Ethän toki yksin ole täällä puhelemassa...
....
Kirjoituksesi johdosta etsin omat Reiki todistukseni, ja löysin kaikenlaista muutakin " matkaevästä"...joita tähän viestiin lainasin.
Tärkeän kysymyksen esität - vaan vastauksen saat lopulta itseltäsi. Itse sain
Reiki I 9.-11.1.1998 , Rekimasterini ollessa Anja Kulovesi ja hänen Reikimasterinsa oli ollut Aila Norlamo.
Reiki II sain niinkin nopeasti kuin 10-12.4.1998, Reikimasterina Anja Kulovesi.
Olin kyllä kovin herkällä korvalla kuulemaan, että olinko "jo valmis II.vaiheeseen". Sinänsä se oli huikea kokemus, kun niihin aikoihin ei vielä Eestissä ollut ollut Reiki-koulutusta ja Anja oli saanut kutsun saapua Tallinnaan pitämään ReikiI. Meitä lähti täältä suomesta hänen mukaansa joukko Reiki I saaneita - ja siellä Tallinnassa saimme samaan aikaan Reiki II. Oli kyllä mahtava kokemus - ihania hetkiä, olimme majoittuneet ja koulutuskin tapahtui eräässä päiväkodissa, nukuimme lattialla, patjoilla - se oli muuten Pääsiäis aika silloinkin... - ja paikalla oli lukuisa joukko Virolaisia sielunsisaria - näin sanon , sillä aivan uskomaton oli yhteys välillämme....
Ettäpäs minulla oli vain muutama kuukaus välissä...
*************************************''
DAI KOMIO= VALO =
Sisältyy kaikkeen...Reiki on sydämen energiaa Dai komio on sen syke...Dai Komio sanoo, että me kaikki olemme samaa alkuperää. Dai Komio auttaa meitä löytämään sen mikä on kadoksissa - Dai Komio on neljäs ja viimeinen Reikin symboli, niin sanottu mestarisymboli...Dai Komio haluaa tulla nyt näkyviin ja kaikkien ihmisten tuntemaksi ( sanat on kirjoitettu jo 1994). Jokainen ihminen saa mahdollisuuden löytää pääsyn omassa sisimmässään asuvaan universaalisuuteen. SE ON kaiken Reiki-toiminnan vaikutin./ Kirjasta Dai Komio - Valon Sydän( Das Herz des Reiki Dai Komio) kirjan on suomentanutv. 1995 Aila Norlamo.
ELÄMÄNILON AINEKSET
Elämänilo on jumalallinen kipinä sisällämme, joka sytyttää elinvoiman, elämänmyönteisyyden ja innostuksen. Joka päivä teemme pieniä ja suuria valintoja, jotka johtavat meitä joko ilon tielle tai alakuloisille syrjäpoluille.
ILON TIE... Hollantilaisen Spinozanfilosofiaa ( 1632-1677) , vaihtoi nimensä myöhemmin Benedictukseksi / kirjoitus on julkaistu Minä Olen lehdessä 4/-97 kir. Päivi Huhtamäki
Elämänilo syntyy siitä että käytän ja kehitän synnyinlahjana saamiani taitoja ja kykyjä. Ne rakentavat sisäisiä suuntaviittoja, joiden avulla voin päätellä, millainen minä olen ja mihin suuntaan saamani elämänlahjat minua vievät.
Joka kerta kun luontaiset taipumukseni saavat puhjeta kukkaan ja aina kun huomaan lisänneeni taitoani, pyyhkäisee lävitseni tuo jumalallinen elämänilon kipinä. Se ei syty täydellisyydestä, vaan matkasta, jolla huomaan oppivani ja muuttuvani. Ilo on muutoksen ja kehityksen kumppani, jota taipumuksieni kehittäminen vahvistaa Ilo on omaehtoisen toiminnan tie. Kun taas jättäytyminen toisten mielipiteiden, odotusten ja tarpeiden armolle, on surun, masennukksen ja ahdistuksen polku.
VALINNAN VAPAUS....Ilon ainekset ovat vapaa tahto, elämänhalu ja elinvoima, jotka toteutuvat voimallisesti elämässämme, kun alamme käyttää ja kehittää taitojamme ja kykyjämme, omaa sisintä olemustamme. Vapaan tahdon yhdistämme usein siihen, että voimme päättä nousemmekko vuoteesta lauantaiaamuna ennen puoltapäivää vai emme, tapaammeko tuttavaperheen vai emme, ostammeko uuden polkupyörän vai emme. Vapaa tahto yhdistyy myös taloudelliseen tilanteeseen; jos meillä on riittävästi rahaa, koemme olevamme vapaita tekemään mitä mielimme mutta Spinoza on toista mieltä. Vapaus ei ole valinnan vann itsensä toteuttamisen vapautta. Vapaa tahto on omaehtoista henkistä aktiivisuutta.
Kun tunnen taitoni ja synnyinlahjani, ja hyväksyn oman ainutlaatuisuuteni juuri sellaisena kuin se ilmenee minussa, itsetuntoni rakentuu terveelle pohjalle . Mitä enemmän keskityn taipumusteni kehittämiseen, sitä vahvemmaksi tulen ja sitä voimakkaampana koenILON joka kumpuaa omien kykyjeni jalostamisesta. tunnen käyttäväni T A L E N T T I A N I hyvin.....Tahto on meissä ilmenevä elämänhalu, elinvoima ja aktiivisuus sanoo Spinoza. Elämänhalu tuo iloa ja auttaa vapautumaan kielteisten tunteiden vaikutuksesta.....
Minä Olen 4/-97(kir. Päivi Huhtamäki)...
on myös Ihanan Reikimammaksi elinaikanaan nimetyn Aila Norlamon haastattelu josta tässä pienet maistiaiset: " Reikistä tulee pieni, nöyrä kiitollinen, onnellinen olo."[
" Reiki on yhtä vanha kuin ihminen itse. Ei sitä ole kukaan kesinyt."
" Taivaallinen Pyhä Rakkaus ja Viisaus yhdistettynä Kaikkialliseen Elämän Voimaan kulkee sekä hoitajan ja hoidettavan läpi saaden molempien omat energiat paremmin liikkeelle...." Googlasin vielä saksalaisilta reiki-sivuilta aikas sykähdyttäviä kuvia.. tässä pari
jk. tuossa keskimmäisessä kuvassa on teksti Dai Komio = VALO