Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: jousinais ja kalamies = apua rakastamiseen  (Luettu 3109 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sita
Kohtuuastroilija
**

kontekstista irtautuminen

Profiili
« : 12.04.2007 13:50:19 »

Aluksi hieman taustatietoa: itse olen syntynyt 25.11.88 klo 10:59 Espoossa ja poikaystäväni 20.02.1986 klo 14.25 Dakarissa, Senegalissa. Olemme olleet yhdessä abaut 2,5v.

Meillä on ollut aina ongelmia toistemme rakastamisen kanssa ja aina samoista asioista. Poikaystävälläni on huonohko itsetunto joka tuottaa ongelmia, ja olemme myös aika erilaisia luonteita. Itse olen vahvempi ja maskuliinisempi, ja poikaystäväni tavallaan "se heikompi osapuoli" ja enemmän feminiininen. Samoin olen aktiivisempi ja poikaystäväni Kalana passiivisempi.

Jos joku ihana ihminen voisi katsella meidän karttoja ja sanoa vähän meille molemmille, että miten voisimme kumpikin rakastaa toinen toistamme parhaiten?

Hyvinä hetkinä yhteinen elämämme on niin ihanaa ja henkinen yhteys on käsinkosketeltavan vahva. Jaamme samat ajatukset, arvot ja päämäärät (näin suurinpiirtein). Hyvinä hetkinä ja aikoina haluamme kumpikin todella elää yhdessä aina.

Varsinkin viime aikoina on vaan ollut niin älyttömän vaikeaa. Riidellessämme minä muutun julmaksi ja kylmäksi, ja tavallaan haluan vaan että toinen tuntee olonsa mahdollisimman kamalaksi, kun taas poikaystäväni on hiljaa. Tuntuu että tästä ei ikinä nousta, vaikka olemme kyllä selvinneet ennenkin samanlaisista ajoista. Tuntuu vaan, että en saa tarpeeksi kaikkea sitä läheisyyttä ja rakkautta, mitä tarvitsen. Poikaystäväni myös haluaa samoja asioita, mutta jotenkin hän  ei vaan kuitenkaan tee mitään..

Näistä asioista ollaan kyllä yhdessä keskulteltu ihan alusta loppuun monta kertaa, ja poikaystäväni todella haluaa muuttua (ei siis vain minun takiani, vaan hän on sanonut että ei itsekään pidä niistä piirteistä itsessään). Jotenkin nyt kaipaisin vaan sellaista ulkopuolista apua tähän asiaan, jonka takia molemmat kärsimme.

Kumpikaan meistä ei halua erota, vaikka ollaan sitäkin pohdittu. Kummallakin on halua jatkaa eteenpäin ja saada tämä juttu toimimaan.

Mikä siis avuksi?  Cry

(Olen huono ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla, joten toivottavasti saatte selvää ja kysykää ihmeessä lisää. Tarvitsen apua.)
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 12.04.2007 17:26:22 »

En ole psykologian tuntija, enkä elämässäkään kovin kokenut, mutta kommentoin hieman omien ajatusteni mukaisesti.

Kartoista ensin katsoin, että ovat akselit täsmälleen vastakkain. Se yleensä aiheuttaa voimakkaan vetovoiman, ehkä sellaisenkin, että jämähtää paikalleen vaikka pitäisikin lähteä.

Miehen kartallahan on vettä runsaasti ja kuun oppositio neppariin. Eli vesielementistä hänet varmaankin tunnistat.

Se kuitenkin, miksi tätä aloin kirjoittaa, on että halusin sanoa, että ei toista ihmistä voi muuttaa! Kalamainen ihminen helposti alkaa itsekin uskoa haluavansa muuttua jos häntä hiukankin painostaa. Muuttuminen ei kuitenkaan tule laajasti onnistumaan. Sinun pitää pohtia itse, että hyväksytkö hänessä sinua ärsyttävät piirteet vai et. Jos ne käyvät ylitsepääsemättömiksi, ainut vaihtoehto on lähteä. Vaikka kuinka rakastaisi, ei siitä voisi tulla mitään. Mutta, täydellistä ihmistä ei voi löytää, siksi monia virheitä toisessa pitää hyväksyä. Rakasta häntä sellaisena kuin hän on. Tämä on nyt vain sinun päätettävissäsi.

Ja hyvä keino tutkia mitä haluat mieheltä, on pohtia suhdetta isääsi.

Jotenkin viestisi särähti heti korvaan negatiivisesti, johtuneeko sitten jostain herkästä puolestani vai jousimiehen töksäyttelevyydestä.  Smiley
tallennettu
sita
Kohtuuastroilija
**

kontekstista irtautuminen

Profiili
« Vastaus #2 : 12.04.2007 18:10:23 »

Juu varmaan se on tämä töksäyttely.. toivottavasti  :Smiley

Siitä muuttumisesta haluaisin selventää, että ollaan siitä juteltu ja olen hänelle sanonutkin että haluan hänen olevan oma itsensä, ja juuri sitä että eihän hän ole aidosti hän jos käyttäytyy jotenkin erilailla. Poikaystäväni on kuitenkin tosiaan sanonut, että ei pidä itsekään siitä millainen hän on tietyissä asioissa..

Nyt on taas helpompi ajatella kun on ehtinyt vähän rauhoittua  Wink Tottakai haluan rakastaa ja rakastankin häntä sellaisena kuin hän on, välillä vaan kun on vaikeita aikoja, unohtuu mikä on oikeasti tärkeää.

Ja täydellinen hän on.  smitten

Kiitos sinulle Ave^^  Smiley
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: