Tuota noin?! Jäin miettimään, kuinka te laskette onnenpistettä vain ja ainoastaan askendantille, kun sen voi laskea muillekin kartan pisteille ja planeetoille.
Koska nuo muut ns. arabialaiset pisteet ovat nimeltään jotain muuta kuin Onnenpiste. Erilaiset tulokset johtuvat siitä, että Onnenpisteen suhteen on olemassa kaksi eri koulukuntaa: toisen koulukunnan mukaan Onnenpiste lasketaan aina kaavalla Askendentti + Kuu - Aurinko, toisen koulukunnan mukaan se lasketaan yökartoilla (Aurinko horisontin alapuolella) kaavalla Askendentti + Aurinko - Kuu.
---
Onnenpiste vastaa planeetoista Kuuta. Se liittyy fyysiseen hyvinvointiin ja mukavuudentunteeseen, materiaaliseen hyvinvointiin, miellyttävää tunnetta tuoviin totunnaisiin tapoihin jne. Rob Hand liittää Onnenpisteen jo opittuihin, automaattisiin asioihin ja tulkitsee sitä hiukan samalla tavalla kuin nykyastrologiassa tulkitaan Kuun alasolmua. Onnenpiste 8. huoneessa voi viitata perintöön ja siihen, että saa toisilta ihmisiltä rahaa oman hyvinvointinsa turvaamiseksi. Joskus se näyttäisi viittaavan ennenaikaiseen eläkkeeseen (esim. Tony Halme).
No. Tässäpä tuli monta selitystä samassa viestissä! Laskin käsin tuon Oinaaseen sijoittuvan onnenpisteeni. Ylläkertomasi kaavan mukaan se on just niin. Jotenkin selittyy muutamia asioita persoonassani sitäkin kautta.
Kiitti vaan vinkistä.
Paremmin silti kuvaa mua ja elämääni Jousimiehessä 9h.ssa (yhtymässä MC.hen) oleva onnenpiste, vaikka karttani onkin ns. yökartta. Satuin syntymään ennen aamunkoittoa. Oinashan on aina niin paljon etuajassa, että useimmat luulevat tämän olevan eilisillä joronjäljillä vielä.
Usein käy niinkin, että kun muut hoksaavat jonkun trendin, on oinaan airuena tuoma viesti jo unohtunut. Tää on niiiiin tätä.
Mitä noitten muitten 'arabialaisten pisteitten' nimet sitten ovat ja mitä ne kuvaavat? Vastaile, Harschi, sitten kun kerkiät. Meikäläinen nyt muissa asioissa niin kiinni, etten juuri ehdi pohtia syvemmälti (siis itse etsiskellä vastauksia).
Lähetetty: 06.04.2007 20:52:34 Kirjoittanut: Tähdenvalvoja
Sain joskus itse käsinlaskemalla saman tuloksen, kuin astro.comin ohjelmalla. Mutta voi hyvin todennäköisesti olla niin, että siinä laskutavassani oli mätää. Koetan uudelleen.
Kuule T. Touhula, voitko koettaa katsoa mitä tulee käsinlaskemalla, kun
18
15
5
51
22
8 ??
Juupa joo. Vihdoin törmäsin pyyntöösi, Tähdenvalvoja, ja laskin onnenpisteesi. Se löytyy Oinaasta lukemassa 4.32. Näin, kun näyt olevan päiväkartta-ihminen.
Se siis toimii Kuusi kautta. Mahdat olla etiäistennäkijä?!
Jos olisit yökarttainen persoona, olisi Onnenpisteesi 9.44 Rapua. Mitä se sitten kertoo...
No, kuitenkin tämä on mielenkiintoista. Taas uudesta näkökulmasta vahvistui oma käsitykseni, miksi
-olen sellainen kuin olen
-miksi toimin, kuten toimin
ja miksi viihdyn ilman sidonnaisuuksia.
Vapaus! Mikä ihana sana!