Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Flunssanparannus "poppakonstit" pinoon =)  (Luettu 30777 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
mammamma
Vieras
« : 08.03.2007 22:04:38 »

On niin paljon tuota flunssaa liikenteessä, että laitetaanpa tällainen pino, josta löytyy sitten kaikki kerralla Smiley Mulla on yrittämässä flunssa koko ajan päälle, mutta nyt ei oikein ehdi sairastelemaan kun on niin paljon sovittuja juttuja tulossa  :Smiley Taisteluun flunssaa vastaan olen lähtenyt:

-tuoreella, kypsentämättömällä valkosipulilla
-vihreällä teellä
-kohtuullisella liikunnalla
-saunalla
-C-vitamiinilisällä
-lämpimillä vaatteilla (jalat varsinkin!)
-aloe veralla
-reikillä
ja tietty sillä asenteella, että sängyn pohjalle en viitsi tästä tipahtaa! (taidanpa vielä napata Carmolistippoja yötä vasten  Smiley)
tallennettu
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 08.03.2007 22:55:26 »

Hyvä lista!  Smiley

Noihin lisäisin vielä piparminttuöljyn. Itse laitan sitä muutaman tipan joko ilmankostuttimeen, tuoksulamppuun tai vaikka vessapaperin palalle ja palanen yöpöydälle tai nipsulla lakanaan kiinni (näppärä vaihtoehto esim. reissun päällä).  Wink
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 08.03.2007 23:09:14 »

Auringonhattu-uute voisi myös olla hyväksi.  Wink
tallennettu
inka107
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 09.03.2007 01:40:53 »

Hienoa TuliTirppa!

Näin otsikon ja ajattelin juuri ehdottaa sinulle Carmolis-tippoja mutta itse olit sen jo oivaltanut. Olen hoitanut omat flunssani v. -89 asti carmoliksella.

Siitähän on niin sievät ohjeet että 5 tippaa sokeripalaan tai teehen jne. Itse allergisena aikoinaan varovasti kokeilin käykö vai ei. No oukkidoukki.

Nykyään jo kauan laitan teelusikkaan niin monta tippaa kun mahtuu (n. 30) veden kanssa alas ja niin monta kertaa päivässä et yrjöt melkein lentää. Silleen on flunssa tapettu kohta 20 v.

Auttaa myös päänsärkyyn, vatsavaivoihin, lihassärkyyn jne. Aloittelijoille suosittelen varovaista aloitusta - kukaan ei tiedä miten itsekunkin elimistö reagoi.

Ihmisen mielen voima on yksi mahtavimmista parannuskeinoista myös. Kun oikein TOSISSAAN päättää ettei sairastu tms. se toimii mutta se täytyy tehdä tosissaan knuppel2

Onnea matkaan TuliTirppa - hyvä nikki - eiköhän se noilla konsteilla pysy loitolla. Smiley Smiley
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #4 : 09.03.2007 07:46:48 »

Elävä ravinto: Ei tule flunssaa lainkaan. Cheesy
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 09.03.2007 20:03:04 »

..ja jos on käyny niin että alkaa lämpö kuitenkin nousee, auttaa esim pippurirouhetta kahviin tai chiliä/currya niin paljon kun suu kestää,nostavat ruumiin lämpöä luonnollisesti, alentaa kuumetta (tappaa pöpöjä kun hikoilee?) ja lima irtoo ainakin tolla kahvilla. Ei järin hyvää, mutta toimii tälle kropalle ainakin.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
mammamma
Vieras
« Vastaus #6 : 10.03.2007 09:05:51 »

No mies oli sitten saanut angiinan ja pitihän se mullekin tarttua. Ei auta kotikonstit tähän, ei  Angry buck2
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 17.03.2007 01:50:24 »

Ikävään kurkkuun flunssan aikana auttavat jäätelö (kylmä turruttaa) sekä hunaja (hoitaa haavoja). Hunajaa kannattaa kiskoa ihan lusikalla ja jäätelön kanssa on oltava kuumeen aikana varoivainen. Maito voi hapatessaan aiheuttaa pahan olon.

Sauna on todellakin erittäin hyvä apu lihassärkyihin. Minulla ainakin särkee kuumeessa lihaksia todella paljon. Kauratyynyn voi lämmittää seuraksi.

Nukkuminen, jos siihen on vain mahdollisuus, auttaa aina!
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #8 : 22.03.2007 17:59:39 »

Minä olen sairastanut tässä viikon sitkeeäkin sitkeämpää tautia!
Alkoi sillä tavalla että kurkku tuntui tulehtuneelta ja yskitti. Yskä oli alun alkaen hyvin lohkeavaa ja keuhkoputkissa asti rohisevaa. Paljon siis limaa, eli sinänsä "mukava" yskä ettei ole sellainen kuiva ja kutiava ärsytys-yskä.

Sitten myöhemmin tuli tämä aivastelu ja tukkoisuus. Nyt on ollut 3 päivää kuumeinen olo.

Olen hoitanut itseäni carmolis-tipoilla, valkoisella teellä, c-vitamiinin yliannostuksella, kevyellä ruoalla ja runsaalla juomisella. Voiton puolella taidetaan olla.  Smiley
tallennettu
Pentti
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 24.03.2007 14:00:21 »

c-vitamiiniyliannostus auttaa tai vaikka mustaherukkamehua riipoo raakana niin 2pv häviää itsellä ja avantouinti olis niinkuin ennaltaehkäisevässä mielessä hyvä. nykyään otan 60mg tai joskus 120mg c-vitamiinitabletteja ei ole flussaa ollut. en muista edes millon viimeksi
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 24.03.2007 15:20:10 »

Johtuen ehkä lämpimästä talvesta, Wienissä on pyörinyt
koko talven käsittämätön flunssa-aalto, joka on kaatanut
ihmisiä petiin jo useampaan otteeseen.
Se alkoi tuossa ennen joulua ja jatkunut näihin
päiviin asti.

Normaalisti en sairastu kovin helposti kulkutauteihin,
mutta ilmeisesti jatkuva altistuminen (täällähän suudellaan ja halataan tavatessa ja erotessa)
ja jonnin verran rankka juhliminen uuden vuoden jälkeen on muuttanut
kehoni balanssia ja viime viikonloppuna sain jo kolmannen kerran
tänä vuonna kuumeilevan flunssan, joka vei ääneni. buck2

Päätin nyt olla ottamatta mitään flunssalääkettä
ensimmäistä kertaa elämässäni
ja otin ainoastaan pahimpaan lihassärkyyn Aspirinia yhtenä päivänä
ja annoin kuumeen hoitaa loput
ja kumma kyllä, flunssani on parantumassa ennätysvauhtia. idiot2

Normaalisti flunssalääkkeiden kanssa ottaa 2-3 viikkoa parantuminen,
mutta ilman niitä olen nyt jo viikossa kunnossa.

Tosin rankempi olo on ollut ilman flunssalääkkeitä. buck2

Olen vain juonut nesteitä paljon ja syönyt kuumia keittoja
ja ottanut normaalit vitaminit. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #11 : 25.03.2007 11:10:49 »

Harvemmin mikään tauti minuun iskee, johtuneeko värähtelytasosta?

Mutta mikäli jotain flunssaa pitää kokea, eipä siinä paljon auta kuin lepo, lämpö, eucalyptus höyryt, c vitamiinit ja marjamehut. Viruksilla on kuitenkin aina se aika, jonka elävät. Takatalvi tuli ja meni, ei vaikuta, aurinkoista ja iloista.

Mistä tuli mieleen että enemmän ne virukset koneeseen iskevät, viimeksikin nimellä "Tradedoubler" kuinka omaperäistä..  coolsmiley
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #12 : 26.03.2007 09:44:42 »

Ennaltaehkäsyssä tärkeintä, taudissa kun taudissa on mielestäni  käsihygienia Smiley Kotiin kun saapuu, aina ensin käsipesulle ja sitten vasta läpäköimään kodin pintoja yms. Ja vähintään kerran vk.ssa tulisi pestä ulko-ovelta lähtien kahvat kunnolla.

Jos kuitenkin tauti iskee niskaan... itselleni käytän kuumaa rommia vedellä ja hunajalla ja lapsille mustaviinimarjamehua hunajalla... Jos on ihan pää tukossa otan itse myös mehua, johon lisään inkivääriä, chiliä ja kanelia smitten
Saunan kiukaalle eukalyptusta ja ei kuumia (kuivia) löylyjä, vaan matalaan lämpöön (60ast.) ja paljon vettä kiukaalle  angel

Paljon nestettä muutoinkin ja pieni liikunta joskus auttaa katkaiseen alkavan nuhan. Itseään ei kuitenkaan saisi rääkätä (edes kotitöillä) kipeänä!  Wink

Pahimpiin flunssan kiputiloihin olen käyttänyt ihan Buranaa myös  :Smiley
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 03.04.2007 20:16:48 »

Auttaako pahat Carmolis-tipat enää kun tauti on jo jyllännyt pidemmän aikaa?
Oireilu alkoi jo helmikuussa ja nyt näyttää siltä ettei aio hellittää ollenkaan  knuppel2
Kolme antibiootti- kuuria (keuhkariin)  vedetty turhaan ja kortisonipiiputkaan ei enää auta.
Hermooo meneeee!!!  tickedoff

Tällä hetkellä pahinpana riesana kauhea yskä- puuskittaisena. Vatsalihakset ja kyljet on niin kipeenä, että enää ei voi edes yskiä.

Yksi vanha viisas pappa neuvoi siihenkin hyvän hoidon,
pitää kuulemma ottaa desin verran risiiniöljyä. Pätee varmasti, ei kuulemma enää yskitytä  2funny
Ajattelin kuitenkin vielä kokeilla jotakin muuta ennen sitä  Grin

Kun vain keksin mitä  uglystupid2
Tänään lääkäri määräsi taas jotakin limaa "pilkkovaa" tabuina. Mutta jotenkin on usko mennyt niiden pillereihin!
Millä saisi siis takuuvarmasti liman lohkeamaan tuolta keuhkoista?

Lääkäri oli kyllä taas tosi rohkaiseva, kun kertoi että tämä voi jatkua kuukausia. Nyt olen valmis kokeilemaan melkein mitä vain  Wink

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
mammamma
Vieras
« Vastaus #14 : 04.04.2007 15:48:47 »

Lääkäri oli kyllä taas tosi rohkaiseva, kun kertoi että tämä voi jatkua kuukausia. Nyt olen valmis kokeilemaan melkein mitä vain  Wink

Miltäs raaka valkosipuli maistuis?  angel Itse hoidin valkosipulipuristeilla, akupainannalla ja reikillä yhden korvatulehduksen itseltäni kun imetin enkä saanut syödä antibiootteja.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: