Jasca
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 27.03.2007 11:54:43 » |
|
Tää oli hauska juttu. Minä olisin ... "Viisas Idealisti eli Mystinen Enkeli, -vanha sielu, näkijä, auttaja, sattaa viihtyä esim. tieteen tai musiikin sfääreissä paremmin kuin in the real world" ... ja niinpä vanhus sitten viettää aikansa täällä virtuaalimaailmassa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Triton
|
|
« Vastaus #16 : 27.03.2007 19:12:58 » |
|
Ollaan miehen kanssa kumpikin Vanhoja Kuita. Aiemmin kun muistaakseni Nikulan kirjasta tsekkailin noita kuunvaiheita, luin että minulla on sama vaihe kuin Hitlerillä. Jee.
|
|
|
tallennettu
|
Oinas: Venus, Saturnus Neitsyt: Pluto Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus Skorpioni: Kuu, Neptunus Jousimies: Mars Vesimies: Merkurius Kalat: Aurinko
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #17 : 27.03.2007 21:14:14 » |
|
Vanha : Viisas Liittolainen eli Mystinen Ihminen, -tarkkaileva psykologi, ovela, taitava manipuloija, kasvaa eniten ihmissuhteistaElämänilo, Aurinko Vaaka ja Kuu Jousimies ei ole kyllä vanha kuu vaan uusi kuu Uusi kuu on Yhtä kuin Kuu on edellä Aurinkoa... Vanha Kuu = Kuu on jäljessä Aurinkoa Hei "Lilja-82"
Kiitos ohjaavasta avustasi - en minä osaa noita "piirakoita" tulkita 24' 0'
Siis olenkin
Uusi
Hallitseva Liittolainen eli Rohkea Ihminen, -kunnianhimoinen, sosiaalinen, aktiivinen, miellyttämisen haluinen opportunisti, poliittinen eläin Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Morgana
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #18 : 27.03.2007 21:42:19 » |
|
Elämänilo, Aurinko Vaaka ja Kuu Jousimies ei ole kyllä vanha kuu vaan uusi kuu Uusi kuu on Yhtä kuin Kuu on edellä Aurinkoa... Vanha Kuu = Kuu on jäljessä Aurinkoa Mikähän minä sitten olen kun olen syntynyt I neljänneksen aikaan. Ei ole uusi kuu, mutta ei myöskään vielä täysikuu. Nuo Markun jaot ovat todella väljiä, mutta tuossahan topicin alussa ekassa kappaleessa on esitetty ne asterajat joten käyhän sieltä katsomassa, eli jompikumpi olet joka tapauksessa, vaikka tavallaan rajatapaus olisitkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Morgana
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #19 : 27.03.2007 22:02:36 » |
|
En huomannut noita asterajoja. Kiitos Morgana. olen siis tämän jaottelun mukaan Uusi Kuu Hallitseva Idealisti eli Rohkea Enkeli, -Soturi, henkinen aloitteentekijä, moraalinen taistelija, barrikadeilla viihtyvä sankari Elämänilo, kyllä ne oppii hahmottamaan. Kun vain muistaa missä järjestyksessä eläinradan merkit menevät ja etenee samassa järjestyksessä. Luulenpa että monelta on jäänyt ne huomaamatta, olis pitänyt laittaa joka kappaleeseen. Onhan tässä astrologiassa omat kommervenkkinsä. Hatun nosto niille jotka ennen kaikkia astro-ohjelmia opettelivat kaikki laskemiset käsin . Nyt mie meen nukkumaan. Hyvvee yötä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TaruTuulia
|
|
« Vastaus #20 : 28.03.2007 10:03:36 » |
|
Vanha kuu ja täysikuu.
Muistaako joku, esim. Lilli, mistä ja miten selvitetään täsmällinen kuun vaihe? Muistelen omani olevan 20 ja jotain, mutta...? Tuo kaava pitäisi joka tapauksessa painaa päähän.
|
|
|
tallennettu
|
Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #21 : 28.03.2007 13:18:28 » |
|
osaisiko joku kerto minulle mikä vaihe minulla on menossa..ei itse oikein ymmärrä noista kartoista? : :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #22 : 28.03.2007 14:10:18 » |
|
Jos Kuun vaiheesi on 120-0 astetta Aurinkoa jäljessä (Vanha Kuu), olet tyypiltäsi Viisas Yksilö eli Mystinen Eläin, -itsensä etsijä, älykäs, kriittinen pohdiskelija
Tämä minä taidan sitten olla, jos niinkuin oikein ymmärsin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #23 : 29.03.2007 14:43:51 » |
|
Kiitos Morgana tästä, vaikutti tosiaan simppelimmältä tämä systeemi kuin se Nikulan, johon olen joskus tutustunut. Vanha Kuu: Viisas Idealisti eli Mystinen Enkeli, -vanha sielu, näkijä, auttaja, sattaa viihtyä esim. tieteen tai musiikin sfääreissä paremmin kuin in the real world Juu, kyllähän mieluusti sfääreissä viihdyn, joskus jopa netissä työaikana... Noista kuunvaiheen laskemisista löytyi netistä Nikulan ohjeistusta, mm. tällainen taulukko: http://koti.welho.com/rnikula/phases.htm. Ilmeisesti tässä puhutaan 28-vaiheisesta systeemistä. Jostain hänen kirjastaan olen laskenut joskus noita vaiheita, tuolla taulukkosysteemillä sain itselleni vaiheen 26. Täällä lisää vaiheista: http://koti.welho.com/rnikula/kvaiheet.htm
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #24 : 29.03.2007 20:09:32 » |
|
K U U N V A I H E E T
Kuunvaiheiden merkitys kartan tulkinnan synteesin tekemisessä on päivänselvä: Kuu ja Aurinko ovat keskeisiä elämänvoiman ilmentymiä ja niiden välinen suhde luo kehykset ihmisen olemuksen määrittelylle. Voidaan puhua kaikkein syvimmistä elämänvoimista, Auringosta, tietoisten voimien symbolina ja Kuusta, tiedostamattomien voimien symbolina. Kuu ja Aurinko ovat päätähtiä draamassa, jossa tietoinen, rationaalinen Minä ja alitajuinen, vaistomainen Minä näyttelevät ikiaikaisen vastavoimien mysteerinäytelmän yhdistymisen, eroamisen, vastakkaisuuden, takaisinpaluun jaksoissa.
Kuunvaiheiden merkityksen pohtimisen voi aloittaa mitä yksinkertaisimmista aineksista. Ensin määritellään, onko kuunvaihe kasvava (+) vai vähenevä (-). Se jakaa merkityksen kahtia:
Kasvavat vaiheet: (0-180). Kuu poistuu Auringon valtapiiristä. Vaistonvaraisten ja tiedostamattomien tarpeiden ja luonnon pakkojen ilmaiseminen oman kehotunteen ja vähitellen kehittyvän ja vahvistuvan minätunteen kautta.
Vähenevät vaiheet: (180-0). Kuu palaa Auringon valtapiiriin. Tietoisten, opittujen ja sosiaalisesti määräytyvien prosessien ilmaisu yhteisössä, maailmassa oman tietoisen minäkokemuksen kautta, joka osallistuu, muokkaa maailmaa ja muokkaantuu maailmassa.
Kuunvaiheet neljänä päävaiheena:
UUSIKUU (0-90): Tiedostamattoman elämänvoiman päästäminen oman itsen läpi pidättelemättä tai ohjailematta, ja sen jälkeen vakaan minäkuvan rakentamista perityistä, hankituista aineksista.
I NELJÄNNES (90-180): Minäkuvan vakiinnuttaminen ja oman paikan jäsentäminen ympäristöstä ja ulkomaailmasta korostaen omaa erillisyyttä ja egon kasvutarpeita alleviivaten omaa egon kehitystarpeita ja heijasten omaa minää ulkomaailmaa.
TÄYSIKUU (-180-90): Minän saavuttamat sosiaaliset valmiudet tulevat joko näkyviin rikastuttavasti ja hedelmöittävästi ihmisen antaessa itsestään muille, tai hajoten vakiintumattoman minäkuvan erillisyyden tunteisiin tai saavuttamattomiin ihanteisiin.
II NELJÄNNES (-90-0): Ulkomaailman virtausten ja muutosten tuomat vaikutukset. Minä uppoutuu sosiaalisiin liikkeisiin, ajatusmalleihin, tunnekokemuksiin, sosiaalisen muutoksen tai kumouksen välttämättömyyteen ja ennakoi uusia, tulevia muotoja häviten itse tai muuttuen asiansa symboliksi.
Ensimmäisessä neljänneksessä löydämme itsemme maailmasta, toisessa neljänneksessä maailma uppoaa meihin, kolmannessa neljänneksessä me löydämme maailman itsestämme, neljännessä neljänneksessä me uppoudumme maailmaan. http://koti.welho.com/rnikula/kvaiheet.htm Elämänilo
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 21:27:28 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
kaapokisu
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #25 : 29.03.2007 21:18:41 » |
|
Minulla vaakaa 16 astetta ja vaakaa 17 astetta. Olenko täysikuu eli kaunis ihminen, vai olenko ihan hakoteillä
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko vaaka Nouseva skorpioni Kuu vaaka
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #26 : 29.03.2007 21:32:42 » |
|
Löysin vanhasta Astro Logoksesta Markku Mannisen kirjoittaman inspiroivan tyypittelyn Kuun vaiheiden mukaan. Täten:
Jos sinulla on :
Jos Kuun vaiheesi on 0-120 (Uusi Kuu)astetta edellä Aurinkoa, olet tyypiltäsi Hallitseva yksilö eli Vahva Eläin, -aikaansaava, itseohjautuva, sankari, fyysinen, egoisti.
Jos Kuun vaiheesi on 120-240 astetta Auringon edellä (Täysi Kuu), olet tyypiltäsi Tasapainotteleva Yksilö eli Kaunis Eläin, -Tyylitietoinen, viehättävä, taiteellinen, nautiskelija.
Jos Kuun vaiheesi on 120-0 astetta Aurinkoa jäljessä (Vanha Kuu), olet tyypiltäsi Viisas Yksilö eli Mystinen Eläin, -itsensä etsijä, älykäs, kriittinen pohdiskelija
Jos taas sinulla on :
Uusikuu: Hallitseva Liittolainen eli Rohkea Ihminen, -kunnianhimoinen, sosiaalinen, aktiivinen, miellyttämisen haluinen opportunisti, poliittinen eläin
Täysi Kuu: Tasapainotteleva Liittolainen eli Kaunis Ihminen, -mukava, pidetty, normaali, diplomaattinen, sielukas, tasapainotteleva
Vanha Kuu: Viisas Liittolainen eli Mystinen Ihminen, -tarkkaileva psykologi, ovela, taitava manipuloija, kasvaa eniten ihmissuhteista
Jos taas olet :
Uusi Kuu: Hallitseva Idealisti eli Rohkea Enkeli, -Soturi, henkinen aloitteentekijä, moraalinen taistelija, barrikadeilla viihtyvä sankari
Täysi Kuu: Tasapainotteleva Idealisti eli Kaunis Enkeli, -lyyrinen, herkkä, myötätuntoinen, boheemi, yleisesti pidetty rakastava ja ihana renttu
Vanha Kuu: Viisas Idealisti eli Mystinen Enkeli, -vanha sielu, näkijä, auttaja, sattaa viihtyä esim. titeen tai musiikin sfääreissä paremmin kuin in the real world
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*yildirim*
|
|