Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Länsimainen horoskooppi + kiinalainen horoskooppi = ???  (Luettu 82132 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #75 : 21.08.2006 16:04:32 »

mitä maakäärme-jouskari mahtaisi tarkoittaa ? Smiley
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #76 : 26.08.2006 15:14:26 »

Lilja82: Vilpittömyys, lämpö ja anteliaisuus takaavat jousimies-koiralle uskollisen kannattajajoukon. Nämä useimpia muita koiria seikkailunhaluisemmat ja iloisemmat henkilöt pitävät elämääkin suurena seikkailuna. Vaikka koira onkin pohjimmiltaan koti-ihminen, jousimiehen vaikutus vaatii tiettyä toiminnallisuutta, joko henkisen tai ruumiillisen vapauden rajoittaminen tekee jousimies-koiran sairaaksi. Urheilu voi osoittautua siksi tieksi vapauteen, mitä nämä yksilöt tarvitsevat, sillä sekä jousimiehet että koirat rakastavat takaa-ajon hurmaa. Itse asiassa tämän kaksoismerkin vallitessa on syntynyt lukuisia eteviä urheilijoita.
  Myrkyllinen kieli voi ajoittain koitua jousimies-koiran turmioksi.
Idän anti: Jousimies tuo seikkailumieltä muuten niin varovaiseen koiraan.
Lännen anti: Koira rauhoittaa jousimiehen inpulssiivisuutta.

Vaikka kukot tahtovatkin määrätä kanalassa, niiden vastineet ihmisten keskuudessa eivät ole erityisiä koti-ihmisiä. Päinvastoin, hehän lähtevät pyrstösulat viipottaen seuraamaan tähteään. Mutta rapu-kukko ei tee niin. Ravun vaikutuksesta tässä merkissä syntyneet ovat erittäin voimakkaasti perhe-keskeisiä. Rapu-kukon elämä pyörii kodin ympärillä. Rapu tuo kukkoon hellyyttä ja hioo teräviä särmiä. Tehokkaan kukon ansiosta taas koti säihkyy ja kiiltää kuin uutena ikään. Kuta enemmän lapsia, lemmikkejä ja sukulaisia hyörii ravun ympärillä, sitä onnellisemmaksi ja turvallisemmaksi he tuntevat olonsa. Ja rakastavan ja huolehtivan kumppanin rinnalla rapu-kukko on uskollinen, kannustava ja onnellinen.
  Syvä sisäinen rauhattomuus syöksee ajoittain rapu-kukon äreyteen.
Idän anti: Kukko kannustaa rapua sisukkuuteen.
Lännen anti: Rapu opettaa kukolle herkkyyttä.

Ave^^: Jousimies-käärmeen tarkkanäköisyys, moraalinen lahjomattomuus ja filosofinen ymmärtämys ovat legendaarisia. Tämän yhdistelmän kaukokatseiset ja erittäin intuitiiviset edustajat menestyvät sekä työssään että yksityiselämässään seuraamalla vaistojaan ja hyvää makuaan. Molemmat merkit ovat kuuluisia nokkelasta arvostelukyvystään, jousimiehen nuolet osuvat maaliinsa yliluonnollisen tarkasti, ja käärme aistii tilanteen kuin selvännäkijä. Niinpä jousimies-käärmeet menestyvätkin oivallustensa ja terävää analyyttistä kykyä vaativissa ammateissa. Tyylikkäät ja tasokkaat tai sulavat ja hienostuneet jousimies-käärmeet etsivät yksityiselämässään kumppania, jonka kanssa he oivat solmia syvällisen ja sielukkaan suhteen.
 Omahyväisyyttä pidetää tämän kaksoismerkin edustajien vikana.
Idän anti: Käärmeen kärsivällisyys hillitsee jousimiehen inpulssiivisuutta.
Lännen anti: Jousimiesn ilo tuo lämpöä käärmeen sydämeen.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #77 : 27.08.2006 14:26:08 »

Olen tulihevonen-neitsyt. Mitä mahtaa tarkoittaa?
tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #78 : 28.08.2006 12:12:50 »

Sirpapa: Neitsyt-hevoset ovat muita hevosen yhdistelmämerkkejä järkevämpiä, käytännöllisempiä ja ahkerampia. Neitsyen vaikutus rauhoittaa hevosen arvaamattomuutta ja tasoittaa luonnetta. Niinpä neitsyt-hevonen miettii kaksi kertaa ennen kuin lähtee laukkaamaan täyttä vauhtia niittyjen poikki. Mutta vaikka neitsyt-hevoset ovatkin tyynempiä, he eivät ole kadottaneet tippaakaan hevosen luonteenomaisesta värisyttävästä jännityksestä eivätkä sen puolesta seksuaalisesta vetovoimastaankaan. Neitsyt-hevoset, joilla on jalat tukevasti maankamaralla, suhtautuvat sitoumuksiinsa ja rakkausjuttuihinsa kypsästi ja vastuuntuntoisesti.
  Neitsyt-hevoset ovat kauniita olentoja ja ongelmana onkin, että he tietävät sen itse.
Idän anti: Kaunis kiinalainen hevonen kohottaa neitsyen pulssia.
Lännen anti: Neitsyt istuu hevosen selässä ja rauhoittaa sen hermoja.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #79 : 28.08.2006 15:59:23 »

Olen härkä-kukko (nouseva skorpioni-koira)

Itämainen horoskooppikirjani sanoo yhdistelmästä seuraavaa:

"Toimelias yksilö, jonka ylenpalttinen kunnollisuus ja terveet elämäntavat herättävät alemmuudentunteita hänen lähimmäisissään, jotka ottavat elämänsä huomattavasti rennommin."
tallennettu
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #80 : 28.08.2006 18:07:50 »

Kiitos eppana78 mielenkiintoisesta vastauksesta
tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #81 : 23.09.2006 10:55:24 »

oinas-lohikäärme... tulta ainakin löytyy, vähän liikaakin kait.  Huh
tallennettu
LostOne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #82 : 10.07.2008 06:26:55 »

Vesimies- vesikoira

(nouseva skorpioni - vesikoira)

tallennettu

Nouseva -skorpioni
Aurinko -vesimies huone 1.
Kuu -kalat, huoneessa 4.
Merkurius -vesimies
Venus -kauriissa
Mars- Vaaka
Jupiter -Skorpioni
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #83 : 10.07.2008 15:00:04 »

Täällä oinas - puuvuohi, tiikerin paritunnilla, lohikäärmeen kuukaudella ensikerran päivänvalon nähnyt.

Tunnistan itsessäni kutakuinkin kaikki merkeistä kirjatut. Ainut jota jouduin ihan miettimään oli vuohesta kirjattu teennäisyys. Saatan ollakin sitä, jos törmään moukkuuteen. Silloin on helppo piiloutua sellaisen piirteen taakse, jota luonnostaan toinen vihaa. Näin voin irrottautua heistä, jotka eivät muutenkaan istuisi elämääni, läheisenä ihmisenä ainakaan. Ohikulkijoita on pilvin pimein tässä maailmassa. Aivan kuten Sylvi Uino (avionimi Kekkonen, siis Urkin vaimo) aikoinaan kirjoitti:
"Linnut lentävät pääsi yli, etkä voi siihen vaikuttaa. Mutta pesän voit estää niitä rakentamasta pääsi päälle." Luonnollisesti S Uino tarkoitti ihmisten ajatuksia. Jotkut ajatukset (samoin kuin tuttaviksi pyrkivät ihmiset, joita et pysty sydämestäsi arvostamaan) on  hyvä häätää päästään/ ajatuksistaan, jotta omaehtoinen elämä on mahdollista. Useat ihmiset sallivat arvostuksiensa vastaisesti ajatusten  ja tapojen tulla osaksi arkeaan. Siten voi muuttua aivan toiseksi, kuin mikä sisimmältään on. Minä ainakin sellaista kavahdan.
 smitten Wink

P.S. Yhtenä esimerkkinä olkoon tästä nykynuorten sana 'v*tt*'. Sitä tungetaan joka väliin, niin että se ei enää omassa  korvassa särähdä. Mutta toiset reagoivat siihen ja ajattelevat :'Onpa huonokäytöksinen yksilö.' ... ja myös sen käytöksen mukaan toista (vallan oikein) kohtelevat!!!
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013 11:21:07 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #84 : 10.07.2008 20:28:28 »

meitsi onkin jousimies-sika Cheesy mun mielestä toi kuulostaa oikeen sopivalta, eiks jousimiehet oo vähän niinku sikoja Wink mut tiikerin hetkenä oon menny syntymään. kurnauskis!
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija

Säh!

Profiili
« Vastaus #85 : 15.07.2008 12:01:39 »

Minä olen Rapu-(tuli)Jänis, ja olen jo joistakin kirjoista noita selityksiä löytänyt. Jäniksen piirteet kyllä sopivat minuun hyvin, mutta se Ravun osa jäi aika vieraaksi. Tietysti pelkästään länsimaisessa horoskoopissa Rapukin löytää paikkansa.

Muuten, jos on syntynyt kesäkuun 23. päivä, onko syntynyt Hevosen vain Vuohen kuussa?
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Brida
Kanta-astroilija

" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "

Profiili
« Vastaus #86 : 15.07.2008 13:54:52 »

Entäs oinas-käärme ja kala-jänis? Ja miten ko merkit yhdessä stemmaa...? Smiley
tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
Norna
Vieras
« Vastaus #87 : 15.07.2008 14:57:36 »

Syntymävuosi: jang-maa-hevonen
Kuukausi: jang-tuli-lohikäärme
Länsimaalaisessa  aurinko  oinas

Tuli elementtinä on mulla aika edustettuna fengshuihoroskoopissa, kuten myös länsimaalaisessa. Näillä on paljon tekemistä ilmansuuntien, elementtien ja vaikka minkä kanssa, joten pelkkä vuosieläin yksistään kerro kaikkea. Itse en ole asiaan perehtynyt mutta yksi Feng shui astrologiasta tietävä kertoi minulle vähän syvemmin tästä hommasta ja kertoi myös noita elementtijuttuja ym.
 Onhan länsimaalainen astrologiakin paljon muuta kuin pelkkä aurinkomerkki.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #88 : 31.08.2010 09:51:18 »

Minä oon apinatuli kiinalaisessa horoskoopissa,

mitähän tuo meinaa,?kuka kertoisi minulle.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #89 : 23.03.2013 11:24:35 »

meitsi onkin jousimies-sika Cheesy mun mielestä toi kuulostaa oikeen sopivalta, eiks jousimiehet oo vähän niinku sikoja Wink mut tiikerin hetkenä oon menny syntymään. kurnauskis!

Kiinalainen Sika on onnellinen ja harmoniaa rakastava köllöttelijä. Viini maistuu takkatulen ääressä ja ristiriidat hän pyyhkäisee pois tai poistuu ristiriitaisten luota. Ei helposti ilmaise omaa mieltään, jopa jättää mielipiteen luomatta. Tiikeri tekee vähän hevosenleikkiä luonteeseen ja nostaa turhaa uhkarohkeutta esiin. Sitten taas on 'hyvä' mennä jonkjun paapojan kainaloon: ' Kun mua niin sattuu!  Cry '
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  

Siirry: