Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Naispappeudesta kohistaan jälleen...  (Luettu 14607 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #15 : 28.03.2007 23:00:25 »

Kirkko puhuu tasavertaisuudesta, mutta silti ei hyväksy homoliittoja eikä naispappeja  :Smiley vähä menee ristiin kyllä uskonasiat, siksipä en kirkossa käykkään, koska herra ei huoneita tarvitse jumaluus asuu meissä se minulle riittää  smitten Aamen
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 28.03.2007 23:06:31 »

Nakojaan ei maailma helposti muutu missaan, taalla taistellaan naisrabbeudesta
ja eripuraisin mielin, siis vastaan ja toiset puolesta-miksi sen pitaisi olla vain miesten maailmaa?

Nii-in...  knuppel2

Kun, katsokaas, muuan tarkoin piiloteltu salaisuus pyrkii pintaan.

Se on tieto siitä, että maskuliinisuus toimii välittäjänä feminiinisyydelle,
kun taasen feminiinisyys on kokonaisvaltaisuutta:
kokonaisuuden valtaa osiensa kautta.

Eikä vain vaakasuoran "yhteistuumin" -johtamismallin kautta
vaan niin, että ihmisessä itsessään oleva naiseus
korottaa miesenergiat uuteen kunniaan.

Ilman innoitusta - olisiko Jeesus tehnyt selkoa siitä,
mikä ihmisessä yhdistyy; mitä kahdesta tulee kokonaiseksi ihmiseksi?

Olisiko miesapostolien rinki peruuttanut Jeesuksen luota,
ellei nainen olisi ollut edellä heitä
mutta Jeesukselle myötä?

Edellä... siinäkin mielessä, että naisesta kuvastuivat jo tuolloin piirteet,
jotka ovat omiaan tekemään ihmisestä henkisen.

- Aika HYVÄ peiliksi, kokonaiselle... seurakunnalle!  Shocked

Kiss angel Kiss

(http://www.stjerneportalen.dk/Artikler/birgitte/Maria%20Magdalene%20-%20Himmeldronningen%C2%A0-filer/image018.jpg)

Shocked Cheesy Wink coolsmiley smitten Kiss

Kaiken takana on nainen...  Grin Wink
tallennettu
sarru81
Kohtuuastroilija
**

Runous syntyy kun kaksi sanaa kohtaa toisensa

Profiili
« Vastaus #17 : 12.04.2007 18:18:28 »

Heh, tämä on kyllä niin ketuttava aihe (siis hyvä että asiasta puhutaan..mutta saa myös mun verenpaineen nousemaan)

Se on niin että raamatun suuri lausahdun kironherrojen mukaan on se että :" nainen vaietkoon seurakunnassa". Tällä perustellaan sitä että naispappeus on poissa meidän Herramme huoneesta.
Minä olen kristitty, uskon että Jeesus eli ja kuulun kirkkoon. Sillon kun olen (valitettavan harvoin kylläkin) ollut jumalanpalveluksissa tms kirkollisissa tapahtumissa, koen että minulle puhutaan tämän ihmisen (papin) kautta. Se ihminen on välittäjä ja Jumala puhe. Jos asia olisi näin, eihän kukaan voi sanoa että pelkästään mies tai pelkästään nainen on sovelias tähän touhuun.
  Uusien tutkmusten / tulkintojen mukaan, lausahduns : Nainen vaietkoon seurakunnassa, onkin itseasiassa ollut vinkki suulaille naisille. . Eli : ei höpötellä kun saarna on kesken (jotenkin en yhtään ihmettele puheliaana tyttönä, että on pitänyt Isoon Kirjaan oikein asia painaa.)

Se on kaunis asia että kirkossa olisi sukupulien kirjo, kun siellä on myös sukupolvien kirjo. Tällä hetkellä kirkon herrojen ei pitäisi liikaa nuukailla kun katsoo nykypäivän tilastoja: on kirkosta eroamisia, palveuluksissa kävijät hupenee, kirkosta erkaannutaa ym ym.. se on myös bisnestä, ikävä kyllä.
Mielestäni ei muuta kuin perustamaan oma kirkkokunta jos tuntuu että nykymaailman koura on liikaa tarttumassa Suuren Huoneen elinpiiriin. Mutta jokainen siis uskollansa autuaaksi tulee; ymmärän myös heitä jotka naispappeutta vasustaa.

Mitä tähän homo asiaan tulee, niin sekin on jännä juttu.
Kuinka monien miesten mielestä lesbot on ihan jees.. aikuisviihdehän saa suuret rahat juuri heteromiehiltä jotka alan materiaalia kuluttaa.. miesten mielestä taas homoilu on homojen hommaa, ja ihan luonnotonta..
minun paras ystävä on pesunkestävä lesbo ja on kihloissa naisen kanssa. Aivan ihania ihmisiä, heidän koti on aina pullan tuoksuinen ja rakkautta täynnä.
Itseisarvona ei saisi olla ulkoiset nimikkeet, ei edes tittelit. Vain Sydän tunnistaa toisen sydämen.
Näin uskon minä.

tallennettu

Nouseva : leijona
aurinko oinas
kuu: leijona
merkurius: oinas
venus: oinas
mars: oinas
kosmos
Vieras
« Vastaus #18 : 12.04.2007 23:44:14 »

Tervehdys!

Niin, ja jos naispappeutta ja homoutta tarkastelee sen mukaan, mitä Jeesus opettaa Raamatussa, (johon käsittääkseni Kirstinusko perustuu), niin Jeesus ei missään kohdin kiellä naista toimimasta tässä työssä, enkä ole löytänyt yhtäkään sanaa homoja vastaan. Ja kun esim. Paavali kirjoittaa ensimmäisessä korinttolaiskirjeessä,(14: 33-34) "Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo." Paavali, tai kuka tämän tekstin onkin kirjoittanut, perustelee näkemystään lailla, ja tekee käsittääkseni samalla tyhäksi Kristuksen työn. Sillä kuolemalla ristillä Jeesus kumosi lain, ja antoi tilalle armon.
Tämä se taitaakin olla vaikein pala purtavaksi.
tallennettu
sarru81
Kohtuuastroilija
**

Runous syntyy kun kaksi sanaa kohtaa toisensa

Profiili
« Vastaus #19 : 13.04.2007 06:40:49 »

Eikös se niin ole että vain Jumalalla on luomisoikeus, saatanasta ei ole siihen. Paholainen vain viettelee jo valmiiksi "hyvät". Ja vanhan testamentin mukaan ei käsittääkseni kirkkokaan mene..ja kirkollisissa toiminnoissa on ollut paljon naisia töissä, on diakonissoja ja mun mielestä Paavalilla oli oikein läheinen työkaveri joka oli nainen jota hän arvosti aikanaan.

Pohdin että kuinka moni pappismies hyväksyisi ajatuksen että oma äiti olisi pappi. Että jos joku mies ajattelee että naisesta ei ole papiksi tms.. niin vois kääntää katseensa omaa äiteeseen.. kuinka kykenemätön hän on..?
Raamatussa on kohta, mies älköön yhtykö toiseen mieheen.. mutta rakkaudesta kai on kaikessa kysymys..

« Viimeksi muokattu: 13.04.2007 06:47:42 kirjoittanut sarru81 » tallennettu

Nouseva : leijona
aurinko oinas
kuu: leijona
merkurius: oinas
venus: oinas
mars: oinas
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 13.04.2007 08:45:10 »

Luulenpa, että tämä kohina naispappeudesta(kin) enteilee vain alkua todellisen "naispappeuden", "Jumalattaren" ja äiti Maan "nousulle".  coolsmiley  angel smitten

Lainaanpa tähän sopivana pari juttua uusimmasta Minä Olen lehdestä:

Jo valkoliljain laulu
käy laaksoon vehreään,
mit sanoo Pyhä taulu (ikoni)
se siintää ylle maan,
käy laaksoin ylle huntu,
mi peittää Sofian,
kun Helmettären laulu,
jo kaikuu korkeimpaan,
jo vuorten suojaan nuppu,
se ikivalon aukeaa,
mi äidin lämmin nuttu,
jo verhoo metsät maat,
siel enkeleiden ruusut
jo puhkee kukkimaan
ja ääni aallokoiden
käy uuteen soitantaan,
mis Kristus-lamppu syttyy
jo aurinko tuo uus,
siel sanaton on kaipuu
ja rakkauden utuisuus,
jo Kristus laulu saapuu
se eheytyksen elämälle
luo kaipuun tantereille
ja kukkii uusi puu,
oi Kristus Kristus
ja pyhä Maria,
tää laulu rakkauden
ei lakkaa ajassa.

smitten

Minä Olen se vaimojen voima,
joka hohde ja helmi on,
Minä Olen se neitsyt kukka,
joka puhkeaa loistohon,
Minä Olen se neitojen nurmi,
ja kevätaamujen Helmetär,
Minä Olen se suloinen laulu,
joka neitojen kutreilla on,
Minä Olen se naiseuden sydänvirta,
joka kaikkialle aukeava on.

smitten
« Viimeksi muokattu: 13.04.2007 08:47:14 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #21 : 13.04.2007 17:56:56 »

Luinpa kirjaa jossa naisia poltettiin noitina, siis ihan Pohjolan maiden historiaa.. siinä on se pimeyden pelko. On kumma ajatella naisen aseman muutosta matriarkaatista ja jumalattaren palvonnasta naisten polttamiseen ja naispappeuden pelkoon. Mitähän siinä oikeastaan tapahtui tai mistä oli kyse, historiallisesti, okkultismista, miesten peloista vai mistä.

Pappeus. Niin jos Raamatussa sanotaan niitä ja näitä naisen asemasta, niin siihen kai sitten nojataan. Mutta naiset, tietäjät, noidat jne ovat aina touhunneet kaikenlaista kirkon sisällä ja ulkopuolella. Nykyisinhän moni nainen kanavoi viestejä, henkimaailmaa, Jumalaa. Mitens nämäkin otetaan kirkon sisällä vastaan.  Cool
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #22 : 14.04.2007 07:43:33 »

Mutta naiset, tietäjät, noidat jne ovat aina touhunneet kaikenlaista kirkon sisällä ja ulkopuolella. Nykyisinhän moni nainen kanavoi viestejä, henkimaailmaa, Jumalaa. Mitens nämäkin otetaan kirkon sisällä vastaan.  Cool

Niinpä. Voisin kuvitella, että aika kauhunsekaisin tuntein. Ehkäpä nuokin nyt niin kovasti naispappeutta jälleen vastaan nousseet miespapit ovat nähneet ja säikähtäneet naisten poweria.  coolsmiley Wink Mutta sama powerihan se on heissäkin, kun vain tajuaisivat.  smitten
tallennettu
Valkeinen
Vieras
« Vastaus #23 : 14.04.2007 08:11:24 »

Luulenpa, että tämä kohina naispappeudesta(kin) enteilee vain alkua todellisen "naispappeuden", "Jumalattaren" ja äiti Maan "nousulle".  coolsmiley  angel smitten

Asioiden sydänpuolen läsnäolona asioissa, niin kunnioitetun järjenkäytön ja realismin tasapainottajana feminiininen energia avannee hoivan myös kullekin itseään kohtaan. Jotenkin..välittämisen suunta siten että itseään vastaantullessaan pystyy liittymään puolitiessä toisia vastaan, kun se sydämen ääni nyt on järjenkäytön takia sen oman taloudellis-materiaalisen edun vastaista ja välittäminen on pikemminkin välin pitoa.

Ja se miten perinteisesti Jumalan tulisi antaa meille anteeksi se kuten mekin (muka) anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Vaan jos me täydennymme sillä aina läsnäolevalla itsensä hyväksymisen hoivalla ei kukaan ole koskaan tehnytkään meille "rikkomuksen" hetkellä kuin palveluksen. eiku.. noh jotenkin näin tunnen.

Kiss tsuiks
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 14.04.2007 08:22:21 »

Ja se miten perinteisesti Jumalan tulisi antaa meille anteeksi se kuten mekin (muka) anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Vaan jos me täydennymme sillä aina läsnäolevalla itsensä hyväksymisen hoivalla ei kukaan ole koskaan tehnytkään meille "rikkomuksen" hetkellä kuin palveluksen. eiku.. noh jotenkin näin tunnen.

No noinhan se minunkin mielestäni kutakuinkin menee... Siltikin kun harva meistä osaa ja pystyy ns. "loukkauksen" tilanteessa ajattelemaan sitä "palveluksena" on anteeksianto hyvin tärkeää. Täten tärkeänä säilyy myös anteeksi pyytäminen. Vaikka kaikella on tarkoituksensa, ei se sulje pois sitä seikkaa, että jotkin asiat, tapahtumat ja teot tuntuvat siinä hetkessä pahalta. Kun saa hieman etäisyyttä asiaan, ei se enää ehkä niin pahalta tunnukaan. Tässä ja nyt hetkessä ajatellen anteeksi, saat anteeksi, kiitos ja ole hyvä ovat hyvinkin paikallaan. Äh no menipä nyt hivenen saivarteluksi ja pilkun viilaamiseksi.  idiot2 Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 14.04.2007 08:28:29 »

RV sinähän kanavoit Jeesusta. Mitens kirkonmiehet suhtautuisivat mitäs luulet?  Cool
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 14.04.2007 08:39:21 »

RV sinähän kanavoit Jeesusta. Mitens kirkonmiehet suhtautuisivat mitäs luulet?  Cool

Heh. Varmasti, että antikristus tai itse paholainen tai joku demoni/riivaaja kauttani tietoa välittää.  Huh Kun en kanavoi missään "hurmoksessa" enkä raamatun mukaisesti.  Grin En ole kokeillut, mutta eräässä uskonnollis painoitteisessa chatissa vierailtuani mielipiteeni ja kommenttini on otettu ainakin tähän tyyliin. Vaikken siellä ole edes kanavoinut tai kertonut kanavoivani. Muuten vain olen esittänyt eriäviä mielipiteitä asioista...  Wink
« Viimeksi muokattu: 14.04.2007 08:41:56 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 14.04.2007 08:42:09 »

Lahden Henkisessä kasvussa.. kai joku suhtautui näin, mutta minulle on kanavoitu Jeesusta jossain vaiheessa. Cool Kuten enkeleitä, Andromedan galaksia jne jne.., delfiinejä, Siriusta.   Cool Näin muuten jotain unta aiheesta, siinä oli pappeja. Joku sanoi, että olen korkeassa koulutuksessa, öisinkö vai.. menneissä elämissä olen ilmeisesti ollut ainakin jossain vaiheessa pappi. Olinkohan mies.  2funny Tosiaan olin tulkinnan mukaan pappi Italiassa,  olin varmaan mafian kanssa tekemisissä.. kirkko ja valta.. tuo elämä ei ole kovin tuoreessa muistissa, mutta ne maat ovat tutun tuntuisia. 1300-luku.

Edelleen minusta tuo noitakirja kuvasi aika hyvin sitä miten kirkonmiehet kehittivät naisista, taikavoimista ja noituudesta ongelman joka piti hävittää vaikka mestaamalla ja polttamalla.  Huh angel Mietin tunsinko eräät kirkon herrat menneissä elämissä, kun tuli selkkausta heidän kanssaan, mutta en tiedä selvittäisikö sitä asiaa, on kaukana menneessä jo. Olen itse siis päässyt katselemaan kirkon valtarakenteita ja uskomuksia sisältä nyt ja ennen.
Wink
« Viimeksi muokattu: 14.04.2007 09:00:17 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Valkeinen
Vieras
« Vastaus #28 : 14.04.2007 10:45:48 »

No noinhan se minunkin mielestäni kutakuinkin menee... Siltikin kun harva meistä osaa ja pystyy ns. "loukkauksen" tilanteessa ajattelemaan sitä "palveluksena" on anteeksianto hyvin tärkeää. Täten tärkeänä säilyy myös anteeksi pyytäminen. Vaikka kaikella on tarkoituksensa, ei se sulje pois sitä seikkaa, että jotkin asiat, tapahtumat ja teot tuntuvat siinä hetkessä pahalta. Kun saa hieman etäisyyttä asiaan, ei se enää ehkä niin pahalta tunnukaan. Tässä ja nyt hetkessä ajatellen anteeksi, saat anteeksi, kiitos ja ole hyvä ovat hyvinkin paikallaan. Äh no menipä nyt hivenen saivarteluksi ja pilkun viilaamiseksi.  idiot2 Grin

Eikun loistavaa aakkosta kompastelijalle. Luotan liiaksi siihen että tilanteessa toinenkin tajuaa sen palveluksenteon ja yhteenpelaamisen, niinkuin jokaisen ohjaus on läsnä joka hetkessä. Minulta ei tarvitse pyytää anteeksi ja se on vaikeaa siksi nähdä toisinpäin, vaikkakin egoni metkuja kyllä pahoittelen kun se oikealta tuntuu. Ja toisaalta tulisi tehdä vain se mikä oikealta tuntuu eikä koska kuuluu tehdä niin ihmisten kesken. Joten keskeilen sen keskitien jotenkin. Hyvähyvä, kiitos!  smitten
tallennettu
kosmos
Vieras
« Vastaus #29 : 18.05.2007 23:44:20 »

Luin tässä äskettäin yleisönosatokirjoituksen eräästä lehdestä, jonka mukaan nainen ei ole Jumalan kuva. Asiaa perusteltiin Raamatun tekstikohdilla, mutta unohdettiin kuitenkin Mooseksen eka kirjan ensimmäisen luvun jakeet siitä, miten Jumala loi ihmisen kuvakseen, "naiseksi ja mieheksi hän loi heidät".
Ja kun näitä tekstejä lukee gnostilaisten kirstillisten tekstien valossa, asiat ja käsityksen muuttuvat päälaelleen. Tai oikeastaan niin, kuin itse on aina ajatellut.

Mutta asiasta toiseen; olen kantapään kautta viime aikoina opetellut antamaan anteeksi. Se ei ole niin helppoa kuin ajattelisi, mutta voi valtavaa, se fiilis mikä syntyy, kun voi puhdistaa mielensä ja sydämesä katkeruudelta; kokea rakastavansa ihmistä, joka kaiken järjen mukaan on toiminnallaan ansainnut vain vihaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: