimiin,
alkuperäisrotujen geenipankin vaalijana,
ja arvostan hänen taidettaan miten hän on saanut romuunkin vangittua
lehmän/vasikan olennaisen olemuksen,
haastattelujen perusteella taipumusta hysteriaan kylläkin onpi hällä

Äkkijyrkkä on tunnettu eläinrääkkäjä, jolta on sen takia huostaanotettukin eläimiä.
Että ihan rauhassa pidä sellaisesta asenteesta eläimiin...
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 11.07.2006 16:22:09 »

Joo tosiaan, minäkin ennen pidin häntä arvossa juuri siksi, että kuvittelin hänet suureksikin eläinystäväksi. Ja sitähän hän tietenkin oman käsityksensä mukaan varmaan onkin. Mutta toiminnassaan ja tässä eläinrakkaudessaan on ilmennyt sellaisia ristiriitaisuuksia, että ei kyllä ainakaan sen vuoksi enää ansaitse omaa kunnioitustani.

Yhdellä tasolla ehkä onkin eräänlainen eläinten puolestapuhuja ja niiden luonnonläheisten ja mukaisten elinolojen kiivas vaalia, mutta tosiaan on käsittääkseni useammin kuin kerran saanut myös nuhteita nimenomaan eläinten kurjista oloista ja huonosta/epäasianmukaisesta hoidosta. Tällä hetkellä tilan asiat näyttävät noin päällisin puolin olevan kutakuinkin kunnossa (vaikka vaikeahan sitä on maallikon päältä päin arvioida) ja luulisin, että sitä jonkin verran joltain taholta seurataankin? Mutta kyllä tuollaiset eläimien kohteluun kohdistuvat rikkeet minusta aika anteeksiantamattomia kuitenkin, eikä vähiten ihmiseltä, joka juuri mainostaa itseään eläinten ystävänä.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #10 : 11.07.2006 20:29:34 »

Aika usein eläinten kaltoin kohteluun liittyvät vahvasti omistajan omat ongelmat, etenkin mielenterveysongelmat. Luulen, että tässä tapauksessa saattaa olla kyse myös jostain sellaisesta, joskin tämä mielikuvani perustuu täysin tv-ohjelmien perusteella saatuun kuvaan enkä oikeasti tunne Liina Långia.

Pointtini on kuitenkin, että eläintenystävä hän saattaa pohjimmiltaan hyvinkin olla, mutta mahdollisesti myös samalla sokea niiden kärsimyksille omasta tilanteestaan johtuen. Hyvä vain, jos hänenkin eläintensä hyvinvointia seurataan. Itse tykkäsin kovasti niistä "peltilehmistä", harmi että poistivat ne Ruoholahdesta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 11.07.2006 22:56:29 »

jospa miinaliinan henkinen kapasiteetti menee luovuuteen,melkein sinne hulluuden ja nerouden kalkkiviivalle,niin eläinten hoitoon tarvittavaa käytännön työtä,vastuuta ja aikaa ei liiemmälti jää,
ajoinkin takaa tuota periaatetta,halua suojella jotain uniikkia,
katoavaista,halua oppia eläimiltä,seurata niitten käyttäytymistä ja vaistoja,
tahto ei vaan aina riitä tekoihin asti,
siihen tarvitaan taas käytännön ihmisiä,toteuttamaan yleviä ajatuksia,
kun oma eettinen silmä tulee sokeaksi lähiympäristölle,
kai tuo nimen vaihtaminenkin kuvastaa jonkinasteista identtiteetti"kriisiä"
(että mä inhoon tuota sanaa..)
tuntuviksi ajatuksia herättävä persoona
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 12.07.2006 07:54:43 »

jospa miinaliinan henkinen kapasiteetti menee luovuuteen,melkein sinne hulluuden ja nerouden kalkkiviivalle,niin eläinten hoitoon tarvittavaa käytännön työtä,vastuuta ja aikaa ei liiemmälti jää

Juuri näin olen asian laidan ajatellut olevan. Enkä tosissani usko, että hän ytimiltään olisi eläinrääkkääjä, en todellakaan.
Kymmenisen vuotta sitten hän oli puuhaamassa lehmäkurssia nuorille, joille olisi opettanut/siirtänyt näitä arvokkaita tietotaitojaan. Valitettavasti rahoitus siihen ei sitten järjestynytkään, ja se jäi haaveeksi. Toivottavasti homma viriää joskus uudelleen, joku käytännön ihminen/porukka voisi pitää yllä ja kehittää tätä suomalaiskarjan kasvatustyötä. Ammuu.
tallennettu

uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #13 : 28.07.2006 20:02:08 »

jospa miinaliinan henkinen kapasiteetti menee luovuuteen,melkein sinne hulluuden ja nerouden kalkkiviivalle,niin eläinten hoitoon tarvittavaa käytännön työtä,vastuuta ja aikaa ei liiemmälti jää,
ajoinkin takaa tuota periaatetta,halua suojella jotain uniikkia,
katoavaista,halua oppia eläimiltä,seurata niitten käyttäytymistä ja vaistoja,
tahto ei vaan aina riitä tekoihin asti,
siihen tarvitaan taas käytännön ihmisiä,toteuttamaan yleviä ajatuksia,
kun oma eettinen silmä tulee sokeaksi lähiympäristölle,
kai tuo nimen vaihtaminenkin kuvastaa jonkinasteista identtiteetti"kriisiä"
(että mä inhoon tuota sanaa..)
tuntuviksi ajatuksia herättävä persoona

Niin juuri, tottakai hyväksykäämme tämä erilainen ihminen! Eihän varmasti kukaan oikeasti mielestään eläintenrääkkääjä ole.

Muistakaamme myös miten neroja ovat sarjamurhaajat jne, täytyyhän nekin suvaita! Sehän on vain hulluuden partaalle mennyttä neroutta.

Oih, miksemme mene yhdessä pellolle syömään kinkkua ja makkaraa. Voisimme samalla puhua kuinka ihania eläimet ovat! Tekopyhyys kunniaan ja suvaitaan kaikki!
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 28.07.2006 21:11:39 »

uusihurmuri
what is your real ,deep point in this issue?

sen parempaa kinkkua sikaporsaskin kasvattaa,jos sitä korvan takaa muistaa välillä rapsuttaa,
ei se ole tekopyhyyttä,se on realismia,elämän kiertokulkua,
eihän miinankaan laiminlyöntejä eläimiä kohtaan  tartte hyväksyä,
mutta silti voi yrittää ymmärtää syitä,mikä saa ihmisen toimimaan niin kuin se toimii,en edes hirveästi miinasta tiedä,mediakin esittää asiat aina yhdestä näkövinkkelistä,mutta tuntuma on niinkuin kirjoitin,faktoja voisi joku esittää
oikein mielellään,

sinun kohdallasi en ymmärrä,
miinako vai minä herätän tuon aggression?
vai tekopyhyys?
vai kaiken mukamas salliminen?
sitäpaitsi eikö se hulluuden,sarjamurhaajan tai eläinrääkkääjän potentiaalinen mahdollisuus piile meissä kaikissa?
tutkimaton on ihminen itselleen
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: