Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uranus ja vapauden kaipuu  (Luettu 43523 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #30 : 20.04.2007 23:23:55 »

Kieltämättä tuo allaoleva pitää paikkansa. Itsenäinen työnteko on vapautta. Olen irtisanoutunut ja lähtenyt liitämään aika monta kertaa, vaikka olisi ollut töitä tarjolla jatkossakin. Myös harrasteet ovat katkenneet kuin kananlento, jos en saa olla vapaasti minä, vaikka olisin huono.  Cheesy

Uranus in the Sixth House: can’t stand to have anyone look over their shoulder while they work. The only boss that you can stand if you have this placement is one who says "Here’s the job. Good-bye. See me when it’s finished". You may be a genius at work or just plain crazy. Either way, you can shock those around you. Expect to quit or get fired more than normal because "Those people at work are idiots!". Naturally, unusual jobs are best for you, or something dealing with electricity or hi-tech. Anything where you can innovate and shock to your heart’s content.

http://www.bobmarksastrologer.com/TOClessons.htm

Minullakin uranus neitsyessä ja 6. huoneessa, joten oli hauska lukea tämä! Työpaikat ovat vaihtuneet aika vauhdikkaasti, ja aina olen lähtenyt omasta vapaasta tahdostani. Sama juttu; jos jotain jatkoa on johonkin hommaan joskus tarjottu, niin olen ollut jo vauhdilla jatkamassa uuteen -  ja vapauteen! Nykyinen työni, jossa olen oman itseni herratar on paras mahdollinen.
No niin, ihan sama täällä  Grin  paitsi että en ole vieläkään oma herrattareni  crazy2 Tiedän ja tunnen, että se sopisi parhaiten, en vain keksi sitä JUTTUA  knuppel2
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #31 : 20.04.2007 23:51:20 »

Oi Kiitos kannustuksesta Anna Sofia  Cheesy

Vielähän tässä ehtii - aikaa on ja toivoa, niin kauan kuin on elämää  Kiss smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
inkivääri
Vieras
« Vastaus #32 : 21.04.2007 11:30:28 »

Oi Kiitos kannustuksesta Anna Sofia  Cheesy

Vielähän tässä ehtii - aikaa on ja toivoa, niin kauan kuin on elämää  Kiss smitten

Ippuska ja Tuliheppa,

tie on mielenkiintoisempi kun siinä on sivupolkuja, risteyksiä ja maisemat vaihtuu,

näin mie tätä kulkua nyt kuvaisin smitten

Ja lopulta voi vain todeta, että sivupolut ovatkin limittyneet näppärästi päätien varteen. Kaikella on tarkoituksensa.   smitten
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 22.04.2007 16:17:09 »

Uranus jousimiehessä huoneessa 1. Vapaus on hyvin tärkeä asia niin työssä kuin kaikilla elämänalueilla, en oikeen siedä ohjausta tai komentelua. Ihmissuhteissa innostun helposti uudesta ihmisestä, muttä jos hän yrittää tulla liian lähelle tai on omistushaluinen, otan kyllä ritolat. Ilman haasteita ja ihanteita tuskastun täysin.

Hahaa! Onneksi on meitä muitakin!!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Pentti
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #34 : 22.04.2007 19:25:34 »

uranus  aspect_con  pluto 9.huoneessa ovat oppositiossa  saturnus 3.huone ja nämä  aspect_squ  jupiter 7.huoneessa joten yks. kulkija taidan olla. eikun metsään asumaan  2funny ehkä on ollut vaikeuksia ihmissuhteissa ja yksinäinen. kyllä tähän tottuu knuppel2
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #35 : 22.04.2007 20:57:29 »

uranus (vapauden kaipuu ja vallankumouksellisuus) vaaka 4.huoneessa (koti ja perhe) aspect_squ 12.huoneen (itsensä voittaminen) venus (venuksellisuus) leijona (loistokkuus) ja kuu (tunteet) rapu (lämpö)
= kotini ovat aina olleet persoonallisia, mutta aina väliaikaisia  uranus, vaikka sitä pysyvyyttä kaipaisin vaaka ja rapu
Viehätysvoimani  venus on aiheuttanut ongelmia sen suhteen...
Ja  uranus aspect_sex leijona aurinko aspect_con merkurius on vaan vahvistanut 'epäilyksiä', joskin aiheettomia  angel :Smiley
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #36 : 25.04.2007 12:30:52 »

Uranus huoneessa 6, skorpionissa. Tekee  aspect_squ saturnukseen,  aspect_tri marsiin ja  aspect_opp chironiin. Sanoisinko, että en ole omasta tahdosta tässä pätkätöiden putkessa, mutta näköjään tuo urkki ei millään suosi pysyvää työtä  tickedoff

Sen sijaan mua mietityttää tuo miesystävän asc aspect_con uranus skorpparissa. Mies tuntuu sellaselta perinteiseltä perhekeskeiseltä härältä, mutta lentelee ympäri eurooppaa töiden merkeissä. Ehkä tämä tuo hänelle sitä vapautta.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #37 : 25.04.2007 13:24:45 »

Miten koet uranuksen? Miten se on aspektoitunut kartallasi?
Onko Uranus sinulle jollain tavoin "tärkeä" erityisesti?

Nyt vasta ehdin vastaamaan tähän mielenkiintoiseen ketjuun. Smiley Tuli ekana mieleen tällainen runonpätkä, jonka joskus olen kirjoittanut johonkin reissupäiväkirjaani:

Vapaus ja rakkaus,
kumpikin kutsumus.
Rakkaus jos vaatii hengen, uhraan senkin
vapaus jos vaatii - uhraan rakkaudenkin.

(Valitettavasti en nyt saa päähäni runoilijan nimeä, kertokaa jos jollekin tulee mieleen!)

Minulla siis Uranus Skorpionissa ja sijainti 7. huoneessa. Wink Kartallani Uranus neliöi ykköshuoneen Marsia. Seiskassa samaten myös Pluto, oppositiossa ykköshuoneen Venukseen. Kuten arvaatte, näillä asetelmilla en ole tähän kolkyt ja risat -ikään mennessä "päässyt" vielä naimisiinkaan asti, saati kihloihin - tosin en ole koskaan edes hinkunut mitään ulkoisia sitoumuksia mieheltä, riittää kun sitoutuminen on tehty sillä tasolla, että elämme kumppaneina ilman ylimääräisiä osapuolia. Haluan, että kumppanissakin (7. huone) on annos sekä riippumattomuutta että syvällisyyttä. Seiskahuoneeni planeetat edustavat tavallaan myös vanhempiani: Uranus (Vesimies) on äiti (aur-Vesimies), Pluto (Skorppari) on isä (aur-Skorppari). Uranushan on myös oman Vesimies-kuuni hallitsija, mikä korostaa entisestään sitä, että kumppanin on jossain määrin ymmärrettävä vapaudenkaipuutani, tai suhteesta ei tule mitään. Uranuksellani on myös onneksi väljät kolmiot sekä Saturnukseen että Merkuriukseen, joten ainoa hiertävä aspekti on tuo Marsin neliö. Mars on myös Vesimiehessä kartallani, eli Uranus on senkin hallitsija. Sepon tulkinnan mukaan minun pitäisi kuulemma toimia aina spontaanisti, hetkessä - ei suunnitella liikoja, mikä haastaa ihan kivasti tämän varovaisen nousu-Kauris-luontoni. :Smiley

Entäs Uranus skorpioni sukupolvi? Itselläni 5.huoneessa skorpionissa lilithiin yhtyneenä  Smiley

Hmm, mitä tästä sukupolvesta pitäisi ajatella? Ainakin seksin suhteen (Skorppari) mullistusta on tapahtunut, ehkä meidän sukupolvemme jo avoimemmin ilmaisee esim. seksuaalista suuntautumistaan, kuin aiemmat? Toisaalta Skorpparin merkin voi yhdistää myös mystisyyteen, uskontoon, vallankäyttöön, toisten ihmisten rahoihin...tulisiko näistä mitään esimerkkiä mieleen..? Ilmennämmekö em. asioissa uutta vapautta? Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 27.04.2007 20:16:16 »

Kenties.. Minulla selkeästi itselläni uranus vitosessa kyllä kertoo siitä etten halua tulla liikaa sidotuksia parisuhteessa. En ole koskaan halunnut esimerkiksi muuttaa yhteen miesystävieni kanssa  Smiley Enkä pidä siitä että joku alkaisi kytätä menemisiäni. Minulle on tärkeää pystyä voimaan tehdä mitä milloinkin päähän juolahtaa. Loma on vuoden kohokohta, olen vapaa kuljeksimaan ja tekemään mitä lystään, töihin paluu aina tuntuu kuin joutuisi kahleisiin..
tallennettu
astroilija
Vieras
« Vastaus #39 : 28.04.2007 00:18:47 »

uranus on varmaan syntymäkarttani tulkinnassa tärkeä tekiä:  uranus  skorpioni 8:ssa huoneessa ja t-ristin kärkiplaneetta. ja lisäksi olen vielä nousevalta merkiltä vesimies.

Vapauden kaipuu on tällä hetkellä sisäistä laatua mulla... 

On ollut hyvin monipuolista ja rikasta tämä elämä - vapautta ja vastuuta sen myötä riittänyt ihan pienestä pitäen. mielenkiintoiselta näyttää tällä hetkellä,toivottavasti pysyy terveenä,että saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.kyllähän sitä liikkumatilaa suomenkansalaisena pystyy itselleen järjestää kun itse itseään ohjaa toisaalta määrätietoisena ja tiedostavana. toki ulkoiset seikat rajoittaa vapautta, (ja kasvattaa myös) mutta kyllä ne sisäiset rajoittavat tekijät on olleet tosi vahvoja. myös miten kokemukset on sisäistyneet esteiksi. vapaus on ollut kehittävää ja antoisaa, toisaalta puhtaasti oikeutta elää sisäisen sokeutensa armoilla, emotionaalisia ja sisäisiä pakkoja ja kohtalon asettamia tehtäviä läpikäyden ja toisinaan henkilökohtaisesta heikkoudesta johtuvia mokia tehden.

Vapaus tulee siitä miten spontaanisti ja raikkaasti kykenen suhtautumaan elämässäni kohtaamiini tilanteisiin.

Olisi mielenkiintoista kuulla, jos kenelläkään olisi jotain tulkintaa ed. mainitsemastani uranus asemasta? Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #40 : 08.05.2007 08:27:36 »

Minulla tuo  uranus jää hitusen  vaaka :n puolelle 8.huoneessa.
 uranus aspect_opp kuu
 uranus aspect_tri aurinko
 uranus aspect_con jupiter
 uranus aspect_opp chiron

Ainutlaatuinen yksilöllisyyteni ja henkilökohtainen kumouksellisuuteni toimivat sovittelevasti ja vaihtoehtoja punniten jatkuvan ehdottoman uudistumisen ja menetyksen kohtaamisen alueella.

Hmm.. onpas mielenkiintoista...minä kun olen tuon yksinolemisen ja yksinäisyydenkin kanssa tahinut, sitä raivaten, kaivaten ja toisaalta syvälle upoten ja siellä peloissani välillä huudellen.  Wink
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #41 : 08.05.2007 08:38:01 »

Löysin tällaisen:
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/planeetat/uranus.htm
Aspekteissa*:
*AC:hen Uranus antaa henkilön ulkoiseen olemukseen mangneettista karismaa, joka voi kätekä hyvinkin herkän ihmisen.
*Aurinkoon nousee persoonan hallitsevaksi piirteeksi rohkeus, uhmakkuuskin.
* Kuulle tulee esille reaktioiden vaikea hallitseminen ja pahimmillaan hallitsematon tuhoisa käytös.
* Merkuriukseen Uranus hallitsee hermotoimintaa ja puhetta sekä kaikkea muutakin kommunikaatiota.
* Venukseen, nousee yksilön arvomaailman ja kauneuden sekä rakkauden kysymykset esille, jopa epäsovinnaisesti mutta ainakin uraauurtavasti.
* Marsiin kanssa Uranus on mahdollisimman huono kumppani, tässä voi nousta esille tuhoavuus, varsinkin jos Saturnus on mukana.

(lainaus kyseisiltä sivuilta)
« Viimeksi muokattu: 08.05.2007 08:43:06 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #42 : 08.05.2007 15:34:09 »

Löysin tällaisen:
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/planeetat/uranus.htm
Aspekteissa*:
*AC:hen Uranus antaa henkilön ulkoiseen olemukseen mangneettista karismaa, joka voi kätekä hyvinkin herkän ihmisen.
*Aurinkoon nousee persoonan hallitsevaksi piirteeksi rohkeus, uhmakkuuskin.
* Kuulle tulee esille reaktioiden vaikea hallitseminen ja pahimmillaan hallitsematon tuhoisa käytös.
* Merkuriukseen Uranus hallitsee hermotoimintaa ja puhetta sekä kaikkea muutakin kommunikaatiota.
* Venukseen, nousee yksilön arvomaailman ja kauneuden sekä rakkauden kysymykset esille, jopa epäsovinnaisesti mutta ainakin uraauurtavasti.
* Marsiin kanssa Uranus on mahdollisimman huono kumppani, tässä voi nousta esille tuhoavuus, varsinkin jos Saturnus on mukana.

(lainaus kyseisiltä sivuilta)
Kiitos muistutuksesta että nuokin sivut ovat olemassa! ...tältä löytyy siis  aspect_con askendentti ja  aspect_con kuu.... Huh Ja tais olla muutakin... Hui hui!

Ja ajtus! Sulla oli loistava runonpätkä tekstissäsi. Niin se menee.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**

KROAAK!

Profiili
« Vastaus #43 : 08.05.2007 17:19:31 »

Mikä on Uranus-Skorpioni -sukupolvi? Mulla on Uranus Skorpionissa 12. huoneessa. Vapaudenkaipuu on järisyttävä niin parisuhteessa, työelämässä kuin harrastuksissa ja kaikessa! Työt olen kokenut minulle lähinnä vankilana, joka sairastuttaa. En kestä sitä joka pv samaan paikkaan samaan aikaan pakkopullaa! Sairastun aina fyysisesti ja henkisesti, jos en saa tarpeeksi vapautta - kuten nyt... Seksuaalisesti olen välillä miehistä kiinnostunut, välillä naisista, välillä yliaktiivinen, välillä nunna!  Grin Olisi kyllä kiva, jos tämä kaikki johtuisi vain tuosta Uranuksesta eikä psykiatrien tyrkyttämistä epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä... Mieluummin astrologian takia hullu kuin vinoon kasvamisen seurauksena hullu.
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #44 : 09.05.2007 09:09:03 »

Olisi kyllä kiva, jos tämä kaikki johtuisi vain tuosta Uranuksesta eikä psykiatrien tyrkyttämistä epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä...

Nuohan ovat kylläkin molemmat vain kuvauksia asialle, joka ei niistä varsinaisesti mitenkään johdu. Smiley

Uranus 12. huoneessa kuvaisi juuri sitä, että suurin vapaudentarve ja siihen johtuen äkkinäiset muutokset elämässä liittyvät jollain tapaa henkisiin asioihin, mieleen - sellaisiin juttuihin, jotka eivät ole käsinkosketeltavia tai helposti määriteltäviä. Vankila on se, minkä mielessäsi koet vankilaksi. Kahdestoista huone symboloi muuten henkisten asioiden lisäksi juuri vankiloita laitoksina, myös sairaaloita ja muita vastaavia "suljettuja laitoksia".
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: