No nyt kun on sellainen aika tasapainoinen ja henkistynyt olo, aloin miettimään tätä usein vastaan tullutta väitettä erilaisilta henkisiltä opettajilta. Miten pitkälle vietyjä johtopäätöksiä siitä voi tehdä?
Oleminen luoja - johtopäätöksien sijaan se antaa valmiuksia ottaa haltuun
oma elämä, olemassaolo ja ikuisuus.
Haltuunottaminen on tulemista itseään puolitiehen vastaan;
kykyä olla aina jollakin tiedostettavalla tavalla mukana siinä, mitä kohtaa.
Tyyliin, voin kokea mitä vain mutta olen oikeastaan (Minä Olen) kaiken koskemattomissa. Minua voi lyödä maahan, nousen aina. Minä voin tahattakin loukata, lähinnä egoa, mutta en oikeastaan voi loukata tai tuhota Luojaa kenessäkään, koska jokainen loukkaus vie Toisen vain lähemmäs Luojaa (kärsimyksen merkitys), jolloin taas tulee vastaan itse Vahingoittumaton.
Kärsimys on tarkoitushakuista mutta tarkoituksetonta.
Ihmismieliä kalvanut kärsimys-myytti on hiljalleen väistymässä.
Ja todellakin: vahingoittumaton on jokaisen itse.
Voitko luoda kaiken, mitä haluat. Tai mitä koet tarvitsevasi? Mitä rajoituksia ja esteitä Sinulla on saada haluamasi? Oletko halunnut jotain, mitä ei olisi kannattanut ja kenties saanut sen? Mitä on vielä saamatta?
Saan sen, mitä olen tilannut. Aina en vaan muista tilanneeni.
En useinkaan saa sitä, mitä olen halunnut, mutta saan vahvistusta sille puutteelle, joka pani minut haluamaan lisää illuusiota.
Vielä on saamatta paljon siitä, mitä en tiedä jo omaavani.
Eniten olen kokenut tarvitsevani elämättömyyden vajentumista,
so. sisältöä elämääni.
Haluaminen itsessään on jo rajoitus ja este sille, että tyytyisin olemaan sujut elämän kanssa.
Ja kyllä, olen halunnut kannattamatonta ja saanut turhuutta.
Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa, any thoughts on the subject?
En ehkä ymmärrä, mutta seuraan mestarin askellusta.
Tunnen olevani jossain määrin uudesti syntynyt taas.. ei ehkä uskonnollisin termein, mutta kuitenkin. JA myös; onko jotain syitä uskoa jollain toisella tavalla kuin näin?
[/color]
Iloitsen uudestisyntyisyydestäsi.
Uskominen, jota pitää selitellä, on järkeilyä.