Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Madonna  (Luettu 10246 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
vilmu
Kohtuuastroilija
**

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu

Profiili
« : 11.12.2005 13:15:42 »

Hei,

Jostain syystä en nyt löydä mistään Madonnan syntymäaikaa ja paikkaa. Osaisiko joku auttaa? Tiedän, että on leijona aurinkomerkiltään...
tallennettu
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 11.12.2005 14:28:01 »

16.8.1958 klo 07.05 Bay City, Michigan

Oheisessa linkissä Madonnan kartta.

http://www.astrodatabank.com/NM/Madonna.htm
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 11.12.2005 18:42:47 »

hauskaa!Madonnalla on kanssa noususolmu härässä ja laskusolmu skorpparissa!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 19.01.2006 10:31:36 »

Huomenta,
katsoiko kukaan eilen Madonnasta tehtyä dokumenttia neloselta?

Mielestäni jotenkin hämmästyttävän aito ja rehellinen. Yleensä kun tuollaiset dokumentit tuppaavat olemaan aika surrealistista hehkutusta...

Todella ajatuksia herättävä. En ole ollenkaan pitänyt Madonnan jokaisesta albumista tai kappaleesta, varsinkaan varhaisemmasta tuotannosta. Kuitenkin luulen, että hänen salaisuutensa on juuri se, että hän ei mieti niinkään sitä mitä itselleen haluaa vaan sitä mitä voi antaa itsestään maailmalle ja mitä hän voi tehdä maailman hyväksi. Tämä on iän myötä vain korostunut.

Tällaisia dokumentteja katselisi mielellään useamminkin.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 19.01.2006 12:58:50 »

Huomenta,

Joo tuli katseltua kun ei oikein muutakaan mielenkiintoista tullut. Olin pienenä aivan hulluna Madonnaan, mutta innostus hiipui vuosien myötä kun kasvoi itse musiikillisessa mielessä ulos valtavirrasta. Sitten monen vuoden tauon jälkeen ilmestyi taas matskua, joka iski. Ray of Light:n sinkkulohkaisu Frozen istui ihanan synkeällä videollaan täydellisesti omaan gootti-innostukseeni -siis noin niin kuin visuaalisesti, ei musiikillisesti niinkään. Albumilla oli myös pari muuta ihan viehkeätä raitaa, mutta paljon myös semmoista epäaidon kuuloista muotikakkaa, johon Madonna on mielestäni useammin kuin kerran uransa aikana sortunut.

Jotenkin päällimmäiseksi mulla jäi tosta dokkaristakin se muovinen maku suuhun. Siltikin, vaikka siihen selvästi oli yritetty saada sitä naikkosen henkistä ja inhimillistä puolta. En vaan pysty ottamaan enää kovin vakavasti artistia, joka vaihtaa tyyliä, niin musiikillista kuin ulkoistakin, kuin sukkiaan. Madonna on viimeisen vuosikymmenen varmaan tehnyt aina sitä, mikä kulloinkin sattuu olemaan cool ja hip, sen sijaan, että kykenis itse luomaan ja olemaan pioneerina ihan uudenlaisille tyylisuuntauksille kuten uransa alkuaikoina.

En tiedä, ehkä olen taas (tyypilliseen tapaani) ylikriittinen ja pessimistinen, mutta jotenkin tuntuu, että jokainen liike, jonka tuo ihminen tekee, jokainen sana, jokainen ele on niin tarkkaan harkittu ja mietitty siltä kantilta, että mikä parhaiten myy ja iskee suureen yleisöön, etten pysty ihan täysin nielemään tota sen henkisyyttäkään. Kauhea sanoa, mutta epäilen senkin olevan vain yksi ovela juoni tuhansien muiden joukossa, jolla lisätään artistin mystisyyttä ja valovoimaisuutta...

Mutta ei silti, pakko antaa isot propsit naiselle upeasta showsta, jota on jaksanut vetää vuosikymmenet aina vaan itse kauniimmaksi muuttuen Wink
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #5 : 19.01.2006 17:28:12 »

Heips, kieltämättä Madonnan kohdalla ei aina voi olla aivan täysin varma mikä nyt on laskelmoitua ja mikä aitoa. Kuitenkin aika tarkkasilmäinen bisnesvaisto tuntuu olevan...

Ray of light on Madonnan levyistä ehdottomasti kautta aikojen paras ja ehjin kokonaisuus. Se on tänä päivänäkin yksi ehdottomista ikisuosikeistani. Oli läpi koko sen gootti/metallivaiheenkin.

Uusi Confessions on the dancefloor... ei aluksi sytyttänyt, mutta nyt olen koukussa siihen. Erittäin inspiroiva ja piristävä.

American life oli vähän njaa... liian poliittinen omaan makuuni. Madonnalla on ollut kaikenlaisia tyylejä, mutta sitä military lookia en voinut sietää silloin enkä siedä vieläkään. Eilisessä dokkarissa tuli kyllä ehkä hitusen liikaa uskontoa ja politiikkaa. Se yksi mies oli hyvä kun totesi että oli luullut tulevansa konserttiin eikä demokraattien puoluekokoukseen. Oli kyllä myös omasta mielestäni hieman yliampuvaa välillä.

Mutta ei siitä huolimatta itselleni jäänyt mitenkään muovinen maku. Kuitenkaan.
Vaikka olisin kuinka kyyninen en voi olla ajattelematta ettei kukaan jaksa tuollaista ammattia noin montaa vuotta, jos siinä ei ole sydämellään mukana.
Smiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 19.01.2006 17:52:51 »

Vaikka olisin kuinka kyyninen en voi olla ajattelematta ettei kukaan jaksa tuollaista ammattia noin montaa vuotta, jos siinä ei ole sydämellään mukana.
Smiley

Joo, voit olla oikeassa...ja eihän tuollaiseen kyynisyyteen varmaan kukaan muu pystykään kuin tällainen  aurinko- neitsyt Grin
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 19.01.2006 18:03:05 »

No mulla on se Stelliumi siellä 6. Neitsyen huoneessa, että melkein sama asia...
 :Smiley

En muuten mitenkään tarkottanu että sinä olisit kyyninen, se yritti olla sellanen
"yleispointti"  Smiley
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu

Profiili
« Vastaus #8 : 19.01.2006 20:22:19 »

Huomenta,

Iltaa,
Valitettavasti näin itse kyseisen dokkarin vasta noin puoli yhdestätoista eteenpäin. Eli about puolet jäi alusta näkemättä... ja se kyllä nyt vähän harmittaa. Onkohan kellään tietoa olisiko mahdollista uusintaa luvassa? Ja koskakohan, jotta osaisin varautua..  Tongue

Dokkari oli musta upeasti tehty. Siinä oli tosi inhimillistäkin puolta mukana. Ja Madonnan showt on aina olleet tosi näyttäviä.... mageeta. Joskus vielä kun tuota pääsisi itse livenä seuraamaan.. Tosin, nuo keikkapaikat on sellaisia mestoja, ettei siellä paljon taida lavalle nähdä.  Cry

Mutta miksi kaikki pitäisi tehdä aina niin tosissaan ja "rehellisesti". Eikö rehellisesti voi olla myös kaupallinen. Ja vaikka Madonna on tosi kaupallinen.. ja pyrkinyt siihen varmasti aina, niin uskoisinpa että kyllä siinä on 100 % sydän ja sielu mukana. Pelkällä laskelmoinnilla ei tulla noin menestyväksi.

Ostin uusimman levyn vasta pari päivää sitten. Pienenä olin tosi fani, mutta vuosien myötä olen ostellut vain ne levyt jotka ovat enemmän sytyttäneet. Tämä uusin on minusta aivan ihana ja sopii omaan nykyiseen mielentilaani aivan loistavasti. Aika discoahan se on, mutta sieltä löytyy minusta myös sitä henkisyyttä ja mystiiikkaa.. tai sitten se on ihan kuuntelijan korvien välissä.  Grin Musiikkimakuni on kuitenkin viime vuosina siirtynyt rockimpaan ja jopa hevimpään suuntaan..
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #9 : 20.01.2006 11:01:45 »

Tykkäsin myös kovasti dokkarista ja loppuhuipennus oli aivan ihana: kun Madonna esitti Imagine (by John Lennon) Israelissa!  Myös hänen rohkea puheensa siellä oli vaikuttava.

Jännä yhtymä hänellä, Pluto-Merkurius-Kuu!
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 11:08:19 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #10 : 20.01.2006 13:16:38 »

No en tietenkää muistanut katsoa tuota Madonna dokumenttia!Kuinkas ollakkaan?! tickedoff Angry

Minusta tuo music oli surkein levy madonnalta aikoihin. Itse pidän enemmän tuosta  ray of lightista ja varhaisimmasta tuotannosta.Tuo uusi single kuulostaa kyllä ihan hyvältä mutten tiedä hankinko levyä lainkaan.On se ihan kivaa kun madonna tekee tällaisia extemporee tyylin muutoksia mutta joskus toivoisi ettei se tekisi niitä koko aikaa kun on juuri tottunut edellisen madonna versioon niin heti tulee uusi versio tilalle!No naikkonenhan on viihdealan ammattilainen jolla on paljon karismaa...joten kai se sitten voidaan sille suoda!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Mastodontti
Vieras
« Vastaus #11 : 20.01.2006 21:58:26 »

No, tunnen kai jonkinlaista vetoa leijona-naisiin enkä todellakaan tiedä miksi? Tai no, olen useaan otteeseen väittänyt heitä äidillisiksi mikä ei välttämättä pidä paikkansa, mutta minun mielestäni pitää ja aion pitää siitä kiinni. Tosin tuo kuulostaa jotenkin sairaalta/kompleksiselta..? Ihan sama. Heissä vain on jotain niin tuttua mikä pistää silmään, vaikka en heti oivaltaisi heitä leijoniksi. Jotenkin salamyhkäisiä/itsenäisiä nirppanokkia, jos saan solvata. Ainakin heidän kanssaan ei kannata alkaa väittelemään mistään mitään ellei halua puhevikaiseksi seksi.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 21.01.2006 00:07:38 »

Vaikka dokumentti oli laadukas, siitä näki myös ettei se ollut oikea dokkari, eli kohde oli päässyt itse vaikuttamaan lopputulokseen todella paljon.

Madonnan laskusolmu on muuten oikeasti Oinaassa ja noususolmu Vaa'assa (kuten allekirjoittaneella) ja  hänkin joko on opetellut tai pitäisi opetella muiden huomioonottamista itsekkyyden sijaan.

12. huoneen perusteella henkisyyden korostaminen voisi olla jopa aitoa. Nuoruudesta (1980-luvulta) asti muistan Madonnan hinkuneen äitiyden perään - ja Kuu näyttikin olevan ensimmäisessä huoneessa (jopa nouseva planeetta? - en tajunnut tarkistaa). Toinen huone myös jotenkin ennalta-arvattava. Taiteellisuutta ei hirveästi missään näy, ja vaikka Madonnaa arvostankin, täytyy sanoa, että ei hänessä varmaan hirveästi ole mitään lahjakkuutta - lähinnä kunnianhimoa ja bisnestajua.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
tonde
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 21.01.2006 11:16:40 »

Mie en katsonut dokumenttia, mutta karttaansa olen vilkuillut.
Madonnan vetovoiman kuvittelisin liittyvän Plutoon askendentilla, tai ylipäätään tuohon askendentilla olevaan Aurinko-Pluto-Merkurius-Kuu -ryhmään.

"Omituinen" äitiys liittynee Pluto+Kuu :hun, hänen lapsensahan valittivat, että äiti saisi olla niinkuin muidenkin äidit, pukeutua normaalisti jne. Kuitenkin hän on lastensa kasvattajina ollut ilmeisen tiukka, vaativa ja leijonamainen. Tunnen tässä ehkä jonkinlaista henkilökohtaista yhteyttä, koska minulla on neloshuoneen kärki Leijonassa ja toisaalla Pluton ja Kuun yhtymä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: