heguli
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #150 : 19.05.2010 20:45:25 » |
|
Monen muun tavoin kuulun kirkkoon, ja pidän ev.lut kirkon opetuksia kovin ahdistavina ja tuomitsevina.
Viimeaikaiset uutiset kirkon pedofiilitapauksista on nostanut karvat pystyyn, ja varsinkin Ville Riekkisen kielteinen kannanotto paljastuneiden pedofiilitapausten julkaisemiseen, on vahvistanut tahtoani erota kirkosta. En saata millään uskoa, että mikään instanssi (eteenkään kirkko) tahtoo puollustaa lasten ahdistelijoita ja hyväksikäyttäjiä. Järkyttävää ja oksettavaa!!!
En tunnista kirkon toimintatapaa omakseni, joten en ole ev.lut seurakunnan jäsen kovinkaan montaa hetkeä enää.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko,Venus: Kauris Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni Sideerinen Jousimies Valkoinen maailmojen sillanrakentaja Maa-kukko
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #151 : 19.05.2010 21:23:11 » |
|
Kirkko tarvitsee todellista puhdistautumista, monella tapaa, ja varmaan näin tulee käymäänkin.
Luin, että esim. Irlannissa on noussut uuskristillisiä liikkeitä, jotka mm. hyväksyvät sielunvaelluksen ja energiamysteerit aivan toisella tapaa, tulkitsevat Jeesuksen oppeja omalla tavallaan. Siis miksi ei muuallakin?
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #152 : 19.05.2010 21:33:09 » |
|
oon kanssa samaa mieltä näin ulkopuolelta seuraavana, että kirkon pitäisi tehdä joku uusi uskonpuhdistus. mutta mielenkiintoisia nuo. Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä läheskään kaikkea mitä Jeesus tarkoitti sanoillaan, mutta siitä mitä ymmärrän, niin tavallaan vaikuttaa siltä, että Jeesuksen sanat on sivuutettu ja unohdettu. esim. tälläiset 'mammonan keräys suuntaukset'. ns. menestyksen kirkot, taitavat olla jotain todella Jeesuksen sanojen vastaisia. Jos Jeesus olisi nykyajassa samanlaisena kapinallisena mistä Raamattu kirjoittaa, niin luulen että hän hilluisi ja riehuisi kapitalismia vastaan ja hyökkäisi pörssityypejä kohtaan. Kuitenkin varmaan useakin kapitalisti on kristitty, vaikka Jeesus sanoikin, että vaikeampi on rikkaan päästä taivaaseen, kuin kamelin mennä läpi neulansilmästä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.05.2010 21:36:14 kirjoittanut aamunsäde »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #153 : 21.05.2010 22:00:26 » |
|
Ahtaita uskontoja ( kaikkihan ne niitä ovat ) tarvitaan ajamaan tämä ihmiskunnan kierto siihen finaalin, joka on suunniteltu. Koska --- suomut ja 3 D kehot lienee kohta toimimattomia tulevaan tarkoitukseensa!
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #154 : 21.05.2010 22:04:24 » |
|
Sinäpäs sen sanoit, lyhyesti ja ytimekkäästi, Kotkansilmä!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #155 : 22.05.2010 19:32:31 » |
|
Kirkko tarvitsee todellista puhdistautumista, monella tapaa, ja varmaan näin tulee käymäänkin.
Luin, että esim. Irlannissa on noussut uuskristillisiä liikkeitä, jotka mm. hyväksyvät sielunvaelluksen ja energiamysteerit aivan toisella tapaa, tulkitsevat Jeesuksen oppeja omalla tavallaan. Siis miksi ei muuallakin?
Näinpä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alcedo
Kanta-astroilija
Jeh!
|
|
« Vastaus #156 : 23.05.2010 11:30:11 » |
|
...Kuitenkin varmaan useakin kapitalisti on kristitty, vaikka Jeesus sanoikin, että vaikeampi on rikkaan päästä taivaaseen, kuin kamelin mennä läpi neulansilmästä... Kommentti vain tähän lauseeseen. Rikkaus tässä tarkoittaa maalliseen mammonaan kiinnittymistä ja siihen riippuvuussuh- teessa olevaan immeiseen. Hengen mies/nainen voi omistaa vaikka mitä maallista runsautta tahansa kuitenkin olematta riippuvainen ja kiinnittynyt maalliseen - ja "Taivaan portit" kilvan paukahtelevat auki hänen edessään. Kyse on antami- sen ja vastaanottamisen tasapainosta. Köyhyyden voittami- sesta (ja samalla kuoleman )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Corvus Leonis
|
|
« Vastaus #157 : 23.05.2010 11:46:47 » |
|
Minulla ei sinänsä ole mitään kristinuskoa vastaan, ja ylipäätään diggaan ainakin minkä tahansa uskonnon arkkitehtuuria, taidetta yms. mutta ei tällaisellä maailmankatsomuksella joka on sekoitus stooalaisuutta, kapitalismia, ns. mustaa buddhalaisuutta ja ties kuinka monen eri uskonnon kosmologiaa oikein koe, että olisi syytä kuulua ev.lut kirkkoon, niinpä en kuulukaan. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #158 : 23.05.2010 12:09:00 » |
|
Kiitos näkemyksestäsi Alcedo. en osaa oikein ottaa siihen kantaa, mutta ehkä se vielä mulle avautuu. ja ehkä ei, mutta se ei näkemyksesi arvoa yhtään vähennä.
KV, tosiaan uskonnot ovat kyllä saaneet aikaan hienoa arkkitehtuuria, kuten mysö taidetta, ja munkit pitäneet yllä sivistystä tekemällä kirjoja ynnä muuta. onhan kristinuskokin tuonut paljon hyvääkin kulttuuriin. se nyt yleisellä tasolla, vaikkei neitsytsyntymät ja oman poikansa uhraavat jumalat mulle avaudukaan. ei avaudu kyllä myöskään joidenkin muinaisten pakanauskontojenkaan ihmisuhrit. mutta ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin luoda oma henkisyyden muotoni ihan itse, ja olen siihen valintaan myöskin ihan tyytyväinen. erittäin tyytyväinen nykyään, kun olen vahvistunut oman tien kulkijaksi, hyväksynyt yksinäisyyteni ja kun en enää pelkää sitä , etten kuulu mihinkään joukkoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.05.2010 12:14:24 kirjoittanut aamunsäde »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #159 : 23.05.2010 18:12:41 » |
|
Itseasiassa meinasin aikaisemmin kommentoida tuohon raha-asiaan. Nimittäin köyhä materiaalisesti voi olla aivan yhtä kiintynyt ja pakkomielteinen rahasta kuin rikas. Mutta se, että olet köyhä tai rikas ei tarkoita sitä, että olisit automaattisesti riippuvainen siitä. Täytyy aina muistaa se rahan positiivinen puoli, sillä kyllähän monet rikkaat ja varakkaat ihmiset tekevät hyväntekeväisyyttä. He käyttävät palveluita, ostavat tuotteita, jolloin raha kiertää jälleen. Raha ei tee ihmisestä pahaa automaattisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
|
« Vastaus #160 : 23.05.2010 19:23:16 » |
|
Ei minunkaan mielestä.
Mutta minä en sanonutkaan noin, vaan Jeesus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jukkap
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #161 : 01.08.2010 13:11:48 » |
|
Itse kuulun kirkkoon. Tai tuo on harhaanjohtavasti sanottu, sillä itse en tunne kuuluvani mihinkään organisoituun uskontoon Mutta, nimellisesti vanhempani kuuluvat kirkkoon ja minut on kastettu tähän luterilaiseen kirkkoon. En ole sen koommin asiasta tehnyt ongelmaa itselleni.Toki voisi tulla halvemmaksi erota kirkosta kirkollis verojen takia mutta... tärkeintä lienee, ettei tee asiasta ongelmaa itselleen.
|
|
|
tallennettu
|
"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"
-R.D.Laing
|
|
|
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #162 : 08.08.2010 15:34:24 » |
|
Minä erosin justiinsa kirkosta kun en koe mittään tarvetta kuulua kirkkoon mihin ei usko. ((se oli yksi osa oman itsensä löytämistä)). Luonnon uskonnot on enemmän mun juttu.
|
|
|
tallennettu
|
"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #163 : 08.08.2010 22:31:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #164 : 09.08.2010 19:28:18 » |
|
Heh, lainaanpa tässä itse itseäni ajan takaa... Ihan oikeasti tuli tippa linssiin kun luin tätä... Sillä tänä päivänähän tajuan paremmin kuin hyvin miksi kirkkoon edelleen vain kuulun. Johdatusta, johdatusta ja johdatusta... Hmm... Tuli vain mieleen, että en itsekään oikein tajua miksi edelleen kirkkoon kuulun : (ev.lut) vaikka ajattelen samanlaisesti kuten Keho tekstissään: kaikki työni kuuluu jokaiselle!
Eli eri uskontokuntien omat tavat eristävät niitä, jotka eivät kuulu samaan ajatusmaailmaan eikä se näin ollen rakenna sitä maailmaa, johon itse uskon. Eli yhteiseen Luojaan, jonka lapsia olemme joka ikinen. En vain jostain syystä ole kuitenkaan kokenut tarvetta erotakaan kirkosta. Ainakaan vielä... Vaikka en sitä sinällään "kannata", siellä kun on niin paljon suvaitsemattomuutta, ahdasmielisyyttä yms. Enkä kirkossakaan käy kuin vain jouluna. Aikoinaan halusin kuitenkin kirkkohäät. Lasteni kastaminen on myös jostain syystä ollut minulle tärkeää. : Kirkothan sinällään rakennuksina ovat myös hyvin kauniita ja henkeviä rauhoittumisen paikkoja. Sitäpaitsi, ehkäpä sitä voisikin tällä ajatus/kokemusmaailmalla lähteä muuttamaan ev.lut. kirkon ja yleensäkin kristinuskon "luutuneita", vääristyneitä käsityksiä ja oppeja... No ei kai sentään... Jokaisellahan on oikeus uskoa mitä ja miten haluaa. On aika muutoksille, enkä ole siinä työssä yksin. Onhan jo paljon muutoksia jo tapahtunutkin. Ajatelkaapa vaikka sukupuolenvaihdosleikkauksen tehnyttä pappia Marja-Siskoa ja Suomen ensimäistä naispiispaa Irja Askolaa. Piti muutenkin vielä lisätä, että nyt näin "sisältä" käsin omatkin käsitykset ja ajatukset kirkosta ovat avartuneet ja on tajunnut omatkin ennakkoluulot ja musta-valkoisen ajattelun. Sillä sieltäkin kun löytyy tosiaan niin monenlaisia ja paljon suvaitsevaisempiakin ihmisiä kuin monesti luullaan. Niin ja olen ollut ja jatkossakin tulen olemaan enemmän kuin vain jouluna kirkossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|