Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä sinulle antoi/opetti kärsimys?  (Luettu 13045 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 06.04.2007 10:08:07 »

Pitkänperjantain aamuna, kun rauha on ympärillä ja ulkona hohtaa valo

Tuli taas mieleen tämän päivän aihe, Jeesuksen kärsimyspäivä, vapautuksen päivä.

Sehän voisi olla meidän kaikkien kärsimysten muistopäivä, ehkä monelle onkin.

Mutta...

mikä on asenteenne kärsimykseen? Onko kärsimyksessä aina tai usein syy ulkopuolisessa maailmassa?
Vai sinun omissa asenteissasi? Siis luotko itse kärsimyksen itsellesi vai tökkiikö muu maailma sinuun haavoja?
Miten niistä vapaudut? Oletko sinä löytänyt/kohdannut oman Juudaksesi?

Muoks! Kysymykseen oikeastaan tulisi lisätä myös 'Mitä kärsimyksesi antoi/opetti/riisti sinulta?'

« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 10:09:46 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #1 : 06.04.2007 10:59:31 »

Jos odotan henkisesti kehittymättömältä ihmiseltä hyviä kokemuksia, todennäköisesti kärsin/petyn, mutta voin koettaa arvioida missä vaiheessa kannattaa lopettaa. On vaikea arvioida, kuka tarkoittaa sanojaan ja onko tämä henkilö jossain hyvässä mielessä mukana kuvassa. Siis, on vaikea arvioida toisen kehityksen tasoa ihan heti, varsinkin jos vaikuttaa kiinnostuneelta henkisistä asioista.

1) Opin todennäköisesti itsesuojelua ja psykologista silmää. En sanoisi että opin "nöyryyttä" mutta sitä, millainen en itse toiselle haluaisi olla. Haluan tuottaa ja vastaanottaa iloa ja hyviä + parantavia kokemuksia. Mikään ei hätkäytä tosin, enää. Opin kontrolloimaan sitä mihin heittäydyn.

2) Aikaisemmista koetuksista opin huolellisuutta raha-asioissa ja ettei yrittäisi liian massiivisia spektaakkeleita, kun ei kerran ole pakko. Jumala auttaa kenties tai itse auttaa itseään loppujen lopuksi, vaikka sitä voi jopa "pelata" sen varaan että jumaluushan ratkoo kaiken, vai..  Grin itse asiassa opin ennen kaikkea laskemaan talousasiat hyvälle mallille. Mitäs se Bill Gates sanoikaan..
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 11:06:30 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 06.04.2007 12:25:00 »

Olet näköjään pohtinut samoja asioita kuin minäkin Esmiralda. Smiley

Ihmettelin missä se ahdistus ja tuskainen olotila on,minkä aina ennen olen pääsiäisenä kokenut.Nyt sitä ei ole.Olen myös jo ajat sitten poistanut ennen niin tärkeän kaulakorun,jossa Jeesus riippui ristillä.
Joten se kärsimys on tullut kait sitten ulkoapäin.
Toisaalta,itsehän sitä tietoa olen vaalinut.

Minä koen tämän vain ylösnousemusjuhlana,kevään ja valon juhlana nyt.

Monet kärsimykset olen itse sisälläni kehittänyt.Ja kun oikein miettii,niin voiko kukaan muu meidän tasapainoamme heilauttaakaan,ellemme anna sen tapahtua?

Sitäpä pitää jäädä oikein mutustelemaan,,, idiot2
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.04.2007 12:39:00 »

Jos odotan henkisesti kehittymättömältä ihmiseltä hyviä kokemuksia, todennäköisesti kärsin/petyn, mutta voin koettaa arvioida missä vaiheessa kannattaa lopettaa. On vaikea arvioida, kuka tarkoittaa sanojaan ja onko tämä henkilö jossain hyvässä mielessä mukana kuvassa. Siis, on vaikea arvioida toisen kehityksen tasoa ihan heti, varsinkin jos vaikuttaa kiinnostuneelta henkisistä asioista.

1) Opin todennäköisesti itsesuojelua ja psykologista silmää. En sanoisi että opin "nöyryyttä" mutta sitä, millainen en itse toiselle haluaisi olla. Haluan tuottaa ja vastaanottaa iloa ja hyviä + parantavia kokemuksia. Mikään ei hätkäytä tosin, enää. Opin kontrolloimaan sitä mihin heittäydyn.

2) Aikaisemmista koetuksista opin huolellisuutta raha-asioissa ja ettei yrittäisi liian massiivisia spektaakkeleita, kun ei kerran ole pakko. Jumala auttaa kenties tai itse auttaa itseään loppujen lopuksi, vaikka sitä voi jopa "pelata" sen varaan että jumaluushan ratkoo kaiken, vai..  Grin itse asiassa opin ennen kaikkea laskemaan talousasiat hyvälle mallille. Mitäs se Bill Gates sanoikaan..

Voi kun mukava jutella kanssanne tällaisena päivänä, jolloin ei ole muita virikkeitä niin paljon ajatusten tiellä. Kuuntelen Maritzan rastasmaista äänenkujertelua ja olo on rauhaisa.

Mutta totta puhut Soul, että on kamalan vaikea henkisten kehitystasojen mukaan nähdä se taso. Emmehän tiedä omaammekaan, en ainakaan minä. Ehkä toinen näkee tai ainkin luulee näkevänsä sen paremmin. Tietty koulutustaso, elämän kokemukset ja esim. taito sanoa asioita sanoiksi voi hämätä. Se jokin on siellä hyvin syvällä, tulee esiin vasta ehkä elämän kriiseissä.

Mutta sellainen ajattelu auttaa. Kun edessä on ihminen, joka tulisesti uskoo omaan näkemykseensä ja itse kokee sen täysin 'hulluksi' epätodelliseksi ja ristiriitaiseksi, on turha yrittää rikkoa toisen käsitystä. Helpompaa on antaa olla ja myöntää, että se mitä toinen näkee on totta hänelle, vaikka se muuten on hyvinkin hullua, epätodellista ja ristiriitaista. Ehkä joskus itse siitä ymmärtää jotakin, tai sitten toinen osapuoli ymmärtää jotain toisin tai enemmän.

Toisaalta mietin, onko se vain hatara pakotie tai utuinen ratkaisumalli saada jotakin päätökseen.

Mutta myönnän, että kolme tällaista minulle rakastakin ihmistä on tälla tavalla raivonnut vastassani. Olen perääntynyt ja jättänyt sikseen. Kaipaan heitä. Mutta olo on huomattavasti keventynyt. Ehkä se 'perääntyminen' on helpotus heillekin. Hehän ovat kokeneet minut suurena uhkana! Undecided
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.04.2007 12:46:53 »

Olet näköjään pohtinut samoja asioita kuin minäkin Esmiralda. Smiley

Toisaalta,itsehän sitä tietoa olen vaalinut.

Monet kärsimykset olen itse sisälläni kehittänyt.Ja kun oikein miettii,niin voiko kukaan muu meidän tasapainoamme heilauttaakaan,ellemme anna sen tapahtua?

Tässäpä se! Olen kokenut karsaasti sen, kuinka tuomitsemalla itse itsensä (jota asiaahan ei huomaa), syyttelemällä tai vähättelemällä itseä kasvattaa kuin paiseen, jossa muhii sitten viha, katkeruus ja mitä kaikkea.

Sitten kun tulee loukkaus, joka koskee juuri 'sitä' asiaa, luulee ensin, että tuo toinen on kamala, raaka ihminen ja vihoittelee hänelle. Todellisuudessa hän on tullut 'puukkoineen' ja puhkaissut sen paiseen.

Ei ole helppoa todeta tällaista itsensä todellisuutta, että toinen voi loukata vain sitä minkä itse on rakentanut tai synnyttänyt itselleen.

Olen ikionnellinen, että huomasin, että tälläinen henkilö on suurin ystäväni, hänkin tietämättään tai tietoisesti juuri sielutasolla, on tehnyt suuren palveluksen kun on herättänyt todellisuuteen.

Vieläkin siteeran Juudasta ja Jeesusta ihan pikkuisen.

Mutta kuvittelen riemulla sitä tapaamista, kun 'loukkaajani' ja minä tapaamme henkisellä tasolla. Se on suuri ilo ja siellä ymmärrämme tapahtuneen.

Tässä fyysisessä todellisuudessa egot vihoittelevat, pöyhistävät rintojaan ja asia ehkä jää sikseen....En tiedä saanko koskaan tilaisuutta jutella että molemmat ymmärtäisi jotain samaa.

Mutta kun 'kärsimyspaise' kuivuu, paranee, on se ihmeellinen vapautus!

Eli, kuten sanoit, uskon myös että itse asenteillamme teemme oman kärsimyksemme.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.04.2007 12:48:08 »

Huh, huh näitä puheita!

Jotta niistä ei tulisi liian rasittavia, yhden suunnan teoreettisia mielikuvia, niin toivonpa tosiaan,
että joku kuten Kotkansilmä tai muu tulis vähän tuuppimaan!  knuppel2
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
inkivääri
Vieras
« Vastaus #6 : 06.04.2007 13:20:10 »

Henkilökohtainen kärsimykseni opetti hyvin paljon, vaikka jotkut ovat sitä mieltä, että on julmaa sanoa kärsimyksen jalostavan. Ei se kärsimyksen hetkellä tunnu kovin jalostavalta, mutta jos antautuu asian selvittelyyn... ja asettaa itsensä pelilaudalle, niin jotain sieltä alkaa irtoilla ja se kasvattaa.

Kun poistaa itsensä uhrin asemasta ja ottaa vastuun mahdolliseen muutokseen, niin opetusta alkaa tulla.

Näin unta, että kalliolla oli 2 valtavaa puista, lahonnutta ristiä, jotka nojasivat toisiinsa. Kristuksen ristiä ei enää keskellä ollut. Miten tulkitsette?
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 06.04.2007 13:46:45 »

Ihmettelin missä se ahdistus ja tuskainen olotila on,minkä aina ennen olen pääsiäisenä kokenut.Nyt sitä ei ole.

Aivan samoin täällä.  smitten Ei enää Via dolorosaa.  Cheesy angel Jotain "eteenpäin" tai "ylöspäin"  Grin menoa on tapahtunut selkeästi...  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 13:48:31 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
inkivääri
Vieras
« Vastaus #8 : 06.04.2007 13:52:46 »

Ihmettelin missä se ahdistus ja tuskainen olotila on,minkä aina ennen olen pääsiäisenä kokenut.Nyt sitä ei ole.

Aivan samoin täällä.  smitten Ei enää Via dolorosaa.  Cheesy angel Jotain "eteenpäin" tai "ylöspäin"  Grin menoa on tapahtunut selkeästi...  :Smiley

Ehkä tuo selittää uneni lahonneista risteistä.
Ei enää kärsimysnäytelmää.
  angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 06.04.2007 13:55:00 »

Ehkä tuo selittää uneni lahonneista risteistä.
Ei enää kärsimysnäytelmää.
  angel

Hienoa!  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 06.04.2007 13:55:14 »

Henkilökohtainen kärsimykseni opetti hyvin paljon, vaikka jotkut ovat sitä mieltä, että on julmaa sanoa kärsimyksen jalostavan. Ei se kärsimyksen hetkellä tunnu kovin jalostavalta, mutta jos antautuu asian selvittelyyn... ja asettaa itsensä pelilaudalle, niin jotain sieltä alkaa irtoilla ja se kasvattaa.

Kun poistaa itsensä uhrin asemasta ja ottaa vastuun mahdolliseen muutokseen, niin opetusta alkaa tulla.

Näin unta, että kalliolla oli 2 valtavaa puista, lahonnutta ristiä, jotka nojasivat toisiinsa. Kristuksen ristiä ei enää keskellä ollut. Miten tulkitsette?

Pääsiäisen symboliikkana tuli heti mieleen se Jeesuksen valaistuminen, mutta ne kaksi hänen rinnallaan olivat vielä alkumatkalla. Heidän maailmallinen vaelluksensa jatkuu, muistona lahonneet ristit.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 06.04.2007 15:31:40 »

Minua koskettaa kovasti Jeesuksen rinnalla kuolleiden miesten tarina. Se, miten toinen heistä vielä ristilläkin parjasi häntä, mutta toinen nöyrtyi pyytämään armoa ja osoittamaan kunnioitusta Jumalan poikaa kohtaan. Molemmat näistä miehistä oli tuomittu kuolemaan syystä - mutta toisen synnit Jeesus antoi ristillä anteeksi. Siihen hetkeen tiivistyy koko pääsiäiskertomuksen ydin, Jeesuksen kuoleman syy ja seuraus: että jokainen meistä, joka uskoo häneen ja syntejään anteeksi pyytää, saisi armon Smiley

Olen tuntenut elämäni aikana sekä näitä kylmiä, mitään kunnioittamattomia ihmisiä, että myös niitä, jotka kovan elämänkoulun ja rikkomusten jälkeen ovat olleet valmiita muuttumaan, tekemään parannuksen. Kunnioitan kovasti heidän pyrkimyksiään saada elämän syrjästä kiinni! He ovat kuin tuo toinen ristille tuomittu, joka nöyrtyi Jeesuksen edessä. Itsekin olen joutunut asioita kantapään kautta opettelemaan. Tuntuu hienolta luottaa siihen, ettei kenenkään meistä tarvitse olla täydellinen; meidän syntimme on anteeksi annettu.
Jeesuksen kärsimyksessä elää Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #12 : 08.04.2007 01:02:56 »

Ihmis-suhteet on antaneet henkistä tietoutta ja psygolokista silmää toisten kärsimykselle ja voin myötäelää, koska itse kokenut samaa, tosin suurin kärsimys on itsetunto alhainen jonka koulukiusaus sai aikaan Cry sen kanssa varmaan painin ikäni, välillä hyviä aikoja välillä ei jaksas enään
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 08.04.2007 10:01:56 »

Ristiinnaulittujen merkitys minulle on että on kolme tietä, se joka ei halua henkisyyttä elämäänsä, toisella laidalla on taas se tie jossa etsii elämän merkityksiä ja keskimmäinen on se tie joka johtaa ylösnousemukseen.
Kirkko aina vaan julistaa kuolevaa Jeesusta ristillä, valtansa merkkinä, mutta todellisuudessa ainakin itselleni on risti ylösnousemuksen merkkinä.
Ihminen vastaa omista teoistaan itse, sitä on syyn ja seurauksen laki ja sitä ei toinen voi toisen puolesta sovittaa...

Tällaisin aatoksin tänään....

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #14 : 08.04.2007 10:47:39 »

on kolme tietä, se joka ei halua henkisyyttä elämäänsä, toisella laidalla on taas se tie jossa etsii elämän merkityksiä ja keskimmäinen on se tie joka johtaa ylösnousemukseen.
Mateve

Kultainen keskitie

smitten smitten smitten
Missä Hengellisyys ja maallisuus kohtaavat yhdenvertaisina, kulkevat käsikädessä ideaalisuus ja käytännöllisyys; jalat maassa, pää pilvissä, elävänä, ylhäälta alas asti ja takaisin toimivana kokonaisvaltaisena kokonaisuutena.
Silloin tietää - missä kulkee, miksi ja miten.
 smitten smitten smitten

Pientareilla kulkeminen on kärsimystä, tasapainoilua ojaanputoilemisen pelossa.
Mutta ah niin tarkoituksen mukaista sekin, jotta löytäisi maaiman rajat, polariteettien akselilla koko laajan kirjoskaalan käytettäväkseen. 
smitten smitten smitten

Käytännössä siis; kun kärsimyksen kääntää kokemukseksi, se ei enää "paina harteilla", vaan antaa tukevat pohjat vaelluskenkiin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: