Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apulanta-Toni  (Luettu 18297 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 23.03.2007 18:15:53 »

Tuli tuosta Idols-keskustelusta mieleeni, että huvittaisiko jotakuta lähteä tulkitsemaan Toni Wirtasen karttaa? Hänhän on myös aika erikoinen persoona. Sanoitukset ovat aika hienoja ja pohdiskelevia ja on osannut kääntää oman, ei ehkä niin salonkikelpoisen, äänensä edukseen; milläpä muulla kuin säröisellä äänellä voisi paremmin tulkita säröisiä tarinoita? Musiikillisten lahjojensa lisäksi hänellä tuntuu olevan myös vähän mutta tavallaan paljon ja painavaa sanottavaa. Oletteko nähneet haastatteluja? Joskus suorastaan käy raivostuttamaan, miten hitaasti ja sanojaan harkiten, ajatuksiaan hartaasti asetellen hän puhuu anten kenties mielellään itsestään tietynlaisen älykkö-vaikutelman. Ja varmasti sellainen filosofinen pohdiskelijatyyppi ihan oikeasti myös onkin. Iän myötä raju ja rosoinen kapinointi on muuttunut huomattavasti hienovaraisemmaksi yhteiskunta- ja myös itsekritiikiksi ja ironiaksikin. Musiikissa tuntuu säilyneen se tietty sama tuskaisuus ja ehkä haavoittuneisuuskin, mutta painopiste tosiaan tuntuu siirtyneen albumi albumilta yhä kauemmas omasta itsestä. On murtauduttu ulos omanapaisesta henkilökohtaisuudesta ja vaikka perusvire ehkä edelleen lähtee niistä omista kokemuksista ja tuntemuksista, niin ainakin niitä tunnutaan nyt peilaavan laajemmilta pinnoilta, ei enää vain oman sielun syövereistä vaan ikään kuin ihmiskunnan ytimestä.

Wikipedian mukaan Toni on syntynyt 4. huhtikuuta 1975, Heinolassa. Jos jollain on tietoa tarkemmasta kellonajasta, niin olisi kiinnostavaa tietää Smiley
tallennettu
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #1 : 23.03.2007 19:18:27 »

Katja-Q, juu, todellakin olisi  mielenkiintoista nähdä tämän herran kartta.  coolsmiley

Vai, että Oinas olisi, ja kuu- Kauris..

Jotain Pluto tai skorppioni-vaikutusta, luulisi olevan, sen verran syvällisiä ovat sanoitukset, myöskin ne jotka on tehnyt Irinalle ja monille muille.. Tai sitten siellä vaikuttaa se pohdiskeleva, filosoiva Jouskari ja jotain aspekteja Plutoon, heh, nää nyt on vaan arvauksia, mutta toivottavasti tarkka kellonaika löytyypi jostain, niin vois karttaa katsella tarkemminkin..  :Smiley
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.2007 10:07:46 »

Jyrkissä toni sanoi,että hän olisi nousu-leijona.Joku fani nimittäin kysyi hänen horoskooppimerkkiään!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 27.03.2007 12:33:17 »

..jumalaisen Ukon päivä tuo 4.4.
kummasti se sinua viehättää,Katja-Q..

sattumalta sattuvaa tulkintaa joillekin aspekteille,
onpi jo runoiltu aiemmin..

"Olen kaikkien ahnaitten kalojen verkko,
 neptunus rx:jousimies: aspect_squ pallas kalat,
  :pluto:rx vaaka aspect_opp jupiter oinas merkurius kalat,

olen malja kaikkien naisten kunniaksi,
 ceres oinas puolisekstiili  venus harka,

olen askel kohti sattumaa ja perikatoa,
olen hyppy vapauteen ja omaan itseen"
 :uranus:rx puolisekstiili  kuunsolmu jousimies....

 kuu ja  saturnus toistensa vastamerkeissä,
neliö kuvaa rapua ja kaurista,
puolisekstiili härkää ja kaloja..
hänellähän on laulu jumalasta?
ja kaikki kosmiset energiat perääntyvät alkusijoilleen,
ääripisteeseen..

tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #4 : 27.03.2007 17:44:27 »

jumala

Kultaiset hunnut peittää
Sisäänsä meidät syvempään
Niin jäimme vangeiksi
Likaiseen kauneuteen
Kun makeimman viinin antaa
Meidät juovuttaa uudestaan
Löydämmekö unten alta kadonneen tien?

Missä taivas on?
Missä jumala on, kun lauma polkee paikallaan?
Missä kuningas, joka meidät vapauttaa?

Riivaajat ohjaa meitä
Päin suloisimpia esteitä
Joihin ei ollenkaan tee tuskaa jäädä kii

Pimeät tunnit näyttää
Totuuden hetket pidempään
Itsekö me itsemme näin kirottiin

Missä taivas on?
Missä jumala on, kun lauma polkee paikallaan?
Missä kuningas, joka meidät vapauttaa?

Kun makeimman viinin antaa
Meidät taas juovuttaa
Niin me löydämme kadonneen tien

Missä taivas on?
Missä jumala on, kun lauma polkee paikallaan?
Missä kuningas, joka meidät vapauttaa?

Missä taivas on?
Missä jumala on, kun lauma polkee haudallaan?
Missä kuningas, joka meidät vapauttaa?

-Apulanta


(http://citykuvat.city.fi/articles/335_2.jpg)

Tämä on siis se kappale, jonka Idols-Annakin kilpailussa lauloi. Mietin, että vaikka Anna kovasti ihmettelikin, että mistä kappale mahtaa kertoa ja ettei siinä muka ole oikein selkeää sanomaa ja tarinaa, niin kyllä minusta tässä aika ilmiselvästi kyseenalaistetaan jumala -siis nimenomaan kristillinen jumala ja ehkä myös kristillinen yhteiskunta. Jopa tuo jumala sanan kirjoittaminen pienellä alkukírjaimella otsikkoa myöten lienee ihan harkittu keino korostaa tuota sanomaa.

Muistakin Apulanna biiseistä löytyy viittauksia uskontoon ja jumalaan. Ja aina aika samassa kontekstissa. Tuleekin mieleen kysymys, että onko taustalla ehkä jotain omakohtaista pettymystä jumalaan ja kristinuskoon, vai johtuuko teeman toistuvuus vain siitä, että nää on niitä ikuisuusaiheita, joista saa aina revittyä jotain dramatiikkaa ja taivuteltua sykähdyttäviä kielikuvia -ihan vaan siksi, että halusimme tai emme, nää kaikki teemat asuu meissä itsessämmekin.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #5 : 27.03.2007 21:21:35 »

No kuulkaas, kun veikkaan että tämä jumala pohdinta voi osaltaan johtua siitä, että minullakin ( aurinko  oinas  askendentti  leijona  kuu  kauris ) on ikuinen ristiriita sisällä tuon uskonnon takia, kun jotenkin se ei vaan aina tesmaa tähän maailmaan  Wink. Siihen sisältyy, niin paljon vääryyttä mikä ei uskontoon oikeasti kuulu, ja sellaista "ulkokultaisuutta" ja hirveästi tehdään pahaa uskonnon varjolla, että kyllä siinä jo voi kysyä "missä jumala on " ? 
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 29.03.2007 15:04:54 »

Jyrkissä toni sanoi,että hän olisi nousu-leijona.Joku fani nimittäin kysyi hänen horoskooppimerkkiään!

Ahaa, tuolloin hän olisi syntynyt joskus klo 11-14 välisenä aikana, tosin veikkaisin keskipäivää, koska aurinko kympissä olisi omiaan julkisuuden henkilölle. Wink Ja voisipa Jupiterkin tuolloin osua MC:n lähelle.

Lainaus
Minä olen voittaja ainakin tänään
Joten turha on urputtaa
Minä olen voittaja ainakin tänään
Joten turha on ruikuttaa

(Apulanta/Voittaja)

Minä kyllä ihan yleisesti ottaen tykkään Tonin tyylistä, ehkä se pikkuvanha Kauris-puoli hänessä vetoaa. Joskus hänen jotkut juttunsa ovat onnistuneet ärsyttämäänkin, mutta se lienee taas Oinasta se, taikka Leijonaa, joka esiintymislavalla kyllä pääsee oikeuksiinsa, häntä on hauska katsella. Kartalla on Merkurius viimeisessä asteessa Kaloja ja Jupiter yhtymässä siihen, liekö juuri tässä tuon mielikuvituksellisen ja myös uskonnollisen verbaliikan lähde. Smiley Yleensähän aurinko-Kalat ja -Skorpparit tuntuvat biiseissään viljelevän Jumala-juttuja, mutta ei ihan näin kriittiseen tyyliin kuin tämä Oinas-herra. Tässä taitaa näkyä tuo pieni ero eläinradan ensimmäisen ja viimeisen merkin välillä.

Ollaan Tonin kanssa samaa vuosikertaa, joten kuunsolmut ovat meillä likikkäin ja Saturnukset myös. Hänen kuunsa osuu melko lähelle askendenttiani ja Venuksensa on nähtävästi tarkassa sekstiilissä minun aurinkoni kanssa. Hänen Merkuriuksensa myös osuu nähtävästi Jupiterilleni, aurinko lähelle omaa Venustani ja Mars lähelle Merkuriustani. Onhan tuossa jo ihan kivasti osumia. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #7 : 29.03.2007 17:37:21 »

Ajatus, voisipa hyvinkin olla nousuleijona..  :Smiley

Sellaista dramatiikka on sanoituksissa ja esiintymisessä myös.  coolsmiley

Mutta, että julkisuuden henkilöillä olisi  aurinko 10.huoneessa.  Shocked  Onko tosiaan näin, tai siis miksi ajattelet niin?

Mun  aurinko on myös ja venus ja mars ja pluto.. vieläpä kivasti yhtymässä..  Wink

Enpä ole ajatellut itseäni koskaan julkisuuteen, paitsi ehkä karaoke-iltoina  Grin
Ja jupiterihan mulla sijoittuukin lähelle IC:tä..

Niin ja tuota kriittisyyttä, mistä kirjoititkin olisin ajatellut johtuvan jostain pluto-aspektista, mut saattaapi se olla tuo Kuu-Kauriskin.  coolsmiley

tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 30.03.2007 16:08:31 »

Mutta, että julkisuuden henkilöillä olisi  aurinko 10.huoneessa.  Shocked  Onko tosiaan näin, tai siis miksi ajattelet niin?

Meinasin vain, että aurinko kympissä sopisi julkkikselle, koska se loistaa siellä työn ja julkisen uran huoneessa. Smiley Varmaankaan kaikki ne, joilla aurinko on kympissä/MC:llä, eivät kuitenkaan ole millään tavalla julkkiksia, eikä vastaavasti kaikilla julkimoilla ole aurinko kympissä/MC:llä. Tämä menee nyt hiukan off-topic, mutta onko oma työsi hyvin näkyvää, tai tuotko persoonaasi jotenkin erityisesti esille tai toteutat itseäsi työsi kautta? Sellainenkin sopisi kuvaan.

Kriittisyys voi varmasti liittyä moneenkin asiaan, mutta ainakin Kauris ja Neitsyt ovat tunnetusti sellaisia merkkejä, joiden ominaisuuksiin ei kuulu asioiden hyväksyminen ihan suoralta kädeltä. Ja Oinashan on merkkinä hyvin yksilökeskeinen, joten sen Jumalankin täytyisi ehkä olla henkilökohtaisesti koettavissa, että se olisi "totta". Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #9 : 30.03.2007 16:53:14 »

Ajatus, tosiaankin menee hieman off-topic, mut toivottavasti kukaan ei pahastu.  coolsmiley

Niin, teen mielelläni työtä jossa saan paljon aikaiseksi ja vieläpä sen täytyy olla jotenkin näkyvää, mut ehkäpä mulla toi ns.asema korostuu kaikkein eniten.. tykkään olla "pomo" eli otan mieluusti vastuuta, mutta vaakamaisesti osaan myös tehdä siitä tiimityöskentelyä.

Tuollaista luovaa työtä, esim. laulamista olisin hyvinkin voinut harkita, jos ääni olisi kohdillaan, et kyllä voit olla tavallaan oikeassakin,mielenkiintoista.. mut, tästä tosiaan pitäisi tehdä oma topic.  coolsmiley

Itse olen myöskin Tonin tavoin, kyseenalaistanut Jumalan olemassa olon. :Smiley Kuten monen muunkin asian.  :Smiley Kaurista mulla ei ole, mut Neitsyt on MC:llä, vaikkakin sen kriittisyyden ja epäileväisyyteni laitan ASC- ja merkkari- Skorpparin piikkiin. Ja voisinpa vaikka aiheesta laulunkin tehdä.  Grin   Grin

Mutta, hienoja sanoituksia Toni tekee, ja sovituksiin tulee hieno fiilinki. smitten  Hänellähän oli Merkurius Kaloissa ja yhtymässä Jupiteriin, tuohon Jouskareitten hallitsevaan planeettaan, joten eiköhän se tule jostain sieltä, vai oliskohan joku huomannut jotain muuta?  Shocked

tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #10 : 01.04.2007 18:09:56 »

Meinasin vain, että aurinko kympissä sopisi julkkikselle, koska se loistaa siellä työn ja julkisen uran huoneessa. Smiley

Monilla äärimmäisen näkyvillä ihmisillä on Aurinko 12. huoneessa: esim. Tony Blair, George W. Bush, Janis Joplin, Madonna, George Michael, Orson Welles, Juice Leskinen, Timo TA Mikkonen, Hillary Clinton muutamia mainitakseni.

Olen itse ajatellut sen näin, että kun Aurinko vanhastaan symboloi aristokraattisuutta, totuutta, korkeaa moraalia yms., niin ihmiset, joilla on Aurinko 10. huoneessa, pyrkivät työssään olemaan moraalisia ja tekemään työnsä hyvin. Mutta he eivät välttämättä saa siitä aina tunnustusta, se riippuu siitä, miten hyvin Aurinko on sijoittunut, onko se arvostetussa vai vähemmän arvostetussa asemassa jne. Kuviossa on paljon ihanteellisuutta ja kirkasotsaisuutta. Nuo ovat ominaisuuksia, jotka taas hallitsevan poliitikon on usein syytä painaa mappi ö:hön eli 12. huoneeseen...
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 01.04.2007 19:05:14 »

Meinasin vain, että aurinko kympissä sopisi julkkikselle, koska se loistaa siellä työn ja julkisen uran huoneessa. Smiley

Monilla äärimmäisen näkyvillä ihmisillä on Aurinko 12. huoneessa: esim. Tony Blair, George W. Bush, Janis Joplin, Madonna, George Michael, Orson Welles, Juice Leskinen, Timo TA Mikkonen, Hillary Clinton muutamia mainitakseni.

Olen itse ajatellut sen näin, että kun Aurinko vanhastaan symboloi aristokraattisuutta, totuutta, korkeaa moraalia yms., niin ihmiset, joilla on Aurinko 10. huoneessa, pyrkivät työssään olemaan moraalisia ja tekemään työnsä hyvin. Mutta he eivät välttämättä saa siitä aina tunnustusta, se riippuu siitä, miten hyvin Aurinko on sijoittunut, onko se arvostetussa vai vähemmän arvostetussa asemassa jne. Kuviossa on paljon ihanteellisuutta ja kirkasotsaisuutta. Nuo ovat ominaisuuksia, jotka taas hallitsevan poliitikon on usein syytä painaa mappi ö:hön eli 12. huoneeseen...

No tässähän on uusi näkökulma! Hmm, mielenkiintoista! Omalta kannaltani oikein hyvä näkemys tietenkin,  aurinko merkurius neptunus 10.huoneessa ja  venus jupiter kuunsolmu 12.huoneessa.  Cheesy Siitä politiikon urastahan olen aina haaveillutkin.  coolsmiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #12 : 04.04.2007 14:08:53 »

Monilla äärimmäisen näkyvillä ihmisillä on Aurinko 12. huoneessa: esim. Tony Blair, George W. Bush, Janis Joplin, Madonna, George Michael, Orson Welles, Juice Leskinen, Timo TA Mikkonen, Hillary Clinton muutamia mainitakseni.

Ahaa, mielenkiintoista. Puhuthan muuten sinäkin Placidus-huoneista? Jäin miettimään, kun se 12. huone nyt on sellainen "komero" - tai ainakin symboloi erilaisia asioita kuin kymppi, että näkyykö näillä ihmisillä sitten julkisesti se "todellinen minä", vai voisiko myös se julkinen rooli olla nimenomaan enemmän rooli, kun aurinko on 12. huoneessa? Poliitikollehan se tietty sopisi, mutta Toni Wirtanen esim. tuntuu olevan aikamoinen luonnonlapsi julkisuudessakin. Toinen mikä tuli tuosta aurinko Oinaassa ja kympissä -yhdistelmästä mieleen, on yrittäjyys. Mahtaisikohan Tonikin pyörittää jotain omaa firmaa musiikin suhteen?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #13 : 10.04.2007 22:01:01 »

Jostain olen lukenut, että Apulannan Toni on suht. uskossa.
Oletteko kuulleet uutta biisiä "koneeseen kadonnut"?

"Joku  meistä on onneton
palanut mutta tunnoton
katuva mutta uskoton
enemmän kuin rauhaton

Periaate on ehdoton
perustelu on aukoton
yhtälö ehkä mahdoton
Miten niin muka armoton?"

Voisi olla jopa kristinuskon puolustelua.
En tosin ole TÄYSIN varma, että onko Toni uskossa, sillä lähinnä uskovaiset kaverini uskovat siihen täysin.. Itse olen aina pitänyt Tonia hieman ateistimaisena, joka etsii sitä itselleen sopivaa tapaa uskoa.

TOSIN

"Millainen on se taivas
jota  ei löydetty koskaan
Olen kuullut paljon siitä
osan jopa omasta suustani"

 Voi viitata ehkä siihen, että Toni on ollut joskus uskovaisempi kuin nyt, ja alkanut pohtimaan uudelleen suhdetta kristinuskoon..


« Viimeksi muokattu: 10.04.2007 22:04:11 kirjoittanut Cheva » tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 10.04.2007 22:18:32 »

 neptunus  :jousimies:rx
 merkurius kalat
uskonnon/jumalan olemassaolon pohdiskelua?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: