Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hormooneista?  (Luettu 13821 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« : 13.04.2007 10:40:58 »

Moiks...kysysin onko mitään luontaistuotetta joka auttas munasolun irtoomiseen, koska itse en saa syödä ns''lääkärin määräämiä hormooneja marevanin takia, niin löytyskö luontaistuotteista jotain joka edistäs hormooni tuotantoa normaalisointumaan, kun aloitin marevan lääkityksen sen jälkeen menkat on alkaneet heitellä hurjasti ja nytkin ollut 3kk poissa  Cry 3v aikana olisiko itsenäisesti tullut 5 kertaa kuukautiset ja kuitenkin toivosin sitä ilta tähteä vielä  angel mut vaikeehan sitä saada aikaseksi, kun ei munasolu irtoa Embarrassed
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 13.04.2007 11:38:16 »

Olen pahoillani, että joudun vastaamaan näin: mutta monet luontaistuotteetkin ovat marevanin vuoksi kieltolistoilla sinulta, eteeriset öljyt eritotenkin, samoin hyvin monet luontaishoidotkin. Undecided

Marevan on - kuten tiedät mitä - joten sen käytön vuoksi elimistösi ei voi toimia normaalisti. Mitä hoitava lääkärisi on sinulle sanonut iltatähden suhteen? Entä eikö lääkitystä voi muuttaa?
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #2 : 13.04.2007 12:19:59 »

Moiks...kysysin onko mitään luontaistuotetta joka auttas munasolun irtoomiseen, koska itse en saa syödä ns''lääkärin määräämiä hormooneja marevanin takia, niin löytyskö luontaistuotteista jotain joka edistäs hormooni tuotantoa normaalisointumaan, kun aloitin marevan lääkityksen ....

Lainaus
Marevan

Ruokavaliossa harvoin ja pieninä määrinä
nautittavia ruoka-aineita ovat
pinaatti, parsakaali, ruusukaali,
valkokaali, keräsalaatti, lehtikaali ja persilja.
Kohtalaisesti voidaan nauttia
vehnälesettä, vihreitä papuja ja -herneitä,
punakaalia, parsaa, avokadoa ja hapankaalia.
Muut ruoka-aineet ovat vapaasti syötäviä.

Hei "sawotar"

Marevan hoidossa oleva henkilö
voi syödä esim. omega3-rasvahappoja,
jos sitä syö säännöllisesti
- äitini syö yhden kapselin päivässä
lääkärin luvalla

MERILEVÄ lisää hedelmällisyyttä

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4437073

http://www.coloria.net/kulttuurit/keltit.htm

Vihreä-väri

Irlantilaiset uskovat, että vihreä tuo onnea.
Kelttiläisissä myyteissä
Vihreä mies (Green man) oli hedelmällisyyden jumala
ja vihreä yhdistettiin myös maan jumalatar Bridgetiin.

Luonnontuotteista TOFU-toimii luonnon estrogeenin tavoin

http://www.fineli.fi/foodclass.php?classif=igclass&class=soyaprod&lang=fi

http://ylitornio.terve.com/laboratorio/mims_binding?id=8685

http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/sanasto.html

http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4437073

K-vitamiini = yleisnimitys yhdisteille,
joilla on fyllokinonin (K1-vitamiini)
veren hyytymistä edistävä aktiivisuus.
Fyllokinonin lisäksi K-vitamiiniaktiivisuus on
mm. menakinonilla ja menadionilla.

smittenElämänilo    smitten

« Viimeksi muokattu: 13.04.2007 12:49:05 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 15.04.2007 15:03:24 »

Minulla hormonit menee myös päin mäntyä koko ajan, kroppa ei vaan oikein toimi  Tongue Saankohan ikinä lapsia...

Hyvät rasvat ovat tärkeitä hormonitoiminnalle, kalaöljyt.
Juuri oli tutkittu myös sitä että vähärasvaiset maitotuotteet ei ehkä olisikaan hyvä juttu hedelmällisyyttä ajatellen, en sitten tiedä..
Jotkut puhuvat greippimehun puolesta, greippimehua päivittäin kuulema auttaisi. Soija muistaakseni on hyvä hormonitoimintaa ajatellen, vai oliko se niin?

Joissakin tutkimuksissa kofeiinin ja hedelmättömyyden välillä on havaittu yhteys, mutta uusimpien tutkimusten mukaan kohtuullinen kofeiinin saanti (noin kolme kuppia kahvia päivässä) ei ole vahingollista.

tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 15.04.2007 16:05:19 »

Kyllä se taitaa olla niin että hyvä ja tasapainoinen ruokavalio on kaiken a ja o. Voisi kuvitella että kannattaisi välttää ylenmäärin jalostettuja tuotteita ja koitta tehdä kaikki ateriat itse niin alusta kuin pystyy. Itse vielä syön mm. tyrniöljykapseleita kaiken lisäksi. Mukavaa vaihtelua kalaöljylle.

Marevan on siitä harmillinen lääke ettei sillä oikein ole vaihtoehtoisia tuotteita. Rohdot liian epävakaita ja liikakäytettyinä vaarallisia...

Olisiko mielialallasi myös mahdollisesti vaikutusta tilanteeseen... Nyt on kevät. Ehkä kannattaisi keskittyä maan hedelmällisyydenhoitoon ja mukavaan yhdessäoloon ja jättää turha murehtiminen.. Kuka sitä tietää millainen sato syksyllä saadaan.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 15.04.2007 20:12:17 »

Tsorppa Artemis, greippi ei ole hyvästä tässä tapauksessa.
Lainaus
Greipissä oleva naringetiini-niminen luonnonaine voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Naringetiini vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan ja voi saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Yhteisvaikutuksia on havaittu jo useamman lääkevalmisteen kohdalla, joten greipin tai greippimehun nauttimista on syytä välttää lääkkeiden oton yhteydessä.
www.tohtori.fi
Lainaus
Ylilääkäri Pirkko Paakkari Lääkelaitokselta antaa yhden perussäännön lääkkeiden käytöstä: jos käytät yhtäkään lääkettä, on parasta välttää mäkikuismaa ja greippiä. Mäkikuisma voi vähentää minkä tahansa lääkkeen, myös ehkäisypillerin vaikutusta, ja greippi voi jopa kymmenkertaistaa lääkeaineen pitoisuuden veressä.
http://www.pfizer.fi

« Viimeksi muokattu: 18.04.2007 07:52:45 kirjoittanut Elektra » tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #6 : 15.04.2007 20:40:35 »

Elektra, entäpä se ruusunjuuri?
 :Smiley Huh
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #7 : 15.04.2007 21:07:19 »

Kiitoksia ihanista vastauksista  smitten jos tulisin raskaaksi niin lopettasin marevanin siihen paikkaan  coolsmiley en haluaisi millään tavalla vaurioittaa sikiötä, tiedän marevanin vaarat jne jne...ehkä se vaan on luovuttava toivosta ja ruettava keskittymään muihin asioihin  angel ja luoja antaa sen mikä on tarpeen, mulla on hormoonit niin päin prinkkallaa että oe voe  buck2 täytyy vaan hyväksyä tilanne smitten
tallennettu
Sula
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 15.04.2007 21:27:26 »

Mahtaisko E-vitamiini olla tärkeä hormonien toiminnassa. Öljymuodossa imeytyy parhaiten. Itse aloitin syömisen juuri tasapainottaakseni hormonitoimintaa mutta vaikutuksista en vielä voi sanoa mitään. Mitään tietoa ei ole miten E-vitamiini sopii lääkkeiden kanssa.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 16.04.2007 08:41:02 »

Elektra, entäpä se ruusunjuuri?
 :Smiley Huh

Grin Grin  Elektran jokavaivanrohto   Grin  Grin

Niin - ruusunjuurellahan ei ole todettu sivuvaikutuksia, eikä myöskään kontraindikaatioita, joten mikä ettei  Smiley

Suo anteeksi Sawotar, ehkä provosoin sinua tarkoituksellakin pohtimaan, että onko Marevan-hoito todellakin ainoa hoitomuoto, mitä sinulle, nuorelle ihmiselle voi käyttää. Huomasithan, ajattelit itsekin, että raskaaksi tultuasi voisit neuvotella lääkärin kanssa sen lopettamisesta/vaihtamisesta toiseen lääkitykseen. Miksi et jo nyt jos se on mahdollista?  Smiley

tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #10 : 17.04.2007 09:38:58 »

Aloitin useampi kk. sitten omegoiden syönnin, jossa oli myös sitä GLA.ta... lähinnä anemian hoidon tukena ja TADAA  Cheesy muutaman viikon jälkee naamaani koristaneet kerta kk.ssa ulos tunkeva "kukkatarha" alkoi kuivua ja hukkua  angel Aikaisemmin vanhat eivät edes ehtineet kunnolla parantua kun uutta jo pukkas kehiin  Sad
Nyt edelleen tulee se 1-2 näppyä, mutta eivät välttämättä pintaan, eikä isoina ja paranevat myös mukavasti.
Gyneni luokitteli näpyt hormooneista johtuvaksi aikuisiän akneksi  Shocked ihan kiva, koskaan ennen ei vastaavaa ongelmaa  Sad mutta nyt on poissa ja uskon noiden ravintolisien tasapainottaneen jollakin tavalla hormoonitoimintaani  smitten
Meni ehkä hieman turha kaukaa, että vois sanoa edes liipanneen... mene ja tiedä  Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 18.04.2007 07:46:18 »

Greippimehusta puhutaan ovulaationparantamisessa muutamalla nettisivulla mutta tiedä siitä sitten  Smiley Ei ole kokemusta kylläkään.

http://metku.net/~pesu/hedelmallisyydenmaksimointi.php
tallennettu
ilona1
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 23.04.2007 16:38:35 »

Vaikka tämä ei sinua suoranaisesti tai elämäntilannettasi kosketakaan, niin liittyy lapsettomuuteen kuitenkin, minun tarinani. Haluan kertoa siksi, että aina on toivoa-> vaikeuksien kautta "voittoon".

Olen aina uskonut tarkoitukseen ja kohtaloon, ja oman lapsettomuuden keskellä lohduttauduin siihen ajatukseen, että jonain päivänä ymmärrän kaiken, tuskan ja epätoivon. Miksi minun tuli tämä tie kulkea..

Yritimme mieheni kanssa lasta monta vuotta. Minun munasarjani eivät tuottaneet munasoluja lainkaan. Edes valtavilla hormonilääkityksillä mitään ei tapahtunut. Kriisi alkoi näkyä avioliitossamme ja mieheni alkoi syyttää minua lapsettomuudestamme. Olin arvoton ihminen. Parisuhde kariutui, mieheni haukkui minut aivan lyttyyn. Pilasin hänen mielestään kaiken.

Erosimme, tapasin vanhan tuttuni nuoruudesta joka on aina saanut sukat pyörimään jalassani Wink. Kaikki kävi todella nopeasti, rakastuimme, koskaan minulla ei ole ollut näin hyvä olla kuin nyt, hän kohtelee minua kuin prinsessaa ja kerroin heti hänelle "tilanteestani", etten koskaan saa lapsia. Hän hyväksyi asian täysin.

Muutamia kuukausia avioeromme( viikko sitten, asia näin ajankohtainen) jälkeen jouduin sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi. Ultraääni näytti jotain niin perin omituista...Munasarjoissani oli kypsynyt kolme täysin normaalia munasolua jotka olivat irtoamassa. Siis minun munasarjoissa, jotka eivät olleet toimineet. Lääkäri ihmetteli huuli pyöreänä, minä itkin. Lapsettomuudesta jouduin siihen tilanteeseen että täytyi keskustella ehkäisystä koska olinkin yhtäkkiä "super hedelmällinen"!!!!!

Lapsi tulee jos on tullakseen, tämä nuoruuden/nykyinen rakkauteni ei tällä hetkellä lapsia halua mutta seisoo kyllä vierelläni jos niin sattuu käymään.

Minun ei koskaan pitänyt tulla exmieheni kanssa raskaaksi, me emme olleet "se oikea" toisillemme. Lapsettomuus on raskas asia, se voi syödä sisältä ihmisen täysin.

Aina on toivoa, minulle oli sanottu jo, etten koskaan saa biologisia lapsia ja tilanne kääntyi täysin päälaelleen.

Kaikille lapsettomuudesta kärsiville onnea matkaan, enkeleiden suojelusta!!!!
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 23.04.2007 16:55:17 »

Lapsi tulee jos on tullakseen, tämä nuoruuden/nykyinen rakkauteni ei tällä hetkellä lapsia halua mutta seisoo kyllä vierelläni jos niin sattuu käymään.

Minun ei koskaan pitänyt tulla exmieheni kanssa raskaaksi, me emme olleet "se oikea" toisillemme. Lapsettomuus on raskas asia, se voi syödä sisältä ihmisen täysin.

Aina on toivoa, minulle oli sanottu jo, etten koskaan saa biologisia lapsia ja tilanne kääntyi täysin päälaelleen.

Kaikille lapsettomuudesta kärsiville onnea matkaan, enkeleiden suojelusta!!!!

Onneksi olkoon! Karma on ihmeellinen ja voimakas asia! Toivottavasti osuu ja uppoaa! Onnellista kesän odotusta!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
ilona1
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 23.04.2007 17:25:59 »

korjaan vielä tekstiini, eli sairaalareissusta on viikko, ei toki erosta! ja kiitos onnentoivotuksista!
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: