Minun mielestäni on, mutta monet astrologit tulkitsevat huoneiden rajalla olevan planeetan seuraavaan huoneeseen. Esim. jos on 9 ja 10. huoneen rajalla, tulkinta tehdään 10. huoneen mukaan.
Näin tuntuu olevan. Itse olen mieltänyt asian niin, että planeetta huoneen rajalla ollessaan on ikään kuin jo seuraavan huoneen "ovella" ja "valaisee" siten jo seuraavaa huonetta. Mutta tosiaan on ihan tulkinnasta kiinni varmaan tässäkin, miten tarkasti noita astelukuja tuijottaa. Monessa tapauksessa myöskään se huonerajoihin vaikuttava syntymäkellonaika ei ole ihan 100 % varma.
Omalla kartallani ainoa tällainen dilemma on noususolmu, kuten Saqirlatilla. Se sijaitsee 8. huoneen puolella, vajaan 2 asteen päässä 9. huoneen kärjestä, Jouskarin merkissä. Noista huonetulkinnoista olen ollut tunnistavinani enemmän 9. kuin 8. huoneen kuvauksia, mutta toisaalta "tuttuus" voi johtua myös tuosta Jouskarin merkistä. Samoin myös jos ajatellaan planeettojen yleensä liikkuvan eteenpäin eli kartalla myötäpäivään, on seuraavaan huoneeseen tulkitseminen ihan loogista, mutta kuunsolmuthan liikkuvat päin vastoin eli vastapäivään - täytyisikö siis niiden tapauksessa vaan hyväksyä se edellinen huone? :