Voiskohan tuota testata hyppäämällä esim. talon katolta kokeeksi ja pyytää enkeleitä kantamaan maahan?
Ihan hauska ehdotus, mutta epäilenpä, että henki siinä lähtisi!
Mitä nyt olen enkeleistä ja heidän toimitaluvistaan oppinut, he kyllä suojelevat pyydettäessä, mutta eivät voi suojella silloin, jos henkilö itse ottaa tietoisen riskin tai tapaturman on tarkoituskin tapahtua (aivan kuten ajattelitkin. Miksi toiset kärsivät ja toiset eivät? Syitä on niin monia, mutta yleisin lienee se, että niin kuuluikin tapahtua. Miksi? Se on sitten ihan toinen juttu
)
Esimerkkinä vaikka nainen, joka pyytää suojelusta enkeleiltä lähtiessään illalla ulos, jotta hän välttyisi ryöstöiltä, pahoinpitelyiltä tai raiskaukselta. Vaikka enkeli nyt suojeleekin häntä se ei tarkoita sitä, että valoisan ja turvallisen reitin sijaan nainen voisi päättää mennä vaarallisen reitin kautta ja ottaa tietoisen riskin hyökkäyksestä. Ainoastaan silloin, jos naisella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kulkea hirveän raiskauspuiston läpi, enkeli tietää tämän ja suojelee häntä parhaansa mukaan. Jos nainen tulee raiskatuksi/ryöstetyksi/hakatuksi siitä huolimatta, että meni valoisaa reittiä,sen oli tarkoituskin tapahtua. Enkelithän eivät saa puuttua meidän tekemiin valintoihimme, oli kyseessä sitten juuri sillä hetkellä tehty valinta tai valinta jo ennen syntymää. Enkelit kunnioittavat suuresti valintamme vapautta.
Näin talven liukkauden tultua pyydän aina omaa enkeliäni pitämään huolen siitä, etten liukastu ja kaadu satuttaen itseni. Tosin unohdin pyytää tätä viime viikolla ja lensi todella komeasti selälleni keskellä kaupunkia!
Enkelini pitää huolen siitä, etten kaatuile, mutta se ei tarkoita sitä, että voisin ajatella "No niin! Katsonpas pidätkö sinä todellakin lupauksesi ja menenkin hiekotetun tien sijasta tuosta polulta, jossa on jäätä ja sen päällä irtolunta. Katsotaan kaadunko!" - no varmana kaadun!
Tavallaan kyse on yhteistyöstä
Minä katson vähän minne kävelen ja enkeli huolehtii siitä, että en kaadu matkallani. Aina ei tietenkään voi välttyä kaatumasta - varsinkin jos olen aamulla tietoisesti laittanut liukkaammat kengät jalkaan ja pyydän jälkeen apua. Varmaan se "herra" tuossa pudistelee päätän, että "voi taivas, olisit nyt laittanut nuo kunnon talvikengät...!"