Ihan selkä muisto menneestä elämästä tuollainen!
Ihana muisto vieläpä!
Ystäväni näki unta, jossa hän pakeni jonkinlaisia pelivelkojen kerääjiä 1600-luvun Euroopan maassa. Hän hyppäsi seinässä olevaan pieneen hissiin ja ajoi sillä alas. Myöhemmin hän sai kuulla, että tuollaisia hissejä käytettiin yleisesti 1600-luvulla pyykkien roudaamiseen kerroksesta toiseen
(tosin, hän kyllä muistikin tuon mieselämänsä jo entuudestaan, tuo vain antoi lisävahvistusta asiaan).
Itse näin kerran unta, jonka yhdessä vaiheessa lapsiminä, minusta itsestäni eronneena, sanoi minulle "Olin Brynen kreivitär 1700-luvulla" (lapsiminäni luetteli kasan muitakin elämiä). En ollut koskaan kuullutkaa sanaa Bryne. Yllätykseni oli suuri, kun Googlen kautta selvisi, että Bryne on vanha saksalainen sukunimi, käytössä erityisesti 1700-luvulla. Sen lisäksi Pohjois-Norjasta löytyi Bryne-niminen kaupunki.
Sukunimeni tuossa elämässä oli siis Bryne, mentyäni naimisiin samannimisen Kreivin kanssa. Käsittääkseni kartanoita ja maatiloja kutsuttiin isännän sukunimen mukaan, ei niinkään paikan sijainnin mukaan.