Q
|
|
« : 06.04.2007 16:10:59 » |
|
Mistäpä juontuu monien Härkä-ihmisten upea ja ainakin minua sielun syvimpiä sopukoita myöten koskettava musikaalisuus? Onko Venuksen lahjoja se? Kai jotain muutakin...Kertokaapas, mitä ajattelette ja tehkää vaikka listaa sellaisista härkä-muusikoista, joiden tuotoksista tykkäätte henkilökohtaisesti! Itselläni nyt äkkiseltään tulee mieleen tietenkin ihan ykkössuosikkini Robert Smith, mutta onhan noita muitakin...Laitetaas listaan vaikka nämä nyt alkuun: Robert Smith (The Cure) Bono (U2) Irina... Tuli mieleen, että voihan tää olla vaan oma näkemykseni ja henkilökohtaisia ihanteitani (oman karttani vahvat Skorpioni-vaikutteet varmaan viehtyvät vastamerkin ominaisuuksista). Mutta luulisin, että muitakin löytyy, jotka yhtyvät näkemykseeni Härkien musikaalisuudesta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
t.touhula
|
|
« Vastaus #1 : 06.04.2007 16:41:33 » |
|
Eipä tule mieleen musikaalisia härkiä, mutta kuorokamuistani saattaa moni ulkoisen olemuksen mukaan olla härkä, ainakin nousultaan. Hmm... sittenkin muistan erään aurinko-härkämiehen (täysin ilman musikaalisuutta) lasten (molemmat aurinko-härkiä) upean musikaalisuuden. Iloksi ovat monelle ja nauttivat itsekin.
Mietin itseänikin, kun en härkä ole, mistä mahtaisi musikaalisuuteni johtua? Olenko sen perinyt vanhemmiltani, joilla molemmilla oli absoluuttinen sävelkorva ja molemmat musikaalisuuttaan (ja muutakin taiteellisuuttaan) monin tavoin esiin toivat, vai olisiko vain Amor ja Nessus härkä-sijainnillaan tuoneet itsellenikin vahvan musikaalisuuden..? Tuskinpa se noin yksioikoista on. Itse olen tulkinnut Venus Kaloissa, tarkassa auringon ja kuun keskipisteessä ollen, olevan sisimpäni ja minäni tulkki sekä ilmaisukykyni ammennuspiste. Monen mielestä ilmaisuni ja musikaalisuuteni on terapeuttista, minkä koen vallan hyvänä, jos sen kuulijat ja näkijät niin voivat kokea. Olisiko kuitenkin niin, että tuo terapeuttisuus liittyykin Khiron / Amor, keskipisteen asemaan Venuksellani?
Pitääkin vilkaista isukin ja äitylin karttoja, mikäli heillä härässä painopisteitä on. Tjaah! Mielenkiintoinen aihe.
|
|
|
tallennettu
|
Vapaus - mikä ihana sana!
|
|
|
Q
|
|
« Vastaus #2 : 06.04.2007 17:35:31 » |
|
löysin myös tuollaisen sivun, jolla on härkä-muusikkoja listattuna. aika vaikuttaviakin nimiä joukossa... Famous Taurus Musicianstolla billy joelilla tais muuten olla auringon lisäksi myös venus härässä, samoin muistaakseni bonolla. monilla muillakin näyttäisi olevan auringon lisäksi joku muukin henkilökohtainen planeetta ko. merkissä. (anteeksi isojen kirjaimien puute, kirjoitan lapsi sylissäni )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ellunen
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #3 : 06.04.2007 18:15:46 » |
|
omalta kartalta löytyy härästä aurinko ja venus. laulan omaksi ilokseni ja lasteni kauhuksi. lauluääntäni on sanottu kauniiksi, mutta en koskaan ole laulanut esiintyäkseni. ehkäpä sekin olisi tapahtunut, jos lapsena olisi patistettu moiseen touhuun. muuten musiikki kuuluu elämääni kuuntelemisen myötä ja löytyyhän minulta satoja levyjä (cd/lp) mielimusiikkiani. kuuluisia härkämuusikoita joista pidän löytyi kyllä monia listasta, ehkä he tekevät minunlaistani musiikkia. Robert Smith (The Cure) Bono (U2) Enya Brian Eno (Roxy Music ) Iggy Pop Pete Townshend (the Who)
|
|
|
tallennettu
|
Sinun rakkautesi pimentää tähtesi - kuu nousee minun elämässäni. Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi. Sinun kätesi on himo - minun käteni on kaipaus.
Edith Södergran
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #4 : 06.04.2007 21:35:37 » |
|
Minäkin olen aika musikaalinen... : En osaa soittaa mitään, mutta osaan laulaa ja omaan muutenkin hyvän rytmitajun ja nuottikorvan. Tansiakin osaan, joka myös osaltaan liittyy musikaalisuuteen ainakin tuon rytmitajun kautta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #5 : 10.04.2007 15:27:17 » |
|
Häristä ja niiden musikaalisuudesta täytyy ehtiessään löpistä enemmän, mutta kiireessä lisään vain listaan iki-ihanan Dave Gahanin (Depeche Mode)! Nuoruudessani myös deittailin rumpuja soittavaa Härkä-heppua.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #6 : 11.04.2007 10:08:44 » |
|
Jep, Gahan on oikein tupla-Härkä ja herkkä kuu Ravussa siihen yhdistettynä...vähän ikävä vaan on katsoa noita joitakin videoita hänen pahimmalta sekoilukaudeltaan, mutta tässä yksi lemppari: http://www.youtube.com/watch?v=z0hdVJjbQ30. Oikeastaan etsin yhtä vielä "venusmaisempaa", mutten ainakaan äkkiseltään löytänyt. Hmm, tuo Iggy ei jostain syystä kuulu omiin suosikkeihini, mutta pikkusisko (Kalat, kuu-Härkä) muistaakseni diggaili yhteen aikaan kovasti. Sen sijaan Curen (Robert Smith) musiikki kolahtaa kyllä, vaikka mies itse onkin melkoinen metsänpeikko. Härän planeettahan tosiaan on Venus ja ruumiinosa kaula/kurkku, joten kyllähän tuo aistikkaille laulajille sopii.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #7 : 11.04.2007 15:01:45 » |
|
Täällä yksi - lauluni on kauheaa kuultavaa ja rytmitajunikin on aivan hakusessaan. Mies kuiskutti tanssilattialla daamin korvaan: tanssin tangoa, entä sinä?Nauttisin suunnattomasti tanssimisesta, mutta parketilla jalkani muuttuvat eriparisiksi ja kompuroin siroilla jaloillani, kokoa 42, niin, että nolottaa. Voi tätä Venuselämää
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #8 : 11.04.2007 17:40:05 » |
|
mulla taas kävisi päinvastoin. mä voisin kysyy naiselta et tanssitko sinä tangoa kun minä ajattelin rokata
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #9 : 19.04.2007 09:25:19 » |
|
... minulle joka laulan nykyään ainoastaan ajaessani yksin autolla Meillä on perheen kanssa sopimus, että jos minä olen ratissa, niin saan laulaa vaikka toiset ovatkin kyydissä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #10 : 19.04.2007 10:06:22 » |
|
Meillä on perheen kanssa sopimus, että jos minä olen ratissa, niin saan laulaa vaikka toiset ovatkin kyydissä Saatkos useinkin ajella yksiksesi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #11 : 19.04.2007 11:57:23 » |
|
Meillä on perheen kanssa sopimus, että jos minä olen ratissa, niin saan laulaa vaikka toiset ovatkin kyydissä Saatkos useinkin ajella yksiksesi? Jepjep Tai sitten takapenkkiläisillä on piuhat korvissa (mp = mutsin pölinänpeittäjä)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #12 : 19.04.2007 15:29:58 » |