Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevista Kaloista  (Luettu 11224 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Vaeltaja
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 09.04.2007 10:26:04 »

Olen kuullut "legendaa" siitä, että nouseva Kalat olisi jotenkin harvinainen pohjoisilla leveysasteilla. Mietittyäni hetken sitä, mihin tuo perustuu (ja vastausta tietenkään keksimättä Huh), ajattelin kysyä: kuinka monella tällä on nouseva Kalat kartallaan? Entä millä tavalla tuo tuntuu teissä ilmentyvän?

Asia kiinnostaa minua ehkä siksi, että olen itse tuolle elementille päinvastainen tapaus, eli nouseva Neitsyt-laskeva Kalat(joita muuten tunnen sattumalta enemmänkin).
tallennettu

aurinko mars vesimies

askendentti neitsyt

merkurius kauris

venus kuu jousimies
Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 09.04.2007 10:38:59 »

Ei ole legenda vaan astronominen tosiasia. Samasta syystä kuin päivät ovat talvisin Suomessa lyhyempiä kuin yöt myös eri merkit nousevat eri mittaisia aikoja. Pohjoisilla leveysasteilla Oinas ja Kalat nousevat kaikkein lyhyimmän ajan ja mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä lyhyemmäksi aika muuttuu. Kun mennään napapiirin pohjoispuolelle, osa eläinradasta ei nouse enää lainkaan horisontin yläpuolelle. Samasta syystä nousu-Vaakoja ja nousu-Neitsyitä on täällä eniten. Niillä on eniten aikaa päivän aikana olla Askendentilla.

Nousu-Kalat ovat muuten luonteeltaan aika erilaisia kuin mitä yleensä luullaan. Minulla on ollut ainakin kaksi nousu-Kalaa työkavereina ja molemmat olivat/ovat luonteeltaan ulospäinsuuntautuneita. Erityispiirre heillä on, että he saattavat sanoa mitä sattuu aivan kenelle tahansa. Ei minkäänlaista auktoriteetinkunnioitusvaistoa... ja mikä parasta, he pääsevät siitä kuin koira veräjästä. Grin Tämä näyttäisi yleensäkin olevan nousu-Kaloille tyypillistä.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #2 : 09.04.2007 13:40:16 »

Täällä yksi.
Pakko oli vastata tähän.  Smiley

Mitä nousukaloista sitten yllensä luullaan?
Kala on merkki, josta on vaikea saada selvää, minusta nouseva kala voi olla mitä tahansa, ja oikeastaan kaikkea samaan aikaan, ja muuttua kokoajan jne.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.04.2007 13:48:22 »

Minulla on yksi tuttu, joka on Nousu-Kalat. Hänen olemuksessaan on ehkä jotain sellaista hapuilevuutta, jotenkin sellaista että hänen olemuksensa jotenkin on pienessä muutostilassa koko ajan ja soljuu muiden ihmisten auroihin hyvin vaivattomasti ympärillä olevien persoonien vaihtuessa. Hän on tämän takia vaivaton ja vähän sellainen ihminen, ettei tee olemuksellaan kovin vahvaa huutomerkkiä itsestään. Hän jotenkin soljuu mukana.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Vaeltaja
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 09.04.2007 13:53:12 »

Erityispiirre heillä on, että he saattavat sanoa mitä sattuu aivan kenelle tahansa. Ei minkäänlaista auktoriteetinkunnioitusvaistoa... ja mikä parasta, he pääsevät siitä kuin koira veräjästä.

Olen saanut sen käsityksen, että nousukalat nostattavat tunteita ympäristössään (jopa värin muuttumaan toisten ihmisten kasvoilla)ja tuo yllä mainittu kuvaus näyttäisi tietyllä tavalla vastaavankin sitä... mutta se on tietty vain yksi näkökulma.

Olen muuten kuullut sellaisen jutun, että nousuneitsyille täydentävin kumppani olisi juurikin nousukalat, joten tasan eivät käy onnenlahjat, I guess...  Sad
« Viimeksi muokattu: 09.04.2007 13:56:22 kirjoittanut Vaeltaja » tallennettu

aurinko mars vesimies

askendentti neitsyt

merkurius kauris

venus kuu jousimies
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #5 : 09.04.2007 17:14:30 »

Kala on merkki, josta on vaikea saada selvää, minusta nouseva kala voi olla mitä tahansa, ja oikeastaan kaikkea samaan aikaan, ja muuttua kokoajan jne.

Tunnen tapauksen, joka on  aurinko kaksoset ja  askendentti kalat.
Liukenevaa elohopeaa... Huhheijaa, siitä otuksesta ei saanut otetta! Cheesy
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 09.04.2007 18:23:25 »

Tunsin yli 10 v sitten yhden nousu-Kalan joka oli au-Neitsyt (ja kuu Leijonassa). Ulkoisesti oikein hipin prototyyppi, ja joku neitokainen oli kuulema haukkunut hänen silmiään kuolleen kalan silmiksi (olivat jotenkin haaleat ja hajamieliset). Kiinnostuksenkohteiltaankin enempi tuonne itään päin kallellaan, jos ei nyt ihan hindu niin sinnepäin kumminkin.

Smiley
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 09.04.2007 19:10:37 »

Olen  askendentti  kalat ja oikeastaan vasta 30:ppisenä aloin aistimaan erillaisen energian muiden ja itseni kanssa. Jos ajattelette kalojen liikkeitä vedessä, nehän liikkuvat virtauksien mukaan. Niinpä intuitiivisyys on herkkää, helppoa mennä toisten tunteisiin, itku herkässä varsinkin tunteiden kautta, myötätuntoinen ja mukana elävä. Onhan  kalat persoonallisuuden ja sielun merkki, jossa sielun on otettava persoonallisuus hallintaan, loppuunsattaminen olihan Kristuksenkin merkki  kalat .
Ja kun  neitsyt on  aspect_opp merkki on okkulttinen merkki, tarkoitus oppia näkemään asioitten merkitykset, nähdä syvemmältä ja kauemmas, palvelemisen ja sadonkorjuun kautta löytää itsestään tunteva ihminen,  neitsyt on oppilaskoulutuksen merkki

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Morgana
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 09.04.2007 19:19:04 »

Minulla on Nousu-Kalat ystävä joka oli juuri Intiassa kurssittamassa itseään teosofian ja meditoinnin ja muun vastaavan saralla. Pitkätukkainen enkeli/intiaani joka on kulkenut tiensä täydellisestä boheemiudesta henkisen tien oppilaaksi.
tallennettu

aurinko skorpioni askendentti leijona kuu neitsyt
Tähdenvalvoja
Kohtuuastroilija
**

Let love be your energy

Profiili
« Vastaus #9 : 09.04.2007 19:31:47 »

Poikani on  aurinko  kaksoset  askendentti kalat ja hän on ihan pieni vielä. Isäni sanoo että ei se ole kaksoset,vaan kolmoset, viitaten tällä juuri siihen liikkuvaan elohopeaiseen luonteeseen, josta Pluto mainitsikin. Tuntuu kuin hän ehtisi ja yrittäisi ehtiä kaikkialle samaan aikaan.
tallennettu

Aurinko leijona,askendentti skorpioni, kuu oinas,merkurius leijona, venus leijona, mars rapu, jupiter leijona, saturnus neitsyt
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 23.03.2013 12:10:57 »

Löysin haulla kaksi nousukalaketjua, ja mietin kumman niistä nostan..
No tässä linkki toiseen: http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=589.0

Nimittäin tulin tässä taas ajatelleeksi, että eri ihmisillä on tosiaan varsin erilaiset käsitykset siitä mitä olen. Kirjoittelin joskus ennenkin, että yllätyin miten mieheni käsitykseen minusta ei ole kuulunut se ujompi puoli, joka taas on joillekin se ainut puoli minkä minusta näkevät. Tämän lisäksi minussa on enemmänkin puolia, ja ihmetyttää kyllä, miten onnistunkin olemaan eri ihmisille aina jotenkin erilainen?  Huh Miten sitä persoonaa voi riittää niin venyvästi? Tilanteet missä tapaan ihmisiä, ovat keskenään erilaisia, se usein on suurin vaikuttava tekijä. Mutta jokseenkin mukaudun myös siihen mitä se toinen ihminen viestittää minulle takaisin ja muutun sen mukaan.

Terv.  askendentti kalat -kameleontti  Smiley
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #11 : 23.03.2013 23:54:55 »

Löysin haulla kaksi nousukalaketjua, ja mietin kumman niistä nostan..
No tässä linkki toiseen: http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=589.0

Nimittäin tulin tässä taas ajatelleeksi, että eri ihmisillä on tosiaan varsin erilaiset käsitykset siitä mitä olen. Kirjoittelin joskus ennenkin, että yllätyin miten mieheni käsitykseen minusta ei ole kuulunut se ujompi puoli, joka taas on joillekin se ainut puoli minkä minusta näkevät. Tämän lisäksi minussa on enemmänkin puolia, ja ihmetyttää kyllä, miten onnistunkin olemaan eri ihmisille aina jotenkin erilainen?  Huh Miten sitä persoonaa voi riittää niin venyvästi? Tilanteet missä tapaan ihmisiä, ovat keskenään erilaisia, se usein on suurin vaikuttava tekijä. Mutta jokseenkin mukaudun myös siihen mitä se toinen ihminen viestittää minulle takaisin ja muutun sen mukaan.

Terv.  askendentti kalat -kameleontti  Smiley

Jos nyt vastaan alkuperäiseen viestiin ensin, niin nousevana neitsyenä pitäisi synkata nousevien kalojen kanssa, tosin en vain tunne kovinkaan montaa kellä olisi se nousevana, mutta sen olen huomannut että aurinko kalojen kanssa tunnen itseni kotoisaksi. Smiley
En toki tiedä kaikkien tuttujeni nousumerkkejä, mutta jotenkin aina osaan aavistaa että tietyissä ihmisissä on sitten joko aurinko kaloja tai sitten nousukaloja, tulee sellainen kotoisa fiilis, muurit laskee jne... Siitä yhdestäs ainoasta nousukaloista tulee justiinsa mieleen tuo kameleontti-vaikutus. sopeutuu tilanteisiin ja ihmisiin, kohtaa ihmiset sellaisenaan eikä koskaan ole samanlainen muille, todella herkkä vaistoamaan ihmisten olotiloja. Jotenka niistä ei saa oikeastaan mitään "otetta", moni saa käsityksen että ne miellyttää liikaa kaikkia, eikä seiso sanojensa takana, mutta oikeasti ne vaan käyttäytyy erilailla ihmisten kanssa. Herättää ainakin mun sympatian  smitten mutta samalla saa tietyissä asioissa raivon partaalle  laugh
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 02.07.2014 15:04:24 »

Yllätys yllätys minä nostelen taas tätä ketjua.  Wink

Mutta linkataanpas nyt puoliksi huumoria, puoliksi totta..  :Smiley Wink
http://www.youtube.com/watch?v=OP5PgnPXZHs
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 13.07.2014 20:10:50 »

Nousukalana sita on kylla todella herkka vaikutteille. Muuttuu tilanteen mukaan ja saa olla tarkkana kenen seurassa on. Toisaalta sympatisoi koko ihmiskuntaa, koska tietaa sen kivun maaran mita ihmisyyteen voi kuulua. Viinan kanssa saattaa esim. olla ongelmia, jos on viela hukassa. Itseluottamus voi nimittain olla heikko jos elaa muiden kautta liikaa ja ottaa muiden huolia liikaa harteilleen. Olen tosin 7. huoneen Aurinko/Merkurius yhtyma eli tama toisiin nojautuminen on minussa aika voimakkaana. Samoin peilivaikutus, joka tuntuu olevan nousukalan ominaisuus. Mutta melko mystisena ja kilttina ihmiset minut varmaan nakevat ja kokevat. Viela kun Jupiter on 1. huoneessa ja Neptunus tekee tarkkaa sekstiilia nousulleni niin Kalat-vaikutus on minussa erittain voimakkaana. Ja tunteet tulvivat valilla.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014 20:15:14 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: