Lähetetty: 19.03.2007 11:49:13Kirjoittanut: Sparkle In The Distance
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=15397.msg131335#msg131335 Miten olet viimeaikoina haastanut itsesi?
Oletko katsonut elämääsi kriittisin silmin;
Miksi jotkut asiat menevät aina samalla tavalla ja miksi niissä on vaikeuksia?
Oletko luullut olleesi olosuhteiden uhri?
Mitä sinulle yritetään opettaa?
Mitä sinun pitäisi oivaltaa,
jotain ihan yksinkertaista,
ja elää sen mukaisesti,
jotta kaikki sujuisi?
Kuka asettaa aitoja sinun tiellesi? Mitä jos se olet sinä itse? Oletko jumiutunut vanhoihin ajatusmalleihin ja toimintatapoihin turvallisuussyistä, vaikka tajuat, että muutos olisi paikallaan?
Pelottaako?
Minä olen tässä talven ja kevään aikana kamppaillut erään asian kanssa,
aika kipeästikin.
Nyt olen tiehaarassa, jossa voin vilkuttaa menneisyydelle,
sille ihmiselle, joka hoiti asiansa aina sillä tietyllä tavalla.
Tajusin seisovani keskellä paskatunkiota,
jonka olin itse luonut,
eikä auttanut muuta kuin myöntää,
että tämä on minun tekosiani,
ja sitten rauhoittua ja löytää voimavarani,
että sain otettua lapion käteen!
Tuntuu että täällä astrossa kovin monet käyvät jotain elämänmuutosta läpi,
joten kertokaapa tekin, mikä teidän haasteenne itsellenne on ollut?
Sparkle In The Distance
KIITOS AIHEEN ALOITUKSESTA Sparkle In The Distance ...
...tähän on ihan suorastaan pakko kommentoida jo tässä...ja palattava asiaan...ajan kanssa...
JA niinpä olen kuulostellut näitä elämässäni vastaan tulevia tapahtumia ELI haasteita...sillä niin itse mieluummin nimeän elämäni polulla vastaan tulevat tapahtumat( mieluummin haasteiksi kuin ongelmiksi).... - tapahtumat tai asiat tai ihmiset tai tilanteet jotka eivät mene ohi koskettamatta - tai joista itse en pääse ohi - ilman pysähtymistä....ilman että NE tökkäsevät tai osuvat - joskus todella herkkään kohtaan - tai suorastaan asettuvat ESTEEKSI etenemiselle- tai nk. mustaksi aukoksi ja on ihan "up to me" mitä sitten tapahtuu.... eli voin laittaa pääni pensaaseen, kääntää selkäni, laittaa laput silmille ja korville, tai voin yrittää pötkiä pakoon...JA seuraavassa syklissä OLEN taas saman asian edessä - lyömässä päätäni - ja entistä lujemmin - samaan honkamäntypetäjäseinään....
ja kun tarpeeksi monasti on päätän ko. seinään hakannut - niin AUTS kipeää alkaa tehdä, TAI kerta kerran jälkeen on joutunut" mustan aukon imuun" jossa kokee että asiat vievät naista" eikä toisinpäin eli että onkin itse päättämässä ETTÄ mitä missä milloin ja kuinka paljon
...... niin TÄLLÄ KERTAA saman vanhan haasteen "tullessa vastaan - ja pysähtyessä kohdalleni kuin vanha tuttu"...niin havaitsin , että tällä kertaa oli itselläni vaihtoehdot todella vähissä - ja paras vaihtoehto onkin ollut - katsoa totuutta ELI itseäni silmiin
... ... JA näinollen IHAN UUSISSA TUULISSA on tullut oltua tämän alkuvuoden aikana - näissä elämänmuutoksissa...joku merkittävä ero on ollut ja se on KEVEYS ja NOPEUS ...liekö "uuden ajan"ilmiöitä....
itselläni on ollut katseltavana ihan perusasiat TYYLIIN mistä tämä oma hyvinvointini lopulta syntyykään
...ja MISTÄ olen SEN LUULLUT syntyvän... ja tämän kysymyksen kanssa olen nyt konkreetisesti karsinut ja elämääni putsannut juuri näsitä vanhoista uskomuksistani, tottumuksistani, luuloistani ja kuvitelmistani .....ihan alkaen fyysisen hyvinvoinnin juurilta edeten askel askeleelta henkisen hyvinvoinnin "lähteelle asti".... JA YHTÄKAIKKI ovat molemmat
...ja kyllä tämä on itselleni tarkoittanut ENSINNÄKIN uutta armeliaisuutta itseäni kohtaan
Chevaa lainatakseni: " Herranpieksut, minä olen ihan hyvä juuri tälläisenä!" helpotuksen kyyneleet... ja riemu
ELI jälleen kerran vielä vain ...asioiden yksinkertaistumista ja helpottumista - kun on antanut itselleen luvan lakata yrittämästä ja suorittamasta tätä ELÄMISTÄ...että vähemmän on ítseasiassa paljon enemmän - että kun rajaa elämänsä sisältöä pienemmäksi on helpompi olla ja helpompi tutustua itseensä ja ympäristöönsä....eli ei tarvi kerätä enää uusia kokemuksia , tapoja, näkökulmia tutkia itseänsä VAAN voinkin syventää tätä mitä itselläni jo on ...hyväksyä itseni kaikinensa juuri tällaisena kuin olen nyt...
ja LUOTTAA JA uskoa ...itseasiassa VETOVOIMAN eli PUOLEENSA VETÄMISEN LAKIIN https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=15465.msg132183#msg1321831 ...että kaikki tarpeellinen kyllä tulee luokseni ajallaan...eikä itseni enää tarvitse juosta sinne ja tänne - ei edes KAKSOISLIEKKIÄ etsimässä, puhumattakaan muusta...mitä kukin meistä elämäänsä valitsee eli mistä kiinnostuu.......ihan selkeästi tästä löydän nyt tämän " pienessä pisarassa on valtameri ja hiekanjyväsessä koko aavikko"-idean....että tällaisia haasteita...ja MUUTOKSIA...
JOITA MAISTELEN ja joita elän arjessani todeksi hiljalleen...näinhän muutokset tulevat todeksi - että ne siirtyy sisimmän oivalluksista arkielämään...ja jos oikein paljon on muuttunut - niin hitaasti edeten katselen että miten tämä olemiseni on muuttunut - miten eri tavalla käyttäydyn ja toimin oikeassa elämässäni... että siinä mielessä TÄMÄ foorumi on "hyvä kuivaharjoituspaikka
"
OLEELLINEN MUUTOS ON OLLUT ETTÄ E N S I M M Ä I S E N K E R R A N - olen ottanut ottanut haasteeni eli vastaan tietoisena omista mahdollisuuksistani-talenteistani eli pikkukolmioistani ja mahdollisuuksien kolmioistani JOITA olen mukaani ottanut selvitäkseni ja selvittääkseni tämän tämänkertaisen matkani.... **********************************'täällä lisää aiheesta...
HAASTAJA
Johtaja, heikkojen suojelija, ratkaisujen löytäjä, totuuden puolustaja, tinkimätön oman tien haastaja, kallio
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9930.msg132541#msg132541