Äänestys
Kysymys: Oletko Luoja, joka valitsee ja luo kaikki kokemuksensa  (Äänestys päättynyt: 07.06.2007 21:41:07)
Elämä on sen muistamista, että on Luoja - 15 (20.5%)
Olen kutsunut kaikki ihmiset ja kokemukset itse näytelmääni (auttajat, työkaverit, kumppanit, nk vaikeat ihmiset) - 14 (19.2%)
Haluan kokea mahdollisimman paljon ja saada paljon(nuori sielu) - 2 (2.7%)
Haluan jo rauhaa ja analysoida kokemaani ja antaa paljon(vanha sielu) - 13 (17.8%)
Tiedostan kaiken olemassaolon olevan illuusiota, jota voin muokata, en ole sen "uhrina" - 5 (6.8%)
Minulle tapahtuu kaikki ihan sattumalta, menetän, kärsin käsittämättä mitä tapahtuu - 2 (2.7%)
Elämä on oppimista - 18 (24.7%)
Muu filosofia - 4 (5.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 27

Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko Luoja vai kenties luoja  (Luettu 36368 kertaa)
0 jäsentä ja 14 vierasta katselee tätä aihetta.
Valo
Vieras
« Vastaus #30 : 18.05.2007 14:39:40 »

No okay, olen siis mitä olen, kun mikään ei ole Luojasta poissa olen sekin kuten kuka tahansa muukin, ja tämän maallisen luomukseni kautta olen johdin luojuudelle kuten muutkin. Puun veli ja kiven sisko, hengitän osana tuulta, kuten me kaikki. Maalaan myös taivaanrantaa kovastikin, yhtenä maalareista. Minä olen pensselinkäyttäjä Pulla.
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #31 : 18.05.2007 14:40:23 »

Ihan vaan muutama yksityisviesti.. voi olla että joskus minulle esiin nouseva asia tuntuu muista itsestäänselvältä.. sitäpaitsi asiat ehtivät yleensä ratketa jonnekin suuntaan ennen kuin ehdin saada kommenttiakaan..  Cool
... no hyvä sitten ~on kaikki kohdallaan ja varmasti tarkoituskin ETTÄ itse oivaltaa  Cool  Kiss  smitten

Vaan tämän kyllä lisään että anteeksipyydän josjakun olen sinusta käytökselläni  kuulostanut siltä että vähättelen jotain asiaasi tai huomioitasi SA ~- se on ollut tahatonta tai sattumien sumaa  Cool ...  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 18.05.2007 15:42:30 »

Hei! Mukava kun meitä taivaanrannan maalareita, eli visionaristejä löytyy, varmaan joka lähtöön, ja eiköhän yhdessä voida aina lainailla pensseleitä ja sitä väriä mitä uupuu ja saada vähän vihjeitä, virikkeitä ja sopivaa kritiikkiäkin toisiltamme.

Yhdessä maalaillaan!  smitten

Mutta et ole varmaankaan ainoa, Arkiviisu, joka on latvasta tulla romahtanut, eiköhän itse kukikin ja varmasti huomasit kuinka terveellistä on välillä tuntea ryteikkö ja poimia risuja hiuksista, katsella mihin on tultu. ÄITI-MAAN SYLIIN VAIN! Kyllä se hoitaa, jos huomaa mihin on tultu. Ylhäällä aina tuulee ja on yksinäistä, vaikka luulee hetken hurmiossa näkevänsä kauemmaksi. Sekin piti nähdä.

Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän jaksaa puuhun kiivetä fyysisesti. Mutta henkisesti kyllä.  :Smiley Sitäkin enemmän. Parasta aikaa minäkin kuuhun kurkotan. Odottelen kuka tulee ja tuuppaa alas tai ravistelee puuta.

Mutta ihanasta helpottaa lukea toisten 'pandoran lippaita' ja tarinoita kuinka siinä käy!
Olen ylpeä sinusta tämän luettuani, Arkiviisu, jospa minäkin pystyn samaan joskus. Tarvitsemme toistemme tarinoita ja kokemuksia, niistä saamme rohkeutta karistella ja pölytellä ylpeyden viittaa.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #33 : 18.05.2007 15:43:11 »

....rauhanluoja  smitten

Tänään
en aio taistella vastaan!
Aion hymyillä aina,
kun tulee kiusaus
taistella vastaan,
ja sitten päätän
rukoilla rauhaa.

http://www.namaste.fi/ajatus.html

« Viimeksi muokattu: 18.05.2007 15:59:50 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #34 : 18.05.2007 15:51:11 »

Hei! Mukava kun meitä taivaanrannan maalareita, eli visionaristejä löytyy, varmaan joka lähtöön, ja eiköhän yhdessä voida aina lainailla pensseleitä ja sitä väriä mitä uupuu ja saada vähän vihjeitä, virikkeitä ja sopivaa kritiikkiäkin toisiltamme.

Yhdessä maalaillaan!  smitten

Mutta et ole varmaankaan ainoa, Arkiviisu, joka on latvasta tulla romahtanut, eiköhän itse kukikin ja varmasti huomasit kuinka terveellistä on välillä tuntea ryteikkö ja poimia risuja hiuksista, katsella mihin on tultu. ÄITI-MAAN SYLIIN VAIN! Kyllä se hoitaa, jos huomaa mihin on tultu. Ylhäällä aina tuulee ja on yksinäistä, vaikka luulee hetken hurmiossa näkevänsä kauemmaksi. Sekin piti nähdä.

Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän jaksaa puuhun kiivetä fyysisesti. Mutta henkisesti kyllä.  :Smiley Sitäkin enemmän. Parasta aikaa minäkin kuuhun kurkotan. Odottelen kuka tulee ja tuuppaa alas tai ravistelee puuta.

Mutta ihanasta helpottaa lukea toisten 'pandoran lippaita' ja tarinoita kuinka siinä käy!
Olen ylpeä sinusta tämän luettuani, Arkiviisu, jospa minäkin pystyn samaan joskus. Tarvitsemme toistemme tarinoita ja kokemuksia, niistä saamme rohkeutta karistella ja pölytellä ylpeyden viittaa.  smitten

.....tuntea ryteikkö ja poimia risuja hiuksista, katsella mihin on tultu. ÄITI-MAAN SYLIIN VAIN! Kyllä se hoitaa, jos huomaa mihin on tultu.....JA ESMIRALDA näiden kokemusten myötä uskon että kasvaa SELLAISET juuret ~että jo vain riittää pituutta kurkotella kuuhun ~juuret on ja pysyy maassa ~ja vaikka välillä pidemmilläkin reissuilla kävisimme taivaanrannan takana jopa tai tuulien mukana NIIN jalat sitli maassa pysyy  ~olen tämän joskus kirjoittanut ~sain sen vedakoulutuksesta, ja tuhannesta muustakin paikasta ~vaan pääsinpä kirjoittamaan   2funny  aikanaan ETTÄ jalat ja juuret maassa ja pää pilvissä ja kädessä Luojajumalattaren pensseli ...... Cheesy

.... ah miten sieluun käyvästi kirjoittelet Esmiralda - ihan on kuin hunajaa sataisi ~taivaan mannaa ~jokos kohta alkaa sataa viiniä...~elämän eliksiiriä... angel
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #35 : 18.05.2007 16:01:12 »

Arkiviisu, sinä imartelet!  Grin

Toki itseäsikin!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #36 : 18.05.2007 16:13:01 »

Omia asioitaan voi luoda ja jossain määrin tapahtumia elämäänsä, mutta muiden käytökseen ei voine luoda kuin reaktioita.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #37 : 18.05.2007 16:15:08 »

Arkiviisu, sinä imartelet!  Grin

Toki itseäsikin!

... ihan reilusti vastaan ETTÄ niin teet/teen  2funny  VAAN etelleen täältä vilpittömästä puhtoisesta, elämän kaikenlaisia mutkia ja nousuja ja laskuja kokeneesta JA senpä vuoksi pienistä ilonhetkistä onnellisesta olevasta sydämestäni .... huh olipa pitkä lause  2funny .... sitä vain riitti ja riitti kuin huiveja taikurin hatusta ETTÄ tsägädäm Esmiralda ~se on nyt  tilauksen paikka....  Wink Mitäs tilaat  luojaltasi.... Cheesy  Cool  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 18.05.2007 16:16:48 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 18.05.2007 16:24:16 »

Omia asioitaan voi luoda ja jossain määrin tapahtumia elämäänsä, mutta muiden käytökseen ei voine luoda kuin reaktioita.

Voisko asiaa katsoa toiseltakin näkökulmalta.

Yksi on, että luomme reaktioita toiselle. Tarkoituksella vai tarkoittamatta...
Toinen on, emme edes luo mitään reaktioita, elämme vain itsellämme ja toinen luo siitä omia mielikuvia, jotka taas synnyttävät reaktioita. Eli jos luommekin itse nuo reaktiot?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #39 : 18.05.2007 16:25:56 »

Uhhuh, menee mutkikkaaksi, kun sitä luuli vain elävänsä ja luovansa toiveittensa mukaista elämää.. ahaa äänestyksessä ajatellaan että tämä touhu on oppimista, minusta edelleen muistamista.

 Tongue

Quado Daily Portion

Stop trying to solve your life

 You and your life are not problems to be solved.  You are not something to be cleaned up and made better, to be repaired as if you were broken.  You are a flower ready to blossom. You are a treasure to be uncovered, sparkling gold and silver, gems beyond imagining.  You are a song ready to be sung, a dance that only needs the right music.  And the music is drifting across on the breeze right now.

Rather than think of your life as endless circles of disappointment and shame, where you seem to repeat patterns helplessly, think of life as a long road.  And on this road are many things to be discovered and experienced:  times to meander through fragrant gardens; times to walk through an orchard where the ripe fruit is ready to pluck; times to climb a high mountain, using every ounce of your strength to pull yourself up to the next ledge; times to wander into a forest in the fog, uncertain of your bearings; times to step out of that forest into sparkling clarity, as you see a seemingly endless stretch of road ahead; times to encounter vast boulders, obstacles so enormous that it requires you to mobilize an entire group to clear them; and times to walk across sharp rocks that bite into your thin soles, only to emerge into a meadow of daffodils, nodding their heads in the spring sunshine.

This is your life.  And your so-called problems are the doubts and worries in your mind and the burdens you carry on your back, out of active choice, a sense of obligation or simply because they have always been there.  And though you sometimes dream that you would be happier if you had taken the other fork in the road, your happiness is influenced more by the drama in your mind than the pathways you walk.

In fact, the external choices you make have little influence compared to the choice you make each second with your internal world, whether to allow the weight of those burdens to overwhelm you, whether to allow your worries to dominate your mind, whether to gaze backwards in regret or march forward across the snow, full of faith that the daffodils are just around the corner.

Stop trying to solve your life.  Stop trying to analyze what you did wrong and why you do not have everything you want in life.  Stop torturing yourself minute by agonizing minute.

Instead, embrace this road, this life, this journey, these obstacles and yes, even these mountains.  Enjoy the meadows then they come, eat from the orchard when it is there, but draw strength from the other challenges in their time as well, allowing the snows of today to make tomorrow’s roses smell all the sweeter when they emerge in their spring glory.

This is your life and it is glorious and you are glorious within it.  You are everything you need to be.  You are standing just where you should stand.  So right now, stand tall.  Straighten up.  Lift that chin and pull those shoulders back.  Take a deep breath.  Drop the burdens you can and use your internal strength to carry the rest, with all of the heart and muscle that is yours.

You do not carry more than you can handle.  Just relax, shift the weight a little, take a deep breath, clear your mind of regrets, shame and worries, and look at the road ahead.  And then, one step at a time, walk that road, knowing that the sunshine of faith and the raindrops of unending love will form a rainbow above you, a rainbow to show you the great loving presence that surrounds you always.  And now walk, walk under the rainbow, knowing in your heart that you are treasure at the end of that rainbow.  The knowledge and acceptance of the great wonder that is you:  that is the prize.


Here is a little prayer for today

 

I walk my road in deep understanding and joy.  I have eternal peace as my companion.  I am like a deep well filled with peace and love, unending.

 

I walk, knowing that I am blessed deeply by love, surrounded always by the benevolence of an abundant universe.  I walk with my head held high, knowing that I am deeply deserving of the love that is showered on me every day of my blessed life.

 

I am love.  I am the abundant universe.  I am peace abiding.  I am.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2007 16:27:37 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Valo
Vieras
« Vastaus #40 : 18.05.2007 17:17:25 »

Oppia miten sitä muistettiinkaan?  :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #41 : 19.05.2007 18:43:47 »

Vai ovatko ihmiset sittenkin ihmisiä, ja Luoja on luoja.

Vai entäs tämä kanssaluominen. Pitääkö ihmisellä olla ihmekykyjä, jotta voisi sanoa olevansa luoja.. vai onko ihmettä arjesta selviäminen.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2007 11:21:14 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #42 : 19.05.2007 20:07:11 »

Vai ovatko ihmiset sittenkin ihmisiä, ja Luoja on luoja.

Vai entäs tämä kanssaluominen. Pitääkö ihmisellä olla ihmekykyjä, jotta voisi sanoa olevansa luoja.. vai onko ihmettä arjesta selviäminen.


Aineellista luomista ......henkistä luomista ......aineellista luomista jonka henkenä eli ytimenä eli kasvupohjana, tai ravintona... on luojani henki ..... Smiley

.... sehän SE suurinta ihmettä  tämä aejesta selviäminen  JA luomista parhaimmillaan  on arjen luominen ..... luovuus ~luominen usein käsitettään taiteeseen ja siihen että luodaan taidetta ~jotain erityistä ~jota sitten katsellaan ja ihastellaan ~ja tietty niinhän se on tarkoituskin ~vaan sittenkin kauneinta luomista on elämänsä luominen ~ arjesta selviytyminen, luovuutta parhaimmillaan voi olla että synnyttää jotain uutta joka helpottaa olemista joka fyysisesti eli aineellisesti tai henkisesti ~luovuus pitää sisällään sponttaania intoa ja kiinnostusta ETTÄ kiinnostuu omasta elämästään, vaikka ....

Ja itselleni "istuu hyvin " tuo kanssaluominen ~joka minulle tarkoittaa sitä että olen yhteydessä ( mitä se ikinä onkin ja miten se yhteys ikinä syntyykin) Luojaani ~ ja luon siis elän ... smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #43 : 20.06.2007 10:58:59 »

Itse asiassa jos olisin Jumala, miettisin 2 kertaa vapaan tahdon kohdalla. EN haluaisi nähdä niin paljon surua luomuksessani.  coolsmiley Järjestäisin ilolle ja rakkaudelle ehkä.. toisenlaisen kontrastin kuin pahan ja suru.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2007 11:11:09 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #44 : 20.06.2007 11:10:50 »

Itse asiassa jos olisin Jumala, miettisin 2 kertaa vapaan tahdon kohdalla. EN haluaisi nähdä niin paljon surua luomuksessani.  coolsmiley

Vapaa tahto on jotakin, mitä ihminen haalii itselleen ja jonka hän pelkää menettävänsä.

Ja kun vapaat tahdot riitelevät keskenään, luodaan surupuserrusta.

Vapautuminen harhautuneista haluista johtaa sisäiseen lepoon.

Se on vapautta ilman valintaa siitä, onko vapaa vai ei.

Pidän sinua, SA, jumalana.

*kumartaa*

Mitäkö siitä seuraa - että olet jumala:

voit antaa itsellesi vapaata tahtoa liikkumaväliksi tai talutusnuoraksi.

Kuka taluttaa, elleivät omat uskomukset ja käsitykset.

Mutta ehei, ei mikään toiseuden jumala tee meistä talutettaviaan.

Me olemme itse keittäneet koko sopan.

Idze asialla!

 Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: