Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yhteensopimattomat Kuu- ja Venus-merkki  (Luettu 19221 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sala-astroilija
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 20.03.2007 23:14:14 »

Olen tässä mietiskellyt, että voiko siitä seurata tunne-elämän ja erityisesti rakkauselämän vaikeuksia, jos Kuu- ja Venus-merkki sijaitsevat syntymäkartalla perinteisesti huonosti yhteensopivissa elementeissä, esim. Kuu tulessa ja Venus maassa. Mietin vain, kun itselläni Kuu on Oinaassa ja Venus Neitsyessä. Saatan yllättää itseni ihastumalla varsin nopeasti ja voimakkaasti, mutta sen ilmaiseminen onkin sitten jo toinen juttu tuon Venuksen nihkeän sijainnin takia. Mitäpä sanoo foorumin ihmissuhdeastrologian ekspertit? Pitäisikö myös Merkurius ottaa huomioon? Enkä nyt halua ottaa asiassa synastrian näkökulmaa, vaan keskittyä saman ihmisen planeettasijainteihin.
tallennettu

askendentti jousimiesaurinko skorpionikuu oinasmerkurius skorpionivenus neitsytmars jousimies
Freyja
Vieras
« Vastaus #1 : 20.03.2007 23:20:41 »

miksipä ei. Entä  mars merkki? Eikös se laita toimimaan?
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 20.03.2007 23:24:16 »

Kyllä yleensäkin isot erot Venuksen ja Kuun välillä voivat aiheuttaa kyllä ongelmia. Esimerkiksi Venuksen ja Kuun oppositio tai neliö voi tarkoittaa, että rakastuu ihmisiin, jotka eivät tunnetasolla ole ihmiselle itselleen hyviä tai hänen kehitystään tukevia. Näin ollen voisi olettaa, että kyllä Kuun ja Venuksen merkkierot vaikuttavat suurestikin.

Minulla itselläni on Kuu Ravussa ja Venus Vesimiehessä ja noh, siitähän ongelmia seuraa ainakin jossain määrin. Toisaalta kai parempi sosiaalinen Vesimies kuin jäyhä Venus Kauris, mikä olisi se toinen vaihtoehto (jolloin olisi siis oppositio). 
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 20.03.2007 23:27:36 »

itelläkin tulinen kuu ja vetinen venus,(että kuu räiskyy ja venus vollottaa..)
mutten sitä pidä vaikeutena niinkään vaan  mars aspect_squ venus:sta
tallennettu
Freyja
Vieras
« Vastaus #4 : 20.03.2007 23:27:42 »

Esimerkiksi Venuksen ja Kuun oppositio tai neliö voi tarkoittaa, että rakastuu ihmisiin, jotka eivät tunnetasolla ole ihmiselle itselleen hyviä tai hänen kehitystään tukevia.

Grin tuo ainakin pitää paikkansa  Grin   venus oinas  aspect_opp   kuu vaaka

Lainaus
mutten sitä pidä vaikeutena niinkään vaan     mars  aspect_squ  venus

ja tuo  Grin
« Viimeksi muokattu: 20.03.2007 23:29:22 kirjoittanut Freyja » tallennettu
Sala-astroilija
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 20.03.2007 23:50:16 »

itelläkin tulinen kuu ja vetinen venus,(että kuu räiskyy ja venus vollottaa..)
mutten sitä pidä vaikeutena niinkään vaan  mars aspect_squ venus:sta

Jaha, nyt aletaan päästä asian ytimeen! coolsmiley Meikäläisellä on Mars Jousimiehessä, joten eikös se ole neliössä Venuksen sijainnille Neitsyessä?
tallennettu

askendentti jousimiesaurinko skorpionikuu oinasmerkurius skorpionivenus neitsytmars jousimies
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 21.03.2007 00:11:51 »

Hmmm... Itseläni on 
kuu vesimies ja  venus rapu
 mars oinas
  jupiter avautuva  aspect_sex kuu
 jupiter sulkeutuva  aspect_squ venus
 jupiter yhtymä  mars

ja viimeksi tänään kuulin ystävältäni,
jonka kanssa mietin mieskiemuroitani,
että;

"Olet kyllä jännä ihminen siinä suhteessa,
että osoitat niin suurenmoista rakkautta muille ihmisille,
etenkin miehillesi, mutta heti kun (Vaaka-mies ja Härkä-mies tai joku muu)
osoittaa suurta rakkautta ja lähentymstä sinua kohtaan,
peräännyt ja juokset pakoon".

Cry
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #7 : 21.03.2007 07:29:41 »

Ainahan rakkautta voi osoittaa haluamatta sitoutua. Sitoutuessa saa usein pienemmän valikon ihailijoita, tai käytännön toimintaa. Itse ihmettelen haluani sitoutua kaiken maailman tyyppeihin, kai sitä ilahtuu kun jostain ponkaisee joku, jossa on jotain potentiaalia.

Ehkä sitoutuminen ja sitoutumattomuus ovat molemmat mielikuvitusta. Kuten ihmiset. Minulla Kuu Joukkarissa ja Venus Vaa´assa joten mitään ristiriitaa ei ole.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2007 07:32:23 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #8 : 21.03.2007 13:22:28 »

Saqirlat tuossa jo hyvin vastasikin, olen samoilla linjoilla. Kuu on noista kahdesta (henkilökohtaisia aspekteja huomioimatta) yleisesti ottaen kai se "laajempi" tekijä, kuvaa tunne-elämää yleensä ja ihmisen taustaa, lapsuutta ja vanhemmista useimmiten äitiä. Venus taas kuvaa sitä mistä pitää ja mitä arvostaa, usein myös naisilla sitä "naisen roolia". Itselläni nuo ovat tarkasti sekstiilissä, joten hyvin tukevat toisiaan, tosin valitettavasti näillä merkkisijainneilla ( kuu vesimies, venus oinas) en kovin perinteiseen naisen rooliin sopeudu. Wink

Asterixilla on sama kuumerkki kuin minulla, joten voin hyvin kuvitella ristiriidan vapaudenkaipuun (Vesimies) ja toisaalta sen perinteisemmän naisen roolin (Rapu) välillä. Ilmeisesti myös elämäsi tärkeät naishahmot ovat olleet keskenään hyvinkin erilaista tyyppiä? Näin olen ymmärtänyt ainakin foorumikirjoitustesi perusteella. "Perintönä" on tuo roolien ristiriita ja haasteena saada ne tasapainotettua keskenään. Ebenialla taas tosiaan nuo samat merkit kuin Asterixilla, mutta planeetat toisin päin!

Entäs asteluvut - ovatko Sala-astroilija, Ebenia ja Asterix kuunne ja Venuksenne myös kvinkunssissa (150 astetta eroa) keskenään, vaiko vain muuten epäsopivissa elementeissä? Aspekteista kannattaa huomioida se, että mitä tarkempi, sen merkittävämpi. Ja tosiaan kuten Saqirlat sanoi, kuuhun ja Venukseen kohdistuvat muut aspektit kertovat enemmän niiden asemasta kartalla.

Tuli tästä keskustelusta mieleen eräs ystäväni, jolla on kuu Härässä ja Venus Vesimiehessä (synastriassa tarkasti kuuni päällä, ei ihme että olemme ystävystyneet kuumerkkien erilaisuudesta huolimatta). Ne eivät tee neliöaspektia, mutta tietty ristiriita hänellä näiden välillä on: toisaalta hän on hyvin kotiseuturakas ja poikaystävä on saanut "ylipuhuttua" aloittamaan talonrakennusprojektinkin, toisaalta hän on intohimoinen reissaaja ja ahdistuu jollei pääse matkustelemaan. Toivottavasti hän onnistuu sovittamaan nuo kaksi puolta jatkossakin yhteen. Kuu-Kauris, Venus-Neitsyt -ystäväni (kuun ja Venuksen tarkka kolmio) puolestaan on aina puhunut muuttamisesta muualle ja matkustelusta (nousu-Kaksonen, aur-Vaaka), mutta todellisuudessa hän on juurtunut vielä lähemmäs lapsuudenkotia ja ostanut vanhan omakotitalon. En sitten tiedä tunne- tai rakkauselämän vaikeuksista, mutta ehkä tärkeää on myös löytää kumppani, joka ymmärtää, että samassa ihmisessä voi tässä suhteessa yhdistyä kaksi hyvinkin erilaista puolta. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 21.03.2007 13:35:14 »

Asterixilla on sama kuumerkki kuin minulla, joten voin hyvin kuvitella ristiriidan vapaudenkaipuun (Vesimies) ja toisaalta sen perinteisemmän naisen roolin (Rapu) välillä. Ilmeisesti myös elämäsi tärkeät naishahmot ovat olleet keskenään hyvinkin erilaista tyyppiä? Näin olen ymmärtänyt ainakin foorumikirjoitustesi perusteella. "Perintönä" on tuo roolien ristiriita ja haasteena saada ne tasapainotettua keskenään. Ebenialla taas tosiaan nuo samat merkit kuin Asterixilla, mutta planeetat toisin päin!

Rupesinkin miettimään tätä, kun Asterixilla tosissaan on  kuu vesimies  venus rapu ja minulla toisin päin, niin minulla onkin todella enemmän niin, että ENSIN olen varsin viileä, vaikeastitavoiteltava, flirttailen ja minua on todella vaikea saada "omakseen" ja minua saa todellatodella metsästää, että ryhdyn leikkiin mukaan ( venus vesimies), mutta sitten kun ryhdyn, niin olen 100% mukana ja panostan siihen täysillä, enkä hevillä päästä irti ( kuu rapu ). Tietyllä tapaa uskoisin, että tämä asetelma näin päin saattaa olla helpompi kuin Asterixin kuitenkin, mutta on minullakin siis todella kova vapaudenkaipuu (tuo venus-vesimies vielä korostuu minulla, kun se on karttani ainoa planeetta ilman merkissä ja lisäksi se on vielä 12.huoneessa ja osana mm. haasteellista kolmiota), joten ymmärrän hyvin tuota Asterixin ystävän sanomaa, tavallaan tunnistan siinä myös itsenikin....

Lainaus
Entäs asteluvut - ovatko Sala-astroilija, Ebenia ja Asterix kuunne ja Venuksenne myös kvinkunssissa (150 astetta eroa) keskenään, vaiko vain muuten epäsopivissa elementeissä? Aspekteista kannattaa huomioida se, että mitä tarkempi, sen merkittävämpi. Ja tosiaan kuten Saqirlat sanoi, kuuhun ja Venukseen kohdistuvat muut aspektit kertovat enemmän niiden asemasta kartalla.

Minulla on näköjään Venus sulkeutuva kvinkunssi Kuu. Mitähän se meinaa? Lisäksi minulla on  venus aspect_sex jupiter ja kaikista ikävin  venus aspect_squ pluto  Cry  Kuun aspektit ovat seuraavat:  kuu aspect_opp aurinko merkurius neptunus sekä  aspect_squ jupiter ja ONNEKSI  helpottamassa aspect_tri pluto.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 21.03.2007 13:40:42 »

Miehillähän tämä menee kärjistetysti niin, että mies ´"huvittelee" oman karttansa Venus-merkkiä olevien naisten kanssa, mutta ryhtyy vakaviin suhteisiin, avioliittoonkin jopa, naisen kanssa, joka edustaa miehen kartan Kuumerkkiä. Hieman samaan tapaan kuin se vanha Marilyn Monroen elokuvaa sivuava sanonta "herrat pitävät vaaleaveriköistä, mutta naivat tummaveriköitä" (lue: menevät naimisiin  2funny  ). 

Samoin kärjistettynä Kuu edustaa naisella vakavia tunteita, vaimoutta, kun taas Venus satunnaisia seikkailuja - ihan vain ihmissuhteita ajatellessa.

Itselläni on Venus Oinaassa ja Kuu Vesimiehessä (samat kuin Ajatuksella), joten sinänsä toisilleen tutuissa elementeissä, joskaan eivät minkäänlaisessa aspektissa keskenään. Kovin perinteiseen naismalliin en minäkään istu vaan Rapu-Kuu, Neitsyt-Venus-miehestäni tulisi itse asiassa paljon parempi kodin hengetär kuin minusta.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 21.03.2007 13:48:26 kirjoittanut May » tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #11 : 21.03.2007 14:40:49 »

Exäni olisi pitänyt huvitella Veskarin kans ja rakastua Kaloihin, mutta miksi se sitten ajautui vakaviin suhteisiin ja avioliittoon Oinaan ja Joukkarin kans.. minulla ei kovin paljon Veskaria ja Kaloja kartalla, tosin Joukkari muistuttaa Veskaria.

Samoin sitä edeltävän olisi pitänyt olla Veskarin kanssa mutta oli Härkä ja Joukkari, ja sitä edeltävän pitäisi olla Kaksosen kanssa, mutta otti Leijonan.   Huh

Siis, minulle sittenkin auoinas, nousuvaaka ja kuujoukkari kuten minä. Se olisi vapauttavaa ja hauskaa ainakin.. hetkonen.. minä todellakin tiedän yhden tuollaisen komistuksen.. etäältä. Vai onko hän sittenkin nousuhärkä, no se ei käy.

Sun    Aries    7°28'56    end of house 11    direct
Moon    Sagittarius    13°31'45    in house 7    direct
Mercury    Aries    12°37'27    in house 12    direct
Venus    Aries    22°47'51    in house 12    direct

Minun pitäisi huvitella Vaakojen kanssa - heh, palstalla käyty keskustelu - mutta Joukkarit vakavasti?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2007 14:55:49 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Cheva
Kanta-astroilija

Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.

Profiili
« Vastaus #12 : 21.03.2007 14:56:10 »

Itselläni on kuu JA venus kaksosissa.
Eikä rakkausrintamalla pahemmin onnistu Cheesy
Siis en mie petollinen häntäheikki ole... mutta siis.. en kiinnostu helposti, ehkä kyllästyn helposti. Olen ailahteleva ja tunteeni suhteessa heittelee ties mistä mihin.
masentavaa, minut on siis sidottu kaksos-miehiin? Huvitellut ja avioliitot. Noh, eipä niissä vikaa ole, en vaan tiedä, miten muuten ne sopivat minulle. Tosin olen viimeiset 4 vuotta ollut täysin ihastunut erääseen kaksos-mieheen. Ehkä tuo minun kuu&venus-kaksoseni selittää tämän "pakkomielteen"

Onneksi aurinko-härkä. Tulisin hulluksi ilman sitä Cheesy

Tuo yhtymä/neliö pitää tarkistaa vielä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2007 15:00:05 kirjoittanut Cheva » tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 21.03.2007 15:47:39 »

Näin juuri! Biologinen (Kauris) ja adoptio-äitini (Vesimies)
ovat kuin yö ja päivä keskenään.
Adoptio-äitini on kaikkea ylitsepursuavaa
ja säteilevää rakkautta täynnänsä. Smiley

Lisäksi lapsuudessani oli "ystävänäni" eräs vanhempi nainen (Vesimies),
joka taustani vuoksi myös otti minut siipiensä suojaan
ja hän oli sellainen kekseliäs, eläytyväinen ja seikkailija,
joka sai lapsen innostumaan kaikesta ja oli hyvin mielenkiintoinen
ja jännittävä persoona lapsele. Smiley

Hän ei koskaan mennyt naimisiin. Smiley

Minulla näin että, 
 kuu 14  vesimies 17 astetta 2.huoneessa
 venus 22  rapu 59 astetta 8.huoneessa,
jossa on myös  saturnus 16  rapu 50

Miehillähän tämä menee kärjistetysti niin, että mies ´"huvittelee" oman karttansa Venus-merkkiä olevien naisten kanssa, mutta ryhtyy vakaviin suhteisiin, avioliittoonkin jopa, naisen kanssa, joka edustaa miehen kartan Kuumerkkiä. Hieman samaan tapaan kuin se vanha Marilyn Monroen elokuvaa sivuava sanonta "herrat pitävät vaaleaveriköistä, mutta naivat tummaveriköitä" (lue: menevät naimisiin  2funny  ). 

Samoin kärjistettynä Kuu edustaa naisella vakavia tunteita, vaimoutta, kun taas Venus satunnaisia seikkailuja - ihan vain ihmissuhteita ajatellessa.

Hmmm... jos näin, niin
Vaaka-mieheni  kuuvesimies 37 astetta 10.huoneessa
ja  venus 24  skorpioni 21 astetta 7.huoneessa  2funny

Härkä-mieheni  kuu 18  kaksoset 32 astetta 10.huoneessa
ja  venusrapu 6 astetta 10.huoneessa.  2funny

ja minähän olen aurinkokaksoset, askendentti  skorpioni, kuu vesimiesvenus rapu ....

Loistavat miehet kerta kaikkiaan..
 :Smiley

tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 21.03.2007 17:31:22 »

May, mitähän sellaisessa tapauksessa tulisi katsoa, tai miten sitä pitäisi katsoa, jos kuu ja venus-merkit ovatkin samoja?  coolsmiley
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: