Olet sinä voimakas persoona, Arkiviisu, runoilija ja kokija. Tuo tietoisuuden voima oikein jyllää sinussa, et kaihda omaa heikkoa persoonaasi etkä ihailua sen kanssa telmiessä!!!
Tällä areenalla onkin paljon herännyt tuota tietoisuuden avautumista...minäkin pikkuhiljaa.
Tuosta monimutkaisesta ja yksinkertaisesta tulee mieleen nuo labyrintit. Voit kulkea sellaisessa tuntitolkulla löytämättä ulos. Mutta jos tiedät mistä kulkea, on se helppoa ja yksinkertaista. Yleensä me emme tiedä, ja se kutkuttava jännitys johtuukin siitä, kun saamme sitä tietoa etsiä kuin aarretta.
Kirjoittanut: Esmiralda
..Tuosta monimutkaisesta ja yksinkertaisesta tulee mieleen nuo labyrintit. Voit kulkea sellaisessa tuntitolkulla löytämättä ulos. Mutta jos tiedät mistä kulkea, on se helppoa ja yksinkertaista.
.... no justiinsa söit sanani....
ja ihan elävänä esimerkkinä seurasin aiheeseen liittyen eilennä tällaista selviytymistapahtumaa :
Paikka oli oma keittiöni ja selviytyjä oli suhtkoht iso koppis ~sellainen jolla oli ihastuttavan monivärisen kiiltävä selkäpanssari ~no Mie menin keittiöön ja huomasi koiran vesiastian lähellä kipittävän koppisherran ( eittämättä se oli herra koppis ~ja syykin selviää...
) - ja minä olen aina ollut ja tulen olemaan hyönteisten pelastaja JA niin tuumailin että miten kummassa SEN saisin nostetuksi ja viedyksi tai saatetuksi ulos NIIN ettei sen jalat mene poikki - ja lajinsa mukaisesti herrakoppis tekeytyi kuolleeksi kun siihen koskin ... varovasti ujutin sen raejustopurkin kannelle ja nostin siitä avoimen ikkunan karmille - ja olin ihan varma että siitä se pörähtää samantien siivilleen.... VAAN ei pörähtänyt kun oli ihan
- minä päätin että tämä on nyt nähtävä ja katsottava että KUINKA tämä episodi päättyy... olinhan osallisena herra koppiksen hyytävissä hetkissä..... SIINÄ se öllötti ikkunalaudalla ja KOKO ISO IKKUNA OLI AUKI.... meni sentään minuutteja ETTÄ se alkoi oioskella jalkojaan ja tuntosarviaan - joten hengissä totesin hänen olevan ..... Olin herra koppiksen laittanut sillä tavoin että se pääsee helposti siivillleen - ja hitaasti se lähti liikkeelle KÄVELLEN -
katsoin että voi pyhät sentäs MIKSEI se lennä kun on siivet ja kaikki JA ikkuna auki eli vapaus ihan siinä.... se köpitteli ja putosi ikkunasyvennykseen ja kuopi ja huti ja suti siellä tyhjää... sen näköisenä että pliiss.... onneksi minulla oli kukkapurkissa sammalta - jotan laitoin sille sammalta sinne parin sentin ikkunasyvennykseeen ETTÄ jospa se kintuillansa tarttuisi niihin sammaleen haiveniin ja hivuttaisi itsensä ...
Vaan mitä teki herra koppis - törmätessään sammalehaiveniin - se kääntyi ympäri ja selvästi
.... ja kulki edestakaisin siinä parin sentin ikkunasyvennyksessä...ja ihan selvästi oli jo
.... laitoin lisää sammalta sille nyt niin että suljin sen molemmat reitit ELI herra koppis jäi näiden sammaletuppojen väliin... no nythän se meni ihan
kunnes
ja se nousi vihdoin sammalehaivenia pitkin ylös sieltä parin sentin ikkunasyvennyksestä - joka sille ilmeisesti oli sen mikäsenyton ison kanjonin kokoinen paikka.... siinä se kipitteli taas - EIKÄ vieläkään pörähtänyt lentoon ... minä jo sille hoin että lennä hyvä ihme KUN SULLA KERRAN ON SIIVET SELJÄSSÄ .....
Vaan mitä teki herra koppis - otti ja alkoi kiivetä ikkunakarmia ylöspäin - jalat lipsui ja se suorastaan veti itseään ylöspäin JA kyllä näki että se oli jo
aina välillä pysähtyi ja läähätti ja taas jatkoi .... minä en hievahtanutkaan paikaltani - tuskin uskalsin silmiäni räpäyttää SILLÄ tahdoin ehdottomasti nähdä joka sekunnin - ja lopulta kun se oli minuutteja kestävän ajan kiivennyt n.15cm se pysähtyi - tuskin uskalsin hengittää - no sanoin sille maagiset sant LENNÄ ... sitten alkoi herra koppiksen ihanasti kiiltävä ja monivärinen selkäpanssari vipattaa - ensin reunoista ja ihan pienesti - tuskin silmin havaittavasti - ja sitten prrrzzzziiiiiiii .... se lähti lentoon...... ja minä huokasin että tällainen episodi - herra koppiksen selviytymistarina - jatkosta en tiedä ..... vaan kovin oli synbolinen kokemus tämä kaikkinensa... ainakin minusta....
Muutenkin tarvii vissinkin hankkia liikennevalot tuohon ikkunalle kun alkaa olla jo melkoista trafiikkia ulos ja sisään - yksikin ampiainen on pörrännyt nyt muutaman tunnin edestakaisin - sisään ja ulos .... että tämmöistä täällä läikähtelee kun tulee tuo luonto sisään ikkunoista ja kohta varmasti jo ovistakin.....