Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kehitysvammaisen pojan kartta  (Luettu 7352 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« : 11.12.2005 13:38:41 »

Haluaisiko joku tulkita poikani karttaa?
Itse en osaa ja kiinnostaisi kovasti verrata omia kokemuksia kartan "kertomiin" asioihin.
Poikani on syntynyt 06.06.1988 20.00 Riihimäki


 Pirpaliina     smitten smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #1 : 12.12.2005 00:11:23 »

En osaa antaa mitään kattavia tulkintoja. Tässä kartassa on epätavallisen paljon perääntyviä planeettoja, ja epätavallisen paljon mun mielestä myös tiukkoja aspekteja. Mitäköhän se sitten tarkoittaisi? Tästä saattaisi ammattiastrologi osata tulkita jotain hyvin selkeätäkin. Vaikea minulle valita sitä tiukkaa merkityksellistä aspektia, kun niitä on niin paljon. Mielenkiintoisia ovat esimerkiksi Kironin yhtymä Venukseen ja Merkuriukseen, ja samalla oppositio Uranuksen ja Saturnuksen yhtymään. Vertexkin leijan kärkenä oppositiossa Neptunukseen. Upeita kuvioita. Kummastakaan en osaa ilman kirjoja sanoa yhtään mitään, ja monimutkaisia kokonaisuuksia varmaan sittenkin.

Kuun yläsolmu on lähellä IC:tä kolmoshuoneessa viitaten ehkä jollain tapaa tarkoituksellisiin suhteisiin sisarusten kanssa. Tai lähiympäristöön sitten, jossei sisaruksia ole?
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #2 : 12.12.2005 02:46:51 »

Hei taas,
Katsoin karttaa vähän lisää ja Mc-akseli eli uran ja sosiaalisen statuksen akseli tosiaan on vaikeasti aspektoitunut. Useita perääntyviä planeettoja tekee sille neliötä. Poikkeuksena on (vahva) Jupiter deskendentillä tehden MC:lle kolmion. Jupiter descendentillä tarkoittaa hyvää huumorintajua, hyviä ihmissuhteita, ja hyvää kykyä oppimiseen muilta, kun huomaa siihen tarvetta. Kolmio tässä tarkoittaa todellista humanistia, joka, jos haluaa sosiaalista menestystä, pystyisi tekemään maailmasta paljon paremman paikan. Kuun alasolmun ollessa MC:llä tosin ei ole usein tarvetta siihen (tavoitella uraa tai henkilökohtaista menestystä), vaan tarkoituksena enemmän henkinen kehitys, kuten karmiset velvoitteet tai psyykkeen ja alitajunnan ja siitä syvemmällekin jatkuva itse-tutkiskelu. Jupiterin sekstiili (yläsolmulle) antaisi mahdollisuuksia ja menestystä edellämainittuun henkiseen kehitykseen jupitermaisella positiivisella ja ulospäinsuuntautuvalla asenteella.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.2005 12:43:39 »

Sisaruksista puheen ollen,heitä on kaksi. Jollain tapaa merkityksellisiä, ajatellen miten opettaa suhtautumaan erilaisiin ihmisiin. Sisarukset ovat oppineet suhtautumaan vammaisiin hyvin veljensä kautta.
Huumorintajuinen poika on omalla tavallaan.Opettaa välillä äidillekin elämän taitoja.
Vekkuli olisi varmaan oikea sana häntä kuvaamaan.
Uraa on vaikea hänelle ajatella. Varmaankin tulee enemmän olemaan puuhastelua arkisissa askareissa.Kiitoksia saai:lle kommenteista  smitten smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.12.2005 18:41:43 »

Hei Pirpaliini! Vaikka Saai onkin jo kertonut poikasi kartasta varsin tyhjentävästi, katsoin uteliaisuuttani vielä minäkin. Nuoremmalla lapsellani kun on vaikeahoitoinen epilepsia ja epilepsiahan hoitotasapainoon saamattomana aiheuttaa usein kehitysvammaisuutta. Samoin monilla kehitysvammaisilla on myös epilepsia. Olenkin tutustunut lapsen sairauden myötä moniin uusiin ystäviin, niin lapsiin kuin aikuisiinkin ja tehnyt monen sairaan lapsen kartan. Olen huomannut, että erittäin usein juuri epilepsiassa, oppimishäiriöissä, käytöshäiriöissä, kehityksen ongelmissa jne.. kartalta löytyy vaikeasti sijoittunut Merkurius, epilepsiassa erityisesti Merkuriuksen kontakti sähköiseen Uranukseen. Sinun poikasi kartalla on tuo Saain mainitsema Merkurius-Venus-yhtymä oppositiossa Uranus-Saturnukseen. Ja kun vielä Kheiron on kuvioissa mukana, ongelmat kehityksessä, hermostossa jne.. ovat erittäin todennäköisiä. Enpä ihmettelisi, jos pojallasi olisi myös epilepsia (ei ole pakko kertoa). Toki vaikeakin Merkurius ilmenee eri ihmisten kartoilla eri tavalla eikä mikään kuvio ole tuomio. Astro Logos -lehdessä on ollut juttu taikuri David Copperfieldistä ja hänen tähtikaksosestaan, hyvin samanlaisen kartan omaavasta miehestä, joka sairastaa autismia. Mielestäni hyvä esimerkki saman karttakuvion kahdesta eri ilmentämistavasta, kahdesta ääripäästä.

Jos satuit Pirpaliini katsomaan 60 minuuttia ohjelman viime sunnuntaiaamuna, siinä kerrottiin kahdesta vaikeasti kehitysvammaisesta lapsesta, joilla oli aivan ilmiömäinen musikaalinen lahjakkuus, vaikka lapset olivat kaiken lisäksi sokeita. Ohjelmassa spekuloitiin, aiheuttaako aivojen jonkin osan vaurio toisen aivojen osan kehittymiseen nerouden asteelle. Näin voisi olla - ehkä lievemmässä muodossa - myös poikasi osalta. Jospa hänen osansa onkin opettaa muita (opettamiseen liittyvä Jupiter DC:llä) suhtautumaan erilaisiin ihmisiin, ihan niinkuin viestissäsi sanoitkin. Ehkä tuo hyvin sijoittunut Jupiter antaa erittäin hyvät valmiudet toimia omalla esimerkillään ihmisten herättäjänä erilaisuuden hyväksymiseen.

Olen joutunut itse pohdiskelemaan paljon lapseni kautta sairaiden asemaa nyky-yhteiskunnassa ja eihän heidän osansa kovin kaksinen ole. Paljon on ihmisillä vielä opittavana inhimillisyydestä ja erilaisuuden kunnioittamisesta. Äidin osa ei ole se helpoin osa, mutta olen ajatellut senkin niin, että vammaisen lapsen vanhemmaksi valitseminen on Luojalta luottamustehtävä - siihen ei pysty ihan kuka tahansa. Lämpimiä ajatuksia ja jaksamista sinulle ja lapsellesi Pirpaliina!  smitten
tallennettu

pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #5 : 12.12.2005 21:52:59 »

Oikeaan osuit May. Pojallani on vaikeasti hoidettava epilepsia. Hän on myös syvästi älyllisesti kehitysvammainen. En ole koskaan tuntenut vaikeaksi puhua pojastani ja hänen osasta tässä maailmassa.  Smiley

Harmi, etten nähnyt mainitsemaasi ohjelmaa, olisi ollut varmasti mielenkiintoinen.
Jossain vaiheessa, kun poika oli pieni kuulin kyllä tästä mahdollisuudesta aivojen ehkä kehittävän muita osia ja ehkä myös korvaavan "puuttuvia" aivon toimintoja.

Luoja on valinnut tähän osaan vahvan ihmisen, joka välillä meinaa uupua.
Aina jostain tulee uusia voimia ja taas jaksaa. smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #6 : 12.12.2005 22:12:31 »

En ole mikään asiantuntija, mutta suuri perääntyvien planeettojen ja oppositíoiden määrä pisti silmään. Myös huonosti sijoittunut merkurius, olisiko nimenomaan oppositio uranukseen syynä ongelmiin hermoston/älyn kanssa? Olen ainakin kuullut että merkuriuksen ja uranuksen positiiviset aspektit viittaisivat nerouteen (etenkin yhtymä), joten tuosta tuli mieleen...? Undecided

En tuota ohjelmaa nähnyt, mutta käsitykseni mukaan monet autistit ovat kuvataiteellisesti valtavan lahjakkaita? Ihan pienet lapset kykenevät tekemään töitä, joihin ei useimmat "terveet" aikuisetkaan pysty. Käsittämätöntä. Shocked
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #7 : 12.12.2005 22:44:31 »

Hei Pirpaliina

Kurkkasin minäkin poikasi karttaa.
Oma poikani on myös kehitysvammainen ja hänen karttaansa olen tutkinut kovasti löytääkseni joitakin "merkkejä". Oli mielenkiintoista verrata oman ja sinun poikasi karttoja keskenään. Tosiaan, yhtäläisyyksiäkin löytyi. Molemmilla merkurius ja venus yhtymä ja aspekti kuun ja marsin välillä. Saapiko kysyä, puhuuko poikasi?

On ollut erittäin jännää seurata, poikani aloitti puhumaan tänä keväänä (5v), kun uranus teki yhtymää hänen syntymäkartan merkuriukseen kaloissa. Odotin kovasti sitä transiittia ja niinhän se oli, kuin tulppa olisi vedetty pois Smiley

Kylläpäs olet hienosti hyväksynyt vaativan osasi!
Minulla siinä vielä vähän tekemistä, meillä vammaisuus ilmeni vasta parivuotiaana, eikä siihen ollut osannut varautua mitenkään. Mutta pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Ja tällaisesta rakkaudesta, jota häntä kohtaan tunnen, en ollut osannut unelmoidakaan.

Sellainen ajatus minullekin on tullut, että nämä kehitysvammaiset läheisemme ovat täällä opettamassa meitä muita. Ollaan siitä kiitollisia.

Paljon voimia ja sympatiaa sinulle smitten
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #8 : 12.12.2005 22:49:36 »

Tulkintani ei todellakaan ollut kattava (eli lisää tulkintoja muilta esiin, ja niitähän täällä jo onkin, kiitoksia vaan), vaan hyvin yleinen ja tuskin siinä kirjoittamassani mitään uutta oli jos sinäkin Pirpaliina olet astrologiaa harrastanut. Kartta vaan tuntui niin tiukalta ja rajoittavalta, että kun tarkastelee mitä siitä jää jäljelle voi ehkä saada selville yllättävän tarkankin elämäntarkoituksen. Minua kiehtoi kovasti, että esim. ura poissulkemalla on varmistettu, että mielenkiinto ja energia kohdistuu muuhun eli siihen mihin on tarkoituskin, - kai. Käytännön elämässä tuo rajoittuneisuus on varmasti selvästi koettukin.

Hänellä onkin rajut transiitit menossa ja tulossa. Tr. Saturnus neliö Pluto menossa nyt, eli vastustusta muutoksiin ilmassa. Tr. Pluto on juuri osumassa oppositioon Merkurius/Venus yhtymälle ja siitä muutaman asteen päässä onkin yhtymä Saturnukselle & Uranukselle ja oppositio Kironille (huhhuh!). Itsepäisyyttä ilmassa, kaiken muun muassa! Ja tr. Uranus vielä ohittamssa Kuun ja Marsin yhtymää kolmoshuoneessa! Jo ennestään impulsiivinen ja ajattelematon puoli hänessä voimistunee. Kolmoshuoneessa ollessa voi kohdistua nimenomaan niihin sisaruksiin. Että pitääkin sattua vielä murrosiän aikana. Hyvä jos äidillä on tähän asti voimat riittäneet, sillä vielä on hetki aika niiden lataamiseen. Tarkoitukseni on vain kannustaa, ymmärtämiseen ja kärsivällisyyteen tai mitä siinä sitten tarvitaankin. Ehkä siihenkin voi valmistautua jotenkin. En minä vaan tiedä. Noille transiiteille on muuten paljon tarkemmatkin selitykset olemassa, ja joskus niistä saattaa olla apuakin.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #9 : 12.12.2005 22:51:32 »

Terve Pirpaliina, poikasi on reilun vuorokauden nuorempi kuin minä, joten meillä on kaikki planeetat yhtymässä toisiinsa Kuuta lukuunottamatta. Kiinnostavaa. AC/DC/MC/IC-linjat eri kohdissa, kuten myös Vertex ja onnenpiste. Mutta kuitenkin, olisikohan meissä samansuuntaisia piirteitä?
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #10 : 13.12.2005 20:38:48 »

Voi kuinka ihanaa saada näin paljon kommentteja. smitten

Synapsille tiedoksi, poika puhuu vain joitain sanoja hieman epäselvästi. Myös joskus unohtaa oppimiaan sanoja, mutta uusia tulee tilalle.
Lapsen vammaisuus usein selviää ilmeisesti siinä vaiheessa, kun kehitys ei mene eteenpäin odotetulla tavalla. Näin kävi myös minun poikani kanssa.
Minulla on  jo vuosia kokemusta asioista, joita tulee vastaan vammaisen kanssa, joten ehkä elämä on kasvattanut minusta tämän vahvan ihmisen. Olen kyllä luonteeltanikin aika periksi antamaton.( siis läpi vaikka harmaan kiven... buck2 )

Irkkuselle: Poikani on perusluonteeltaan iloinen ja kiltti, särmääkin on löytynyt varsinkin murrosiän myötä, kuten tuolla aiemmin sanoin vekkuli kuvaa aika hyvin. Laita yv:tä jos haluat verrata enemmän tai kysyä esim.jotain sellaista mitä ei ehkä täällä foorumissa kannata tai halua tuoda julki.

Ja sitten saai:lle. Jotain on jo transiittien myötä tullut.  Ja sisarukset on ollut helisemässä. Myös hoitohenkilöt ovat jopa saaneet tuta, kun asiat ei ole sujuneet pojan mieliksi.
Näiden asioiden myötä olen joutunut hakemaan useasti hoitoapua, kun en ole jossain vaiheessa jaksanut omaa arkea pyörittää. Pääsääntöisesti olen pojan itse hoitanut, vaikka
välillä usko loppuukin.

Kiitokset myös Missalle !

 Yv:tä kehiin,  jos siltä tuntuu.   Pirpaliina  smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: