Näin viime yönä aika elähdyttävää unta. Kerrottakoon ensin, että olen muuttamassa, lapseton ja viime aikoina kovasti miettinyt uskaltaako lasta enää toivoa tämän vai uuden miehen kanssa; entä onkohan se enää muutaman vuoden aikajänteellä edes mahdollista?
Noh, unessa minun piti auttaa jotain toista muutossa. Kyseessä oli minulle tuntematon, pitkätukkainen mies, joka asui hyvin kapeassa ja korkeassa tornissa. Ajattelin, että pitäisi omaa muuttoa tehdä, mutta koska hän niin pyysi muuttamaan omia tavaroitaan, minun täytyi se tehdä. Teinkin sen lopulta mielelläni, vaikka se oli välillä raskasta, koska portaita sinne torniin oli niin paljon.
Jossain vaiheessa uneen ilmestyi tornin juurelle vastasyntynyt vauva korissa ja kapaloissa. Menin henkeäni pidätellen siihen viereen katsomaan ja raotin kapaloita nähdäkseni vauvan kasvot. Annoin vauvalle puolukoita tyrnimarjahillossa muutaman sen suuhun ja katsoin, miten puna levisi sen poskille. Sillä hetkellä ajattelin unessa, että adoptoitua lastakin voi rakastaa yhtä paljon, kuin omaa - silloin tiesin, että se on mahdollista.
Täysikuu möllötti viime yönä vaa`assa ja itsellä on radix kartalla
sekä
. Lisäksi eräs "noita" on tällä hetkellä viimeisillään; olisikohan hän synnyttänyt viime yönä? Mitä ajatuksia unesta herää tulkitsijoille?