Kairos
Vieras
|
|
« : 30.03.2007 22:34:43 » |
|
TAHDON
Kauan olen ollut etsimässä vastausta yhteen kysymykseen. Mitä oikein tahdon elämässä? Tänään viimein tiedän, mitä teen.
Tahdon lähteä ja tahdon palata. Tahdon murjottaa ja pitkään halata, tehdä paljon töitä, pitää aina lomaa, tahdon outoa ja ihan ikiomaa.
Tahdon yksin olla, tahdon perheen, olla oikeassa, tehdä erheen. Tahdon nukkua ja pitkään valvoa, tahdon inhota ja jotain palvoa.
Suuren mysteerin olen ratkaissut, tiedän mitä tahdon elämältä. Turhat elon esteet olen katkaissut. Näin pohtinut olen reunalta tältä.
Tahdon tummaa, tahdon vaaleaa, tahdon tulikuumaa, haaleaa, maistaa makeaa, syödä suolaista. Tahdon sylkeä ja tahdon nuolaista.
Tahdon kaikkea, en juuri mitään, löytää reitin länteen, mennä itään. Tahdon olla siellä, tahdon olla täällä rankkasateella ja helteisellä säällä.
Tahdon elää maalla, kaupungissa, tahdon olla hiiri, villikissa. Tahdon olla luja mies, tuntea kuin nainen, erottua joukosta, olla samanlainen.
Tahdon olla rautaa, pajupuuta. Kaipaan aurinkoa, kuin myös kuuta. Tahdon jotain pystyttää, jotain alas suistaa. Tahdon kaiken unhottaa, niin paljon muistaa.
On hyvä tietää, mitä haluaa, tulevalle silloin antaa kättä. Muuten tyhjää luuta kaluaa, elämä voi jäädä elämättä.
- tekijä tuntematon -
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #1 : 30.03.2007 22:57:01 » |
|
JUU Tuo ON ihana - luin sen myös hiljattain jostakin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #2 : 30.03.2007 23:17:43 » |
|
Kuullostaa ihan Jing ja Jang sovittelemisesta..ja tahdo vain elamaa niin olet oikealla polulla...muuten tyhjaa luuta kaluaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kairos
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 30.03.2007 23:51:07 » |
|
Kuullostaa ihan Jing ja Jang sovittelemisesta..ja tahdo vain elamaa niin olet oikealla polulla...muuten tyhjaa luuta kaluaa.
: Niin. Olisikohan kyse siitä, että valitsemalla jotakin valitsee jonkin valitsemattomaksi... Ja ollakseen itse kokonainen... tulee valintojensa vastakohdat nähdä yhdessä - kuin niiden välisen railon kiinni kuroutumisena. Siinähän onkin jo polku... poluttomuuteen. Siihen, ettei ole hyviä ja huonoja valintoja vaan valintoja eteenpäin itse valikossa, elämän rajattomien mahdollisuuksien rajallisuus-valikossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #4 : 31.03.2007 10:18:21 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kairos
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 31.03.2007 10:38:21 » |
|
Vaan... , silti en toivoisi sinun katsovan sinne mataluuteen ja rumuuteen, johon itse katson "täydennyksen lain" mukaisesti. Niin se on: korkein on matalassa ja matalin korkeassa. : Muuten elämä olisi kahtiajakautunutta. Kuten se onkin, nimittäin tuntemassamme kaksinaisuudessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #6 : 31.03.2007 16:30:38 » |
|
Vaan... , silti en toivoisi sinun katsovan sinne mataluuteen ja rumuuteen, johon itse katson "täydennyksen lain" mukaisesti. Niin se on: korkein on matalassa ja matalin korkeassa. : Muuten elämä olisi kahtiajakautunutta. Kuten se onkin, nimittäin tuntemassamme kaksinaisuudessa. Niinpä ... tämä kaksinaisuus ykseydessä - ja mitä kirkkaampi VALO, sitä tummempi VARJO :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dinah
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #7 : 31.03.2007 20:55:48 » |
|
Voih... ihana värssy! Minusta kaiken tuon voi saada, ei elämä niin mustavalkoista ole. Onpahan sitten vanhana mummona muisteltavaa kun niin paljon tuli tahdottua ja mitä kaikkea siitä sitten seurasikaan...
|
|
|
tallennettu
|
nousuleijona aurinko, kuu ja merkurius kaloissa venus härässä ja mars leijonassa
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 31.03.2007 21:24:42 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rakkaudenliekki
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 05.04.2007 09:37:52 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*yildirim*
|
|
« Vastaus #10 : 05.04.2007 15:07:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Julietta
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #11 : 05.04.2007 22:35:52 » |
|
Muutoin IHANA runo, mutta viimeinen säkeistö latistaa. Muulloin ollaan rautaa, pajupuuta, mutta sitten yhtäkkiä onkin tarkka tieto, mitä haluaa - "muuten tyhjää luuta kaluaa".
"Tahdon kaikkea - en juuri mitään mitään." Siinä se jo on. Please jätä tämä tähän. Deletoi runon viimeiset neljä riviä, ja se on siinä. Huomaatko eron?
Kun sinä et kuitenkaan tiedä, enkä minä, eikä kukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|