Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hoito/hierontapöytä "kokemuksia"?  (Luettu 15488 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« : 07.12.2005 12:40:08 »

En oikein tiedä kuuluuko tämä aihealueeseen, mutta poistakaa viesti, jos tuntuu, että paikka ei täällä ole.  Smiley

Olisin siis kysellyt, että jos/kun teette vaihtoehtoishoitoja hieronnasta, energia-hoitoihin yms, niin minkälainen pöytä on ollut paras tai mitä ominaisuuksia siinä arvostatte, että myös omat työskentely asennot on hyviä itselle?

Olen tässä etsiskellyt vaihtoehtoja, vaan kovin vähän ainakaan netistä löytyy. Sellaisia kapeita 'ruippanoita' kyllä löytyy, jossa saa sitten maata käsiensä päällä, että pysyvät pöydälle ja se ei ole hyvä juttu. Tuollaisen itse löysin ja nämä vaikuttaisi aika hyville. (linkki alla) Onko kellään käyttökokemusta kyseisistä pöydistä? Tai joistain muista vaihtoehdoista?

http://www.taoproducts.com/FINNLAND/index.html

Kiittäen Mirjam
  smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 07.12.2005 12:47:53 »

Heips,

Tästä pöydästä ei ole kokemusta.

Minulla on Suomessa valmistettu, olikohan Fysiolinen pöytä.

Se on tietenkin sellainen kapea ruippana, mikä on sikäli hyvä, että pääsen riittävän lähelle esim. aromahoidossa. Lisäksi siinä on irroitettavat käsituet, jotka saa vatsallaan ollessa kolmelle eri tasolle riippuen hoidettavan käsien mitasta ja selällään maatessa siirrän ne sivulle, joten kyllä tuossa on satakiloisetkin voineet olla ihan kohtalaisen hyvin.

Kasvoaukko, erillinen, on säädeltävissä samoin itse pöydän korkeus. Pöytä on matkamallinen, koska minulla ole vielä tilaa pitää sitä avoimena vaan joudun yleensä kasaamaan sen sivuun hoidon jälkeen. Jalkamakkara ja kantokassi tulivat myötäjäisinä.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #2 : 07.12.2005 12:57:12 »

Kiitos Elektra!

Kurkkasinpa nuo Fysiolinen sivut ja olihan siellä muutamia.
Tosiaan itse kun joskus (hoito-)pöydällä olen maannut, joka on tuollainen ihan kapea ja ei ole ollut edes niitä sivukäsitukia, on kädet 'putoilleet' pöydältä. (vaikka olen kait ihan normaalikokoinen  Wink )
Mutta toisaalta en ole tullut ajatelleeksi tuota;
Lainaus
kapea ruippana, mikä on sikäli hyvä, että pääsen riittävän lähelle esim. aromahoidossa.
Että mitenkäs sitä tosiaan koukkii sinne keskelle, jos pöytä on kovin leveä...
 idiot2
Jospa löytyisi joku kultainen keskitie...
Ja edes malli joka tuntuisi muutenkin hyvälle vaihtoehdolle hintalaatusuhteineen.[/color]
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 07.12.2005 13:08:55 »

Että mitenkäs sitä tosiaan koukkii sinne keskelle, jos pöytä on kovin leveä...
 idiot2

Pahus sentään Mirjam,

tulehan Elektra-tädille hoitoon, niin et sano enää, että koukkisin   Wink knuppel2
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 07.12.2005 13:37:45 »

Lainaus
Pahus sentään Mirjam,
tulehan Elektra-tädille hoitoon, niin et sano enää, että koukkisin   Wink knuppel2

Aromaterapiahoidot on kyllä taivaallisia, mutta tuo 'maila' kyllä hiukan pelottaa... Undecided     Wink
Juu eihän 'me hoitajat' mitään koukita.  angel
Mutta en tosiaan ollut tullut ajatelleeksi, että miten hankalaksi voisi mennä, jos on kovin leveä pöytä.
Löysin kyllä tuolta tao-productsilta pari sellaista mallia jotka tuntuisi hyviltä. Mie tällaisena ikuisena esteetikkona aina etsin miellyttäviä muotoja ja värejä ihan joka paikassa.  Cheesy Harmi kun juuri ne mallit ei kuulu Suomen mallistoon, mutta kaipa sitä aikansa 'vongattuaan' saa vaikka italian mallistosta ostaa... coolsmiley
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #5 : 07.12.2005 17:26:51 »

kyllä sitä hoitelee aika hyvin hierontapöydälläkin....
tallennettu
Sowelu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 13.12.2005 22:27:39 »

Tässähän olisi oiva bisnes-rako jollekkin suunnittelutaitoiselle!
Ajatelkaas kuinka mukava olisi jos joku joka itse näitä hoitoja tekee,
suunnittelisi oikeasti hyvin toimivan ja kotimaisen hoitopöytäsarjan.
Siinä voisi sitten olla niitä eri kuosivaihtoehtoja, ja vaikkapa isolle
hoitajalle oma mallisto ja pienelle oma..
Okei, alkaa taas mielikuvitus lentämään, mutta laitetaan unenpuutteen
piikkiin Cheesy
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 14.12.2005 16:55:26 »

hei tuosta hierontapöydästä kun rupesin tekemän hoitoja niin tilasin jaccara pro oy hoitopöydän johon olen ollut tyytyväinen,siinä on sivussa irralliset kädensijat ja kasvoaukko kaltevuutta voi säädellä tämä ei toimi sähköllä.tämä on minulle parempi koska kuljetan sitä aina mukana eikä ole kovin painava siihen kuuluu myös erilaisia lisäosia.hyvä siinä on myös olla pitkällään.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 15.12.2005 23:51:01 »

hei tuosta hierontapöydästä kun rupesin tekemän hoitoja niin tilasin jaccara pro oy hoitopöydän johon olen ollut tyytyväinen,siinä on sivussa irralliset kädensijat ja kasvoaukko kaltevuutta voi säädellä tämä ei toimi sähköllä.tämä on minulle parempi koska kuljetan sitä aina mukana eikä ole kovin painava siihen kuuluu myös erilaisia lisäosia.hyvä siinä on myös olla pitkällään.

Heips,

olen nähnyt kyseisen pöydän ja käyttänytkin sellaista: eroa Fysioplintin pöytään on
-mm. se on painavampi, mutta sitten toisaalta sen kantokassissa on pyörät alla helpottamassa siirtelyä (itselleni tämä painoasia oli olennaisen tärkeä: painoeroa n. 4-5kg)
- siinä on kolmet jalat, kun taas F-pöydässä on kahdet
- käsitukien siirtäminen on paljon hankalampaa, tarvitsen Jaccaran pöydässä molemmat kädet siihen hommaan, kun taas omassa pöydässäni selviän yhdellä kädellä
- samoin kasvoaukon säätely on F-pöydässä helpompaa

Summa summarum:
- mikäli tukevuus on tärkeämpää kuin helppokäyttöisyys, valitsisin Jaccaran
- mikäli helppokäyttöisyys ja helppo paikasta toiseen siirrettävyys on tärkeämpää kuin tukevuus, valitsisin Fysiolinen.

Sowelu: Tietääkseni jossain Runnilla päin näitä tehdäänkin 'mittatilauksena' - mahtaako joku muu tietää yhteystietoja paremmin?
tallennettu
Sowelu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 16.12.2005 22:18:20 »

Eli ei se sitten niin hullu idea ollutkaan..  Cool
Olen itse melko pienikokoinen ja lähden vuoden alusta opiskelemaan
hierojaksi, joten minulla varmaan olisi ainakin käyttöä "mittatilauspöydälle"
jos ja kun oman yrityksen laitan joskus pystyyn.
tallennettu
faust
Vieras
« Vastaus #10 : 18.12.2005 13:51:47 »

Ahhaa, siis "kokemuksia", senkin hupsut. Miksette kerro sitten niistä "kokemuksista?" Tai ei tarvitse, ko luin eilen niitä innoissani jossain fantasia-sivuilla, oikeasti. Ja katsoin Paha maa -elokuvan, aivan loistava. Shocked
tallennettu
hetaliisa
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 01.02.2006 16:32:11 »

Hei!

En ole varma saako näillä sivuilla mainostaa??? mutta minulla olisi myynnissä 2 esteettistä hoitopöytää!
Pöydät ovat Malesiasta, tumma puurunko ja vaalea päällinen. Korkeuden ja kaltevuuden säädöt manuaalisesti,(ei sähköinen).
Voin lähettää s-postilla muutaman kuvan kiinnostuneille.

edit: sähköpostitieto löytyy profiilista, puhelinnumeroita voi vaihdella yksityisviestitsekin - Annikki
« Viimeksi muokattu: 26.03.2006 04:15:57 kirjoittanut Annikki* » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 01.02.2006 21:07:32 »

Hei! Smiley

Mainostamisesta en tiedä,mutta itse olisin halukas ostamaan.
Kevyt,kuljetettava.
Toivomuksena olisi,että esim.jalat puusta ja muutenkin mahd.vähän metallia.

Odottelen tarjouksia yv:nä  Chandra smitten
tallennettu

RistoPaavo
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 18.08.2006 17:13:56 »

angel
Ostin keväällä pöydän.... Cheesy
Ja opiskelen trageria....
Olen ollut todella tyytyväinen vaikka hinnakas... angel
tallennettu

Ei mikään
Ladyliketupperwaretyllerö....
Taru A
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 29.12.2006 14:58:13 »

Itelläni matkahoitopöytänä Astra Lite, joka todella ihana sekä tekijälle että asiakkaalle. Arvokas juu mutta varmasti hintansa väärtti! Cool
Työhuoneessa sähkötoiminen vähän kulmikkaampi malli mutta työskennellessä erittäin hyvä.

Minä arvoastan ehdottomasti pöydässä riittävään korkeudensäätöä!
Minun pöydät ovat eri levyiset mutta sillä ei ole käytännössä niin paljon merkitystä kunhan on leveyttä riittävästi, et esim. kädet ei tippuile nukahtaessa.
Riippuen tietenkin tehtävistä hoidoista paljonko tarttee säätöjä vekslata mutta esin Horstmann-terapiassa eri hoito-osion vaatii eri korkeutta että on hyvä tehdä!
Ja jos tätä työkseen meinaa tehdä niin pakko on itteensä säästää! :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: