Hei, minulla on tätä vaivaa. Hb ollut alhaalla varmaan jo pitkään. Minulle on monta vuotta puhuttu, että se on alhainen. Tai siitä on mainittu. Mutta kukaan ei ole selittänyt miten vakava asia se on.
Joku kolmisen vuotta sitten minulle oli muutama sellainen "kohtaus" ? , jossa korvissa alkoi vain yhtäkkiä hurisemaan, silmissä pimeni ja olin ihan varma, että pyörryn siihen paikkaan. Tällaisia kohtauksia tuli muutama aina silloin tällöin. Kun menin istumaan hetkeksi kohtaus meni ohi hetken päästä. Tästä on siis jo kolme vuotta enkä tehnyt silloin asialle mitään.
Nyt kesällä olin lääkärissä ja siellä tähän kiinnitettiin ihan tosissaan huomiota kun hb oli 103, joka alkaa olla jo riskirajoilla. Sanomattakin selvää, että on väsyttänyt, huone pyörinyt jne.
MUTTA, kun siellä lääkärissä ei sanottu muuta kuin että on anemia ja pitää syödä rautaa. Mitään muita ohjeita ei tullut. Ei edes, että miten sitä rautaa pitää syödä. Eikä selitetty mitään mistä tämä anemia voisi johtua, vaikka terveydenhoitaja tässä myöhemmin sanoi, että lääkäri sen varmaan olisi nähnyt niistä verikoetuloksista. Niin ei, ei voi kertoa mitään. Kummallista touhua!
Minä olen syönyt obsidania aina kun olen muistanut ja siitä on nyt kuukausi kun aloitin ja hb oli noussut jo 121. eli melkein 20 yksikköä! Hurraa!
Minulla taitaa siis olla taipumusta alhaiseen hemppariin ja näin ollen pitää vastaisuudessa pitää paremmin huolta, ettei pääse liian alas.
Mutta aion kyllä soittaa sinne sairaalaan ja vaatia, että ne kertoo mulle mitä niistä kokeista selvis.
Tässä toinen keskustelu aiheesta:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=21356.0