Sissis
|
|
« Vastaus #30 : 31.03.2007 23:25:15 » |
|
Näinhän se on Esmiralda, minähän tosiaan palan ja olen kai palanut aina. (Huonoina aikoina olen muistellut ihmisiä joita rakastan, jopa isoisääni joka kuoli kun olin lapsukainen ja näistä saanut kulloinkin tarvittavaa voimaa jatkaa eteenpäin/ ylöspäin.. palamista sekin?? )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #31 : 01.04.2007 00:06:15 » |
|
Kyllä, minä uskon, että kun muistaa ja muistelee lämmöllä ja kiitollisuudella niitäkin, joita ei enää ole, mutta jotka ovat jättäneet 'hyvää, kaunista jälkeä' omaan kasvuun, on RAKASTAMISTA. Siinähän liikkuu itse elämän rakastaminen, elämän verkostojen ja yhteytymisien voimaa. Tämä japanilainen vedentutkija (minulla kun on huono nimimuisti, vaikka asian muistankin) ilmoitti minulle kirjassaan tosi valaisevana 'kiitollisuuden'. Hän nimitti sitä vielä suuremmaksi voimaksi kuin ns. hyvyyden, jota voi tulkita niin monella tavalla. Ja kiitollisuus jos mikään on puhtainta happea!! Siihen ei voi toiset puuttua, sitä ei voi mitätöidä. Eli tarkoitan nyt tässä sitä, millä kiitollisuudella muistelemme esim. niitä ihmisiä, joilta on saanut tukea ja rakkautta. Muoks ja ps. Katsoin päivän ajatuksen ja sain tällaisen. On ihan pakko pistää se tähän nyt: Kiitollisuus on muutakin kuin asenne. Se on elämänfilosofia, joka saa alkunsa toivosta, kasvaa uskoksi ja muuttuu lopulta täydelliseksi ymmärrykseksi. [/color]
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.04.2007 00:20:23 kirjoittanut Esmiralda »
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #32 : 01.04.2007 00:44:16 » |
|
...
Kauneudenhoitoon;
Nigella Sativa (Schwarz kümmel) for Beauty
Most people seeking the benefits of black cumin take the oil in capsule form. Over a period of time, usually a few months, the hair and fingernails are strengthened and have more luster. However, some people use the oil externally, for beauty as well as for treating skin conditions such as psoriasis and eczema. One can buy a ready-made cream, add some oil to a favorite cream, or make one's own cream from scratch by warming equal parts (by volume) of black cumin seeds and a nice carrier oil, like shea butter or jojoba. It's best to use a double boiler or be lazy (like me) and use a yogurt maker because the temperature is very even so you can safely ignore the process for hours. The oil will darken. When you feel this has been warmed long enough, melt a little beeswax into the warm oil. Stir it with a glass rod or new chopstick. If you like, you can add an essential oil or combination of oils just before the beeswax stiffens. Choose this for aesthetic or health reasons. Some people use such mixtures on burns or skin infections; some just use these creams to feel good, moisturize the skin, relieve joint or pain, or make wrinkles vanish.
Many combine vinegar and oil. In this case, mix one cup of black cumin seeds in organic apple cider vinegar. Let this sit for a few days or two weeks. Then, strain the mixture, first through a conventional strainer, then through a finer filter, like cheesecloth or a chemical-free coffee filter or tea bag. Mix the remainder with equal parts black cumin vinegar and black cumin oil. Heat this for a few minutes and then put into a mason jar and refrigerate. Apply this to problem skin such as areas with acne or take one tablespoon before meals for flatulence and digestive problems.
Tuohan on mielenkiintoinen kasvi Wikipediasta löytyi tämä: Ryytineito Maustenigella Tieteellinen luokittelu Kunta: Kasvit (Plantae) Alakunta: Putkilokasvit (Tracheobionta) Kaari: Siemenkasvit (Magnoliophyta) Alakaari: Koppisiemeniset (Magnoliophytina) Luokka: Kaksisirkkaiset (Magnoliopsida) Lahko: Ranunculales Heimo: Leinikkikasvit (Ranunculaceae) Suku: Nigella Laji: sativa
Ryytineito (Nigella sativa), jota kutsutaan myös nimillä maustenigella, rohtoneidonkukka ja mustakumina, on yksivuotinen leinikkikasveihin (Ranunculaceae) kuuluva yrtti, joka kasvaa noin 60 cm korkeaksi. Ryytineidon siemenia käytetään ruoanlaitossa joskus pippurin korvikkeena ja erityisesti linssi- ja kasvisruoissa. Ryytineitoa tuotetaan pääasiassa Intiassa. (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Koeh-227.jpg) http://fi.wikipedia.org/wiki/Ryytineito
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.04.2007 00:46:35 kirjoittanut Ippuska »
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #33 : 01.04.2007 12:45:51 » |
|
Minäkin etsin kyseistä kasvia omista kirjoistani, mutta kun ne ovat vain Suomi-Ruotsi sektorilla, ei kyseistä Nigella löytynyt.
Neidonkukka on tuttu, kaunis ja omaperäinen puutarhasta.
Varmaankin kiinalaisessa (joita on nykyään käännetty jopa suomeksi)yrttitiedossa tuo kasvi on tutumpi.
Sasha, kertoiko lääkärisi, mistä johtuvat tummat silmänaluset tai silmänympärykset?
Hm...jos aiheessa pysytään, niin on totta se mitä syömme ja juomme, vaikuttaa paljon palamiseen ja siinäkin olemme varmasti kaikki persoonallisuuksia.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #34 : 01.04.2007 13:06:58 » |
|
...vaan antoi vitamini-reseptin. Rautaa ja Schawarz-kümmel-öljykapseleita (en tiedä suomenkielistä vastinetta), joka on erittäin vanha lääke vähän kaikkeen ja on mainittu mm. raamatussa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.04.2007 14:25:32 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #35 : 01.04.2007 22:07:29 » |
|
Sasha, kertoiko lääkärisi, mistä johtuvat tummat silmänaluset tai silmänympärykset?
Mitä ilmeisemin huono raudan imeytyminen, jolle ei oikein syytä löytynyt ja stressi.
Hän sanoo, että nykylääketieteeseen turvautuminen on ok syiden selvittämisessä, mutta vanhat lääketieteelliset keinot autavat minua paremmin ja toden totta, voin noilla Schwarz Kümmel-kapseleilla aivan uskomattoman hyvin!
Minä en ole ollenkaan uupunut tai väsynyt enään, vaan tosi energinen! Ihoni kauniimpi kuin koskaan, masuni toimii moitteettomasti, minulla ei ole PMS-oireita, eikä normaalisti saamiani urheilu-kipuja ja jaksan juosta, jota en ole tehnyt moneen vuoteen.
Tänään juoksin aamulla 1h 15 min ennen aamiaista, eikä se tehnyt huonoa keuhkoille tai nivelille!
Se oli todella nautittavaa! Huomenna ostan uudet juoksulenkkarit!
Ajatukseni juoksevat myös kirkkaasti.
Kaikenlainen kuiva, myös hilseily, iholla ja päänahassa on loppunut kuin seinään, kuten myöskin jalkani ja käteni eivät ole enään kylmät.
Lääkärini sanoi, että jos syön niitä koko ajan, niin hiukseni ja kynteni tulevat vahvoiksi, mutta se vaatii joitain kuukausia, koska sen uuden paremman hiuksen ja kynnen laadun pitää ensin kasvaa kovasti näkyväksi.
Hän sanoi, että se kiihdyttää kovasti niiden kasvua, kuten myös rauta ja kupari+sinkki+biotin+provitamini A, joita sain yhdistelmälääkkeenä.
Iholääkärini mukaan yleisin syy hiusten ohuuteen ja huonoon kasvuun naisilla on huono raudan imeytyminen ja scandinavisilla naisilla se on kuulema hyvin yleistä.
Minä en ole päässyt tälläisiin tuloksiin edes syömällä yliannostuksina omega -ja helokkiöljyjä.
Ainakin tämä kehollinen palaminen on nyt ainakin kauniimpaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #36 : 01.04.2007 22:13:26 » |
|
Kuulostaa tosi hyvältä, Sasha! Siis siitähän ne minunkin mustat silmänympärykseni. Raudanimeytyminen on ongelmani. Joskus nuorena lääkäri sanoi, että jos saat ulkotyön, jotta saat paljon happea, raudanimeytyminenkin on parempaa. No mistäs sitä aina. Onneksi lasten kanssa tulee oltua vähän ulkonakin. Pitääpä kysyä ihmelääkettä täkäläisestä luontaiskaupasta. Ruostumista ei ainakaan ole tarvinnut pelätä!!! Sekin on yksi palamisenmuoto.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #37 : 02.04.2007 11:59:14 » |
|
Mielenkiinoinen kasvi tämä Ilmankos se on neidonkukka täälläpäin, kun PiMpS vaivatkin helpottuu Tätä alankin etsimään...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #38 : 02.04.2007 12:07:38 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #39 : 02.04.2007 12:27:22 » |
|
Kiitos tiedoista Sasha Lapset on meidän perheeseen jo tehty, mitä on, eikä lisää tule kuin seuraavassa polvessa, joten aivan huoletta saan popsia tätä Maustekaapista löytyykin mustakuminaa, joten pitäisiköhän alkaa ripsutella ruokaan sitäkin reippaammin Löytyisiköhän noita kuvaamiasi kapseleita täältä Suomesta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #40 : 02.04.2007 13:16:59 » |
|
Maustekaapista löytyykin mustakuminaa, joten pitäisiköhän alkaa ripsutella ruokaan sitäkin reippaammin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #41 : 02.04.2007 13:58:20 » |
|
Minä kyllä yrttimummona hiukan varottaisin yrttien liiallisesta käytöstä! Ne ovat usein vahvempia kuin arvaakaan, ja niiden vaikutus voi olla hyvin moninainen. Jos tämä Nigella on noin vahva ja auttava, niin enpa söisi kovin pitkään sitä. On niinkin että yrtit voivat vaikutta ajan myötä maksaan. Jos maksa ei jaksa jotakin 'häkää' suodattaa, se iskee johonkin osaan kehoa sitten maksan rinnalla. Kun käytän yrttejä, esim. teen seassa, vaihtelen niitäkin ainakin kuukausittain ja välillä en käytä mitään. Kaikella varauksella...
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #42 : 02.04.2007 14:40:02 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #43 : 02.04.2007 15:39:18 » |
|
Asiasta kolmanteen eli olen iltapäivän miettinyt kärähdinköhän minä tänään. Olin koulutuksessa ja yllättäen koin uskomattoman tunteen, että läsnä oli aivan vieraita energioita. Luennoitsijan ääni herätti jotain, joka tuntui uhkaavalta ja jotenkin kovin tutulta. Aivan kuin jokin rinnakkaismaailma tai menneisyyden kokemusmaailma olisi ollut läsnä yhtäaikaa nykyisyyden kanssa. Yritin tunnustella tätä kokemusta, mutta en saanut selvää mistä oli kyse. Sinällään outo kokemus, koska tunnen tämän luennoitsijan ja hän on kyllä erittäin mukava ja hyvä tyyppi. Hänen äänensä vaan silti tuntui herättävän tämän kokemuksen, joka oli niin voimakas että jouduin lopulta poistumaan luentosalista varttitunniksi. Vaikka normaali nykyisyys palautui, olen miettinyt oliko tämä kärähdys vai ainoastaan sielumuistin "vuoto". Aika näyttää....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #44 : 02.04.2007 19:16:10 » |
|
Asiasta kolmanteen eli olen iltapäivän miettinyt kärähdinköhän minä tänään. Olin koulutuksessa ja yllättäen koin uskomattoman tunteen, että läsnä oli aivan vieraita energioita. Luennoitsijan ääni herätti jotain, joka tuntui uhkaavalta ja jotenkin kovin tutulta. Aivan kuin jokin rinnakkaismaailma tai menneisyyden kokemusmaailma olisi ollut läsnä yhtäaikaa nykyisyyden kanssa. Yritin tunnustella tätä kokemusta, mutta en saanut selvää mistä oli kyse. Sinällään outo kokemus, koska tunnen tämän luennoitsijan ja hän on kyllä erittäin mukava ja hyvä tyyppi. Hänen äänensä vaan silti tuntui herättävän tämän kokemuksen, joka oli niin voimakas että jouduin lopulta poistumaan luentosalista varttitunniksi. Vaikka normaali nykyisyys palautui, olen miettinyt oliko tämä kärähdys vai ainoastaan sielumuistin "vuoto". Aika näyttää.... Tai oikosulku!?
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
|