Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onkos teillä "salarakkaita"?  (Luettu 28406 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #45 : 14.04.2007 11:49:50 »

Salarakkaani ei luovu minusta vaikka ottaisin muitakin salarakkaita, mutta eihän ne ole salaisia jos täällä kerron.  2funny 2funny Heh hee.. no häneen lataan vähiten odotuksia, siksi kai se on niin hassua joskus ja aivan platonista jos niin tahdon.  angel
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #46 : 14.04.2007 12:24:31 »

Rakkaudessa on matka ja määränpää yhdessä.

Näin on. smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 14.04.2007 12:33:45 »

Lainaus

:Smiley Mielenkiintoista.

Mitä sitten onkaan rakkaus, jolla ei ole vastakohtaa?

Onhan kirjoitettu "ei ole hyvää eikä pahaa; on vain rakkaus".

Puhutaan myös antirakkaudesta - onko se rakkaudettomuutta?

Ja onko välinpitämättömyys rakkauden vastakohta - sittenkin?

Edelleen sanotaan "rakkaus ei etsi omaansa".

Olisiko niinkin, että salarakkautensa (vaan ei välttämättä salarakkaansa) kätkevä ihminen tietää sisimmässään,
että todellinen rakkaus on läpimentävyydessä.

Siinä, että antaa rakastavuutensa olla kiinnittymättä, takertumatta, viipyilemättä ja haikailematta.

Rakastavuus näet lienee jo ohittanut oman valikoidun määränpäänsä
ollakseen läsnä kaikessa ja kaikkialla.

Onko näin?

Smiley

Viha ei ole rakkauden vastakohta, koska viha on tunne ja jos tuntee vihaa toista ihmistä kohtaan, on toinen jo olemassa vihaajalle ja huomattu, paljon mielessä. Filosofi Buber sanoo, että välinpitämättömyys on, kun ei tuhlaa toiselle ajatusta, ei huomaa, kylmin olotila. Kun murhaat toisen, olet jo osoittanut häneen huomiosi mikä on enemmän kuin välinpitämättömyys.

Kyllä salarakkaus voi olla haikailua, siemen, joka toivoo, että saisi hyvä maaperän.  :Smiley

Mutta ei sellainen rakkaus voi olla tuomatta omaa säteilyänsä, usein se voidaan peittää ystävyyden kaapuu ja toimii mitä parhaiten. Se voi olla mukana periaatetaisteluissa, politiikassa mm. jonkin rinnalla, jolle antaa kaiken tukensa. Mutta salarakkaus ei koskaan 'fyysisesti' vaadi toisen huomiota, vaan iloitsee 'pikkumurusista'. Salarakkaudessa on opetus, oppii rakastamaan pyyteettömästi. Mutta yhtä hyvin sen toinen äärimmäisyys voi olla katkeruus.

Kas, näitä kun olen funtsaillut...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #48 : 15.04.2007 07:09:05 »

Mistäs nappasit, Ippuska!

Mutta uskon, että tuollaista kaunista rakkautta on muissakin (kuin höpsössä itsessäni  Wink. Ja olen oppinut, kuinka se säilyy salassa kuin pölyiltä ja maailman tuulilta piiloitettu aarre. Silti se sädehtii, tekee tehtäväänsä. Sillä olen oppinut, että heti kun sen ilmaisee, se synnyttää ahdistusta jos jonkinlaista.

Ja on ihmisiä, jotka tuntevat hyvin syvästi ja eivät tohdi sitä ilmoittaa koskaan. Usein peläten, että siihen ei vastata. Se pelko onkin sen rakkauden ainoa paha varjo!

Mutta rakkautta on, miljoonissa aarrearkuissa valmiina puhkeamaan joku päivä, ihmisten unelmissa.

Näin minä uskon!  smitten
Wink  Täältäpä nappasin  Cheesy https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=15821.msg136643#msg136643
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #49 : 15.04.2007 07:11:09 »

Lainaus käyttäjältä: Iskariot
Ja onko välinpitämättömyys rakkauden vastakohta - sittenkin?

Edelleen sanotaan "rakkaus ei etsi omaansa".

Olisiko niinkin, että salarakkautensa (vaan ei välttämättä salarakkaansa) kätkevä ihminen tietää sisimmässään,
että todellinen rakkaus on läpimentävyydessä.

Siinä, että antaa rakastavuutensa olla kiinnittymättä, takertumatta, viipyilemättä ja haikailematta.

Rakastavuus näet lienee jo ohittanut oman valikoidun määränpäänsä
ollakseen läsnä kaikessa ja kaikkialla.

Onko näin?
Mielestäni, ON, Olisi ja ON  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 15.04.2007 07:13:21 »

Niin no, salarakkaalta, jos tällaiseen jaksaa suhtautua ollenkaan tosissaan, ei toivo mitään koska ei edellytä elämän taakkojen kantamista yhdessä. TOSIN tämä henkilö siis kuunteli minua eräät vaiheet läpi. Ja itse asiassa monta kertaa sanoi, et ole selvästikään löytänyt sitä oikeaa, älä anna sen tyypin kohdella sinua väärin, mikä luuseri se on, ansaitset paljon parempaa.

Sitten koetin selittää minun ja toisen välillä olevaa energiaa, joka teki minuun vaikutuksen. Se olikin viimeinen asia mitä siltä henkilöltä sain. Salarakas sen sijaan usein kyseli, miten voit, huvitti minua ja minä häntä - lisäksi välillämme ei ole mitään "selvittämätöntä" vaan yhteydenpito jatkuu kepeästi. Toivon hänelle aina onnea ja rakkautta vaikka hän onkin.. materialistinen pöhkö.  Grin

Myöskään tämä henkilö ei esiinny viisaana tai moralisoi minua mitenkään, ei koeta alistaa, ei halveeraa jne, vaikka sanookin tyhmyyksiä aika ajoin. En voi oikeasti suuttuakaan. Jos hänellä on toinen, hän voi silti puhua minulle kohteliaasti.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 07:17:15 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #51 : 15.04.2007 07:17:45 »

Ystävyys - kuulostaa ihanalta  smitten angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 15.04.2007 07:21:48 »

Parempi ystävä se on kuin kukaan existä. Huolestui jos ei kuule minusta pariin viikkoon, kun herrat antaa mennä kuukausi/vuosikaupalla. No samalla pääsin kaikesta heihin liittyvästä huolenpidosta-
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  

Siirry: