Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onnenpiste-Pars Fortunae  (Luettu 56955 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« : 01.04.2007 22:04:48 »

Yritin haulla löytää ketjua aiheesta tai sen läheltä, mutta en onnistunut löytämään. Osaako joku kertoa siitä enempi? Esim. jos vaikka onnenpiste olisi huoneessa 8. ravun merkissä? Mitä se indikoisi? Onko onnenpiste vähän kuin jupiter?
tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.04.2007 22:21:52 »

kun ajattelet kuinka onnenpiste lasketaan:
 askendentti+ kuu- aurinko,
ja että se sijaitsee aina samalla etäisyydellä  askendentti:sta kuin
kuu on auringosta,niin silloin on helpompi mieltääkin se pisteeksi.jossa
nämä kolme ovat harmonisimmissa ja parhaimmissa suhteissa toisiinsa,
eli periaatteessa "terve sielu terveessä ruumiissa",kohti tasapainoa,
onnenpisteen merkki ilmoittaa tavan,jolla ihminen menestyy,
(rapu vois olla yksityiyrittäjäkin) ja huonesijainti alueen,
8 huoneessa on toisten rahat ja omaisuus,
kuin myös okkulttiset aiheet,
itsellä myös 8 huoneessa,ja toisten kotona töitä teen,
mutta aika jellonan itsenäisesti..
eli ei sitä jupiteria niinkään,
jupiter on joteskii moniselitteisempi..toisensorttinen,tycker jag..
tallennettu
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #2 : 01.04.2007 22:28:27 »

Jop, niin mäkin arvelin että ei se nyt aivan samantyyppinen ole. Ehkä käytännönläheisempi?
Ajatteles miten oikeaan osui: kyseessä (onnepiste ravussa kasissa) oli siis minun. Opiskelen verhoilijaksi (toisten omaisuus, joskus hyvinkin arvokkaat kalusteet) ja verhoilijan ammatti onkin usein yksityisyrittämistä. Tai tässä ravun voisi ajatella myös olevan vaikka sitä kotiin liittyvää kodin kalusteiden ja tee-se-itse-juttujen kautta.
Ja sitten vielä tämä astroilu ja muu...aika nappiin!
« Viimeksi muokattu: 01.04.2007 22:32:35 kirjoittanut Tähdenvalvoja » tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 03.04.2007 17:48:01 »

Olen varmaan vahan tollo, kun en osaa laskea paivalleen onnenpistettani.  Angry
Itsellani  askendentti = pluto 24 ast. leijona 19' ja +  kuu 14 ast.
 vesimies 56' ja -  aurinko 22 ast. harka 49', eli miten eteenpain?
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #4 : 03.04.2007 18:04:07 »

Käytä vaikka valmiita laskukoneita.
Netissä paljon.

Myös www.astro.com sivustolla olevat -> Extended Chart Selection
-> additional objects (Pars Fortunae) ruksi päälle ja sitten normaalisti Click here to show Chart näyttää Onnenpisteen.

Muitakin linkkejä löytyy, mutta näköjään oon onnistunut taas tyhjentämään kaikki hyvät astro linkkini koneelta (joudun formatoimaan aina välillää kovalevyä, kun virukset valtaa koneen...).

Terkuin Pars Fortunae huoneessa 8 (oinaassa)
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 03.04.2007 20:57:59 »

Kiitti teille, loytyihan se.
tallennettu
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #6 : 03.04.2007 22:14:26 »

Yritin kyllä löytää onnepiste-keskustelua,mutta en onnistunut siinä. Pitää tutustua hakuun vähän tarkemmin...
Kiitos vinkistä Saqirlat!
tallennettu

t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 06.04.2007 17:24:56 »

Tuota noin?! Jäin miettimään, kuinka te laskette onnenpistettä vain ja ainoastaan askendantille, kun sen voi laskea muillekin kartan pisteille ja planeetoille. (Useat eri astrologia-ohjelmat tietokoneellekin tehtyinä laskevat onnenpisteen eri kohtaan. On siis ohjelmantekijän mielenkiinnosta kiinni, minkä onnenpisteen milläkin ohjelmalla kartallenne saatte. Kuitenkaan eivät selitä minkä onnenpiste on kysymyksessä.) Tietysti silloin tulee ongelmalliseksi tulkinta,jollei ole paljoa kokemusta, eikä intuitio ihan kaikkea minullekaan kerro.

Joka tapauksessa olen laskeskellut noita onnenpisteitä ja kuvaavat vähän eri asioita jokainen. Kannattaa miettiä, mihin onnenpiste sijoittuu ja minkä planeettojen tai huoneenkärkien (MC, IC, ASC, DC, aurinko, kuu, ja monet pikkuplaneetat) keskipisteeseen määrittyvät. Sillä tavalla ainakin nuorempana opin poissulkemaan sisäistä harmoniaa häiriköivät ihmiset ja asiat elämästäni, siinä määrin kuin pystyin ilman heitä tai niitä elämään.

Laskeskelin tuon kaavan avulla ja oivalsin miksi ohjelmat antavat tuloksen miten sattuu. Onnenpisteeni käsilaskennalla tulee 20 astetta jousimiestä 9.huoneeseen. Ja niitten teemojen kanssa tulen aina onnelliseksi.
Mutta... Mutta: astro.com.in karttaohjelma laskee sen 16 astetttta oinasta eli ihan eri pisteeseen. Liekö 'vetäissyt suoraan' tuon 'yhtä-kaukana-askendantista'  kuin kuu auringosta. No heh.
Siinäpä sitä opettelua laskentaohjelmienkin tekaisijoille!!!

Tähdenvalvojan Pars Fortunae lyhyen ja pikaisen laskelman avulla on 6.36 krapua.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 06.04.2007 17:38:43 »

Se olikin Diamondin onnenpiste, sorry vaan  Wink :Smiley

Krapua 6.36
tallennettu

Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #9 : 06.04.2007 20:52:34 »

Sain joskus itse käsinlaskemalla saman tuloksen, kuin astro.comin ohjelmalla. Mutta voi hyvin todennäköisesti olla niin, että siinä laskutavassani oli mätää. Koetan uudelleen.
Kuule T. Touhula, voitko koettaa katsoa mitä tulee käsinlaskemalla, kun  aurinko  leijona 18'15
  kuu  oinas 5'51
    askendentti  skorpioni 22'8
??
tallennettu

Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 07.04.2007 09:58:38 »

Tuota noin?! Jäin miettimään, kuinka te laskette onnenpistettä vain ja ainoastaan askendantille, kun sen voi laskea muillekin kartan pisteille ja planeetoille.

Koska nuo muut ns. arabialaiset pisteet ovat nimeltään jotain muuta kuin Onnenpiste. Erilaiset tulokset johtuvat siitä, että Onnenpisteen suhteen on olemassa kaksi eri koulukuntaa: toisen koulukunnan mukaan Onnenpiste lasketaan aina kaavalla Askendentti + Kuu - Aurinko, toisen koulukunnan mukaan se lasketaan yökartoilla (Aurinko horisontin alapuolella) kaavalla Askendentti + Aurinko - Kuu.

Diamond, sinun pitää muuttaa nuo asteet vastaamaan 360 asteen ympyrää. Se tarkoittaa, että kaikki asteet lasketaan lähtien 0 Oinasta. 24.19 Leijonaa on näin ollen neljä 30 asteen merkkiä (Oinas, Härkä, Kaksoset, Rapu) + 24.19 astetta = 4 x 30 + 24.19 = 120 + 24.19 = 144.19. Näin pitää menetellä myös Auringon ja Kuun kanssa. Sitten voi alkaa laskemaan. Lopputulos pitää muuttaa takaisin merkeiksi ja asteiksi.

Onnenpiste vastaa planeetoista Kuuta. Se liittyy fyysiseen hyvinvointiin ja mukavuudentunteeseen, materiaaliseen hyvinvointiin, miellyttävää tunnetta tuoviin totunnaisiin tapoihin jne. Rob Hand liittää Onnenpisteen jo opittuihin, automaattisiin asioihin ja tulkitsee sitä hiukan samalla tavalla kuin nykyastrologiassa tulkitaan Kuun alasolmua. Onnenpiste 8. huoneessa voi viitata perintöön ja siihen, että saa toisilta ihmisiltä rahaa oman hyvinvointinsa turvaamiseksi. Joskus se näyttäisi viittaavan ennenaikaiseen eläkkeeseen (esim. Tony Halme).
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 08.04.2007 12:45:15 »

t.touhula, onko minun onnenpiste sitten 6,36 Krapua=laiska laskemaan?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 01.12.2007 11:32:24 »

Tuota noin?! Jäin miettimään, kuinka te laskette onnenpistettä vain ja ainoastaan askendantille, kun sen voi laskea muillekin kartan pisteille ja planeetoille.

Koska nuo muut ns. arabialaiset pisteet ovat nimeltään jotain muuta kuin Onnenpiste. Erilaiset tulokset johtuvat siitä, että Onnenpisteen suhteen on olemassa kaksi eri koulukuntaa: toisen koulukunnan mukaan Onnenpiste lasketaan aina kaavalla Askendentti + Kuu - Aurinko, toisen koulukunnan mukaan se lasketaan yökartoilla (Aurinko horisontin alapuolella) kaavalla Askendentti + Aurinko - Kuu.
---
Onnenpiste vastaa planeetoista Kuuta. Se liittyy fyysiseen hyvinvointiin ja mukavuudentunteeseen, materiaaliseen hyvinvointiin, miellyttävää tunnetta tuoviin totunnaisiin tapoihin jne. Rob Hand liittää Onnenpisteen jo opittuihin, automaattisiin asioihin ja tulkitsee sitä hiukan samalla tavalla kuin nykyastrologiassa tulkitaan Kuun alasolmua. Onnenpiste 8. huoneessa voi viitata perintöön ja siihen, että saa toisilta ihmisiltä rahaa oman hyvinvointinsa turvaamiseksi. Joskus se näyttäisi viittaavan ennenaikaiseen eläkkeeseen (esim. Tony Halme).

No. Tässäpä tuli monta selitystä samassa viestissä! Laskin käsin tuon Oinaaseen sijoittuvan onnenpisteeni. Ylläkertomasi kaavan mukaan se on just niin. Jotenkin selittyy muutamia asioita persoonassani sitäkin kautta.
Kiitti vaan vinkistä.
Paremmin silti kuvaa mua ja elämääni Jousimiehessä 9h.ssa (yhtymässä MC.hen) oleva onnenpiste, vaikka karttani onkin ns. yökartta. Satuin syntymään ennen aamunkoittoa. Oinashan on aina niin paljon etuajassa, että useimmat luulevat tämän olevan eilisillä joronjäljillä vielä. Wink
Usein käy niinkin, että kun muut hoksaavat jonkun trendin, on oinaan airuena tuoma viesti jo unohtunut. Tää on niiiiin tätä.

Mitä noitten muitten 'arabialaisten pisteitten' nimet sitten ovat ja mitä ne kuvaavat? Vastaile, Harschi, sitten kun kerkiät. Meikäläinen nyt muissa asioissa niin kiinni, etten juuri ehdi pohtia syvemmälti (siis itse etsiskellä vastauksia).

Lähetetty: 06.04.2007 20:52:34  Kirjoittanut: Tähdenvalvoja
Sain joskus itse käsinlaskemalla saman tuloksen, kuin astro.comin ohjelmalla. Mutta voi hyvin todennäköisesti olla niin, että siinä laskutavassani oli mätää. Koetan uudelleen.
Kuule T. Touhula, voitko koettaa katsoa mitä tulee käsinlaskemalla, kun aurinko 18 leijona 15  kuu 5 oinas 51  askendentti 22 skorpioni 8 ??

Juupa joo. Vihdoin törmäsin pyyntöösi, Tähdenvalvoja, ja laskin onnenpisteesi. Se löytyy Oinaasta lukemassa 4.32. Näin, kun näyt olevan päiväkartta-ihminen.
Se siis toimii Kuusi kautta. Mahdat olla etiäistennäkijä?!
Jos olisit yökarttainen persoona, olisi Onnenpisteesi 9.44 Rapua. Mitä se sitten kertoo...

No, kuitenkin tämä on mielenkiintoista. Taas uudesta näkökulmasta vahvistui oma käsitykseni, miksi
-olen sellainen kuin olen
-miksi toimin, kuten toimin
ja miksi viihdyn ilman sidonnaisuuksia.

Vapaus! Mikä ihana sana!
« Viimeksi muokattu: 01.12.2007 11:49:11 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 01.12.2007 15:44:20 »

Lainaus
Paremmin silti kuvaa mua ja elämääni Jousimiehessä 9h.ssa (yhtymässä MC.hen) oleva onnenpiste, vaikka karttani onkin ns. yökartta. Satuin syntymään ennen aamunkoittoa. Oinashan on aina niin paljon etuajassa, että useimmat luulevat tämän olevan eilisillä joronjäljillä vielä.

On kaksi ikäänkuin "vastakkaista" pistettä: Onnenpiste ja Hengenpiste. Onnenpiste on luonteeltaan lunaarinen: vaistotoiminta, fyysinen puoli, keho jne. Hengenpiste on solaarinen: päämäärät, tietoisuus jne. Toisen ja yleisemmin käytetyn systeemin mukaan päiväkartoilla:
Onnenpiste = Askendentti + Kuu - Aurinko
Hengenpiste = Askendentti + Aurinko - Kuu.

Yökartoilla malli muuttuu päinvastaiseksi eli
Onnenpiste = Askendentti + Aurinko - Kuu
Hengenpiste = Askendentti + Kuu - Aurinko.

Toisen, Ptolemaioksen promotoiman systeemin mukaan päivä- ja yökartoilla ei ole eroa, vaan kaavat ovat aina samat. Itse vaihdan nuo pisteiden paikat sen mukaan, onko kyseessä päivä- vai yökartta eli käytän mallia 1. Eli tämän mallin mukaan nyt, kun sinulla on yökartta, niin tuo Jousimiehessä oleva piste ei ole Onnenpiste vaan Hengenpiste.

Mulla ei ole syvällistä kokemusta näiden tulkitsemisesta. Ainakin Onnenpisteellä olen nähnyt selvästikin olevan merkitystä. Muita pisteitä on vaikka kuinka paljon, esim. täältä löytyy pitkä lista
http://www.widgetsworld.co.uk/search/go.php?art_id=280 .
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #14 : 02.12.2007 17:37:15 »

Minulla (siis sideerisellä kartalla) onnenpiste menee 11. huoneeseen härkää ja hengenpiste 3. huoneeseen Neitsyeeseen  Smiley. Hah eipä vois paremmin sattua , sillä sopii minulle niin hyvin  Grin !
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: