Neilikka
Kohtuuastroilija
|
|
« : 06.03.2007 10:22:28 » |
|
Aihe tulikin sitten jo ilmi tuossa otsikossa eli millä voisi vähentää hiusten rasvoittumista? Joudun tällä hetkellä pesemään hiukset joka toinen päivä..Toisaalta sitten latvat kuivuu liikaakin..Olisiko kellään hyviä shampoo ja hoiteainevinkkejä tai olisiko jostain lisäravinteesta tms apua?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
täysikuu
|
|
« Vastaus #1 : 06.03.2007 10:54:19 » |
|
Olen nokkosta käyttäny itse joskus männävuosina. Sitten kun maasta pukkaa niitä uusia ne on hyviä, mutta nokkosshampoota on olemassa. On toki muitakin yrttishampoita joista voisi apua löytyä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #2 : 06.03.2007 11:32:54 » |
|
yks mikä kuulemma auttaa kans on laitta eka hoitoainetta sitten shampoo kaikkialle muulalle paitsi latvoihin.sit tietty jos haluaa niin vielä hoitoainetta latvoihin uudestaan mikäli se auttaa hiusten selvittämistä.muuten kannattaa kuulemma hoitoaine unohtaa lopuksi.
tälläiset ohjeet itse sain josku kampaajalta. tietysti kuulemma raitojen laittaminen hiuksiin auttaa myös...kuka sitten sellaiset omakseen tuntee.
kuulemma kannattaa myös välttää näitä hiuksiin jätettäviä hoitovoiteita ja hoitoaineita tai mitä ne nyt sit onkaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #3 : 07.03.2007 09:07:07 » |
|
Tykkään, että oman lettini rasvoittuminen rauhoittui hieman kun täällä oli juttua luontaisesta kauneudenhoidosta ja nappasin sieltä omenaviinietikalla höystetyn huuhdeveden ohjeen Tarkkoja määriä en muista... nykyisin lorautan n.tl 1/2L vettä ja lisään eterisiä öljyjä, lähinnä tuoksu arvon mukaan mutta voisi niistäkin löytyä apua...?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #4 : 07.03.2007 11:10:29 » |
|
Samaa probleemaa täälläkin... Joka toinen päivä pesen ja jo silloin toisena päivänä pää on välillä sen näköinen, että huh-huh! En juurikaan käytä hiustuotteita (hitusen muotovaahtoa ja pesussakin hoitoainetta vaan latvoihin), joten ne eivät ole syynä rasvoittumiseen vaan kyllä se syy tulee sisältä (hormoneista). Omenaviinietikkapullo seisoo jääkaapissa käyttämättömänä (hyi, kaikkea ne keksii), taidanpa kokeilla sitä ekana! Lukaisin nuo luontaiset kauneudenhoitovinkit ja tuli mieleen, että kuinkahan sellainen itse keitetty yrttivesi sitten säilyy? Jääkaappiin se on oletettavasti laitettava, mutta onko vaaraa, että se rupeaa käymään ja sinne menee kalliit yrtit? Näin talvella kun ei ole itse kasvatettuja. Nokkosten esiinnousua odotellessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 07.03.2007 12:13:59 » |
|
Muotoiluvaahdon/tms. käyttö auttaa, koska se kohottaa hiusta ylöspäin, jolloin se ei makaa päätä myöden ja ilmaa pääsee päänahkaan.
Rasvaisuudesta pääsee hyvin eroon, jos muotoilee ja laittaa hiuksiaan muutenkin kuin vain ponin hännälle, joka myöskin edes-auttaa rasvoittumista.
Pitot ja hatut tietenkin edes-auttavat rasvoittumista, kuten myöskin rajut lämpötilan vaihtelut stimuloivat talin eritystä (pakkasesta lämpimään asuntoon/toimistoon) mutta scandinaviassa on kylmä ja sille ei voi mitään.
Latvat kannattaa suojata hoito-aineella ja shampoolla pestään ainoastaan päänahka, koska harvoin latvat ovat kovin likaiset ja niille riittää puhdistukseksi pelkkä hoito-aine ja huuhtelu ja jätettävä latva hoito-aine, jolloin latvat eivät rispaannu.
Aina viileä hiusten kuivaajan käyttö tai anna kuivua itsellään. Märkien hiusten harjaaminen ja kampaaminen rispaannuttaa ja heikentää hiusta erittäin paljon, etenkin latvoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #6 : 08.03.2007 09:06:53 » |
|
Tuossa olikin jo hyviä vinkkejä. Lisäisin vielä, että etenkin jos on pitkät hiukset, niin voi olla myös apua jos ne pesun jälkeen föönaa kuivaksi pää alaspäin. Näin pysyvät ainakin hetken aikaa liiskaantumatta päätä myöten. Noin yleisesti ottaen en kuitenkaan itse pidä hiusten pesua joka toinen päivä mitenkään epänormaalina, pikemminkin päin vastoin. Toki jos ne silloin toisena päivänä ovat jo niin likaiset että se haittaa itseä, niin silloin kannattanee kokeilla vippaskonsteja.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 11.03.2007 12:59:26 » |
|
Itselläni oli vielä pari vuotta ihan hirveitä ongelmia ihon ja hiusten kanssa. Iho ja päänahka hilseili ja kutisi hulluna, ja sitten tuli myös finnejä ja päänahka rasvottui nopeasti. Tuntui myös että hikoilin kamalasti ja menkat olivat todella epäsäännölliset, eli syyt olivat hormonaalisia.
Sen jälkeen kun olen syönyt helokkiöljykapseleita, on kaikki jotenkin tuntunut tasaantuvan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #8 : 13.03.2007 15:08:14 » |
|
Mullakin on sama ongelma. Mulla on rasvoittuva päänahka ja sen hoitoon sopii samat keinot kuin kasvojeni sekaihon hoitoon... Tasapainottaminen. Käytän riittävästi puhdistavaa sampoota ja hoitoainetta vain latvoihin.. On pakko muuten hiukset leijuu pään ympärillä kuin sähköinen kypärä. silloin kun mulla oli lyhyet hiukset, käytin hiuksiin jätetävää suihkehoitoainetta... Ja liikapeseminenkin kuivattaa ihoa mikä lisää rasvióittumista... Ja vesissäkin on eroja ja ilmalla on vaikutusta. Kun muutin kotikonnuilta tänne kaupunkiin, huomasin eron heti. Klooria kun on enemmän, se vaikuttaa heti.
|
|
|
tallennettu
|
Taivasta katsellen ja ihmetellen
|
|
|
Lake
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 13.03.2007 19:07:38 » |
|
Aihe tulikin sitten jo ilmi tuossa otsikossa eli millä voisi vähentää hiusten rasvoittumista?
Puhdistautumalla.. Hiukset vain yrittää poistaa kuona-aineita kehosta. Elävä ravinto voisi auttaa. Törmäsin joskus erään elävän ravinnon ruokailijan kuvasarjaan jossa nainen oli ollut 3 viikkoa käymättä suihkussa. Hiukset eivät näyttäneet yhtään rasvaisilta. En nyt löytänyt sitä tähän hätään..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #10 : 17.03.2007 01:56:06 » |
|
Täällä kanssa yksi, jonka pitää pestä tukka joka toinen päivä, jotta se näyttäisi asialliselta. Hiukseni yltävät vyötärölle asti, joten en pysty laittamaankaan niitä mitenkään erityisesti, jotta päänahka hengittäisi hyvin. Onneksi tukkani on hyvin ohut ja ilmava, perusskandinaavinen kuontalo oikein (paitsi väriltään, kun tukka on nyt värjätty) Hiusten hoitotuotteista ei hirveästi ole apua, sillä hiukseni ovat yliherkät. Joudun todella tarkkaan valikoimaan käytettävät tuotteet enkä oikein tiedä, millä periaatteella hiukseni päättävät, että "tämä on liian vahvaa, tämä on liian mietoa, tässä on sopiva aine"! Hiuksiin jätettävät hoitoaineet kuivattavat hiukseni sähköisiksi ja takkuisiksi. Joudun myös vaihtamaan shampoon ja hoitoaineen merkkiä vähintään 2 kertaa kuukaudessa, koska hiukseni ylirasittuvat saman tuotteen käytöstä. Minulla onkin hirveä läjä erilaisia shampoita ja hoitoaineita, joita vaihtelen ja sekoittelen keskenään, jotta saan tukkani pysymään freeshinä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sofee
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #11 : 17.03.2007 03:44:54 » |
|
Hyviä neuvoja on tullut paljon mut, 3 murkun äitinä vannon oliivisaippuan nimeen, pese vain päänahka, latvoihin hoitoainetta, avot taas mennään muutama päivä. t.sofee
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #12 : 17.03.2007 18:45:36 » |
|
Hei Piipahdin tässä yksillä messuilla ja keskustelin alan asiantuntijan kanssa tästä hiuspohja-asiasta. Ja katsottiin sitten kameralla sinne päänahkaan ja ilmeisesti olin oikeassa. Mulla on sekaihopäänahka, mikä merkitsee että juurilla on rasvaa hyvin ympärillään mutta muualta päänahka on ns. herkkä ja reagoi helposti liian voimakkaaseen pesuun tai - useaan pesuun liian voimakkaalla aineella. Silloin siis tuntuu kutiavan yms. Keinoksi ehdotti kerran viikossa (max 2) syväpuhdistavaa pesua jolloin saadaan tali pois ja muulloin päivittäiseen pesuun tarkoitetulla riitävänhellävaraista mutta puhdistavaa. Ei siis yhtä ainoaa ainetta köydy, mutta minkäs teet.
Ja olen kyllä huomannut että tukan laitto vähentää rasvoittumista.. Mutta laiskaa kun laiskottaa ja kun harrastaa paljon liikuntaa, tulee pidettyä sitä tukkaa kiinni.. joka päivä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #13 : 17.03.2007 19:08:25 » |
|
Keinoksi ehdotti kerran viikossa (max 2) syväpuhdistavaa pesua Sanoiko hiusalan asiantuntija saako tuollaisia syväpuhdistavia shampoita ihan tavallisesta kaupasta vai täytyykö tuote ostaa kampaamosta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
meruska
|
|
« Vastaus #14 : 17.03.2007 20:05:46 » |
|
Keinoksi ehdotti kerran viikossa (max 2) syväpuhdistavaa pesua Sanoiko hiusalan asiantuntija saako tuollaisia syväpuhdistavia shampoita ihan tavallisesta kaupasta vai täytyykö tuote ostaa kampaamosta? Ite ajattelin käydä katsomassa hiusalan halpahallit eli hairstoret tai vastaava. Eiköhän sieltä löydy... Ja luulisin että alan ammattiliikkeestä tai tuote myymälästä kannattaa hakea jos on ongelmia.. Mennäänhän apteekkiin lääkkeitä varten ja kasvojen hoitoasioissa kosmetiikkaliikkeeseen...logilee... Siis mun mielestä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|