Mitä se merkitsee juuri sinulle ja mitä ymmärrät sen tarkoittavan ja symboloivan?
Ykseys merkitsee minulle yksinkertaisimmillaan kaiken olevaisen yhteneväisyyttä, kokonaisuutta.
Mitä koet sen käytännössä ja eletyssä elämässä olevan ja miten ilmentyvän konkreettisesti elämässäsi?
Olen elämänkatsomukseltani panteistinen luonnonuskova, joten tämä näkemys on olemiseni pohja.
Minulla oli muutamia vuosia sitten hyvin voimakas, shamanistiseksi (?) luokiteltava kokemus, jossa sain täysin konkreettisesti
tuntea tuon kokonaisuuden, ja sen jälkeen tuo kokemus on "elänyt" sisälläni ja antanut minulle aivan täyden varmuuden siitä, että Ykseys on totta ja tämän pienen persoonankipinän Erillisyys pelkkää mielen harhaa. Elämme kuitenkin elämämme tämän mielen rajoittamana, mutta tietoisuus tuosta Ykseydestä tekee rajoista hyvin hyvin ohuet
Joidenkin ihmisten (tai asioiden) kanssa tuo Ykseys on helpompi aistia kuin toisten, mutta pyrin pitämään mielessäni, että ikäviksi ja vaikeiksi kokemanikin ihmiset / asiat ovat kaikki samaa Ykseyttä. Aina en voi sille mitään, että tulen
arvottaneeksi, käsittelenhän niitä mielen tasolla ja mielen rakenne on lähtökohtaisesti luokitteleva, kategorisoiva.
Osaatko 'sitoa' jotenkin sen käytännössä omaan elämääsi ja miten?
Pyrin ottamaan teoissani huomioon sen, että kaikki tekemäni vaikuttaa myös itseeni. "Tee toisille niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän" eli ns. Kultainen Sääntö on hyvä perusohje
Ja huomattavasti kristinuskoa vanhempi
Toki olen vain ihminen ja teen jatkuvasti virheitä, mutta tuo kokemani hetken täydellinen sulautuminen Ykseyteen toimii aina taustalla ohjaavana arvona.