Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onnenpiste-Pars Fortunae  (Luettu 56894 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Faust
Vieras
« Vastaus #30 : 29.12.2007 14:47:02 »

Itselläni on tuo onnenpiste kauriissa 5.huoneessa ja yhtymässä neptunukseen, orbi muistaakseni 3. Se ei taida olla niitä parhaimpia sijainteja, mutta onneksi jupiter on auringon ja onnenpisteen keskipisteessä. Oikeastaan tuon kuvion yleisempi nimitys taisi olla YOD, eli jupiter on 10.huoneessa kärkenä.

Kovin kummoista tulkintaa en noille osaa antaa, mutta en koe itseäni mitenkään erityisen onnekkaaksi ihmiseksi. Taidan olla kuitenkin pohjimmiltani aikamoinen optimisti.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #31 : 15.03.2008 16:11:15 »

Itselläni on tuo onnenpiste kauriissa 5.huoneessa ja yhtymässä neptunukseen, orbi muistaakseni 3. Se ei taida olla niitä parhaimpia sijainteja, mutta onneksi jupiter on auringon ja onnenpisteen keskipisteessä. Oikeastaan tuon kuvion yleisempi nimitys taisi olla YOD, eli jupiter on 10.huoneessa kärkenä.

Kovin kummoista tulkintaa en noille osaa antaa, mutta en koe itseäni mitenkään erityisen onnekkaaksi ihmiseksi. Taidan olla kuitenkin pohjimmiltani aikamoinen optimisti.

Hei Faust!

Et kerro Aurinkomerkkiäsi etkä MC-merkkiäsikään. Piirsin kuitenkin kartastasi hahmotelman kertomuksesi perusteella, enkä voi välttyä mielikuvalta, että  Aurinkosi sijainti on h2 - h3. Silloin Aurinko olisi kuutiossa P.Fortunae'en jolla yhtymässä Neptunus h:ssa 5 ja molemmilla näillä pisteillä kvinkunssi Mc-Jupiter yhtymääsi. Tämä kuvio on Yod.
Tästä nousi ajatuksia:
- työsi on Sinulle tärkeä, mahdollisesti olet melkoinen haka sijoittamaan vieraita varoja tai omiasi.
- Uumoilet (= luet psyykkisesti) läheistesi alitajuisia tarkoitusperiä enemmän kuin vain sallisit heidän puhua mitä aikovat. Toki monilla läheisillä on lukkoja  asioitten kertomisessa, jolloin uumoilu on ainoa tapa saada läheisistä tietoja. Mutta: jos teet tätä vain oman uteliaisuutesi innostamana, niin lopeta, jotteivät lähisuhteet ontuile jatkuvasti. Oppivat näin toisetkin puhumaan, kun et lue heitä jatkuvasti. Säästät näin omiakin voimavarojasi rutkasti.
- Työkuvioissa olet 'julkinen henkilö' eli palvelet julkisen laitoksen tms kautta ihmisiä. Tässä ovatkin elämäsi suurimmat haasteet. Yod itsessään on sekä haasteellinen että pakottava kuvio.

Vahvin onnentunne kuitenkin astelee elämääsi, kun kuuntelet ensisijaisesti alitajuntaasi, etkä niinkään uumoile asioita ennalta. Vertaus: Vain kypsä hedelmä on hyvä syötäväksi. Uumoilemalla poimit huomaamattasi 'hedelmiä' (=elämän anteja) raakoina, jolloin suuri osa niistä on vielä myrkyllisiä tai muuten vain mauttomia tai ilman ravinnollista merkitystä Sinulle. Ihmissuhteissa tämä tarkoittaa, että luet toisen ajatuksia, ennenkuin tämä on valmis niistä keskustelemaan. Ahdistusta aiheuttavaa läheisille, jos ja kun kokevat, ettei heillä ole lähelläsi lupaa omaan henkiseen tilaan.

Missä tämä taipumuksesi olisi todelliseksi hyödyksi?

Undecided  :Smiley
Njaa!!! Hmm... Poliilaitoksella ristikuulustelijana tai vankilapsykologina tai muussa laitoksessa, jossa tutkittavat / kuulusteltavat / haastateltavat joko eivät tahdo tai kykene kertomaan sisäisistä olotiloistaan suoraan, vaikka siitä olisi heille itselleenkin suurta hyötyä.
(Tot noi... toki myös näyttelijän tai kirjailijana, koska alitajuntasi suoltanee tekstiä eli luo sana-, kuva- ja kuulokuvaverkkoa ihan puolihuoletta.

Uh huh! Jopas nousikin rankkaa ja mahtavaa tekstiä tästä. Cheesy buck2

Kaikenkaikkiaan kuitenkin olet henkilö, jolle on  melko turha suoltaa tarinaa. Osaat lukea rivinvälitkin kuin vettä vaan.  angel Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 16:18:47 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Lizzy
Vieras
« Vastaus #32 : 30.03.2008 18:26:56 »

Olen aina luullut, että onnenpisteeni on Skorpionin alussa 5.huoneessa, mutta sehän onkin hengenpiste, jos laskee tuolla päivä/yökartta kaavalla.

Onnenpiste on siinä tapauksessa 19´21   kalat  11.huone.
Tuossa huoneessa on vain  kuu kalat 23´42

idiot2

Mitenkäs voisi ilmetä onnenpiste kaloissa 11.huoneessa?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 02.04.2008 12:54:58 »

Onnenpisteestä näyttää löytyvän monta ketjua, mutta jatkan nyt tähän. Tuolla Venus yhtymä Jupiter -ketjussa, jossa puhuttiin "onnekkaista" aspekteista, nimittäin Faust kirjoitteli näin:

Kannattaa myös katsoa oman onnenpisteensä sijainti/aspektit/keskipisteet, sillä eikös sillä ollut myös jotain tekemistä "onnen" kanssa jollakin tasolla?

Yhtymät onnenpisteeseen on todennäköisesti voimakkaimmasta päästä, mutta sekin riippuu minkä kanssa se on yhtymässä. Muistaakseni aurinko, kuu, merkurius tai venus koettiin suotuisiksi tapauksiksi.

Lisäksi onnenpisteen kontaktit akseleihin ja kuun solmuihin kannattaa myös huomioida. Otetaan esimerkiksi Albert Einstein, jonka kartalta löytyy merkurius/saturnus yhtymässä onnenpisteeseen sekä sekstiilissä kuun solmuun. Lisäksi kuvio jatkuu, koska ne tekevät vielä noviilia Mc:en.

Ja jos jupiterin onnen ominaisuuksista puhutaan niin Albertilla on mm. merkurius/onnenpiste jupiterin ja neptunuksen keskipisteessä ja aurinko venuksen ja jupiterin keskipisteessä.

Jäin miettimään tuota onnenpistettäni ja sen aspekteja. Minullahan onnenpiste (Astro.comin laskema) sijoittuu kartalla kuun ja Merkuriuksen keskipisteeseen. Samalla se on yhtymässä noihin molempiin, koska etäisyyttä on vain pari astetta. Myös se "onnentuoja" Jupiter on aurinkoni vieressä ja itse asiassa melkeinpä aspektiton lukuunottamatta tuota väljää yhtymää auringolle ja bikvintiiliä Uranukselle. Esim. Raimo Nikula kuvaa bikvintiiliä sanoilla "mielen lahjoja ulkoistava".

Onnenpisteeni sijaitsee lisäksi sekstiilissä Venus-Chiron-yhtymääni. Jos nyt jotain tulkintaa näistä nyt heittäisi, niin ainakin koen useimmiten olevani onnellinen, joskaan en ole mitenkään hannuhanhimaisen onnekas, en esimerkiksi voita arvonnoissa tms. (en omista venus/ jupiter -aspektia). Elämässäni ei kuitenkaan ole ollut mitään suurempia vastoinkäymisiä ja suhtaudun elämään ihan valoisasti. Kotioloni (kuu) ovat olleet onnelliset, kielellisiä lahjoja (Merkurius) löytyy jonkin verran ja niihin ovat aivan varmasti kotiolot vaikuttaneet (esim. mummoni luki minulle aina pienenä, samoin meillä asui paljon väkeä kun olin pieni, eli kommunikaatiomahdollisuuksia on ollut paljon). Tulen yleensä toimeen ihmisten kanssa hyvin. Ympärilläni on ollut ja on paljon naisia, esim. työpaikallani suurin osa on naisia (kuu hallitsee 6. huonettani).

Onko joku muu tutkaillut onnenpisteensä aspekteja ja saanut niistä jotain oivalluksia?

hupsista keikkaa!

Eipä se Venus/Jupiter-aspekti kukkaroa tai kaappia täytä. Itselläni kolmiossa Venus / Jupiter, joka puolestaan yhtymässä Uranukseen, että hetkittäistä Superonnea pitäisi tulla vaikka millä mitalla. Lisäksi tätä kolmiota täydentää Saturnus. Eli ympär käydään yhteen tullaan, siis koko kartan kiertää ympäri tuo kolmioketju ... sanotaanko sitä kultaiseksi kolmioksi vai miksi? Moni astrologi kuvaa sitä HannuHanhi-ilmiöksi. Mutta. Ei koske minua, tai sitten olen sokea sille onnelle mitä tämä kuvio minulle tarjoaa.

Totta hitossa olen enemmän aikaa onnellinen kuin onneton. Poistan elämästäni kaiken onnettomuutta tuottavan aina kun sellaista  havaitsen, mutta vasta kun olen todennut, että toinen persoona ei suostu lopettamaan onnettomuutensa kippaamista henk koht päälleni. Jos onnettoman olon syitä setvitään, eikä sääliä haeta, silloin voin kyllä keskustella vaikka maailman tappiin. Muuten: Ei kiitos!
« Viimeksi muokattu: 24.07.2008 15:14:51 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Isokomero
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #34 : 06.04.2008 14:07:06 »

Minulla on Pt Fortune huoneessa 8 ja vaassa. Mitähän se mahdollisesti tarkoittaa?
tallennettu
ellunen
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #35 : 07.04.2008 18:29:52 »

täältä löytyi näppärä tulkinta onnenpisteelle. Ole Hyvä! Smiley

http://www.astroresources.com/fortune.htm

tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Isokomero
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #36 : 08.04.2008 08:20:45 »

Kiitos avusta  Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 06.06.2008 23:07:48 »

Vielä yksi "lause" joka jäi päähäni soimaan ja halusin kirjoittaa . Liekö osa elämän Onnea?

Jos haluat olla Rohkea - Ei sinulle anneta rohkeutta vaan tilanteita jossa joudut kasvamaan rohkeaksi...

Niinkin laadukkaasta läheteestä kuin "Evan, taivaan lahja" -leffasta, jonka katsoin jouluna.

Liekö sopiva sovellettavaksi myös muiden onnenpisteisiin?

Just! Tilaisuuksia kasvaa rohkeaksi...  ehkä onnelliseksikin...

Pars Fortunae Jousimiehessä, liki MC.täni... kutakuinkin yhtymässä Suomen kartan aurinkoon... oikeudenmukaisuuteen ja tulisieluiseen oikeuden puolesta taisteluun... Suomen ja suomalaisten  hyväksi... sitähän minä...

Vahvistit mielikuvaani siitä mihin pitää keskittyä entistä enemmän jatkossa, jotta itsekin voisin hyvin. Euforia valtaa minut aina, kun  voin auttaa jotakuta löytämään tiensä ja oikeutensa elämässä.
Että tällainen 'itsekäs'  2funny Oinas! Toisaalta, en muunlaisia Oinaita tunnekaan, kuin että tahtovat aina ja  kaikessa edistää asioitten sujuvuutta ja oikeudenmukaisuutta.
Jotta itsekin voitte olla onnellisia - niin älkää ihmeessä kiivastuttako Oinaita! Tai no... en ainakaan suosittele, jos hyvä mieli ja tarpeellinen apu on kurssissaan oikeassa paikassa ja oikealla hetkellä.

Kiitos Sinulle Helinä - jälleen kerran! Tähän  taas  laittaisin sen 'kukka'-hymiön, jos sellainen sivustolla olisi. Mutta. Käy se tämäkin  smitten ja tämä  angel !!!
tallennettu

mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #38 : 07.06.2008 07:45:51 »

Osui silmiini tämä Pars Fortunae juttu ja kun oma Onnenpisteeni on 24´ skorpioni 9 huoneen kärjellä ja  aurinkoneptunus keskipisteellä. Joku mainitsi että on mahdollisuus päästä, niinhän se onneksi on sanottava, ennenaikaiselle eläkkeelle, kyllä, selkäni takia, onneksi. Onnenpisteestä  aspect_opp on  saturnusuranus keskipiste niin että  saturnus on 2 huoneessa ja  uranus 3 huoneen puolella. Ja täytyy todeta näin jälkikäteen, ja yleensä niin katsonkin, että "raskaan työn raatajana" selän takia eläkkeelle ja muut myllerrykset lisäksi, jolloin astrologian opiskelu syistä ja seurauksista alkoi, ja olen todella onnellinen kun Kosmos ohjasi tälle tielle. Aina sopivia ihmisiä karttoineen tuli eteeni jossa sain myös vinkkejä omaan lisä-opiskeluun. Neliöaspekteissa 6 huoneessa  leijona on  plutokuunsolmu ja 12 huoneessa  askendentticeres , nämä parin asteen orbilla.
Laskin myös Hp ja se on yhtymässä Siriukseen  rapu 4 huoneessa, käytän Porphyry huonetta.
Opetus on, kaikki ajallaan ja tarkoituksenmukaisesti....

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 07.06.2008 12:21:09 »

In Cancer
Cultivate gentleness and nurturance. Experience the joy of nurturing others and being nurtured. Remember your innocence and the innocence of others.Your greatest joy is derived from experiencing the process of giving birth--be this a birth of a child, a business, a creative exercise, an idea/vision, or anything that did not exist before you invested your energy into its becoming.

8th House
Your greatest joy comes from transformation and rebirth. You experience joy each time you release that which is no longer necessary.  Cultivate intimacy and sharing. You understand what it means to be the Phoenix--that death is just one experience within the cycle leading to rebirth.

Hoitaminen ja uudelleen syntyminen...
Ilmankos hoidan ja elämäni on yhtä feeniks-lintuna tuhkasta nousua...
Tälläkin hetkellä on meneillään yhdenlainen uudelleensyntymä, voisin sanoa olevani ihan eri ihminen nyt kuin puoli vuotta sitten.

Jostain joskus luin että tämä onnenpiste 8 huoneessa  rapu:ssa viittaisi pieniin perintöihin ja sekin pitää paikkansa. Isäni kuoli ollessani 17v. ja kun minä, äiti ja siskoni perimme isän, sain eniten koska olin lapsista ainoa alle 18v.

Muutama vuosi sen jälkeen kuoli isäni äiti - jonka perimme puoliksi isän sisko ja minä ja sisarukseni.

Ei kovin moni ole tähän ikään asti saanut ainuttakaan perintöä ja ne olivat aika suuria rahasummia sen ikäiselle. Tosin köyhistä oloista olen lähtöisin, joten rahat menivät hyvin pitkälti elämiseen. Nyt ehkä jälkeen päin kaduttaa se pieni shoppailuvimma, jolla ehkä lohdutin itseäni isän kuoltua.

Ihmeellisiin asioihin löytyy astrologiasta selityksiä, kunpa jaksaisin joskus tutkia ja perehtyä enemmän. Useimmiten nostan kädet ilmaan heti kun pitäisi laskea jotain asteita, sillä en ymmärrä niistä mitään.  Grin
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #40 : 07.06.2008 19:08:20 »

Mikä tulikin tuolla edellä selväksi, niin meikäläisen onnenpiste löytyy  neitsyt :en merkistä ja 7. huoneesta. Muodostaa seuraavat aspektit:

PF aspect_squ aurinko
PF puoli- aspect_squ  saturnus

Miten nuo sitten tulkkaisi, erityisesti tuo  aurinko aspect_squ PF vaikutukset kiinnostaisi tietää..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 20.07.2008 14:53:11 »

Mulla astro.comin mukaan onnenpiste kaksosissa, kymppihuoneessa (joka alkaa härästä)
Oppositiossa sekä merkuriukseen että uranukseen. Mitäs se sitten tarkoittaa?
Noususolmu ja chiron köllivät vieressä, mutta eivät transitoi.

In Gemini
Your joy is found in indulging your curiosity. Have fun with life, let it WOW you on a regular basis.  Cultivate versatility, flexibility and freedom of movement.  Cultivate your unique sense of humor.  Live fully in the moment, unrestrained by the judgments of your mind.

10th House
Your joy is derived from your indomitable integrity of being and your tenacious refusal to be sidestepped from your goals. You see reality for what it is and live your life as if reality were as you know it ought to be. Cultivate sensitivity, playfulness, and acceptance.  Your fortune will be derived from the respect you earn for walking your talk without compromise.

tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Norna
Vieras
« Vastaus #42 : 20.07.2008 19:04:23 »

PF löytyy 5. huoneesta, kauriin merkistä.

In Capricorn
Cultivate responsibility, patience, perseverance and practicality.  Your greatest joy will be derived from observing your progress through life and seeing it take a form and structure that will outlive you.  Your gift is that you understand what it means to be the master of your own destiny.  You will allow nothing to prevent you from manifesting what you know to be possible.

5th House
Your joy is in your personal creations--all that is created is an outgrowth of your awareness of self. Your gift is the ability to manifest your dreams.  You've heard the saying, be careful what you wish for?  It applies to you.  Cultivate all forms of your unique creative self-expression.  Your fortune will come from putting your energy into that which makes your heart dance.

Ainoa aspekti löytyy  aspect_squ  pluto     Huh

Hahah, joo olen muutaman kerran onnistunut "manifestoimaan" haaveitani ja muutuin huomattavasti varovaisemmaksi sen jälkeen  Grin
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #43 : 21.11.2010 00:15:16 »

Hmm, mulla näyttäis olevan pluto  ja onnenpisteen yhtymä vitoshuoneessa (kolmen asteen orbi, onnenpiste vaa´an loppuasteilla ja Pluto heti skorpparin alussa, näköjään myös mars vaa´assa ja  pluto kans juuri ja juuri yhtymässä). Mitähän johtopäätöksiä tästä voisi vetää? Onnellisuus liittyy toimintaan, itseilmaisuun, luovuuteen, uudistumiseen..?

Edit. Tasahuonejaolla menis sitten 4.huoneeseen.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2010 14:39:05 kirjoittanut mimmy magia » tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 21.11.2010 09:35:43 »

8. leo 58´ 48"
nojoo, ehkä.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: